TEST DIŞI TEKNİKLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
STRES YÖNETİMİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Dışa Atım Bozuklukları
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
REHBERLİK SERVİSİ.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
TUTUM VE ALGILAR.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okullarda Rehberlik Hizmetleri
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Eğitsel Rehberlik.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Program geliştirme.
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

TEST DIŞI TEKNİKLER

I. Bireyi Tanıma

II. Bireyi Tanıma Teknikleri

Bireyi Tanıma Psikolojik danışma, «ruh sağlığı, psikoloji ve gelişim ilkelerinin; bilişsel, duyuşsal, davranışsal ve etkileşimsel müdahale stratejileri aracılığıyla, bireyin iyi oluşu, kişisel ve mesleki gelişimi konularını ele alacak şekilde uygulanmasıdır» (ACA, 1997).

PDR hizmetlerinin amaçlarını hatırlayalım. BİRLİKTE DÜŞÜNELİM… PDR hizmetlerinin amaçlarını hatırlayalım. ETKİN DİNLEME – DİKKAT BECERİSİ

Bireyi Tanıma Tüm bu amaçlara yönelik etkili bir müdahale planı geliştirmenin merkezinde/temelinde bireyi tanıma yer almaktadır.

Bireyi Tanıma Ekolojik sistem kuramı bireyi tanımaya ilişkin sosyolojik bakış açısını yansıtması açısından önemlidir. Bronfenbrenner

Bireyi Tanıma Mikro-sistem: Bireyin günlük hayatta karşılıklı etkileşim içerisinde olduğu kişileri ve bu kişilerle olan ilişkilerini içerir. Bireyin gelişimi üzerinde en büyük etkiye sahip olan bu sistem, en temelde aileyi, okulu ve arkadaş gruplarını ve iş çevresini kapsamaktadır.

Bireyi Tanıma Mezo-sistem: Bireyin ilişki içerisinde bulunduğu iki veya daha fazla mikrosistem arasındaki etkileşimi içermektedir. Aile ve akranlar, aile ve okul yönetimi, aile ve öğretmenler, aile ve iş çevresi arasındaki etkileşim gibi.

Bireyi Tanıma Egzo-sistem: Bireyin doğrudan içinde bulunmadığı fakat onun gelişimini dolaylı olarak etkileyen etkileşimler bütünüdür. Milli Eğitim Bakanlığı politikaları, okul yönetimi kararları, anne-babanın iş hayatı bu sisteme örnek verilebilir.

Bireyi Tanıma Makro-sistem : Bir toplumdaki kültürel değerleri, inanç sistemlerini ve yasaları, kişilerin tutumlarını, yaşam tarzlarını, sosyal ve ekonomik durumlarını kapsamaktadır. Gelenek-görenek, medya, kültürel değerler, inançlar, yasalar bu sistemin temel yapı taşlarıdır.

Bireyi Tanıma ?.

Makro-sistem ile PDR hizmetleri arasında nasıl bir ilişki olabilir? BİRLİKTE DÜŞÜNELİM… Makro-sistem ile PDR hizmetleri arasında nasıl bir ilişki olabilir?

Bireyi Tanıma Bireyi tanımak, değişik teknikler kullanarak bireylerin yeteneklerini, ilgilerini, kişilik yapılarını, fiziki özelliklerini, benlik algılarını ve sosyo-kültürel özelliklerini belirlemektir.

Bireyi Tanıma Bireyi tanımada temel ilke ve anlayışlar; +Asıl amaç bireyin kendisini tanımasına yardım etmek +Tüm öğrencilere yönelik olmalı +Takım halinde çalışmak önemli +Sürekli bir hizmet olmalı +Toplanan bilgilerin geçerli ve güvenilir olması

Bireyi Tanıma + Bireyi her yönüyle tanıma + Teknik uygulamak araç haline getirilmelidir. + Sadece bir araç uygulamak bireyi tanımak için yeterli değildir. + Bireye mutlaka geribildirim verilmelidir.

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma PDR hizmetlerinde temel amaçlardan biri, öğrencinin kendini tanıması, anlaması ve kabul etmesidir. Kendi özelliklerine uygun seçim ve tercihler belirlemesi, kendine göre eğitsel ve mesleki planlar yapması öğrencinin ancak kendini gerçekçi ve yeterli düzeyde tanıması ile mümkündür.

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma ‘‘Danışanınızı ne kadar iyi tanırsanız, o kadar iyi bir psikolojik danışman olursunuz.’’

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma PSİKOLOJİK DANIŞMA BİLGİ TOPLAMA VE YAYMA YERLEŞTİRME İZLEME VE DEĞERLENDİRME

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma Bireyin kendisini tanımasına ve gerçekçi bir «benlik» algısı geliştirmesine yardım etmek, Herhangi bir konuda etkili karar verebilmek için gerekli temel bilgilerin toplanması, Yetenek ve ilgileri doğrultusunda bireylerin yönlendirilmesi, Eğitim programlarının düzenlenmesi,

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma İş verimini arttırmak, bireyin ve işin niteliklerine uygun eşleştirmeler yapabilmek, Aile danışmanlığı müdahaleleri için, Uygun yardım yaklaşımını belirlemek için,

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma Gelecekteki başarılarını «yordamak», tahminde bulunmak için, Problemle ilgili değişkenleri tanımak için P.D.R. hizmetleri bireyi tanımaya ihtiyaç duyar.

