TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi
Advertisements

TÜRK Eğitim Sistemi.
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
DOÇ. Dr. M. F. ERGÜNGÖR  2010 YILINDA ANKARA’DA BİR GRUP GÖNÜLLÜ SAĞLIKÇI TARAFINDAN KURULMUŞTUR!
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
MERHABA.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
ATATÜRK İLKELERİ 1-Cumhuriyetçilik 2-Milliyetçilik 3-Halkçılık
LÜTFEN CEP TELEFONLARIMIZI KAPATMAYI UNUTMAYALIM
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
EĞİTİM ÖĞRETİM SINIFI İLE İLGİLİ MEVZUAT
EĞİTİMİN YASAL -YÖNETSEL TEMELLERİ
ATATÜRK İLKELERİ. ATATÜRK İLKELERİ 1- Cumhuriyetçilik 2- Millîyetçilik 3- Halkçılık 4- Devletçilik 5- Lâiklik 6- İnkılapçılık.
GÖKHAN ERGUN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Sosyalbilgiler Öğreniyorum
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
TÜRK Eğitim Sistemi.
ATATÜRK’ün İLKELERİ.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
1.
ATATÜRK İLKELERİ Atatürkçülük, Türkiye’nin gerçeklerinden doğmuş bir düşünce sistemidir. Türk milletinin iradesiyle oluşmuş, tarihi bir gelişmenin ürünüdür.
T.C. MEZİTLİ KAYMAKAMLIĞI DAVULTEPE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ 
Eğitimin Politik Temelleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
EĞİTİMİN AMAÇLARI VE HUKUKSAL TEMELLERİ
TÜRKİYE EĞİTİM SİSTEMİ
Türk Milli Eğitiminin Amaçları ve İlkerleri
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
EĞİTİMİN HUKUKİ TEMELLERİ
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
Eğitimin Hukuksal Temelleri
DERS:ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER
Bölüm 6: Eğitimin Hukuksal Temelleri Dr. Oğuz ÇETİN
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
TÜRK Eğitim Sistemi.
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ
1739 M İ LL İ E Ğİ T İ M TEMEL KANUNU SORU VE AÇIKLAMALI CEVAPLARI AAte ş AHMET ATEŞ AHİ EVRAN İLKOKULU+ORTAOKULU OKUL MÜDÜR.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
Bölüm I Sosyal Bilgiler Öğretimine Giriş
Sosyal Etkinliklerin Amacı
TÜRK Eğitim Sistemi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN TARİHİ
YAYGIN EĞİTİM.
1/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ YASAL TEMELLERİ VE SORUNLARI
Karşılaştırmalı Eğitim
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
YAYGIN EĞİTİM.
ATATÜRK İLKELERİ
Laikliği Doğuran Nedenler Deniz ÇAPAR Kaan CANLI
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ HAZIRLAYICI EĞİTİM KURSU
a AMAÇYAPI SÜREÇHAVA Türkiye Milli Eğitim Sisteminin Yasal Dayanakları 1. T.C. Anayasası, 2. Eğitim ve Öğretimi Düzenleyen Yasalar 3. Milli Eğitim Şuraları.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Test 1.
EĞİTİMİN YASAL -YÖNETSEL TEMELLERİ
Hazırlayan: HACİ KARAKUŞ
1 ATATÜRK’ÜN İLKELERİ 2 1. Cumhuriyetçilik Cumhuriyet bir devlet biçimidir. Geniş manası ile halkın kendi kendisini yönelmesidir. Cumhuriyet, devlet.
MADDE 1- Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.
PROGRAM GELİŞTİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR.
Sunum transkripti:

TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ

SİSTEM VE ÖZELLİKLERİ Sistem, birbirini düzenli biçimde etkileyen ve birbirine dayanan ögelerden oluşan bir bütündür. Başka bir tanıma göre ise, sistem, karmaşık ve etkileşimli parçaların bütünleşmiş bir topluluğudur. Bir bütünün sistem oluşturabilmesi için aşağıdaki dört özelliği taşıması gerekir: a) Bütünü oluşturan ögelerin birbirine bağlı olması b) Bu ögelerin düzenli bir uyum içinde örgütlenmeleri, c) Bu ögelerin tamamından oluşan bütünün, ögelerin toplamına indirgenememesi d) Bu bütünün dışarıdan ve kendi iç ögelerinden gelen etkilere, bir bütün halinde tepki göstermesi gerekmektedir

