Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Advertisements

Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
DİYARBAKIR 2008.
Program Tasarım Modelleri
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
ADI SOYADI : YUNUS ERDOĞAN BÖLÜMÜ : TURİZM REHBERLİĞİ
AĞAÇLANDIRMA VE GENÇLEÇTİRME ÇALIŞMALARININ BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİĞE ETKİSİ İsmail KÜÇÜKKAYA Orm. Yük. Müh.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
PROJE AÇILIŞ TOPLANTISI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Bu nedenle kızlar çareyi, dikkatleri üzerlerine çekecek davranışlardan, soru sormaktan, tartışmalardan, karar verme süreçlerine katılımdan kaçınmakta bulurlar.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğiyle ilgili engellerin kaldırılması uluslararası öncelikler arasında yer almaktadır yılına kadar okula kayıt,
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Bütünleştirme uygulamaları
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
1. sağlık ve sağlığın girdileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
PAZARLAMADA FİYATLAMA
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Küreselleşme tartışmaları
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uluslararası İşletme Yönetimi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
19.BÖLÜM GENÇLİK VE GENÇLİK SORUNLARI: DÜNYADA VE TÜRKİYEDE
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Sunum transkripti:

Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk ve Doğa Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

Sürdürülebilir Kalkınma Çevre Duyarlılığı ve Sürdürülebilir Kalkınma

Çevre; birey dışında her şey olarak tanımlanıyor Çevre; birey dışında her şey olarak tanımlanıyor. Bu tanım, hem doğal ve yapılı çevreyi, hem de toplumsal çevreyi içerir. Çevrenin ölçeği değişkendir. Dolayısıyla çevre, bireyin odası, ev, apartman, mahalle, semt, kent, bölge, ülke hatta dünya olarak tanımlanabileceği gibi; kişilik özellikleri, aile ilişkileri, komşuluk, hemşerilik, vatandaşlık gibi çeşitli düzeylerdeki sosyal ilişkileri de kapsamaktadır.

Birey, kendi varlığı dışında bu sınırsız ortam ile sürekli bir iletişim halindedir, ondan sonsuz sayıda girdi alır, etkilenir, değişir, çevresini de değiştirir. Bu sürekli etkileşim süreci içinde birey, çevrenin kendisi için bir nedenle anlamlı olan elemanları algılar. Onları kodlar, sınıflandırır, test eder, kullanır ve girdiler giderek bilgi haline dönüşür. Sonuçta birey, tümüyle ne bilebileceği, ne de denetleyebileceği çevrenin, kendine ait, öznel bir modelini zihinsel olarak oluşturur. Bu model, bireyin çevre ile baş edebilmesinin aracıdır.

Duyarlılık ise; bireyin çevresi ve çevre ile ilişkilerinin farkında olma düzeyidir. Yani birey, çevresinde neyi bilip neyi bilmediğinin, ne kadar bildiğinin, niçin bildiğinin ve bu bilgiyi nasıl kullandığının ne ölçüde bilincindedir? Bu anlamda duyarlılık, bilinç düzeyi olarak tanımlanabilir ve ölçütü bilgi düzeyidir. Bu durumda çevre duyarlılığını geliştirecek eğitim, öncelikle çevreye ilişkin bilgi düzeyini arttırmayı, buna koşut olarak da, edinilen bilgilerin farkında olunmasını sağlayacak araçları geliştirmeyi amaçlamalıdır.

Sürdürülebilir Kalkınma

Sürdürülebilir gelişim; mevcut kaynakları gelecek kuşakların gereksinmelerine göre- tahrip etmeden ve tüketmeden- kullanma zorunluluğu nedeniyle, çevrenin korunmasına odaklanan bir eylem ya da geliştirme süreci olarak tanımlanır. Dolayısıyla, sürdürülebilir gelişim; toplumsal, ekonomik ve çevresel etkenleri bir arada , birbirine bağlı olarak dikkate alır. Yani; çevre ekonomi ve toplum arasındaki yapay sınırları ortadan kaldırmaktır.

Sürdürülebilir gelişim eğitimi; insanları, yeryüzünü tahrip etmeden yaşam kalitesini iyileştirecek şeyleri bireysel ve kolektif, yerel ve küresel düzeyde gerçekleştirme yönünde bilgi, beceri ve değerleri geliştirmeye, kararlara katılmaya yetenekli kılma süreci olarak tanımlanmaktadır.

AB “Sürdürülebilir Kalkınma Çözümleri Stratejisi” 2006 • a) İklim değişikliği ve temiz enerji, • b) Sürdürülebilir ulaşım, • c) Sürdürülebilir üretim ve tüketim, • d) Halk sağlığı tehdidi, • e) Doğal kaynakların korunması ve yönetimi, • f) Sosyal bütünleşme (entegrasyon), nüfus ve göç, • g) Küresel açlığa karşı mücadele

İlköğretim programlarında yenilenen Avrupa Birliği Sürdürülebilir Kalkınma Stratejisi’nde yer alan yedi öncelik arasında özellikle (1) iklim değişikliği, (2) sosyal entegrasyon, nüfus ve göç, (3) küresel açlığa karşı mücadele, (4) halk sağlığı tehditleri ve (5) sürdürülebilir ulaşım konularıyla ilişkili konu, ünite ve kazanımların yeteri kadar yer almadığı ya da çok az yer verildiği görülmektedir.

Doğal kaynakların korunması ile ilgili olarak çoğunlukla ekosistem ve biyolojik çeşitlilik konularında bazı kazanımlara yer verilmiştir, ancak stratejide yer alan kimi konular ya sınırlı sayıdadır (geri dönüşüm) ya da geliştirme değil koruma odaklıdır (tarım, ormancılık).

Avrupa Birliği anlaşmalarında çevre eğitiminin sürdürülebilir çevre eğitimine dönüştürülmesi önemle vurgulanırken, sürdürülebilir çevre eğitimi henüz bizim eğitim sisteminin bir parçası haline gelmediği görülmektedir. Bazı Avrupa Birliği ülke programlarında çevre eğitimi ayrı bir ders halinde sunulmakta, bazılarında disiplinler arası bir anlayışla ya da farklı derslerle iç içe geçmiş olarak verilmektedir.

Genel olarak çevre eğitimi fen dersleri dışında halk eğitimi, doğa, toplum gibi bazı derslerle disiplinler arası bir yaklaşımla daha kapsamlı olarak yer almaktadır.