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma P.D.R. hizmetleri açısında öğrencilerin tanınması (bilinmesi) gereken yönleri: Sağlık «beden ve ruh sağlığı ayrılmaz bir bütündür»

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma Yetenekler +Çeşitli alanlarda sergilenebilen performans kapasitesi. +Öğrenme gücü +Bir iş, görev ya da faaliyeti diğer insanlara göre daha başarılı ve daha hızlı bir şekilde yapabilme yetisi.

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma Yetenekler + Genetik miras + Çevresel faktörler

Çevresel koşullarda önemli bir etmendir.

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma İlgiler: + Bir faaliyet, görev ya da nesneye karşı duyulan sevme ya da sevmeme durumu + Bireyin bir faaliyetten hoşlanma ve haz alma derecesidir.

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma Hobi olarak yaptığımız faaliyetlerden de genel anlamda doyum sağlarız. Ancak kısıtlayıcı durumlar altında eğer bir faaliyetten vazgeçebiliyorsak bu faaliyeti hobi olarak yapıyoruz demektir. İlgi duyduğumuz faaliyetleri kısıtlayıcı durumlar altında bile sürdürmeye devam ederiz.

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma İhtiyaçlar: + Sosyal kabul +Uyma +Başarı +Bağımsızlık +Bağımlılık +Düzenlilik +Saygı görme-gösterme

İhtiyaçların gelişimsel dönemlere göre değişimini somutlaştıralım. BİRLİKTE DÜŞÜNELİM… İhtiyaçların gelişimsel dönemlere göre değişimini somutlaştıralım. ETKİN DİNLEME – DİKKAT BECERİSİ

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma Benlik/Benlik Algısı: + Bireyin kendini nasıl gördüğünü anlamak kritik önemdedir. + Dış dünya ile etkilişimimizde benlik algımız belirleyicidir.

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma Kişilik özellikleri: + Bir kişiyi başkalarından farklı kılan, tutarlı olarak sergilenen zihinsel, duygusal, biyolojik ve psikolojik özelliklerin tümüdür. + Başka bir ifadeyle kişilik bireyin kendine özgü olan ve onu diğer bireylerden ayıran davranışların tümüdür

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma Huy/Mizaç Karakter

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma Sosyo-ekonomik düzey: + Okul başarısını doğrudan etkileyebilmektedir. + Okul terkinde önemli bir risk faktörüdür. +Stres, kaygı, depresyon ekonomik sorunları olan ailelerde daha yüksektir.

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma Kültürel özellikler: + Tutumlar + Değerler + Boş zaman etkinlikleri

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma Öğrenme Stilleri: + Bireylerin tercih ettikleri öğrenme yollarıdır. + Aynı konuyu her bireyin farklı zamanda öğrenmesinin temelinde yatan faktörlerden biridir.

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma Akademik Başarı: + Öğrencinin geçmiş ve mevcut başarısı eğitsel ve mesleki rehberlik açısından bilinmesi gereken ön koşullardandır. + Geçmiş okul başarısı iyi bir yordayıcıdır. + Güçlü ve zayıf yönlerin bilinmesi yerleştirme ve yönlendirme hizmetlerinde hayatidir.

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma Motivasyon:

PDR Hizmetleri ve Bireyi Tanıma Denetim/Kontrol Odağı:

Bireysel farklılıklar 100%

Bireysel Farklılıklar Öğrencilerin zihinsel kapasiteleri, duygusal birikimleri, ruhsal ve bedensel özellikleri, aile yapıları, sosyal çevreleri, ekonomik imkanları, yetenekleri, ilgileri, evlerinden okula getirdikleri öncelikleri, değerleri, engelleri, alışkanlıkları, problemleri farklıdır.

STANDART PUANLAR

Bireysel Farklılıklar Kalıtsal Farklılıklar +Takvim yaşı + Fiziksel görünüş +Algısal güçler +Özel yetenekler (???) +Zeka (???)

Bireysel Farklılıklar Sonradan Kazanılan Farklılıklar +Dil +Sosyal beceri/sosyal davranışlar +İlgiler +Alışkanlıklar

Sonradan kazanılan farklılıklarda belirleyici etmenler neler olabilir? BİRLİKTE DÜŞÜNELİM… Sonradan kazanılan farklılıklarda belirleyici etmenler neler olabilir?

Bireysel Farklılıklar Otoriter Anne Baba Tutumları Serbest(İzin verici) Anne Baba Tutumları İlgisiz Ve Kayıtsız Anne Baba Tutumları Dengesiz ve Kararsız Anne Baba Tutumları Aşırı Koruyucu Anne Baba Tutumları Mükemmeliyetçi Anne Baba Tutumları Güven Verici, Destekleyici Aile Tutumları

Haftanın kitabı

100%

Haftanın filmi