PROGRAM DEĞERLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Advertisements

ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Program Tasarım Modelleri
1. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİM SÜRECİ.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Bu bölüm; Aral,N., Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırma, İstanbul: Morpa Yayınları. Aral, N. ve Gürsoy, F Özel eğitim gerektiren çocuklar ve özel.
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Bireyi Tanıma Teknikleri I
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Entegre Müfredat Modeli
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Bilginin Organizasyonu
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
Eğitimde Proğram Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
Test Geliştirme Süreci
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Rastgele Nesneler Dersi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Ölçme, Değerlendirme ve Durum Belirleme - devam
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

PROGRAM DEĞERLENDİRME 01.01.2019 PROGRAM DEĞERLENDİRME Adnan TAŞGIN

Program Değerlendirme Değerlendirme program geliştirmenin son ve tamamlayıcı halkası olarak eğitim hedeflerinin gerçekleşme derecesini tayin etme sürecidir. Program değerlendirme, programın etkililiği hakkında karar verme sürecidir. Program değerlendirme genelde programa dayalı eğitim kaynaklarını kabul etme, değiştirme ya da ortadan kaldırma kararının verilebileceği bilgileri içermektedir.

Program Değerlendirme Program değerlendirme, geliştirilmiş ve uygulanmış bir programın etkili ve başarılı olma düzeyini belirlemek için, eldeki veriler dahilinde, çeşitli ölçütlere karşılaştırılarak bir yargıya ulaşma sürecidir.

Program Değerlendirme Çalışmalarının Amacı Programın hedeflerinin kaynağı olan ihtiyaçların birey, toplum, konu alanı ve çevre açılarından analizinin yapılma düzeyini belirleme Programın hedeflerine ulaşma düzeyini belirleme Programın etkililiğini belirleme Programın güçlü ve zayıf yönlerini belirleme ve geliştirme Programı uygulamada karşılaşılabilecek güçlükleri önceden belirleme ve giderme Programdaki aksaklıkların hangi öge ya da ögelerden kaynaklandığını belirleme ve gerekli düzenleme çalışmalarını yapma

PROGRAM DEĞERLENDİRME MODELLERİ 01.01.2019 Tyler`ın Hedefe Dayalı Değerlendirme Modeli Metfessel- Michael Değerlendirme Modeli Malcolm Provus`un Farklar Yaklaşımı Modeli Robert Stake`in Uygunluk-Olasılık Modeli Stufflebeam`in Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (CIPP) Modeli Stufflebeam`in Makro (Toplam) Değerlendirme Modeli Elliot Eisner`in Uzmanlık (Eğitsel Eleştiri) Modeli B. Bloom`un Programın Öğelerine Dayalı Modeli Adnan TAŞGIN

Tyler`ın Hedefe Dayalı Değerlendirme Modeli 01.01.2019 Tyler`ın Hedefe Dayalı Değerlendirme Modeli Tyler`a göre bir eğitim programının hedef, öğrenme yaşantıları ve değerlendirme olmak üzere üç temel öğesi bulunur. 1. Programın amaç ve hedeflerini belirle. 2. Hedefleri sınıfla. 3. Hedefleri davranışsal olarak ifade et. 4. Hedeflerin kazanılıp kazanılamayacağını gösteren ortamları yarat. 5. Ölçme tekniklerini seç ya da geliştir. 6. Öğrenci performansına yönelik veri elde et. 7. Verileri hedef davranışlarla karşılaştır. Adnan TAŞGIN

Malcolm Provus`un Farklar Yaklaşımı Modeli 01.01.2019 Malcolm Provus`un Farklar Yaklaşımı Modeli Her aşamada maliyet fayda analizi yapılması 1. Programın standartlarını belirleme 2. Program performansını belirleme 3. Performansla standartları karşılaştırma 4. Performansla standartlar arasındaki farkı belirleme Provus programın tasarım, oluşturma, süreç ve ürün-sonuç bölümlerinin her birinde bir önceki basamağın performansını değerlendirmekte, eksikleri gidermekte ve sonraki basamağa geçmektedir. Adnan TAŞGIN

Robert Stake`in Uygunluk-Olasılık Modeli 01.01.2019 Robert Stake`in Uygunluk-Olasılık Modeli 1. Eğitimcilerin ve yerel uzmanların kişisel görüşleri sezgi ağırlıklı olmakta ve programın değerlendirilmesini objektiflikten uzaklaştırmaktadır. 2. Değerlendirme sadece profesyonel değerlendirme uzmanları tarafından yapılmalıdır. 3. Değerlendirmede girdi-süreç ve çıktı(ürün) ölçülmelidir. 4. Girdide öğrenme öncesi durum, süreçte sınıf ortamı-zaman yönetimi-karşılıklı ve etkili iletişim, çıktıda akademik başarı, beceriler ve tutumlar önemlidir. Adnan TAŞGIN

