Apolitik Olanın Politikleşmesi ve Politik Olanın Dijitalleşmesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MEDYA Medyayı Tanımak - Haber ve Unsurları -.
Advertisements

GEZİ PARKI ARAŞTIRMASI
NASIL SENDİKACILIK YAPMALIYIZ?.
Windows 7 ile Windows Ürünleri Arasındaki Farklar
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Mensur Akgün, Sabiha Senyücel Gündoğar, Bülent Kılınçarslan
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
Portre Fotoğrafları: Konu olarak insan kişiliğinin, duygularının ve iç dünyasının ele alındığı fotoğraflardır.
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.
Siyaset Bilimine Giriş
DİL VE KONUŞMA ENGELLİLER
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
SOSYAL MEDYA.
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Profili ve gizlilik ayarlarını güncelleştirme j ardından kursu başlatmak için F5 tuşuna basın veya Slayt Gösterisi > Baştan'ı tıklatın. İleti çubuğunda.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
İşçi Sağlığı ve Güvenliğinde Sosyal Diyalog Doç. Dr. Mücahit EĞRİ İnönü Ün. Tıp Fak. Halk Sağlığı Ana Bilim Dalı.
Hazırlayanlar: Sinan AYTULU Emine DİLAVER Güneş KARTAL Hasan ATLI
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
TİKA: Türkiye’nin Küresel Dış Politika Enstrümanı
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
1. Sınıf 86 nolu kazanım etkinliği
SLIDE 1BBY208 Değerlendirme Araştırmaları Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2006/bby208/
Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ ETKİNLİK VE ÇALIŞMALARI ( )
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü
İletişim Süreci ve Türleri
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
KADIN SUÇLULUĞU.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Mühendislik Ekonomisi
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Klinik Kararların Doğruluğunu Ne Etkiler? Hangi Bilişsel Süreçler Davranışsal Sorunlara Eşlik Eder? Tedaviyle.
KÜRESELLEŞME NEDİR?.
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
ANLIK HABERLEŞME PROGRAMLARI. Anlık Haberleşme Nedir? Bir bilgisayar programı sayesinde, üye olarak, listenize eklediğiniz kişilerle gerçek zamanlı görüşme.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Eylem İçin Çevresel ÇağrıSürdürülebilir Yaşam Sağlama Maddiyatçılığın Ve Zenginliğin Sosyal Psikolojisi HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
TÜRKİYE SOSYAL, EKONOMİK VE POLİTİK ANALİZ - 9
SOSYAL MEDYA.
Sosyal Medya Araçları Tanıtımı
STRATEJİK PLANLAMA.
Din Psikolojisi Bilimi
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
Sağlık Psikolojisi Doç.Dr. Gonca POLAT.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
. DERS.
PDR 1.Sınıf öğrencisinde kavram eksikliği
KURUM KÜLTÜRÜ.
Sağlık sosyolojisi Bireyin içinde bulunduğu sosyal, kültürel ve ekonomik yapı ile birlikte sağlık ve hastalık olgularına yüklenen anlamların, hastalığa.
İLETİŞİMİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLER
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Davranış Üzerinde Sosyal Etkiler
İKNA SÜRECİ.
NİTEL ARAŞTIRMA MODELLERİ
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
II. «Aslî» ve «Tali» Kurucu İktidar ve Demokratik Anayasa Yapım Süreci
TOPLUMSAL BİR OLGU OLARAK ETNİK KÜLTÜR:
Sunum transkripti:

Apolitik Olanın Politikleşmesi ve Politik Olanın Dijitalleşmesi   Doç.Dr. Ulaş Başar Gezgin ulasbasar@gmail.com Fotoğraf Kaynakları: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a1/2013_Taksim_Gezi_Park_protests_(15th_June).jpg, http://www.agos.com.tr/upload/haber/nm_550_sergi_1212.jpg, http://www.tersninja.com/wp-content/uploads/2013/11/gezi-direni%C5%9Fi-2.jpg, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/Taksim_Gezi_Park%C4%B1_protestolar%C4%B1.jpg 1/3/2019

Özet Artan düzeylerdeki siyasal katılımın zamansal-uzamsal bir coğrafyası olarak Türkiye’nin 2013’ü, içiçe geçmiş iki sürece gömülü durumda: Apolitik olanın politikleşmesi ve politik olanın dijitalleşmesi. Bu iki eğilim, yalnızca artan düzeylerdeki siyasal katılıma katkı sağlamakla kalmıyor; aynı zamanda, sosyal medyanın her yerde birdenliği yoluyla, resmi siyasal iklime yönelik bir geribildirim ve ileribildirim düzeneği olarak hizmet veriyor. Sosyal psikolojik bir açıdan, bu siyasal diriliş, siyasal etkililik (political efficacy) kavramıyla (siyasal eylemlerin dünyayı değiştirebileceğine duyulan inanç) sıkıca birbirine bağlı. Bu açıdan, siyasal etkililik, yalnızca siyasal ve toplumbilimsel bir değişken değil, aynı zamanda algılarla ilgili olan ve sözümona ‘toplumsal olgular’la ilgili olmayan sosyal psikolojik bir değişken. Bu ayrım, neredeyse tümüyle, muhalefeti ve protestoları nesneleştiren açıklamalarla (örneğin, yapısal etmenler, işsizlik, başka bir seçeneğin kalmaması vb.) özneleştiren açıklamalar (örneğin, duygular, inançlar, tutumlar, kararlar vb.) arasındaki ayrıma, özgür irade ile belirlenimcilik tartışmalarına ve bir de, kitle iletişim modelleriyle kullanımlar ve doyumlar modelleri arasındaki ayrıma karşılık geliyor. Anonimlik, nonimlik, südonimlik, inanılırlık, çokyönlülük ve kullanıcı-üretimi medya, siyasal etkililik algısını bir ölçüde kolaylaştırıyor. İkincisi, sosyal medya kullanımı, insanların, kullanıcı adını ve/ya da profil fotoğrafını değiştirmek, protesto paylaşımları yapmak, devlet temsilcilerine tvit atmak, video üretmek, düzenlemek, altyazılamak, dilekçe imzalamak vb. gibi sert ve yumuşak muhalefet biçimlerini içeren geniş bir tayfta protesto yapmalarına olanak sağlıyor. Bu bağlamda, bu çalışma, apolitik olanın politikleşmesini ve politik olanın dijitalleşmesini birbirine koşut süreçler olarak tartışıyor. Anahtar Sözcükler: Medya psikolojisi, sosyal psikoloji, sosyal medya çalışmaları, siyasal katılım ve medya etkileri.

