TÜRK DİLDEŞ ÜLKELER İŞBİRLİĞİ KONSEYİ (TÜRK KENEŞİ)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
Advertisements

AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
Grup 8: YÖK Koordinasyon Oturumu Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK’ün işlev ve kurumsallığı– 37 Sorun Uluslararası öğrenci ve.
“IP Universities” Istanbul, May 16 to 18, 2012 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logo FM Ofisi – Üniversite İlişkisi Salih.
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü

ERASMUS Nedir? Erasmus programı, yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği programıdır.
V. TÜBİTAK EKUAL Yıllık Toplantısı Mayıs 2009 Antalya HOŞGELDİNİZ…
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM ve GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ Şubat 2007.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
TÜSİAD – Sabancı Üniversitesi Rekabet Forumu Ar-Ge’de İşbirlikleri Doç. Dr. Cemil Arıkan Sabancı Üniversitesi Ulusal İnovasyon Girişimi 6 Ocak 2009 İstanbul.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
KURULUŞ AMACI Üniversitemizin ülke dışı üniversiteler, yükseköğretim kurumları ve çeşitli organizasyonlarla bilimsel, akademik, sosyal ve.
KÜRESEL GİDİŞ YÜKSEKÖĞRETİM ULUSLARARASILAŞMA
LOGO TÜBİTAK 1002 Hızlı Destek Programı Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu MSc. Gülşah ÇELİK Proje Uzmanı.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
LOGO TÜBİTAK Ulusal Yeni Fikirler ve Ürünler Araştırma Destek Programı Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu MSc. Gülşah.
TÜBİTAK Ulusal Genç Araştırmacı Kariyer Geliştirme Programı
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PROF. DR. SEBAHATTİN BALCI KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ (28 – 29 Mart 2013, İstanbul, Türkiye)
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Ahmet SARI Rehber Öğretmen
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
1 BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ ORTAK PROGRAMLAR ÇİFT DİPLOMA PROGRAMLARI.
Gazi Üniversitesi Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Bölümü Tanışma ve Tanıtım Toplantısı
Muğla Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI 28 Nisan 2010 Muğla.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
MERKEZİN AMACI SPORDA PERFORMANS VE HAREKET ANALİZİ İLE İLGİLİ ALANLARDA DİSİPLİNLERARASI (TıP VE MÜHENDISLIK) KOORDINASYONU SAĞLAYARAK, BILIMSEL VE.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
Mevlana Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Proje Tabanlı Uluslararası Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Sunum transkripti:

TÜRK DİLDEŞ ÜLKELER İŞBİRLİĞİ KONSEYİ (TÜRK KENEŞİ) ÜNİVERSİTELERARASI BİRLİK BİRİNCİ HAZIRLIK TOPLANTISI TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER (28 – 29 Mart 2013, İstanbul, Türkiye) PROF. DR. SEBAHATTİN BALCI KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ

20 YILLIK SÜREÇ (GENEL) SSCB’NİN ÇÖZÜLÜŞÜ (1991) VE BEŞ TÜRK CUMHURİYETİNİN KURULUŞU BELİRSİZLİKLER, KAYGILAR VE ARAYIŞLAR KURULUŞ ÇALIŞMALARI VE YENİDEN YAPILANMA

20 YILLIK SÜREÇ (GENEL) DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜM ZARURETİ SİSTEM VE MEVZUAT GELİŞTİRME KURUMSALLAŞMA VE ULUSLARARASI ÇEVRE

20 YILLIK SÜREÇ (EĞİTİM-BİLİM) BELİRSİZLİKLER DEĞİŞİM, DÖNÜŞÜM VE UYUM İHTİYACI SİSTEM VE MEVZUAT GELİŞTİRME, YENİDEN YAPILANMA MÜNFERİT HAREKETLER VE KURUMSAL İŞBİRLİĞİ ÖRNEKLERİ

2012 YILINA KADAR KIRGIZ CUMHURİYETİ DEVLET EĞİTİM SİSTEMİ DOKTOR NAUK (POSTDOCTORATE) UZMAN DİPLOMASI Eğitim süresi 5 yıl LİSE EĞİTİMİ 10.-11.-SINIF (16-17 YAŞ ARASI) ORTAOKUL + LİSE 5.-9.SINIF ARASI (11 – 15 YAŞ ARASI) İLKOKUL 1 – 4. SINIF ARASI (7 – 10 YAŞ ARASI) İLK OKUL ÖNCESİ EĞİTİM (2 – 6 YAŞ ARASI) Z O R u N L U İLK MESLEKİ ÖĞRETİM Eğitim süresi 10 aydan 3 yıla kadar ORTA TEKNİK MESLEKİ ÖĞRETİM 9. ve 11.sınıf mezunlarına göre 1 yıl 10 aydan 2 yıl 10 aya kadar ASPİRANTURA (DOKTORA)

YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİ SOVYET DÖNEMİNDEKİ YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİ Uzman Diploması 5 yıl Aspirantura (Doktora) 3 yıl Doktorantura (FullDoctorate) BAGIMSIZLIK DÖNEMİ YENİ YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİ Lisans 4 yıl Yüksek Lisans Doktora (PhD)

