YEREL YÖNETİMLER PAYLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BURSA İLİ YEREL YÖNETİMLER
Advertisements

Sermaye Piyasası Kurumları
KALKINMA AJANSLARI ve KOORDİNATÖR İLLER
Doç. Dr. Pelin Pınar ÖZDEN İstanbul Üniversitesi
YEREL YÖNETİMLERİN ÖZ GELİR YARATMA KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ SALİH TANRIKULU GELİR İDARESİ GRUP BAŞKANI.
Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması
Türkiye’de Yerel Yönetimlerin Mali Problemleri
İl Özel İdareleri Doç. Dr. Bayram COŞKUN.
“Tüketim Alışkanlıklarımız”
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 BELEDİYELER ARASI ORTAKLIKLAR VE KARDEŞ KENT İLİŞKİLERİ: Türkiye’deki MİB’nin rolü.
Yerel Yönetimler Maliyesi
Türkiye’de Yerel Kalkınma ve Aktörler Emin Dedeoğlu 22 Ocak 2007, Kütahya.
BŞB’leri Diğer belediyeler Köyler
V. YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
TEB KAMU BULUŞMALARI İZMİR Mayıs FARKLI ve İNOVATİF HİZMETLER KOBİ’lere Değer Katmak İçin Yola Çıktık... KREDİLER NAKİT YÖNETİMİ DIŞ TİCARET Bu.
V. YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU
Büyümenin Bileşenleri Yada Belirleyicileri
BELEDİYE BİRLİKLERİNDE EĞİTİM ÇALIŞMALARI
BŞB’leri Diğer belediyeler Köyler
Hayrettin GÜNGÖR TBB Genel Sekreteri
Türkiye’de Kalkınma Ajanslarının Bölgesel Kalkınmadaki Rolü: Yerelleşme ve Sosyal Hesap Verebilirlik Perspektifinden bir Değerlendirme VI. Yerel Yönetimlerin.
BŞB’leri Diğer belediyeler Köyler
olarak tanımlanmıştır.
Merkezi Yönetim Bütçe Açığı/GSYH (%). OECD Ülkelerinde Ortalama Ücret Üzerindeki Vergi+SSK Prim Yükü (2009,%) Kaynak: OECD.
MAHALLİ İDARELERİN MALİ ÖZERKLİĞİ
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
YEREL YÖNETİMLERDE MALİ BAĞIMLILIK SORUNU Erhan USTA Müsteşar Yardımcısı Devlet Planlama Teşkilatı 15 Eylül 2010.
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
BŞB’leri Diğer belediyeler Köyler
BŞB’leri Diğer belediyeler Köyler
BŞB’leri Diğer belediyeler Köyler
BŞB’leri Diğer belediyeler Köyler
KÜRESELEŞME, EKONOMİK KRİZLER VE VERGİ POLİTİKALARI
BŞB’leri Diğer belediyeler Köyler
İSTANBUL İLİ 2011 YILI YATIRIMLARI III. DÖNEM SONU DEĞERLENDİRME ( )
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
NÜFUS : Belli bir yerde yaşayan insan sayısına denir.
2013 – 2014 GAYRİMENKUL SEKTÖR ANALİZİ Hazırlayan : Y. Müh.Murat ERGİN.
Strateji Geliştirme Başkanlığı DÖNER SERMAYE DAİRE BAŞKANLIĞI.
KAMU MALİYESİ.
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
2006 GELİR BÜTÇESİ YENİ RAPORLAMANIN TEMEL NİTELİKLERİ VE VERGİ GELİRLERİNE YANSIMALARI.
SOSYAL BİLGİLER.
Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi 3. Yönlendirme Komitesi Toplantısı.
Yerel Yönetimler ANAYASA’DA YEREL YÖNETİMLER
Halka Açık Anonim Şirketler
Küresel Ticaretin Üç Elemanı
İnsanlar ve yönetim ARDA KIRTASİYE. Yerel yönetimler İnsanların beslenme,barınma ve sağlık gibi temel ihtiyaçları vardır.İnsanlar bu ihtiyaçlarını karşılamak.
TÜRKİYE’NİN NÜFUS YAPISI VE BEKLENTİSİ Ak Parti Sosyal İşler Başkanlığı Prof. Dr. Nükhet HOTAR
7020 SAYILI BAZI ALACAKLARIN YENİDEN YAPILANDIRILMASINA DAİR KANUN
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
7020 SAYILI BAZI ALACAKLARIN YENİDEN YAPILANDIRILMASINA DAİR KANUN
YENİ TEŞVİK SİSTEMİ (BÖLGESEL TEŞVİK UYGULAMASI)
6740 SAYILI BİREYSEL EMEKLİLİK TASARRUF VE YATIRIM SİSTEMİ (BES) KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUNDA YER ALAN ÖNEMLİ DÜZENLEMELER.
Türkiye ekonomisi 2016'nın son çeyreğinde %3. 5, 2016 yılında %2
Aracı Şehirler MEWA Bölgesel Forumu 22/09/2017 Nevşehir
Merkezi Yönetim ile Yerel Yönetim İlişkileri
SOSYAL YAPI İlin Türkiye'deki konumu Edirne haritası Çalışma alanı
SERVET VERGİLERİ Servet; -Gerçek veya tüzel kişi
BÜTÇENİN UYGULANMASI Bütçenin uygulanma aşamasında iki esas mevcuttur:
YRD. DOÇ. DR. EDA ÖZDİLER KÜÇÜK
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
PANELVAN-KAMYON-KAMYONET MOTORLU TAŞITLAR VERGİSİ VE GİDER NİTELİĞİ
Emlak Vergisi ARAZİ Büyükşehirlerde % 02 Diğer Belediyelerde % 01 ARSA Büyükşehirlerde % 06 Diğer Belediyelerde % 03 BİNA Büyükşehir mesken %02, diğer.
YEREL YÖNETİMLER PAYLAR
Bütçe Çeşitleri.
Sunum transkripti:

YEREL YÖNETİMLER PAYLAR 07 Kasım 2016 Yerel Yönetimler s.247,281,

TÜRKİYE

Devlet vergi gelirlerinden belediyelere ayrılan pay

Toplam Belediye Sayısı

GBVG Payların Dağılımı %40 Özel Havuz; Gelirin %70’i Nüfus %30’u Yüzölçüme Göre dağıtım yapılır

Payların dağılımı BŞB (Değişik: 12/11/2012-6360/25 md.) özel tüketim vergisi ile ilgili mallardan alınan vergi hariç olmak üzere, büyükşehir belediye sınırları içinde yapılan genel bütçe vergi gelirleri tahsilâtı toplamının yüzde 6’sı ile genel bütçe vergi gelirleri tahsilâtı toplamı üzerinden büyükşehirlerdeki ilçe belediyelerine ayrılan payların (%4.50) yüzde 30’u büyükşehir belediye payı olarak ayrılmaktadır. Bakanlar Kurulu, bu maddede belirtilen oranları iki katına kadar artırmaya veya kanuni haddine kadar indirmeye yetkilidir.

Mali Denkleştirme geliri ve nüfusu az belediyeler nüfusu 10 Mali Denkleştirme geliri ve nüfusu az belediyeler nüfusu 10.000 altı 708 Belediye Genel Bütçe VG. % 0.1 %65 eşit olarak dağılım %35 nüfusa göre dağılım

İl Özel İdareleri 5779 sayılı İl Özel İdarelerine ve Belediyelere Genel Bütçe Vergi Gelirlerinden pay Verilmesi Hakkında Kanuna göre Genel Bütçe vergi gelirleri tahsilatının yüzde 1,15’i (6360 sayılı Kanunla bu oran % 0,50’ye düşürüldü): il özel idare payı olarak ayrılır ve bu payın; yüzde 50’lik kısmı illerin nüfusuna, yüzde 10’luk kısmı illerin yüzölçümüne, yüzde 10’luk kısmı illerin köy sayısına, yüzde 15’lik kısmı illerin kırsal alan nüfusuna, yüzde 15’lik kısmı ise illerin Kalkınma Bakanlığınca tespit edilen en son gelişmişlik endeksindeki grubuna göre dağıtılır.

TEPAV’ın araştırmasına göre 6360 sayılı Kanun’la Yaklaşık 56,5 milyonluk bir nüfusa hizmet edecek büyükşehir ve büyükşehir ilçe belediyeleri toplam yerel yönetim payının %81’ini almakta olacak, Önceki düzenlemede; büyükşehir ve büyükşehir ilçe belediyeleri yaklaşık 38 milyonluk bir nüfusa hizmet etmekte ve payların %59’unu almaktadır.  Bütçesel: TEPAV araştırmasına göre paylardaki artışın toplam tutarı 3,1 milyar TL. Payların mali büyüklüğü ise %12 artmaktadır. 

İller karşılaştırıldığında; En çok kazanan ilk beş il yüzde değişim olarak sırasıyla Muğla (%90), Van (%77), Erzurum (%71), Balıkesir (%65) ve Tekirdağ’dır (%63). Payların artmasına rağmen İstanbul %4’lük bir kayıp yaşamakta, İzmir, Ankara ve Gaziantep’teki değişim %5’in altında kalmaktadır.