Apolitik Olanın Politikleşmesi Fotoğraf Kaynakları: http://cdn.listelist.com/wp-content/uploads/2013/06/kahrolsun-bazi-seyler.png; http://www.halkizbiz.com/images/haberler/apolitik_gencler_imaji_gercek_degildi_h5069.jpg ; http://ekonomikdurum.com/Images/haberler/apolitik-genclik-efsanesi-yikildi.jpg 1/3/2019

Politik Olanın Dijitalleşmesi 1/3/2019

Artan Düzeylerdeki Siyasal Katılım Fotoğraf Kaynakları: http://gazeteci.tv/images/haber/1249076575.jpg; http://www.21yyte.org/assets/uploads/images/polis_taksim_ve_gezi_parki_ni_gostericil.jpg ; http://i.radikal.com.tr/480x325/2013/06/09/fft64_mf1493862.Jpeg 1/3/2019

Sosyal Medyanın Her Yerde Birdenliği Fotoğraf Kaynakları: http://3.bp.blogspot.com/-x2CkJMKpRyk/UanVkPDhGeI/AAAAAAAAL2g/I46_5JiOUpw/s1600/kad%C4%B1ko%CC%88y+4.jpg; http://vagus.tv/wp-content/uploads/2013/08/k%C3%B6pr%C3%BC.jpg; http://www.kpssrehber.com/Kutuphane/Resim/guncel/557314.jpg 1/3/2019

Resmi Siyasal İklime Yönelik Geribildirim ve İleribildirim 1/3/2019

Siyasal Diriliş Fotoğraf Kaynakları: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/tr/thumb/e/e1/1may%C4%B1s_77_1.jpg/230px-1may%C4%B1s_77_1.jpg; http://2.bp.blogspot.com/-QIoIgKe61mw/Tb2VdgTbI-I/AAAAAAAABdM/1RrGKth1ofE/s640/1mayis1977.jpg 1/3/2019

Siyasal Etkililik Fotoğraf Kaynakları: http://www.itusozluk.com/image/gezi-parki-eylemlerinde-duvar-yazilari_507289.jpg, http://2.bp.blogspot.com/-GkJ_Q46mhHg/UaswAlRmJrI/AAAAAAAACmY/rrWS4PJR1gQ/s1600/IMG_4373.JPG 1/3/2019

Direnişi Nesneleştiren Açıklamalar Yapısal etmenler, İşsizlik, Başka bir seçeneğin kalmaması vb. 1/3/2019 Fotoğraf Kaynağı: http://www.bianet.org/bianet/toplum/147690-mezuniyet-torenlerinde-gezi-direnisi

Özneleştiren Açıklamalar Duygular, İnançlar, Tutumlar, Kararlar vb. Fotoğraf Kaynağı: http://3.bp.blogspot.com/-XEGnXgYVyQE/UbBi0dtPXYI/AAAAAAAAQUc/uAOvBobYD08/s1600/Gezi+Park%C4%B11.JPG 1/3/2019

Özgür İrade vs. Belirlenimcilik Fotoğraf Kaynakları: http://www.kulturmafyasi.com/wp-content/uploads/2014/01/gezi-direnisi1.jpg; http://evrimagaci.org/dosyalar/fotograflar/73/3423_73_580479_625549347470480_301934239_n.jpg ; http://www.derindusunce.org/wp-content/uploads/2011/01/sans_kader_ozgur_irade_2.jpg 1/3/2019

Kitle İletişim Modelleri vs. Kullanımlar ve Doyumlar Modelleri Kaynaklar: http://thepowerofmedia.files.wordpress.com/2012/02/screen-shot-2012-02-28-at-8-11-14-pm.png; http://thepowerofmedia.files.wordpress.com/2012/02/screen-shot-2012-02-28-at-9-06-56-pm.png; http://timothyblotz.files.wordpress.com/2013/07/uses-gratifications-social-media-model-1.jpg 1/3/2019

Sosyal Medya Anonimlik, nonimlik, südonimlik, inanılırlık, çokyönlülük kullanıcı-üretimi medya 1/3/2019

Muhalefet Yelpazesi kullanıcı adını ve/ya da profil fotoğrafını değiştirmek, protesto paylaşımları yapmak, devlet temsilcilerine tvit atmak, video üretmek, düzenlemek, altyazılamak, dilekçe imzalamak 1/3/2019

Fotoğraf Kaynağı: http://www.medyafaresi.com/g2/64f_f5881.jpg 1/3/2019 Fotoğraf Kaynağı: http://www.medyafaresi.com/g2/64f_f5881.jpg