Arş. Gör. Dilber DEMİRTAŞ Emre Can TURAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

Işığın Doğası ve Geometrik Optik
ÇİFT YARIKTA GİRİŞİM YOUNG DENEYİ.
DUYU ORGANLARI
Geometrik Optik Genel Fizik III Sunu 5.
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Görme Sistemi -.
Kalın ve İnce Kenarlı Mercekler ve Kullanım Alanları
IŞIK Işığın Kırılması Mustafa ÇELİK.
Geometrik Optik Genel Fizik III Sunu 6.
Hazırlayan: FEHMİ ÇABUK Fen ve Teknoloji Öğretmeni
Işık Işık kaynakları Işık ve madde Işığın yayılması Işığın yansıması.
KONU : IŞIK 6.SINIF FEN BİLGİSİ.
Bu slayt, tarafından hazırlanmıştır.
KÜRESEL AYNALAR çukur AYNA TÜMSEK AYNA
KALIN VE İNCE KENARLI MERCEKLER
FİZİK DÖNEM ÖDEVİ OPTİK mehmet keskin Yansıma Kanunları Sapma Açısı
IŞIK Mercekler Mustafa ÇELİK.
RENK.
GÖZ (Organum visus) Göz ışığı algılayabilecek şekilde özelleşmiş foto reseptörlere sahip bir organdır. Koruyucu yapılar ile algılamada görevli yapılardan.
REFRAKSİYON KUSURLARI VE LENSLERLE DÜZELTME TEKNİKLERİ
DUYU ORGANLARI Vücudumuza dış ortamdan gelen bilgiler ,duyu organları yoluyla sinir sistemine taşınır.Yaşanan değişiklikleri ve uyarıları alıp sinir.
HAZIRLAYAN: AYNA VE IŞIK HAZIRLAYAN:
Küresel Aynalar Yansıtıcı yüzeyi küre kapağı şeklinde olan aynalara küresel ayna denir. Asal eksen F M r Çukur ayna Tümsek Kürenin M merkezi aynanın merkezidir.
AYNALARDA YANSIMA VE IŞIĞIN SOĞURULMASI
Işık Işık kaynakları Işık ve madde Işığın yayılması Işığın yansıması
Kalemin suda olan kısmından gözümüze gelen ışınlar sudan havaya kırılarak geçerler. Bu nedenle kalem suyun yüzeyinde kırılmış gibi görünür.
GÖZLÜK CAMLARI MERCEK ÇEŞİTLERİNE GÖRE
Bölüm 3: Kırılma İndisi Prof. Dr. M. Halûk Güven ZKÜ Fen-Ed. Fak.
GEOMETRİ TEMEL KAVRAMLAR
5 Duyu organımızdan birtanesi gözümüzdür Gözümüz dı ş tan içe do ğ ru 3 kısımdan olu ş ur. 1=Sert Tabaka 2=Damar Tabaka 3=A ğ Tabaka.
GEOMETRİ TEMEL KAVRAMLAR
Çakmaklı Cumhuriyet Anadolu Lisesi
Gözün yapısı Görme olayı Göz kusurları
GEOMETRİK OPTİK GÖZ VE OPTİK AYGITLAR.
AYNA ÇEŞİTLERİ.
ÜNİTE -5 IŞIK.
GEOMETRİK OPTİK.
Sizce biz bir havuzda yüzüyor olsak ve havuza müzik verseler biz onu duyar mıyız?
Suya atılan küçük bir taşın su yüzeyinde oluşturduğu hareketler dalga hareketine örnek olarak verilebilir. Su yüzeyinde oluşan dalgalar suyun alt tabakalarını.
KARMAŞIK SAYILAR DİLEK YAVUZ.
Mercek Ve Çeşitleri.
Gözde Görüntü Oluşumu ve Göz Kusurları
Arş. Gör. Dilber Demirtaş
Optik Yansıma.
Bağıl Hareket Gözde Aksoy.
RENKLERİN EFENDİSİ: IŞIK.
Paralel Yüzeylerden Kırılma Görünür Uzaklık
Prizma Özellikleri kullanım alanları tek renkli ışığın izlediği yol
Merceklerin oluşturduğu görüntünün özelliklerini keşfeder.
Doç. Dr. Ömer Faruk Özdemir
11. Sınıf: KUVVET ve HAREKET ünitesi İtme ve Çizgisel Momentum
Mercek Ve Çeşitleri.
Bir Boyutta Sabit İvmeli Hareket
Biz Kimiz? ve Neyi Amaçlıyoruz?
10. SINIF: 1. ÜNİTE: BASINÇ VE KALDIRMA KUVVETİ-2
REFRAKSİYON KUSURLARI VE TEDAVİSİ
10. SINIF: 1. ÜNİTE: BASINÇ VE KALDIRMA KUVVETİ-4
VBOŞLUK VGAZ VSIVI VKATI
ELEKTRİK YÜKLERİ - 2 Arş.Gör. Belkıs Garip.
Elektrik akımı, Direnç ve Potansiyel fark
10. SINIF 2. ÜNİTE: ELEKTRİK VE MANYETİZMA 3. KONU: Elektrik Devreleri
.  Işık ışınları saydam bir ortamdan başka bir saydam ortama geçerken ışınların bir kısmı yansıyarak geldiği ortama dönerken, bir kısmı da ikinci ortama,
Gözde Görüntü Oluşumu ve Göz Kusurları
Arş. Gör. Belkıs Garip Cansu Şıvgın
Kırılma Prof. Dr. Ali ERYILMAZ.
KANUNİ İLKÖĞRETİM OKULU KAHRAMANMARAŞ
Gözde Aksoy Prof. Dr. Ali Eryılmaz
Işığın Kırılması.
İnce Kenarlı (Yakınsak) Mercekte Özel Işınlar. Asal eksene paralel gelen F odak noktasından geçecek şekilde kırılır.
Sunum transkripti:

Arş. Gör. Dilber DEMİRTAŞ Emre Can TURAN MERCEKLERDE GÖRÜNTÜ Arş. Gör. Dilber DEMİRTAŞ Emre Can TURAN

Kazanım: 10.4.9.3. Merceklerin oluşturduğu görüntünün özelliklerini keşfeder. a. Öğrencilerin simülasyonlar ve deneylerden elde ettiği verileri kullanarak merceklerin oluşturduğu görüntü özelliklerini tartışmaları sağlanır. b. Öğrencilerin merceğe farklı uzaklıklarda bulunan cisimlerin görüntülerini ölçekli çizmeleri ve çizdiği görüntülerin özelliklerini karşılaştırmaları sağlanır. c. Öğrencilerin merceklerin bulundukları ortama göre özelliklerinin değişeceğini deney yaparak görmeleri sağlanır. ç. Merceklerin nerelerde hangi amaçlar için kullanıldığını araştırmaları sağlanır.

Merceklerde Görüntü Geçen Ders Bu Resimlerdekiler Ne Olabilir? Aktiviteler Aktivitelerin Yorumlanması Mercekler Ortamdan Ortama Değişiklik Gösterir mi? Gündelik Hayattan Örnekler Çıkmış Soru Çözümü Dersin Özeti Gelecek Ders

Geçen Ders Geçen Ders Bu Resimlerdekiler Ne Olabilir? Aktiviteler Aktivitelerin Yorumlanması Mercekler Ortamdan Ortama Değişiklik Gösterir mi? Gündelik Hayattan Örnekler Çıkmış Soru Çözümü Dersin Özeti Gelecek Ders

Aktivite – İnce Kenarlı Mercek Geçen Ders Bu Resimlerdekiler Ne Olabilir? Aktiviteler Aktivitelerin Yorumlanması Mercekler Ortamdan Ortama Değişiklik Gösterir mi? Gündelik Hayattan Örnekler Çıkmış Soru Çözümü Dersin Özeti Gelecek Ders İnce kenarlı mercek için: http://tutor-homework.com/Physics_Help/lens_ray_simulation.html http://ophysics.com/l12.html

Aktivite – Kalın Kenarlı Mercek Geçen Ders Bu Resimlerdekiler Ne Olabilir? Aktiviteler Aktivitelerin Yorumlanması Mercekler Ortamdan Ortama Değişiklik Gösterir mi? Gündelik Hayattan Örnekler Çıkmış Soru Çözümü Dersin Özeti Gelecek Ders Kalın kenarlı mercek için: http://tutor-homework.com/Physics_Help/lens_ray_simulation.html http://ophysics.com/l12.html

Aktivite Sonuçları Geçen Ders Bu Resimlerdekiler Ne Olabilir? Aktiviteler Aktivitelerin Yorumlanması Mercekler Ortamdan Ortama Değişiklik Gösterir mi? Gündelik Hayattan Örnekler Çıkmış Soru Çözümü Dersin Özeti Gelecek Ders Cisim merkezin dışında ise, görüntü odak ile merkez arasındadır, cisimden küçüktür, terstir, gerçektir. Cisim merkezde ise, görüntü merkezdedir, cisim ile aynı boydadır, terstir, gerçektir. Cisim merkez ile odak arasında ise, görüntü merkezin dışındadır, cisimden büyüktür, terstir, gerçektir. Cisim odak noktasında ise, görüntü sonsuzdadır. Cisim odak ile merkez arasında ise, görüntü mercekten daha uzaktadır, büyüktür, düzdür, gerçektir.

Aktivite Sonuçları Geçen Ders Bu Resimlerdekiler Ne Olabilir? Aktiviteler Aktivitelerin Yorumlanması Mercekler Ortamdan Ortama Değişiklik Gösterir mi? Gündelik Hayattan Örnekler Çıkmış Soru Çözümü Dersin Özeti Gelecek Ders Görüntü her zaman sanaldır, düzdür, cisimden küçüktür.