AÇIK SİSTEM VE ÖZELLİKLERİ Eğitim sistemi, toplumun eğitim kurumunun gereksinmelerinin doyurulmaya çalışıldığı toplumsal birimlerden (örgütlerden) oluşmakladır. Her eğitim örgütü girdisini toplumdan almak ve çıktısını topluma vermek zorundadır. Bunun anlamı eğitim sisteminin çevresine açık olduğudur. Açık Sistem Kuramı, eğer bir sistem girdilerini çevresinden alıyor; çıktılarını çevresine veriyor, böylece çevresine ürün verme yoluyla yaşamasını sağlıyor ise, bu sistemin açık bir sistem olduğunu savunmaktadır.

TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI Ülkelere göre eğitim sistemleri farklı biçimlerde oluşabilir. Bizim eğitim sistemimiz ise diğer sistemlere göre en merkeziyetçi yapılardan birisi olarak kabul edilmektedir. Genelde bütün düzenlemeler Millî Eğitim Bakanlığı’nca merkezden yürütülmektedir. Taşralarda ise Millî Eğitim Müdürlükleri eğitim- öğretim işlerini bakanlık adına sürdürmektedir. Türk Eğitim Sistemi’nin oluşturulmasında başlıca belirleyiciler şunlardır; · Tevhid-i Tedrisat Kanunu (1924) · T.C. Anayasası (1982) · Hükümet Programları · Kalkınma Planları · Millî Eğitim Şuraları Türk Eğitim Sistemi 14/06/1973 tarih ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu’na göre oluşturulmuştur.

TÜRK MİLLÎ EĞİTİMİ’NİN GENEL VE ÖZEL AMAÇLARI, TEMEL İLKELERİ Türk Millî Eğitimi’nin genel amacı, Türk milletinin bütün fertlerini; · Atatürk İnkılâp ve İlkelerine ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk millîyetçiliğine bağlı; Türk milletinin millî, ahlakî, insanî, manevî ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan; insan haklarına ve Anayasa'nın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, lâik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek; · Beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek; · İlgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak;

TÜRK MİLLÎ EĞİTİMİNİN TEMEL İLKELERİ Türk eğitim ve öğretim sistemi genel amaçları gerçekleştirecek şekilde düzenlenir ve çeşitli derece ve türdeki eğitim kurumlarının özel amaçları, genel amaçlara ve temel ilkelere uygun olarak tespit edilir. Genellik ve Eşitlik Ferdin ve Toplumun İhtiyaçları Yöneltme Eğitim Hakkı Fırsat ve İmkân Eşitliği Süreklilik Atatürk İnkılâp ve İlkeleri ve Atatürk Milliyetçiliği Demokrasi Eğitimi Laiklik Bilimsellik Plânlılık Karma Eğitim Okul ile Ailenin İş Birliği Her Yerde Eğitim

YAYGIN EĞİTİM Yaygın eğitim, örgün eğitim sistemine hiç girmemiş, herhangi bir kademesinde bulunan veya bu kademelerden birinden ayrılmış olan bireylere ilgi ve gereksinme duydukları alanda örgün eğitim yanında veya dışında düzenlenen eğitim faaliyetlerinin tümünü kapsar. Yaygın eğitim; genel ve meslekî teknik yaygın eğitim olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Yaygın eğitim kurumları şunlardır: Halk eğitimi merkezleri, çıraklık eğitimi merkezleri, pratik kız sanat okulları, olgunlaşma enstitüleri, endüstri pratik sanat okulları, mesleki eğitim merkezi, yetişkinler teknik eğitim merkezleri, özel kurslar, özel dershaneler, eğitim ve uygulama okulları(özel eğitim), meslek okulları(özel eğitim), meslekî eğitim merkezleri (özel eğitim), bilim ve sanat merkezleri (özel eğitim), açık ilköğretim okulu, açık öğretim lisesi.