İŞLETMELERDE İLETİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Advertisements

TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
STRATEJİK YÖNLENDİRME
Şekil: Temel İletişim Süreci
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Support to Local Administration Reform 1 Birlik için stratejik yönün tanımlanması.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
İletişimde Süreç Yaklaşımı
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
BÖLÜM 8. İtibar kavramı, Türk Dil Kurumu’nun Türkçe Sözlüğü’nde şöyle tanımlanmıştır: Saygı görme, değerli, güvenilir olma durumu, saygınlık, prestij.
ERK İSG&İK – –
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
OKUL YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
STRATEJİK PLANLAMA.
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İNOVASYON.
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
VİZYONER LİDERLİK.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Örgütsel bilgi kullanımı
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
İletişim Süreci ve Türleri
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
TEMEL BECERİLER-3.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Toplam Kalite Yönetimi
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM Elif KATIRCIOĞLU.  İletişim, insanın var olduğu her yerde olan bir süreçtir ve iletişim önce insanın içinde başlar. Kişinin kendisiyle.
YÖNETİM FONKSİYONLARI
5.3. İLETİŞİM.
VİZYON VE MİSYON ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
EMPATİK İLETİŞİM Bireyler arası ilişkilerde gönderilen iletilerin duygusal yönü ve içeriği ile algılanması ve anlaşılması.
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
KURUMSAL İLETİŞİM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EMPATİK İLETİŞİM.
Sunum transkripti:

İŞLETMELERDE İLETİŞİM Elif KATIRCIOĞLU ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018 ELİF KATIRCIOĞLU, Her hakkı saklıdır.

İLETİŞİM HER YERDE... İletişim, insanın var olduğu her yerde olan bir süreçtir ve iletişim önce insanın içinde başlar. Kişinin kendisiyle olan iletişiminin sağlıklı olabilmesi sayesinde çevresiyle olan iletişiminde başarıdan sözedilebilir. İnsanın kendini tanıması; kendinin farkında olması, neyi ne oranda başarabileceğini bilmesi; çevresiyle iletişimde başarı açısından oldukça önemlidir. ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018

EMPATİ KAVRAMI Empati; bireyin başkalarının duygularına karşı duyarlı davranarak, bu duyguları tanıması, anlaması ve yorumlamasıdır. Empati, kişilerarası ilişkilerde içtenlik, ilgi, bağlılık ve duyarlılık gösterebilme yeteneğini de içermektedir. Empatinin üç yönü olduğunu vurgulamak gerekir. 1. Bilinç: Empatide başarılı olan kişi, başkalarının hislerinin bilincindedir ve onlara karşı duyarlıdır. 2. Anlayış: Empatide başarılı olan kişi, söz konusu hislere yol açan veya onları ‘tetikleyen’ durumları kavrar. 3. Kabullenme: Empatide başarılı olan kişinin iletişim tarzı, diğer insanların kendilerini kabullenilmiş ve anlaşılmış hissetmesini sağlar. ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018

ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018

Empati kavramından bahsederken sözedilmesi gereken önemli kişi Carl Rogers’dır. Rogers, psikoterapi alanında empatik iletişim kurma konusuna ilişkin pek çok çalışma yapmıştır. Empati açısından etkin dinleme; alıcı açısından iletişimdeki gürültüyü azaltma ve mesajı tam ve doğru olarak alma etkinliği/ becerisidir. ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018

ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018

Empati kavramı hiyerarşik iletişim açısından da değerlendirilmelidir Empati kavramı hiyerarşik iletişim açısından da değerlendirilmelidir. Kurum içi çalışmaların bir gereği, elbette hiyerarşik yapıya dayanan ast-üst ilişkisidir. Burada ön plana çıkan üç önemli kavram insan ilişkileri konusundaki yetenek, mesleki formasyon ve ahlaki davranışlardır ve yine burada vurgulanması gereken ‘üst’ olarak, diğer kurumsal rollerde bulunan bireylerin ‘üst’ü olunduğu unutulmadan, bireysel olarak beklenilen davranış biçimlerinin aynı şekilde ‘ast’a gösterilmesidir. ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018

ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018

İletişimin üç temel özelliği; insan faktörü,mesajın ortak bir anlamı, sembolik. İLETİŞİMİN ÖĞELERİ Kaynak Mesaj Şifreleyici Şifre çözücü Kanal Alıcı Parazit Gerİ-Bildirim ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018

Etkin bir geri-bildirimin amaçları: Kişiye yardımcı olmayı amaçlar. İki tür geri- bildirim vardır. Negatif geri bildirim ve pozitif geri bildirim. Etkin bir geri-bildirimin amaçları: Kişiye yardımcı olmayı amaçlar. Belirli ve ayrıntılıdır. Zamanında gelir. Açık ve seçiktir. Davranış üzerinde durur. ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018

Etkin olmayan geribildirim : Geneldir. İlgisizdir. Zamansızdır. Kişiyi ve kişiliği vurgular. Anlaşılması güçtür. Tahmin ve yorum ağırlıklıdır. Kurumiçi iletişim açısından iletişimin her sürecinde ve her noktasında geri bildirimin büyük önemi vardır. Yöneticinin, çalışanların ne istediklerini bilmesi de ancak geri besleme ile olmaktadır. Onlarla açık iletişimde bulunup, iş tanımım hakkında karşılıklı beklentiler sağlanırsa işte başarı sağlanmış olur. ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018

ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018

Özetle İletişim Modeli: İletişim, kaynak ile alıcı arasında kanal yoluyla gerçekleşen bir süreçtir. İletişim süreci için gerekli olan bu üç temel öğe, aynı zamanda en basit ve yalın iletişim modeli olarak kabul edilmiştir. İletişimi engelleyen en temel unsur olarak Parazit (Gürültü) ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018

ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018

KURUM İÇİ İLETİŞİM NEDİR? Kurum içi iletişim; kurum ve kuruluşların varoluşlarının temeli, iş ve iletişim hedeflerine ulaşmanın birincil koşulu olan iç hedef kitle olarak tabir ettiğimiz; çalışanlar, ortaklar, hissedarlar, danışmanlar ve hatta onların aileleri ile olan dürüst ve sağlam bağları oluşturmaya yönelik olan bütünsel, stratejik ve tutarlı iletişimi ifade eder. Kurumun misyonu, vizyonu, değerleri ve stratejilerinin çalışanlar tarafından benimsenmesi ve çalışanların kurumlarının gönüllü elçisi haline gelmelerini sağlamak üzere geliştirilen iletişim stratejisi planlanmalı ve uygulanmalıdır. ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018

Dışarıdaki iç yüz: Buna işverenin markası demek mümkündür. Çalışan iletişimi açısından marka olabilmeyi başarmak da çok önemlidir. Bunun için de önce kurum olarak ‘marka’ olabilmeyi başarmak gereklidir. Kurum olarak marka olmayı başarmak çalışanlarında o markadan yararlanmasını sağlayacak ve bu sayede ‘çalışan markası’ oluşacaktır. Kuruluş içerisinde marka yaratma kavramı için iki temel yaklaşım tarif edilebilir. Burada iç marka için iki adet yaklaşımın bileşimi vurgulanacaktır. İçerideki dış yüz: Bu kavram aynı zamanda markayı çalışanların taşıması olarak da anılabilir. Dışarıdaki iç yüz: Buna işverenin markası demek mümkündür. ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018

Biçimsel İletişim(formel, resmi), örgütün faydacı gereksinimlerini karşılarken, biçimsel olmayan iletişim (informel, resmi olmayan), çalışanların insani amçlarla iletişim kurma gereksinimlerinin sonucunda gerçekleşir.Bu iletişim sistemi, örgüt üyeleri arasındaki kişisel yakınlık ve etkileşimler sonucu ortaya çıkar. Biçimsel yapı ‘olması gerekeni’, biçimsel olmayan yapı ise ‘olanı’ gösterir. Bu iki iletişim sistemi, örgütün iletişim sistemini tamamlayan, birbirinin eksikliğini gideren bir işlev üstlenirler. Doğal İletişim, kurumun önceden belirlenmiş kanallarından geçmeyen, belirli bir plan içinde gerçekleşmeyen, kurumda çalışanlar arasında kendiliğinden oluşan iletişimdir. ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018

ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018

ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018

ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018

Kurumun genel felsefesi ve iş yapma felsefesi, Kurum içinde çalışanı iş ve iletim hedeflerine ulaştırabilmedeki başarı o kurumun bir misyonunun ve vizyonunun olmasına ve bu kavramların kurumun tüm çalışanları tarafından tıpkı kendi misyon ve vizyonlarıymış gibi benimsenmiş olması gereklidir. MİSYON Bir kurumun varlığının temel amacıdır. Gelecekte olmak istediği yer, şu andaki durumu, toplumdaki imajı ve yöneticilerin dünya görüşüdür. Kurumun genel felsefesi ve iş yapma felsefesi, Kurumun kendisini nasıl gördüğü, Hangi pazara hizmet sunulacağı, Üretilecek mal ve hizmetlerin neler olduğu, Kullanılacak temel teknolojilerin neler olduğu, Genel olarak vermek istediği imajın neler olduğu, ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018

ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018

VİZYON (Geleceğin Resmi ) Bir kişi ya da kurumun, gelecektekigeniş bir zaman dilimi içinde ulaşmya çalıştığı koşulların zihinsel bir tasarımı vev bu tasarımın yaratılması için gerekli şartlardır. Kurum; kurum kültürü, iş ortamı, teknoloji, vb. Kavramların gelecekteki tasarlanmış halidir. Kısa ve öz olmalı Basit olmalı, Ana mesajları içermeli, Toplumun ihtiyaçlarına cevap verebilecek nitelikte olmalı, Sorunun özünü anlamalı, Vizyon oluşturan birimin kendisini aşan bir amaç vermeli, Heyecanlandırıcı ve cesaret verici olmalı, ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018

Stratejik karar ölçütlerini belirlemeli, Zamandan bağımsız olmalı, İlgili olduğu kuruluşa ve o ana uygun olmalı, Yüksek idealleri, mükemmeli yansıtmalı, Amacı ve hedefi ortaya koymalı, Çalışanlara şevk vermeli, onların bağlılığını arttırmalı, Doğru ifade edilmeli ve kolay anlaşılmalı, Kurumun ne için faaliyet gösterdiğini ve neler başarabileceğini yansıtmalı, Hırslı olmalıdır. Çünkü kurumun ufuklarını genişletmeyi temsil etmektedir. ELİF KATIRCIOĞLU, HER HAKKI SAKLIDIR. 29.12.2018