Kamera Açıları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stok Fotoğrafçılığı.
Advertisements

BASKETBOL BASKETBOL’DA PAS ÇEŞİTLERİ
“Resimde İç Mekan” nedir?
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Portre Fotoğrafları: Konu olarak insan kişiliğinin, duygularının ve iç dünyasının ele alındığı fotoğraflardır.
FAYDALI BİLGİLER TERMİK KONFOR VE HAVA DAĞITIM ELEMANLARI
Eşkenar Dörtgenin Özellikleri
KAMERA KONUMLANDIRILMASI
Görüntü Kayıt Formatları:
DÜŞSEL ANLATIM Olağanüstü ve fantastik özelliklere sahip olayların nesnel gerçeklikten de yararlanılarak ortaya çıkan anlatımdır. “Kelebek buğday ekmiş.
BEDEN DİLİ BAŞ HAREKETLERİ.
Hafta 7 –SÖZSÜZ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ
OPENCV İLE STEREO GÖRÜNTÜLERDEN DERİNLİK KESTİRİMİ
Portre Fotğrafları.
KORNEA TOPOGRAFİSİ PENTACAM
Laura Mulvey’nin Kadının Sinemadaki Temsiline Yaklaşımı
BİLGİSAYAR DÜNYASI’NA HOŞGELDİNİZ!
Fotoğraf Stüdyosu Temel Ekipmanları
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.
Çekim Planları ve Kamera Hareketleri
Yapım Unsurları Hedef kitleye ulaşmak için değişik unsurlardan faydalanılır. Hedef kitlenin dikkatini çekmeyen yapımların ya eksik içerik ya da teknik.
FEDERASYON MEDYA TEMSİLCİSİ ( FMT ) RAPOR DÜZENLEME KRİTERLERİ.
DİZ EGZERSİZLERİ.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK Objektifler.
Bölüm 3 BİR BOYUTLU HAREKET
ZARFLAR Zarflar fiillerden, sıfatlardan, sıfat-fiillerden ve zarf niteliğindeki sözlerden önce gelerek onları zaman, yer, yön, nitelik, durum azlık-çokluk.
Hazırlayan Filiz SÜTCÜ Memleketi :Ordu Doğum tarihi: 1993
Çarpanlar ve Katlar EN KÜÇÜK ORTAK KAT EKOK EKOK EKOK EKOK.
Açılarına Göre Üçgenler
Kobay Sıçan Davranışlarının RGB-D Kamera Yardımıyla Otomatik İzlenmesi
BEDEN DİLİ.
YARATICI SENARYO KONSEPT SUNUMU Müşteri : Efe Ayakkabı A.Ş.
Üçgen çeşitleri ve üçgenin yardımcı elemanları
11.1 GİRİŞ Bu ünitede sosyal sürdürülebilirliğin bireysel seviyede incelenebilmesinin bir yolu olan yaşam kalitesi (quality of life- QoL) ölçeğini.
Proje I.
VURGU VE TONLAMA VURGU Konuşma sırasında sözcüğün bir hecesinin ya da cümlenin bir sözcüğünün diğerlerine göre daha belirgin ,daha baskılı söylenmesine.
Emotional Freedom Techniques
Yakutiye Medresesi - Erzurum
TEKNİK RESİM Perspektifler.
I.2.1. BİR BOYUTTA HAREKET Cisimlerin hareketlerini (devinimlerini) inceleyen fizik bilim dalı Mekanik; Kinematik ve Dinamik olarak ikiye ayrılır.
ETRİYELER.
ELEKTRONİK TABLOLAMA PROGRAMI: EXCEL
PERSPEKTİF ÖMER ASKERDEN PİRİ MEHMET PAŞA ORTAOKULU
Makinelerin Başlıca Öğeleri
GEOMETRİK OPTİK.
PERSPEKTİF.
Fazilet Hazal Burmabıyık
Fotoğraf Çekerken Uyulması Gerekli Olan Temel Kompozisyon Kuralları
FOTOĞRAFTA ALAN DERİNLİĞİ
BEBEKLERDE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ ( 0-1 YAŞ)
Kamera Çekim Teknikleri 1 KAMERAYI ÇALIŞTIRDIKTAN SONRA ANİ DÖNÜŞLER YAPMAYIN VE ELİNİZİ FAZLA TİTRETMEYİN. 2 ZOOMLA OYNAMA ALIŞKANLIĞINI BIRAKIN.SEĞREDERKEN.
PERSPEKTİF NEDİR ? Perspektif, doğadaki iki boyutlu ya da üç boyutlu cisimlerin bizden uzaklaştıkça küçülmüş ve renklerinin solmuş gibi görünmesine denir.
Tek ve İki Boyutta Hareket
YER FOTOGRAMETRİSİ (2014) Doç. Dr. Eminnur Ayhan
ETRİYELER.
Genel Fizik Ders notları
NET 207 SENSÖRLER VE DÖNÜŞTÜRÜCÜLER Öğr. Gör. Taner DİNDAR
FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ
PERSPEKTİFPERSPEKTİF. PERPEKTİF (İZDÜŞÜM) 1)Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek.
PERSPEKTİFPERSPEKTİF. PERPEKTİF (İZDÜŞÜM) 1)Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek.
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
Objektif Çekilecek nesneden gelen ışıkları toplayarak film ya da sensör üzerine net düşmelerini sağlayan mercekler topluluğudur. Objektif seçerken şunlara.
Bölüm 3 BİR BOYUTLU HAREKET
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Aşağıdakilerden hangisi, Dünya’nın geoit oluşunun sonuçlarından biri değildir?
Hastanın dilini damağında konumlandırmaması sonucu hava yolunun maksiller dişlerin kökleri üzerine superpoze olması.
DİNAMOMETRE.
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ ESMA ERDOĞANLI 11/G
Sunum transkripti:

