Yrd. Doç. Dr. H. Deniz Gülleroğlu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Güvenirlilik, Geçerlilik Kaynakları ve Model Oluşturma
Advertisements

BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Öğretim Görevlisi: Hasan Avcıoğlu Doç. Dr. Gönül Akçamete
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
Ölçme Araçlarının Nitelikleri
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
PSİKOLOJİK TEST KULLANIMI VE ETİK
PERSONEL SEÇİMİNDE KULLANILAN KİŞİLİK TESTLERİ
Hacettepe Kişilik Envanteri
T. C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İLKOĞRETİM OKULLARINDA OLUSTURULAN OKUL KULTURU İLE OKULLARIN ETKiLİLİĞİ ARASINDAKİ İLİSKİ (Erzurum.
Ölçüm Geçerliği Murat Coşar Afyon Kocatepe Üniversitesi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
MUHAMMED YILDIRIM Psikolojik Dan ış man YENİ SINAV SİSTEMİ.
ÖLÇME ARAÇLARININ NİTELİKLERİ
MEHMET HİKMET KAŞERCİ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki
Hazırlayan Abdulkadir KOÇ Serdar AVŞAR
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
I. TEMD Üyesi olmak II. 38 yaşından gün almamış olmak (11 Mayıs 2016'da 38 yaşından gün almamış olmak) III. Başvuru formunu doldurmak BAŞVURU DOSYASINDA.
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
BAŞVURU ESASLARI I. TEMD Üyesi olmak II. 38 yaşından gün almamış olmak
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
VERİLERİN TOPLANMASI Doç. Dr. Ender DURUALP.
BAŞVURU ESASLARI I. TEMD Üyesi olmak II. ≤ 40 yaş olmak
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
KLASİK TEST KURAMI VE GÜVENİLİRLİK
PSİKOLOJİK TESTLER.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
KGO KR-20 ve KR-21 Korelasyon Hesaplamaları.
DEĞERLENDİRMENİN İŞLEVLERİ
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
Yrd.Doç.dr.h. denİz gülleroğlu
Yrd. Doç. Dr. H. deniz gülleroğlu
Yrd.doç.dr. h. deniz gülleroğlu
Yrd. Doç.dr. h. deniz gÜlleroĞlu
Geçerlik ve Kullanışlılık
Bir psikolojik yapı olarak "başarı" ve madde geliştirme süreci
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
Mevlüde ERGEN, Fatma ARIKAN
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Yrd.doç.dr.H. deniz gülleroğlu
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Yrd. Doç.dr. H. denİz GülleroğlU
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE TESTLER
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
Likert Tipi Ölçek Geliştirme Aşamaları
Yrd.doç.dr.h.deniz gülleroğlu
ÖLÇME ARACININ YAPISAL NİTELİKLERİ
Verilerin Toplanması I
Dereceli Puanlama Anahtarı Hazırlama
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Dereceli Puanlama Anahtarı
Çukurova Üniversitesi Kurumsal Açık Erişim Arşivi Çalışması
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. H. Deniz Gülleroğlu Ulusal ve Uluslararası Düzeyde Uygulanan Tipik Performans Testleri Hacettepe Kişilik Envanteri Yrd. Doç. Dr. H. Deniz Gülleroğlu

Asıl formu: Türkçe (Hacettepe Kişilik Envanteri) Geliştiren: Ethem ÖZGÜVEN Ölçtüğü davranış/ nitelik: Bireyin kişilik özellikleri; kişiliğine ilişkin sorunlar kişisel, sosyal ve genel uyum düzeyleri. Kimlere uygulanabileği: Yetişkinler. Uygulama süresi: Zaman sınırlaması yoktur.

Kapsamı: Kişilik kavramının sadece bireyin duygu, düşünce ve davranış biçimini içerecek şekilde kullanıldığı envanter, “kişisel” ve “sosyal” uyumla ilgili 20’şer maddelik 8 alt testten oluşur. 8 “kontrol” (K) ve “geçerlik” (G) maddesi olan envanter toplam 168 maddeden oluşur. Alt testler şunlardır: A) Kişisel uyum Alt testleri: 1) Kendini Gerçekleştirme (KG) 2) Duygusal Kararlılık (DG) 3) Nevrotik Eğilimleri (NE) 4) Psikotik Belirtiler (PB)

B)Sosyal Uyum Alt testleri: 1) Aile İlişkileri (Aİ): 2)Sosyal İlişkiler (Sİ) 3)Sosyal Normlar (SN) 4) Antisosyal Eğilimler (AE) Materyali: Soru formu, yanıt kağıdı, yanıt anahtarı ve profil kağıdı.

Uygulanışı: Bireyin kendi kendine yanıtlayabileceği uygulanması kolay bir envanteridir Yönergesi: Soru formunun başında açıklama ve örnekler vardır. Puanlanması: Envanterin puanlanması yanıt anahtarına göre yapılır. Yanıt anahtarına uygun verilen yanıtlara “1” puan verilir. Boş bırakılan maddeleriyle ilgili bir kontrol puanı ve yanıtlama davranışına ilişkin “ geçerlik puanı” elde edilir.

Puanların yorumlanması: “Kendini gerçekleştirme”, “duygusal kararlılık” “ nevrotik eğilimler” ve “psikotik belirtiler” alt testlerinden alınan puanların toplamı “kişisel uyum” puanını; “aile ilişkileri”, “sosyal ilişkiler”, “ sosyal normlar” ve “ anti-sosyal eğilimler” alt testlerinden alınan puanların toplamı ise “sosyal uyum” puanını oluşturur. Kişisel uyum ve sosyal uyum puanının toplamından genel uyum puanı elde edilir.

Formun geliştirilmesi: Envanter ile ölçülmesi amaçlanan niteliklere ilişkin alt testler ve ilgili maddeler çeşitli kişilik envanterlerinden seçilmiştir. Güvenirliği: Test-tekrar test güvenirliği: Envanter 62 kişilik lise öğrenci grubuna 15 gün arayla iki kez uygulanması sonucu elde edilen puanlardan Pearson Momentleri Çarpımı korelasyon katsayısı kişisel uyum için 0.82 ve genel uyum için 0.92 hesaplanmıştır.

Geçerliği: Yapı Geçerliği: 96 Kişilik öğrenci grubuna Hacettepe Kişilik Envanteri ile Durumluk/Sürekli kaygı Envanteri uygulanmış ve aralarındaki korelasyonlar hesaplanmıştır. Kaygı bir ölçüt olarak alındığında, kişisel uyum ile korelasyonu -0.58, sosyal uyum ile korelasyonu -0.47, genel uyum ile korelasyonu ise -0.56 olarak bulunmuştur.

Kaynakça Öner. N. (2012). Türkiye’de Kullanılan Psikolojik Testlerden Örnekler Bir Başvuru Kaynağı. İstanbul: Boğaziçi Yayınları