Stufflebeam`in Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (CIPP) Modeli 01.01.2019 Stufflebeam`in Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (CIPP) Modeli Stufflebeam`e göre değerlendirmenin amacı; program hakkında karar verme yetkisine sahip olan kişilere bilgi vermektir. Program geliştirme ile ilgili yetkililerin dört alanda karar vermesi gerekir: Planlama, yapılaştırma, uygulama ve yeniden düzenleme. Adnan TAŞGIN

Stufflebeam`in Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (CIPP) Modeli Bu kararlara dayanak olacak bilgilerin toplanması için programın dört farklı aşamasının değerlendirilmesi söz konusudur: 1. Bağlamın değerlendirilmesi: Hedeflerin belirlenmesine temel olacak bilgiler ve hedefler belirlenir ve değerlendirilir. 2. Girdinin değerlendirilmesi: Programın hedeflerine ulaşabilmek için gerekli kaynakların neler olduğu ve bu kaynakların nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sağlar. 3. Sürecin değerlendirilmesi: Program uygulanırken gerçekleştirilir, planlanan ve gerçekleştirilen etkinlikler arasındaki uyuma bakılır. 4. Ürünün değerlendirilmesi: Beklenen ürünle gerçekleşen ürün arasında karşılaştırma yapılır. Ürün değerlendirme ile uygulanan programın devam edip etmeyeceğine karar verilir.

Stufflebeam`in Makro (Toplam) Değerlendirme Modeli 01.01.2019 Stufflebeam`in Makro (Toplam) Değerlendirme Modeli 1.Sonuçlar az bilgi ile büyük, az bilgi ile küçük, çok bilgi ile küçük, çok bilgi ile büyük kararlar alarak değerlendirilir. 2.Hareketli-çoğaltıcı-durağan-biçim değiştirici değişiklikler yapılır. Adnan TAŞGIN

Elliot Eisner`in Uzmanlık (Eğitsel Eleştiri) Modeli 01.01.2019 Elliot Eisner`in Uzmanlık (Eğitsel Eleştiri) Modeli 1. Yeni bir programın sonucu olarak belirli okullarda okul yılı süresince neler olmuştur? 2. Anahtar olaylar nelerdir? 3. Katılımcıların tepkileri nelerdir? Yeni programdan öğrenciler ne gibi deneyimler edinmişlerdir? gibi sorular sormalarını önerir. Modelin üç boyutu bulunmaktadır: 1. Betimle 2. Yorumla 3. Değerlendir Adnan TAŞGIN

Elliot Eisner`in Uzmanlık (Eğitsel Eleştiri) Modeli 01.01.2019 Elliot Eisner`in Uzmanlık (Eğitsel Eleştiri) Modeli Süreç odaklıdır. Nitel veriler toplanır. Uzmanlığın önemine vurgu yapılır. Filmler, video teypler, fotoğraflar, görüşmeler, gözlemler hem öğrenciler hem de öğretmenlerin etkileşimde bulunduğu ses kasetleri kullanılarak veri toplanır. Değerlendirme özneldir. Adnan TAŞGIN

Benjamin Bloom`un Programın Öğelerine Dayalı Modeli 01.01.2019 Benjamin Bloom`un Programın Öğelerine Dayalı Modeli HEDEFLER Toplumun beklentilerine uygun mu? Öğrencinin ihtiyaçlarına uygun mu? Konu alanına uygun mu? Birbiriyle tutarlı mı? Gerçekleştirilebilecek özellikte mi? Açık ve anlaşılır mı? Adnan TAŞGIN

Benjamin Bloom`un Programın Öğelerine Dayalı Modeli İÇERİK Hedeflerle tutarlı mı? Öğrencilerin düzeyine uygun mu? Bilgileri öğrenciler için anlamlı mı? Birbiriyle tutarlı mı? Düzenlenmesi öğrenme ilkelerine uygun mu? Bilgileri önemli ve geçerli mi?

Benjamin Bloom`un Programın Öğelerine Dayalı Modeli ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ Hedeflere ulaştırıyor mu? Bilginin özelliklerine uygun mu? Öğrencilerin özelliklerine uygun mu? Öğretim ilkelerine uygun mu? SINAMA DURUMLARI Geçerli, güvenilir ve kullanışlı mı?