Kamera Açıları

A) Kameranın konuya göre yüksekliği Göz hizası Alt açı Üst açı

Göz hizası Konunun göz hizasından ya da ortalama boydaki birinin (yaklaşık 1.65 m.) göz hizasından yapılan çekimlerdir. Seyircide herhangi bir dramatik etki yaratmadan nesnel bir bakış açısı izlenimi uyandırır.

Alt Açı Kameranın konunun göz hizasına göre daha aşağıya yerleştirilerek yapılan çekimidir. Konuyu üstün, yüce, erişilmez göstermek amacını güdebilir. Anlatıma göre başka anlamlar da yüklenebilir.

Üst Açı Kameranın konudan daha yukarıya yerleştirilmesiyle elde edilen çekimdir. Bir mekanın tanıtılmasında kullanılır. Konunun olduğundan daha önemsiz, küçük gösterilmesine yol açabilir. Anlatıma göre başka anlamlar da yüklenebilir.

B) Konuya Açılı Bakmak Kamera üç boyutlu dünyayı iki boyutlu film üzerine kaydeder. Eğer kamerayı konunun tam karşısına değil de, hafif açılı biçimde yerleştirirsek konuya derinlik kazandırırız.

Tam karşıdan çekilmiş

Açı verilerek çekilmiş

Açı-Artı-Açı Her iki açılama da kullanılır. Kamera hem konuya göre açılanmış hem de yukarı ya da aşağı doğru hafifçe yatırılmışken elde edilen görüntüdür. Böylece: 1. Konunun en fazla sayıda yüzü gösterilir. 2. Üç boyut etkisi yaratılır.

Eğik Açı (“Dutch” Açı) Kameranın bir tarafa eğilmesiyle elde edilir. Tuhaf, dengesiz, izlenimci vb. yenilikçi etki yaratmak için kullanılır. Karakterin dengesini yitirmiş, sarhoş, çıldırmış ya da çok heyecanlanmış olduğunu göstermek amacıyla da kullanıldığı olur. Anlatıma göre başka anlamlar da yüklenebilir.