20 YIL İÇİNDEKİ GELİŞMELER

İKİ BÜYÜK PROJE HOCA AHMET YESEVİ ULUSLARARASI KAZAK-TÜRK ÜNİVERSİTESİ KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ ÇAĞDAŞ VE MODERN ÜNİVERSİTE MODELİ

İKİ BÜYÜK PROJE YEREL BEKLENTİLER ORTAK AMAÇLAR BÖLGESEL GELİŞMELER KÜRESEL UYUM

İKİ BÜYÜK PROJE KURULUŞ VE KURUMLAŞMA GELİŞME VE MARKALAŞMA TÜRK DÜNYASI VE DÜNYA BİLİMİNE DEĞER KATMA

SORUNLAR YÜKSEKÖĞRETİM SİSTEMLERİ, DERECELERİN, DİPLOMALARIN TANINMASI EĞİTİM PROGRAMLARI, KREDİLENDİRME, İÇERİK , METOD VE TEKNOLOJİ LİSANS ALMA VE BİLİMSEL ÖZERKLİK, YÜKSEKÖĞRETİME GİRİŞ KALİTE GÜVENCE VE AKREDİTASYON

SORUNLAR DİL SORUNU EĞİTİM, İSTİHDAM VE ÜRETİM DÖNGÜSÜ BECERİLİ İNSAN GÜCÜ İHTİYACI İŞBİRLİĞİ VE ORTAK ÇALIŞMALARIN YETERSİZLİĞİ İLETİŞİM VE KOORDİNASYONUN YETERSİZLİĞİ

ÖNERİLER (KURUMSAL ÜST YAPI) TÜRK DİLİ KONUŞAN ÜLKELER İŞBİRLİĞİ KONSEYİ (TÜRK KONSEYİ) TÜRK BİLİMLER AKADEMİSİ TÜRK DÜNYASI YÜKSEKÖĞRETİM ALANI (ULUSAL ÖNCELİKLER TÜRK DÜNYASI YÜKSEKÖĞRETİM ARAŞTIRMA ALANI

ÖNERİLER (KURUMSAL ÜST YAPI) TÜRK DÜNYASI ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ ANABİLİM DALLARINDA STK YAPILANMALARI (İŞ DÜNYASININ ÖNCÜLÜĞÜNDE) TÜRK DÜNYASI ÜNİVERSİTELERARASI KURULU TÜRK DÜNYASI YÜKSEKÖĞRETİM ÖĞRENCİ KONSEYİ

ÖNERİLER (REFORM VE UYUMLULAŞMA) YÜKSEKÖĞRETİM SİSTEMİNDE REFORM BİRBİRİNİ TANIYAN BİR SİSTEM OLUŞTURMA TÜRK DÜNYASI YETERLİKLER SİSTEMİNİN OLUŞMASI DOLAŞIMA İMKAN VEREN BİR KREDİ TRANSFER SİSTEMİ KURMA (BOLOGNA SÜRECİ)

ÖNERİLER (REFORM VE UYUMLULAŞMA) EĞİTİM PROGRAMLARINI GELİŞTİRİRKEN BİR ORTAK TABAN BELİRLEME ÖĞRETİM ELEMANI YETİŞTİRME PROGRAMLARI ÜNİVERSİTELER ARASI ÖĞRENCİ VE ÖĞRETİM ELEMANI DEĞİŞİM PROGRAMLARINI GERÇEKLEŞTİRME HAYAT BOYU EĞİTİM (YETİŞKİN EĞİTİMİ, YAYGIN EĞİTİM VE İNFORMAL EĞİTİM) BELGELENDİRME VE SÜREKLİ EĞİTİM

ÖNERİLER (REFORM VE UYUMLULAŞMA) KALİTE GÜVENCE VE AKREDİTASYON GİRİŞİMCİLİK VE MESLEKİ EĞİTİM BİLİMSEL ÖZERKLİK

ÖNERİLER (FONKSİYONEL) BİLİM, TEŞVİK VE HİZMET ÖDÜLLERİ OLİMPİYATLAR (BİLİMSEL, KÜLTÜREL, SANATSAL, SPORTİF) KONGRELER (ANA TEMALI, TAKVİMLİ) ÖĞRENCİ SEMPOZYUMLARI

ÖNERİLER (FONKSİYONEL) STAJ HAREKETLİLİĞİ BURS İMKANLARI YAZ OKULLARI ÇALIŞ VE SEYAHAT ET PROGRAMI İŞ DÜNYASI DESTEKLİ SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ BİLGİ VE İLETİŞİM AĞI TUBİTAK’IN TÜRKİYE DIŞINDAN PROJELERE DE DESTEK VERMESİ TEZ VB. ARAŞTIRMALARIN E-BANKASININ OLUŞTURULMASI

İLGİNİZE TEŞEKKÜRLER balci@manas.edu.kg www.manas.edu.kg