UZAKTAN EĞİTİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Advertisements

Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Engelliler İçin Teknoloji Destekli Eğitim Ali Ekrem ÖZKUL 17 Mayıs 2010 Ankara ENGELSİZ ÜNİVERSİTE BİRİMLERİNİN YAPILANDIRILMASI VE İŞLEYİŞİ TOPLANTISI.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
UZAKTAN EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
Program Tasarım Modelleri
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Turgay Baş 1.
UZAKTAN E Ğİ T İ M – 2 “Internet’e Dayalı UE” “E-Ö Ğ RENME”  E-Ö ğ renme  Temel Kavramlar  Tanımı  E-ö ğ renme Ortamları  Ö ğ renme Yönetim Sistemi.
1 Internet Dr. Hüseyin Arak. 2 Internet Nedir? Internet, bilgisayar ağlarını kapsayan uluslararası bir ağdır. Farklı büyüklükteki ve tipteki birbirinden.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
EĞİTİMDE DRAMA.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
WEB TABANLI ÖĞRENME.
DİJİTAL VATANDAŞLIK Dr. Ekmel ÇETİN.
UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI(GÖRME ENGELLİLER İÇİN)
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM
BDE’in Tarihçesi Dr. Hüseyin Arak.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
İletişimin Zamanda yolculuğu
Öğretimin Uyarlanması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
DİJİTAL VATANDAŞLIK ve E – DEVLET
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.
Dilek YURTSEVEN Ezgi Arzu GÜNEŞ
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Eğitsel Rehberlik.
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
KAVRAM HARİTALARI.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTSEL OYUNLAR.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersinde Online Sınav Uygulaması
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Grafikler Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum transkripti:

UZAKTAN EĞİTİM

Uzaktan Eğitim Teknolojinin sağladığı en büyük avantajlardan biri, öğretmenin varlığı olmaksızın öğretim yapılabilmesidir. Zamandan ve mekandan bağımsız öğretim Kampüsü olmayan Üniversite kavramı

Uzaktan Eğitimin Özellikleri Öğrencilerin ve öğretmenin fiziksel olarak birbirinden ayrılması Organize edilmiş öğretim içeriği Teknolojik açıdan zenginlik İki yönlü iletişim

Öğretsel Telekömünikasyon Sistemi B C D

Öğretimin İletişim Fonksiyonları Öğretim için iletişim kurulurken etkinlik sağlanabilmesi için bazı işlevlerin yerine getirilmesi gerekir. Bilginin Sunulması Öğrenci Etkinlikleri Öğrenci  Öğretmen  Bilgisayar arasındaki Etkileşim Öğretim Kaynaklarına Erişim

Bilginin Sunulması Düz anlatım ve demonstrasyon Basılı kaynaklar (okuma kitapları, notlar, yardımcı kaynaklar vb.) Hareketli resimler Canlı veya önceden kaydedilmiş ses, müzik veya görüntü

Öğrenci Etkinlikleri Soru-yanıt (ders sürecinde veya sonunda gerçekleştirilebilir) Dönüt vererek pratik yaptırma (alıştırma-uygulama olarak veya tartışma şeklinde ders sürecinde gerçekleştirilebilir veya ödev olarak verilebilir) Test uygulama

Öğrenci  Öğretmen  Bilgisayar arasındaki Etkileşim Tartışma grupları (ders sürecinde veya dışında) Yapılandırılmış grup aktiviteleri (rol oynama, oyunlar vb.) Grup projeleri Birbirinden öğrenme

Öğretim Kaynaklarına Erişim Basılı materyaller Görsel-işitsel materyaller Veritabanları Setler Gerçek nesneler Orjinal kaynaklar

Radyo Yayını

Radyo Yayını Avantajlar Maliyet Kapsama alanı Esneklik Hayal gücünü geliştirici Dezavantajlar Program akışı Programı yürütme maliyeti

Ses/Grafikli Telekonferans Avantajlar Görsel Maliyet Dezavantajlar Teknoloji erişimi Zaman faktörü

TV – İki yönlü Görüntü ve Ses

TV – İki yönlü Görüntü ve Ses Elektromanyetik dalgalar Uydu yayını Mikrodalga Kapalı-devre sistemi Kablo TV

Bilgisayarla Konferans

Bilgisayarla Konferans Avantajlar Maliyet açısından etkinlik İşitsel-görsel kapasite İki yönlü iletişim Çevrimiçi olanaklar Dezavantajlar İki-yönlü iletişim maliyeti İzolasyon Teknik problemler Deneyimsizlik Bağlantı sorunları

WEB-TABANLI ÖĞRENME

Web-tabanlı Öğretim Uzaktan öğretim Bilginin ulaştırılması Bilgisayar tabanlı iletişim Ortaklaşa öğrenme Araştırma ortamları Öğrenmenin değerlendirilmesi

Web Tabanlı Öğrenmede “Web” Nedir? Bir Internet Servisi Tüm bilgisayarlara uyumlu bir platform Bilgi akışını sağlayan bir ortam İletişim Ortamı Elektronik posta Listeciler İlan tahtaları Sohbet odaları Sesli konferans Görüntülü konferans Bir Öğrenme Metodu Bir entegrasyon Ortamı (diğer teknolojiler)

Web Ortamının Öğrenme Amaçlı Kullanımı Geleneksel öğrenme ortamına destek Uzaktan öğretim Öğrenme materyallerinin sunulması İletişim Araştırma Öğretim yönetimi ve içeriğinin entegrasyonu İşbirliğine dayalı aktiviteler Değerlendirme Öğrenme sonrası pekiştirme Uluslar arası destek

Web Tabanlı Öğretimin Faktörleri Farklı metodların (BDE Türleri) Kullanımı Gezinti Hipermetin bağları Oryantasyon Hipermedya biçimleri Gözgezdiriciler Hız Multimedya birimleri Görsel düzen Yapı Program çerçevesi Uluslar arası faktörler Etkileşim Sunulan web araçları Öğrenci kontrolleri Özel olmak, gizlilik ve güvenlik Veri saklama Kullanım hakkı ve izni Öğrenci-öğretmen rolleri ve felsefeleri Kurumsal destek

Bazı Örnek Siteler idea.metu.edu.tr www.msnbc.com www.wordtest.com www.dil.metu.edu.tr ion.ii.metu.edu.tr www.sanal-kampus.com/kisiseldemo.htm www.e-halsoft.com

KAYNAKLAR Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. Instructional Media and Technologies for Learning (Seventh Edition). http://cwx.prenhall.com/heinich/