Medya Planlaması ve Stratejisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

Mecra?.Yol. Mesajın içeriğini (eğlence, tanıtım, bilgi, duygusallık vb.) geniş izleyici kitlesine ulaştırmak için vardır. Hem taşıyıcı hem ulaştırma sistemi.
Türkiye’nin ilk ve en etkili
Google Görüntülü Reklam Ağı. Görüntülü Reklamcılık Neden Önemlidir?
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Sosyal Medya.
ReklamMatik Projesi Hit Teknoloji Haziran Televizyon Reklamlarının Avantajları; Duyguları kolayca harekete geçiren formata sahiptir. İmaj hedef.
REKLAMCILIK Hafta 5.
Türkiye’nin ilk ve en etkili WOMM Ajansı. Hangisine daha çok güvenirsiniz? Basın ilanlarına mı? TV - Radyo reklamlarına mı? Ünlülerin mesajlarına mı?
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Nobody’s Unpredictable what do we see? STF004 Yerel TV Paneli
Pazarlama Planı Pazarlama planı, iş planı içinde yer alan, pazarlama amaç, strateji ve faaliyetlerini belirleyen yazılı belgedir. Pazarlama planı, «pazarlama.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Pazarlama Teknikleri.
Sizin sosyal medya danı ş manınız olarak Markanız için sosyal medya stratejilerinin olu ş turulması ve yönetimini yapıyoruz. Ayrıca kriz durumlarında.
Güncel Pazarlama Yaklaşımları -6
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
Pazarlama iletişimi alıcılar ve satıcılar arasında anlamın taşınması ve paylaşılmasını içerir. Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma elemanlarının.
Spor’un Gelişmesini İstiyorsak…
HAFTA I.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Sponsorluk 1.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Tutundurma İşletmenin ürettiği mal ve hizmetleri ya da kendisi hakkında hedef kitlelere ve tüketicilere yönelik yaptığı bilgi verme, inandırma ve belli.
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Pazarlama Yönetimi Süreci
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
VESTEL YEREL MEDYA SUNUMU
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
Sorular Şekil1. Sorular Şekil 2 Sorular 1)Şekil 1 ve Şekil 2’de listelenen bölümlendirme boyutlarını gözden geçirin ve bugün bir saat almak isteseniz.
MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİVE İLİŞKİLİ KONULAR
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Yeni Medya ve Sosyal Medya
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
İZİNLİ PAZARLAMA.
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
Reklamlar Bir malı tanıtıp beğendirmek için yapılan çalışmalara reklam diyoruz. Reklamlar televizyon, radyo, gazete, dergi ve duvar panoları aracılığıyla.
DURUM ANAL İ Z İ. Bir sonraki bölüm olan Araştırma’da doğru soruları sormanız için öncelikle elinizdeki bilgileri ortaya koyun… Tüketiciyle ilgili konular.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
ÜRÜN YERLEŞTİRME NEDİR?
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA TUTUNDURMA STRATEJİLERİ I
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
HALKLA İLİŞKİLER.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

Medya Planlaması ve Stratejisi

Medya Planlama Medya planlama süreci kolay bir süreç değildir çünkü kitle iletişim araçları, outdoor mecraları, destekleyici araçları vb uygun bir şekilde bir araya getirmeyi gerektirir. Medya planlamasını gerektiği şekilde yapabilmek için mecraların özelliklerini bilmek gerekir. Medya planlama “bir markanın veya hizmetin potansiyel tüketicisine reklamı ulaştırmanın en iyi yolu nedir?”sorusuna cevap verecek bir dizi kararın alınma sürecidir.

Medya planı medya seçimi için bir rehberdir. Medya planı için medya amaçları geliştirmek ve bu amaçlara ulaşmak için medya stratejileri belirlemek gerekir.

Sorulacak sorular Kar edebilmek için hedef kitlemin ne kadarına ulaşmam gerekmektedir? Reklamlar hangi ortamlara veya medya araçlarına yerleştirilmelidir? Hedef kitle reklamı kaç kez görmelidir? Reklam hangi günlerde ve zamanlarda gösterilmelidir? Her bir ortama ne kadar bütçe ayrılmalıdır?

Medya Stratejisi Bu amaçlar belirlendikten sonra medya planlamacılar bu amaçlara nasıl erişeceklerine karar vermelidirler.

Mecra Karması Reklamcıların kullanabileceği pek çok mecra mevcut. Peki bunların kaçı kullanılacak? Burada ürün ya da hizmetin özelliği, bütçe ya da bireysel tercihler belirleyici olabilir.

Medya Planlamada Temel Kavramlar İzlenme oranı (Rating), İzlenme payı (Share), Erişim (Reach), Ortalama izlenme süresi (ATS),

Medya Planlamanın Aşamaları 1) Rekabet Analizi 2) Hedef Kitle Analizi 3) Reklamın Bölgeselliği 4) Reklamın Zamanlaması 5) Reklam Kampanyasının Uzunluğu 6) Mecra Seçimi 7) Satın Alma ve Satın Alma Sonrası Değerlendirme

Zamanlama kararına ilişkin değişkenler Mevsimsellik Tatiller ve özel günler Günler Saatler

Reklam Kampanyasının Uzunluğu Bütçe, Satın alma çevrimi, Rakiplerin reklamları, Marka sadakati, Reklamın yaratıcılığı, Medyanın durumu

Zamanlama Stratejileri Süreklilik Stratejisi Nabız Stratejisi Atlama Stratejisi Bombardıman Bloklama Blinking

Medya planlamacılar hedef kitleyle buluşabilecek en doğru medya karışımını, medya ve bütçe hedefleriyle çeşitli potansiyel medya araçlarının özelliklerinin örtüştüğü ortamlara göre belirlemek zorundadır. Bunu yaparken planlamacılar sadece televizyon, radyo, dergi gibi geleneksel medya araçlarını değil çevrimiçi reklamcılık, ürün yerleştirme, sponsorluk, e-mesaj, kısa mesaj, tele-pazarlama, doğrudan posta, kitap, arkadaşlarla sohbet, bloglar gibi geleneksel olmayan marka temas fırsatlarını da göz önüne alırlar.