UZAKTAN EĞİTİM
Uzaktan Eğitim Teknolojinin sağladığı en büyük avantajlardan biri, öğretmenin varlığı olmaksızın öğretim yapılabilmesidir. Zamandan ve mekandan bağımsız öğretim Kampüsü olmayan Üniversite kavramı
Uzaktan Eğitimin Özellikleri Öğrencilerin ve öğretmenin fiziksel olarak birbirinden ayrılması Organize edilmiş öğretim içeriği Teknolojik açıdan zenginlik İki yönlü iletişim
Öğretsel Telekömünikasyon Sistemi B C D
Öğretimin İletişim Fonksiyonları Öğretim için iletişim kurulurken etkinlik sağlanabilmesi için bazı işlevlerin yerine getirilmesi gerekir. Bilginin Sunulması Öğrenci Etkinlikleri Öğrenci Öğretmen Bilgisayar arasındaki Etkileşim Öğretim Kaynaklarına Erişim
Bilginin Sunulması Düz anlatım ve demonstrasyon Basılı kaynaklar (okuma kitapları, notlar, yardımcı kaynaklar vb.) Hareketli resimler Canlı veya önceden kaydedilmiş ses, müzik veya görüntü
Öğrenci Etkinlikleri Soru-yanıt (ders sürecinde veya sonunda gerçekleştirilebilir) Dönüt vererek pratik yaptırma (alıştırma-uygulama olarak veya tartışma şeklinde ders sürecinde gerçekleştirilebilir veya ödev olarak verilebilir) Test uygulama
Öğrenci Öğretmen Bilgisayar arasındaki Etkileşim Tartışma grupları (ders sürecinde veya dışında) Yapılandırılmış grup aktiviteleri (rol oynama, oyunlar vb.) Grup projeleri Birbirinden öğrenme
Öğretim Kaynaklarına Erişim Basılı materyaller Görsel-işitsel materyaller Veritabanları Setler Gerçek nesneler Orjinal kaynaklar
Radyo Yayını
Radyo Yayını Avantajlar Maliyet Kapsama alanı Esneklik Hayal gücünü geliştirici Dezavantajlar Program akışı Programı yürütme maliyeti
Ses/Grafikli Telekonferans Avantajlar Görsel Maliyet Dezavantajlar Teknoloji erişimi Zaman faktörü
TV – İki yönlü Görüntü ve Ses
TV – İki yönlü Görüntü ve Ses Elektromanyetik dalgalar Uydu yayını Mikrodalga Kapalı-devre sistemi Kablo TV
Bilgisayarla Konferans
Bilgisayarla Konferans Avantajlar Maliyet açısından etkinlik İşitsel-görsel kapasite İki yönlü iletişim Çevrimiçi olanaklar Dezavantajlar İki-yönlü iletişim maliyeti İzolasyon Teknik problemler Deneyimsizlik Bağlantı sorunları
WEB-TABANLI ÖĞRENME
Web-tabanlı Öğretim Uzaktan öğretim Bilginin ulaştırılması Bilgisayar tabanlı iletişim Ortaklaşa öğrenme Araştırma ortamları Öğrenmenin değerlendirilmesi
Web Tabanlı Öğrenmede “Web” Nedir? Bir Internet Servisi Tüm bilgisayarlara uyumlu bir platform Bilgi akışını sağlayan bir ortam İletişim Ortamı Elektronik posta Listeciler İlan tahtaları Sohbet odaları Sesli konferans Görüntülü konferans Bir Öğrenme Metodu Bir entegrasyon Ortamı (diğer teknolojiler)
Web Ortamının Öğrenme Amaçlı Kullanımı Geleneksel öğrenme ortamına destek Uzaktan öğretim Öğrenme materyallerinin sunulması İletişim Araştırma Öğretim yönetimi ve içeriğinin entegrasyonu İşbirliğine dayalı aktiviteler Değerlendirme Öğrenme sonrası pekiştirme Uluslar arası destek
Web Tabanlı Öğretimin Faktörleri Farklı metodların (BDE Türleri) Kullanımı Gezinti Hipermetin bağları Oryantasyon Hipermedya biçimleri Gözgezdiriciler Hız Multimedya birimleri Görsel düzen Yapı Program çerçevesi Uluslar arası faktörler Etkileşim Sunulan web araçları Öğrenci kontrolleri Özel olmak, gizlilik ve güvenlik Veri saklama Kullanım hakkı ve izni Öğrenci-öğretmen rolleri ve felsefeleri Kurumsal destek
Bazı Örnek Siteler idea.metu.edu.tr www.msnbc.com www.wordtest.com www.dil.metu.edu.tr ion.ii.metu.edu.tr www.sanal-kampus.com/kisiseldemo.htm www.e-halsoft.com
KAYNAKLAR Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. Instructional Media and Technologies for Learning (Seventh Edition). http://cwx.prenhall.com/heinich/