NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİVERSİTE WEB SAYFALARINDA YER ALMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
Advertisements

SANAT VE TARİH MÜZESİ.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
Müze Nedir?.
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETIM UYGULAMASI IÇIN PLANLAMA.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
BBY 370 Müzelerde Bilgi Yönetimi
TÜKETİCİ KİMLİĞİNİN KÜRESEL TÜKETİME ETKİSİ
ZAMANDA YOLCULUK YAPMAK İSTER MİSİNİZ?
İSMEK 14. Genel Sergi ve Festivali 31 Mayıs – 14 Haziran 2011 Feshane Kültür Merkezi / Eyüp – İstanbul ORGANİZASYON Dünyanın En Büyük El Sanatları Sergisi’nde.
SANAT FELSEFESİ.
KONGRELER NASIL YAPILMALI?
MODA TASARIMCILIĞI.
Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI
TARİHİ ÇEVRE VE MÜZE BİLİNCİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KÜLTÜR Kitle Kültürü ve Dijital Çağda Kültür
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
11. HAFTA KÜLTÜR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Kent kültürü ve sanat Öğrencinin Sanat Nesnesiyle Buluşma Deneyimi / Sanat Mekanlarına Gezi (Uygulama Dersi) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr

sanat mekanlarına gezi Bir Sahne Sanatları Bölümü öğrencisinin yeni görme biçimlerine açık olması gerekir. Herhangi bir sanat etkinliğini doğru biçimde değerlendirebilmesi ya da yönetebilmesi için sanat çevresinin dinamiklerini ve görsel sanatları tanıması şarttır. Sanat, yeni görme biçimlerine sahip çıkmaktır. Bu bağlamda ileride sanatçı ya da sanat eleştirmeni olacak öğrencilerin gözlerini eğitmeleri için sanat mekanlarını sıkça ziyaret etmeleri uygundur NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

sanat mekanlarına gezi Kuşkusuz bir sanat endüstrisi vardır. Sanat nesnesi aynı zamanda ekonomide yeri olan bir üründür. Ancak, bu durum sanat nesnesinin yalnızca maddi varlığıyla değerli bir meta olduğu anlamına kesinlikle gelmez. Sanatçının yaşamak için sanatı üzerinden para kazanmak zorunda oluşu ayrı bir gerçekliktir; yarattığı sanatın kültürel, estetik ya da psikolojik değeri ayrı bir konudur. Bu ayrımı yapabilmek önemlidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

sanat mekanlarına gezi Her sanatsal faaliyet bir sanat üretimi sürecine karşılık gelmeyebilir. Sanatın medya tarafından kuşatılması söz konusudur. Yüksek sanat ürünlerinin kültürel değerleri çoğunlukla büyük kitlelere tanıtılırken pazarlama stratejileriyle paketlenip popüler kültür içinde zayıflatılır. Örneğin, Vangogh'un "Yıldızlı Gecesi"nin çocuk battaniyesi ya da klozet kapağı üzerinde çoğaltma düzenekleri gereğince satışa sunulması gibi. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

sanat mekanlarına gezi Sanat kolaylıkla "kiç"e dönüşebilir. Müzelerin mutlaka hediyelik eşya satan bir dükkanı vardır. Bu eşyalarla sanat eğlencelik bir metaya dönüştürülmüştür. Sanat ürünleriyle gerçek bir karşılaşma yaşayamayan ziyaretçilerin bu eşyalarla tatmin olması istenir. Dahası bu ziyaretçilerden okur işlevlerini bastırıp tüketici olmaları beklenir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Winterson, J., (2018). Sanat Başkaldırır, Çev. Zeynep Baransel, İstanbul, Sel Yayınları. Eren, Işık, (2006). Sanat ve Bilgi İlişkisi, Bursa, Asa Yayınları. May, Rollo, (2005). Yaratma Cesareti, Çev. Alper Oysal, İstanbul, Metis Yayınları. Özkaya, Serkan, (2000). Sanatta Deha ve Yaratıcılık, İstanbul, Pan Yayınları. Bauman, Zygmunt, (2016). Postmodern Etik, Çev. Alev Türker, İstanbul, Ayrıntı Yayınları. Gombrich, E.H., (1992). Sanatın Öyküsü, Çev. Bedrettin Cömert, İstanbul, Remzi Yayınları. Lynton, Norbert, (1991). Modern Sanatın Öyküsü, Çev. Cevat Çapan & Sadi Öziş, İstanbul, Remzi Yayınları. Harvey, David, (2016). Kent Deneyimi, Çev. Esin Soğancılar, İstanbul, Sel Yayınları. Lefebvre, Henri, (2015). Mekanın Üretimi, Çev. Işık Ergüden, İstanbul, Sel Yayınları. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©