Objektif Çekilecek nesneden gelen ışıkları toplayarak film ya da sensör üzerine net düşmelerini sağlayan mercekler topluluğudur. Objektif seçerken şunlara.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
3/A SINIFI.
Advertisements

POZLAMA Pozlama; kullandığınız film üzerinde istediğiniz görüntüyü elde edebilmek için ışığın hangi miktarda geçeceğini(diyafram açıklığı) ve hangi süre.
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
Işığa duyarlı malzemenin, ışığa karşı gösterdiği tepkimeye veya herhangi bir yöntemle görüntü oluşmasına pozlama denir.
Diyafram. Diyafram Diyafram nedir Objektifin içinden geçen ışığın miktarını ayarlayan kontrol mekanizmasına diyafram diyoruz.
KAMERALAR.
İHLAS HABER AJANSI FOTOĞRAF EĞİTİMİ
Görme keskinliği Hacimli görme Renkli görme İllüzyonlar
TEMEL FOTOĞRAF EĞİTİMİ
İŞ ve ENERJİ Enerji:İş yapabilme yeteneğidir.
KAMERA-III.
KONU : IŞIK 6.SINIF FEN BİLGİSİ.
ÜÇGENLER.
FİZİK DÖNEM ÖDEVİ OPTİK mehmet keskin Yansıma Kanunları Sapma Açısı
RENK.
Üçgenin Çevresi Ve Özellikleri”
GÖZ (Organum visus) Göz ışığı algılayabilecek şekilde özelleşmiş foto reseptörlere sahip bir organdır. Koruyucu yapılar ile algılamada görevli yapılardan.
MURAT ŞEN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Üçgenler.
ÜÇGENLER Düzlemde birbirine doğrusal olmayan üç noktayı birleştiren, üç doğru parçasının oluşturduğu çokgendir. A,B,C şeklide 3 açı(3 köşe) ve a,b,c şeklinde.
ÜÇGENLER.
Küresel Aynalar Yansıtıcı yüzeyi küre kapağı şeklinde olan aynalara küresel ayna denir. Asal eksen F M r Çukur ayna Tümsek Kürenin M merkezi aynanın merkezidir.
KONULAR ÜÇGENLERE GİRİŞ ÜÇGEN ÇEŞİTLERİ ÖRNEKLER.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK Objektifler.
Ekvator - Paralel - Meridyen - Enlem -Boylam
DİKDÖRTGEN-KARE KONU ANLATIMI VE SORU ÇÖZÜMLERİ
ÜÇGENLER.
Açılarına Göre Üçgenler
ÜÇGENLER SAYFA:1 SAYFA:14 SAYFA:2 SAYFA:15 SAYFA:3 SAYFA:16 SAYFA:4
ÜÇGENLER.
ÜÇGEN VE DÖRTGENLER.
ÜÇGEN TÜRLERİ.
ÜÇGENLER.
PROJEKSİYON KULLANIMI KILAVUZU
Üçgen çeşitleri ve üçgenin yardımcı elemanları
ÜÇGENLER.
"Doğru pozlandırma" Pozlandırmayı üç etken belirler: filmin ışığı olan duyarlılığı ya da "hızı" (Uluslararası Standartlar Organizasyonu [ISO] tarafından.
Liquid Crystal Display Emin CELİLOĞLU - IT Eğitmeni.
ÜÇGEN KARE DİKDÖRTGEN.
AYNA VE DÖNME SİMETRİSİ
ÜÇGENLER.
GÖRSEL TASARIM.
TEKNİK RESİM Perspektifler.
ÜÇGENLER VE DÖRTGENLER
ÜÇGEN.
Üçgenin Çevresi Ve Özellikleri”
GEOMETRİK OPTİK GÖZ VE OPTİK AYGITLAR.
Makinelerin Başlıca Öğeleri
Fotoğraf Makinesi Çeşitleri
KARŞIMDA KARE DİKDÖRTGEN VE ÜÇGEN
Yrd. Doç. Dr. Nesrin ADIGÜZEL
GEOMETRİK OPTİK.
ÜÇGEN VE YARDIMCI ELEMANLARI
Temel Fotoraf Bilgileri, Siyah Beyaz Karanlık Oda ve İleri Fotoraf Teorileri ders notları Filtreler Ders notları Tülin Çoruhlu.
ÜÇGENLER VE DÖRTGENLER 1 . ÜÇGENLER 2 . DÖRTGENLER.
YER FOTOGRAMETRİSİ (2014) SUNU III Doç. Dr. Eminnur Ayhan
YER FOTOGRAMETRİSİ (2014) Doç. Dr. Eminnur Ayhan
Gözde Görüntü Oluşumu ve Göz Kusurları
TEK OBJEKTİFLİ REFLEKS MAKİNALAR (SLR - Single Lens Reflex)
ÖRTÜCÜ HIZI (OBTÜRATÖR, ENSTANTANE) NEDİR?
FOTOĞRAFTA ALAN DERİNLİĞİ
PERSPEKTİF NEDİR ? Perspektif, doğadaki iki boyutlu ya da üç boyutlu cisimlerin bizden uzaklaştıkça küçülmüş ve renklerinin solmuş gibi görünmesine denir.
FOTOGRAMETRİ - I Sunu 3-2 Eminnur Ayhan
FOTOGRAMETRİ - I Sunu 3-1 Doç.Dr Eminnur Ayhan GÜZ dönemi
FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ
PERSPEKTİFPERSPEKTİF. PERPEKTİF (İZDÜŞÜM) 1)Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek.
PERSPEKTİFPERSPEKTİF. PERPEKTİF (İZDÜŞÜM) 1)Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek.
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
TEMEL FOTOĞRAF EĞİTİMİ
Hazırlayan Recep Rüstem PERK 4/B Sınıf Öğretmeni
FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ ESMA ERDOĞANLI 11/G
Sunum transkripti:

