Bölüm 9. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
Advertisements

ARAŞTIRMA KONUSU VE SORUNUN SEÇİMİ
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
İŞ ANALİZİ RAQİF QASIMOV.
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi
Pazarlama Planı Pazarlama planı, iş planı içinde yer alan, pazarlama amaç, strateji ve faaliyetlerini belirleyen yazılı belgedir. Pazarlama planı, «pazarlama.
Girişimcilik.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
İçerik Analizi.
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
Pazar Araştırması ve İstem Öngörüleme
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
İŞLETME KURMA AŞAMALARI
İŞLETMELERİN KURULUŞ SÜRECİ VE AMAÇLARI
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Pazarlama Araştırması
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İşletmeyi neden kurarız ?
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Üçüncü Bölüm:Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
UZEM TANITIM.
ÖĞRENME AMAÇLARI İkincil verileri nasıl kullanacağımızı ve içsel ve dışsal veri tabanlarından oluşan ikincil verileri nasıl sınırlandırabileceğimizi.
İstatistik Bilimine Giriş
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
KOP BÖLGESİNDE EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.
 Bölüm 6: Talep Tahmini Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
İŞ PLANI KAVRAMI VE ÖĞELERİ Pazar Araştırması Pazarlama Planı Üretim Planı Yönetim Planı Finansal Plan
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİNDE
ARAŞTIRMA TÜRLERİ Temel Araştırmalar: Olaylar arasındaki ilişkileri keşfetmek ve teori geliştirmek amacıyla yapılan çalışmalardır. Bunlar daha çok bilim.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
BÖLÜM III. PAZARLAMA PLANLAMASI 6.1. PAZARLAMA PLANLAMASININ AMACI
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Anket ve Likert Ölçekler
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nicel ve Nitel Araştırmalar
Sunum transkripti:

Bölüm 9. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları Pazar Araştırması: Belli bir malın, belli bir bölgede ve belli girişimciler açısından satış koşulları ve potansiyelini tanımlamak için yatırımdan önce yapılmaktadır.

Pazar araştırmalarının konuları Belli bir ürün/ürünlerde pazar genişliğinin belirlenmesi Pazarda yeni mamul ve ürüne olan talebin tahmini Pazarda karlılık durumlarının saptanması Pazardaki talep değişiminin incelenmesi Pazarda ürünün satış olanağının ve bunu genişletme durumunun tahmin edilmesi genel iş hacmindeki eğilimler ve ekonomik göstergeler ile ürün satışları arasındaki ilişkilerin belirlenmesi

Pazarlama araştırması Daha önce nitelikleri tanımlanmış olan pazara girilebilmesi için pazar araştırmasından sonra yapılır. Pazar araştırmasından elde edilen bilgiler kullanılır. Yatırım kararı ve işletme faaliyete geçtikten sonra, ortaya çıkan pazarlama sorunlarının tespitine yönelik olarak yapılan kurgulanan araştırmalardır. Pazarlama araştırmaları işletmenin karşılaştığı özel pazarlama sorunuyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve raporlanması olarak ta tanımlanmaktadır (Korkmaz 2009).

Pazarlama araştırmalarının konuları Pazarla ilgili araştırmalar Mallarla ilgili araştırmalar Satışla ilgili araştırmalar Pazarlama hizmetleri ilgili araştırmalar Pazarlama kuruluşları ilgili araştırmalar

Pazar ve pazarlama araştırma süreçleri 1.PROBLEM/AMAÇLARIN TANIMLANMASI Araştırmada hedefler doğrultusunda temel amaç/amaçlar ya da varsa sorun ortaya konulur. 2.DURUM ANALİZİ Durum analizinde, araştırma amacı doğrultusunda incelenecek pazar yada olayla ilgili mevcut yapının detaylı olarak incelenir. 3. YÖNTEM SEÇİMİ Araştırma amacına popülasyon ve örnek hacminin belirlenmesinde, uygun verilerin toplanmasında ve analizinde hangi yöntemlerin kullanılacağı belirlenr.   4. VERİ TOPLAMA Birincil ve ikincil kaynaklardan veri toplanır. Birincil kaynaklar, anket, gözlem, deney ve projeksiyonlardan elde edilir. Pazar ve pazarlama araştırmalarında çoğunlukla amaca uygun olarak hazırlanan anketlerin uygulanması ile elde edilen birincil veriler önem taşır. İkincil kaynaklı veriler konuyla ilgili kişi, kurum ve bilimsel çalışma, rapor, tez, araştırma ve proje gibi eserlerden sağlanır. Araştırma bulgularını diğer eserlerdeki bulgularla karşılaştırmak için ikincil veriler destekleyici olmaktadır. 5. ANALİZ VE YORUMLAMA Araştırmada elde edilen veriler en uygun istatistik yöntemlerle analiz edilip yorumlanmaktadır. Analiz sonuçları karar alıcılara bir rapor halinde sistematik bir şekilde hazırlanacak raporla sunulur.