Mercekler Ortamdan Ortama Değişkenlik Gösterir mi ? Geçen Ders Bu Resimlerdekiler Ne Olabilir? Aktiviteler Aktivitelerin Yorumlanması Mercekler Ortamdan Ortama Değişiklik Gösterir mi? Gündelik Hayattan Örnekler Çıkmış Soru Çözümü Dersin Özeti Gelecek Ders Mercekler Ortamdan Ortama Değişkenlik Gösterir mi ? Evet. Kırılma konusunda snell yasasını hatırlayalım. Az kırıcı ortamdan çok kırıcı ortama girdiğinde normale yaklaşıyordu ışın. Merceklerde ışınlar snelle göre kırılır. Örneğin ince kenarlı merceği ele alalım. Hava ortamı az kırıcı, mercek ortamı çok kırıcı; havadan gelen ışın mercege geldiğinde ışın normale yaklaşacak şekilde kırılacaktır. Paralel gelen ışınlar ince kenarlı mercekte odak noktasında toplanacaktır. Merceği hava ortamından alıp kırıcılık indisi mercekten büyük bir ortama koyarsak, merceğe paralel gelen ışınlar artık toplanmaz, uzantıları odaktan geçecek şekilde dağılır. Yani ince kenarlı mercek, kalın kenarlı gibi davranır. Aynı şekilde kalın kenarlı mercekte, ince kenarlı gibi davranır.

Günlük Hayattan Örnekler Geçen Ders Bu Resimlerdekiler Ne Olabilir? Aktiviteler Aktivitelerin Yorumlanması Mercekler Ortamdan Ortama Değişiklik Gösterir mi? Gündelik Hayattan Örnekler Çıkmış Soru Çözümü Dersin Özeti Gelecek Ders

Günlük Hayattan Örnekler Geçen Ders Bu Resimlerdekiler Ne Olabilir? Aktiviteler Aktivitelerin Yorumlanması Mercekler Ortamdan Ortama Değişiklik Gösterir mi? Gündelik Hayattan Örnekler Çıkmış Soru Çözümü Dersin Özeti Gelecek Ders

Günlük Hayattan Örnekler Geçen Ders Bu Resimlerdekiler Ne Olabilir? Aktiviteler Aktivitelerin Yorumlanması Mercekler Ortamdan Ortama Değişiklik Gösterir mi? Gündelik Hayattan Örnekler Çıkmış Soru Çözümü Dersin Özeti Gelecek Ders

Günlük Hayattan Örnekler Geçen Ders Bu Resimlerdekiler Ne Olabilir? Aktiviteler Aktivitelerin Yorumlanması Mercekler Ortamdan Ortama Değişiklik Gösterir mi? Gündelik Hayattan Örnekler Çıkmış Soru Çözümü Dersin Özeti Gelecek Ders

Çıkmış Sorular Geçen Ders Bu Resimlerdekiler Ne Olabilir? Aktiviteler Aktivitelerin Yorumlanması Mercekler Ortamdan Ortama Değişiklik Gösterir mi? Gündelik Hayattan Örnekler Çıkmış Soru Çözümü Dersin Özeti Gelecek Ders

Çıkmış Sorular Geçen Ders Bu Resimlerdekiler Ne Olabilir? Aktiviteler Aktivitelerin Yorumlanması Mercekler Ortamdan Ortama Değişiklik Gösterir mi? Gündelik Hayattan Örnekler Çıkmış Soru Çözümü Dersin Özeti Gelecek Ders

Özet Geçen Ders Bu Resimlerdekiler Ne Olabilir? Aktiviteler Aktivitelerin Yorumlanması Mercekler Ortamdan Ortama Değişiklik Gösterir mi? Gündelik Hayattan Örnekler Çıkmış Soru Çözümü Dersin Özeti Gelecek Ders

Özet Geçen Ders Bu Resimlerdekiler Ne Olabilir? Aktiviteler Aktivitelerin Yorumlanması Mercekler Ortamdan Ortama Değişiklik Gösterir mi? Gündelik Hayattan Örnekler Çıkmış Soru Çözümü Dersin Özeti Gelecek Ders

Kazanım: 10.4.9.3. Merceklerin oluşturduğu görüntünün özelliklerini keşfeder. a. Öğrencilerin simülasyonlar ve deneylerden elde ettiği verileri kullanarak merceklerin oluşturduğu görüntü özelliklerini tartışmaları sağlanır. b. Öğrencilerin merceğe farklı uzaklıklarda bulunan cisimlerin görüntülerini ölçekli çizmeleri ve çizdiği görüntülerin özelliklerini karşılaştırmaları sağlanır. c. Öğrencilerin merceklerin bulundukları ortama göre özelliklerinin değişeceğini deney yaparak görmeleri sağlanır. ç. Merceklerin nerelerde hangi amaçlar için kullanıldığını araştırmaları sağlanır.

Gelecek Der Kazanımları: 10.4.10.1. Optik yasalarını kullanarak gözde görüntü oluşumunu açıklar. a. Öğrencilerin farklı göz kusurlarının nedenlerini ve bu kusurların giderilmesinde ne tür merceğin kullanımının uygun olacağını sebepleriyle tartışmaları sağlanır. b. Öğrencilerin gözlük numarasını kullanarak merceğin cinsini ve odak uzaklığını belirlemeleri sağlanır. 10.4.10.3. Optik aletlerin yapısını inceleyerek bir optik alet tasarlar ve yapar.