Objektif Çekilecek nesneden gelen ışıkları toplayarak film ya da sensör üzerine net düşmelerini sağlayan mercekler topluluğudur. Objektif seçerken şunlara dikkat edilmelidir: Işık geçirgenliği Keskinlik(akütans) Çözünürlük (çözme gücü, çizgi ayırma gücü) Odak uzunluğu Diyafram açıklığı f:1,4

IŞIK GEÇİRGENLİĞİ Objektifin en geniş diyafram açıklığında ışığı geçirme miktarıdır. 1:1.4, 1:2.8, 1:3.5 gibi sayılarla ifade edilir. Işık geçirgenliği objektif odak uzunluğunun objektif çapına oranıdır. Örneğin odak uzunluğu 100 mm olan bir objektifin ışık geçirgenliği 2.8 ise objektif çapı 100/2.8=35 mm’dir. Işık geçirgenliği büyükse ışığa daha duyarlı demektir. Işık geçirgenliği yüksek objektiflere hızlı objektifler denir; çünkü yüksek örtücü hızına çıkmaya olanak verir. Işık geçirgenliğinin en iyi değeri 1:1’dir, yani objektifin odak uzunluğu ile çapının birbirine eşit olması durumudur. Genel kullanımlar için 1:1.2 ile 1:7 arası açıklıklar uygundur. f:1,4

KESKİNLİK (Akütans) Birbirine yakın bölgelerdeki kontrastın yüksekliğidir. Farklı renkler ya da aynı rengin tonları arasında geçişin gerçekleştiği yerlerin keskin olması demektir. Bu keskinliği ışık geçirgenliğinin yüksek olması sağlar. ÇÖZÜNÜRLÜK (Çözme gücü, çizgi ayırma gücü) Bir milimetrelik bir aralıktaki çizgileri ayırma gücünü gösterir. Yani 1 mm'lik şerit içine en çok çizgiyi net olarak tespit eden objektifin çözme güçü daha üstündür diyebiliriz.  Kaliteli bir objektif bir milimetrede 200 kadar çizgiyi ayırabilir.

Odak Uzunluğu Odak uzunluğu sensör ile objektifin optik merkezi arasındaki mesafedir. Odak uzunluğu objektifin görüş açısını belirler. Objektifler temelde görüş açısı ile sınıflandırılırlar. Objektifin optik merkezinden filmin çapraz köşelerine çizilen iki çizgi arasında kalan açının değeri o objektifin görüş açısını belirler.

Normal Objektifler Görüş açısı insanın tek gözü ile göreceği açıya (46 derece) yakın olan objektiflere normal objektif denir. Objektifin optik merkezinden görüntü düzlemine (filme) olan uzaklığa odak uzaklığı denir. Film ebadı büyüdükçe odak uzaklığı da değişir. Örneğin 24 x 36 mm boyutlarında film kullanan makineler için normal objektifin odak uzaklığı 50 mm’dir.

