Yrd.doç.dr.h.deniz gülleroğlu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Görevlisi: Hasan Avcıoğlu Doç. Dr. Gönül Akçamete
Advertisements

ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
Ölçme Araçlarının Nitelikleri
GEÇERLİLİK ve GÜVENİLİRLİK
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜN DOKUZ ALT ALANINA YÖNELİK İLGİ ÖLÇEĞİ
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
KENDİNİ DEĞERLENDİRME ENVANTERİ
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
MESLEKİ OLGUNLUK ÖLÇEĞİ
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – HAZIRAN 2014 KALITE GELIŞTIRME.
8. SINIF SINAVLA GİRİLEN LİSELER ASKERİ LİSELER ÖZEL YETENEK SINAVIYLA GİRİLEN LİSELER SINAVSIZ GEÇİŞ GENEL LİSELER.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
Araştırma Başlığı: Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalite Seviyelerinin Sağlık Durumlarına Göre İncelenmesi.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
I. TEMD Üyesi olmak II. 38 yaşından gün almamış olmak (11 Mayıs 2016'da 38 yaşından gün almamış olmak) III. Başvuru formunu doldurmak BAŞVURU DOSYASINDA.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
BAŞVURU ESASLARI I. TEMD Üyesi olmak II. 38 yaşından gün almamış olmak
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
VERİLERİN TOPLANMASI Doç. Dr. Ender DURUALP.
BAŞVURU ESASLARI I. TEMD Üyesi olmak II. ≤ 40 yaş olmak
Psyc 351T Ölçme Teknikleri
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
VERİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ANALİZİ
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
PSİKOLOJİK TESTLER.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖZEL EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR
KGO KR-20 ve KR-21 Korelasyon Hesaplamaları.
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
Yrd.Doç.dr.h. denİz gülleroğlu
Yrd. Doç.dr. h. deniz gÜlleroĞlu
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
Yrd.doç.dr.H. deniz gülleroğlu
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
Yrd. Doç.dr. H. denİz GülleroğlU
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE TESTLER
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
Yrd. Doç. Dr. H. Deniz Gülleroğlu
Verilerin Toplanması I
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)
Güvenirlik Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Sunum transkripti:

Yrd.doç.dr.h.deniz gülleroğlu Ulusal ve Uluslararası Düzeyde Uygulanan Tipik Performans Testleri Kuder Mesleki İlgi Envanteri Yrd.doç.dr.h.deniz gülleroğlu

Asıl formu: İngilizce (Kuder Preference Record, Vocational Form CH) Geliştirenler: G.F. Kuder Türkçe Formu: Kuder İlgi Alanları Tercihi Envanteri (Mesleki Form CH) Uyarlayan: Süleyman Çetin ÖZOĞLU

Ölçtüğü davranış/Nitelik: Mesleki ilgi ve tercihler Ölçek Türü: Kağıt-kalem testi. Grup olarak uygulanabilir. Kimlere Uygulanabileceği: Lise öğrencileri Uygulama süresi: Zaman sınırlaması yoktur. Yaklaşık 50-60 dk.

Kapsamı: Öğrencilerin ilgilerini, meslek alanları yönünden kendilerini tanıtmak ve onların kararlarına yardımcı olmak amacıyla geliştirilmiş olan envanterde, üçlü olmak üzere 168 grupta toplanmış, 504 etkinliğe ilişkin ifade vardır. Her biri ayrı bir ilgi alanını belirleyen 10 alt test bulunur. Bunlar: Açık hava 8. Müzik Mekanik 9. Sosyal servis Hesaplama 10. Büro işleri Bilimsel Ikna Sanat Edebi

Asıl Formun: Geliştirilmesi: Kuder İlgi Envanteri, 1934’te Kuder tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Envanter maddeleri, kapsam geçerliğine göre gruplandırılmış: daha sonra lise öğrencileri ve yetişkinler üzerinde madde analizleri yapılmıştır. Güvenirliği: Kuder Richardson 0.90 bulunmuştur. Geçerliği: 1164 lise öğrencisine 7-10 yıl sonra sürdürdükleri meslekten memnun olup olmadıklarını saptamak için bir anket uygulanmıştır. Öğrencilerin 728’nin envanter sonuçlarına yani ilgilerine uygun, 436’sının ise ilgilerine uygun bir işte çalıştıkları görülmüştür.

Türkçe Formunun: Çeviri işlemi: Envanter ilk kez 1950’de Türkçe’ye çevrilmiş ve bir süre çeşitli kurum ve kuruluşlarda kullanılmıştır. 1974 yılında başlayan uyarlama çalışması nedeniyle bu çeviri ve envanterin özgün formu tekrardan incelenmiştir. Normları: 15-16 yaşlarında 783 lise öğrencisi üzerinden her ilgi alanı ve cinsiyet için ayrı ayrı hesaplanan puan ortalama, standart sapma değerleri ve yüzdelik puanları çıkarılmıştır.

Türkçe Formunun: Güvenirliği: Kuder-Richardson güvenirliği: 783 lise öğrencisi ile yapılan çalışmada, envanterin Kuder-Ricardson ile hesaplanan değeri kızlar için 0.51(hesaplama) ile 0.81(müzik); erkekler için 0.59 (ikna) ile 0.78 ( müzik) arasında değişmiştir. Geçerliği: Ölçüt-bağımlı geçerlik: 452 lise öğrencisinin envanter puanları “en çok” ve “en az “ sevdikleri dersler ile girmeyi düşündükleri meslekler konusunda verdikleri bilgileri karşılaştırılmıştır.

Öğrencilerin en çok sevdikleri dersler ile envanterden elde ettikleri puanların belirlediği ilgi alanları karşılaştırıldığında da kız öğrencilerin %65’i, erkek öğrencilerin %53,8’I için bu ilişkinin tutarlu olduğu görülmüştür.

kaynakça Öner. N. (2012). Türkiye’de Kullanılan Psikolojik Testlerden Örnekler Bir Başvuru Kaynağı. İstanbul: Boğaziçi Yayınları