Geniş Açılı Objektifler Adından da anlaşılabileceği gibi bu objektiflerin görüş açısı normal objektifin görüş açısından daha fazladır. 35 mm’lik makineler için odak uzaklığı 50 mm’den az, 16 mm’den çok olan objektifler geniş açı objektiflerdir. (35 mm, 28 mm, 24 mm, 20 mm) Geniş açılı objektiflerin en önemli özellikleri ön plandaki cisimleri olduklarından daha yakın ve büyük, arka plandaki cisimleri ise olduklarından daha uzak ve küçük göstermesidir. Aynı zamanda görüş açısı genişledikçe net alan derinliği de artar. Geniş açılı objektiflerin bir başka özelliği de kenarlara ve köşelere gelen cisimleri deforme etmeleridir (distorsiyon) .

Balık Gözü Objektifler Çok geniş açılı objektiflerdir. 16 mm ve daha aşağısı odak uzaklığına sahip objektiflere “Balık Gözü Objektif” denir. Distorsiyon aşırı bir şekilde bellidir. Görüntü içinde bulunan her dik çizgi eğilir. Görüntü alanı sınırlanır. Sadece filmin ortasında bir daire içine görüntü sığdırılır, diğer alanlar siyah kalır. Bu objektiflerin kullanım alanı sınırlıdır. Ancak özel amaçlarla kullanılırlar. 

Dar Açı (Tele) Objektifler Normal objektifin odak uzaklığından daha uzun odak uzaklığına sahip objektiflerdir. 70 mm - 130 mm arasındakilere kısa tele, 130 mm - 200 mm arasındakilere orta tele, 300mm den yukarı odak uzaklıklarına sahip olanlara ise uzun tele adı verilmektedir. Tele objektifler bulunduğumuz yerden , konuya yaklaşmadan konuyu yakınmış gibi çekmemizi sağlarlar.

Objektifin odak uzaklığının artması ile görüş açısı daralır, büyütme gücü artar. Net alan derinliğini de azalması ile sadece netlik yaptığımız cisim net olur, diğer bölgeler flu kalatak konunun ayrıntılardan temizlenmesi sağlanır. Tele objektiflerin en önemli özelliği arka arkaya sıralanmış cisimleri birbirine daha yakınmış gibi göstermesidir. Bu özelliğe perspektif yığılması denilmektedir. Bu özelliği bir sokak içinde peşpeşe sıralanmış evleri çekerek deneyebilirsiniz.

Aynalı Tele Objektifler Çok uzun odaklı objektiflerin kullanımını kolaylaştırmak için objektif içine merceklerin yanısıra aynalar da yerleştirilmiştir. Bu sayede ışık sadece merceklerden geçmekle kalmıyor, aynı zamanda aynalar yardımıyla yolunu da uzatmış oluyor. Böylece daha kısa bir objektif gövdesi ile daha uzun odak uzaklıkları elde edilmiş oluyor. Genellikle 500 mm odak uzaklığına sahip olan bu objektiflerin en önemli özellikleri 8 diyafram değerine sabitlenmiş olmalarıdır. Bu nedenle bol ışıklı bir ortamda çalışılmalı ya da yüksek ASA değerine sahip filmler kullanılmalıdır. Çoğu zaman tripod kullanılması gerekmektedir. Aynalı tele objektiflerin görüntüye kattıkları etki ise konunun ışıklı bölgelerinde ışık daireleri oluşturmasıdır.

Zoom (Değişken Odaklı) Objektifler Objektif gövdesi üzerindeki bir halkanın sağa - sola ya da ileri - geri hareket ettirilmesi ile odak uzaklığının değiştirilebildiği objektiflerdir. Bu objektiflerin birden fazla objektifin görevini yapabilmesi için daha fazla merceği gövdelerinde barındırmaları gerekmektedir. Bu da ışık kırılganlığı nedeniyle ışık geçirgenliğinin azalmasına yol açmaktadır. Bu nedenle bir çok zoom objektifin en açık diyafram değeri 3.5 civarındadır. Ancak gelişmiş modellerde bu rakam 1.2’ye yaklaştırılmıştır. Tabii ki fiyatları da katlamalı olarak artmaktadır.

Zoom objektiflerin sağladıkları en büyük avantaj ise kadraj kolaylığıdır. Yerimizi ve objektifimizi değiştirmeden konuya yaklaşıp uzaklaşmak mümkündür.  Zoom objektifler bir çok odak uzaklığı aralığında olabilirler. Örneğin 19 -35 mm : sadece geniş açıları kapsar. 28 - 70 mm : Geniş açı, normal ve kısa tele olabilmektedir. 80 -200 mm : Kısa teleden orta teleye kadar olan tüm odak uzaklıklarına sahip olabilir. Örneklerini verdiğimiz bu zoom objektifler dışında daha pek çok çeşitte zoom objektif bulmak mümkündür.