Yeniliklerin ekonomik etkileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKILLI FAKS.
Advertisements

Proje Döngüsü ve Proje Yönetimi
LİSANSSIZ ELEKTRİK ÜRETİMİ
Yeni TTK ve Doküman Yönetim Süreçleri Nasıl Dönüştürülüyor?
“Proje Adı” “Müşteri Kurum” “Yürütücü Kuruluşlar”.
PROGRAM – PROJE YÖNETİMİ YÖNETİŞİM
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
Bilim ve Teknoloji Politikaları Malzeme ve Makina Paneli
T.C. Başbakanlık Başbakanlık Düzenleyici Reform Grubu
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
Vergi Teşvikleri – Hesap Verebilirliğin Sağlanması Visa Paajanen/NAOF
YEREL HİZMETLERİN GÖRÜLMESİNDE KAMU-ÖZEL ORTAKLIĞI VI. YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU Yrd. Doç. Dr. Hilmi Çoban Aralık 2013.
ÜNİTE 14 SERMAYE BÜTÇELEMESİ
2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
DİYARBAKIR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
sermayenin karlılığı=vergi sonrası kar/öz kaynakx100
FUNDA CANIMOĞLU MALİYE-A MODERN BÜTÇELEME SİSTEMLERİNE GEÇİŞİ SAĞLAYICI DENEMELER -MİLLİ BÜTÇELER -YATIRIM BÜTÇELERİ.
Kurumsal Performansın Değerlendirilmesi
Mayıs 2012.
KÜRESEL EKONOMİK YENİDEN YAPILANMA SÜRECİNDE TÜRKİYE EKONOMİSİ Türkiye’nin Stratejik Sektörlerinde Temel Politikalar Paneli - Enerji Sektörü - Necmiddin.
Finansal Yönetim Risk Yönetimi Etkin Borç Yönetimi Büyüme Hukuki Danışmanlık Modern Finans; sahip olduğu geniş müşteri portföyü ve güçlü referanslarıyla.
İLETİŞİM ÇÖZÜMLERİNDE ENTEGRASYON
Akıllı Ulaşım Sistemleri
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.
FİNANS DIŞI ALANLARDA ÇALIŞANLAR İÇİN
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-1
T.C. OSMANİYE VALİLİĞİ TEMİZ HAVA EYLEM PLANI ARALIK 2012 ARALIK 2012OSMANİYE.
3. HAFTA KONULARI TEST VE BİLGİ SORULARI. TEST SORULARI #1 Bir işletmenin mal ve hizmetlerinin sonradan ödenmesi karşılığında satılmasıyla ne oluşur?
Malzeme Devinimi Maliyet Giderleri ve İşyeri Tasarımı
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
Araştırma-Geliştirme Destek Programı
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
Belirlilik Koşullarında Sermaye Bütçelemesi
ELDER Ar-Ge Çalıştayı 27 Nisan 2015
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ
Danışman: Prof. Dr. A. Güldem CERİT
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
BÖLÜM 14 SU ARITMA TESİSİ PROSES SEÇİMİ VE ENTEGRASYONU.
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. İnsan Bilgisayar Etkileşimi (İBE) alanındaki pratik ve teorik çalışmalar, bilgi ve iletişim teknolojilerinin insana ve insan.
TEKNOLOJİK ÜRÜN YATIRIM DESTEK PROGRAMI (TEKNOYATIRIM) 1.
EKONOMİK DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
T.C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DESTEK PROGRAMLARI İL MÜDÜRLÜKLERİ EĞİTİM VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
Bilgi Teknolojileri Denetimi Bilgi Teknolojileri (BT) denetimi ve denetim sürecinin oluşturulması; Bilgi Teknolojileri ile ilgili unsurların güvenlik altında.
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
XXX HİDROELEKTRİK SANTRALİ (HES) PROJESİ
VBT Bilgi Teknolojileri
KARABURUN RÜZGAR ENERJİ SANTRALİ (RES) PROJESİ
Esra Söğüt O. Ayhan Erdem GAZİ ÜNİVERSİTESİ
MALİ POLİTİKALARIN KAMU HASTANELERİNE YANSIMALARI
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
FİNANSAL YÖNETİM.
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu
Düz hatlar, makaslar & kruvazmanlar için ivmelenme izleme sistemi
Demiryolu hattı innovasyonları ve sonuçları (İ.P.2)
Demiryolu & Toplum Geliştirilen innovasyonların sosyal etkisi
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Seyir teli için ivmelenme izleme sistemi
Makaslar & Kruvazmanlar için Yalın optimizasyon teknikleri
Katener hat sistemi için akım ve gerilimin izlenmesi
NeTIRail-INFRA projesine genel bakış
Slovenya’da gerçekleştirilen dinamik ölçümler
Sunum transkripti:

Yeniliklerin ekonomik etkileri NeTIRail Bilgilendirme Toplantısı, Ankara, Türkiye

Giriş & Amaç Zorluk: Ekonomik açıdan mühendislik sürecinin anlaşılması Teknoloji innovasyonların verimliliği arttırmaktadır Teknolojik sıçramalar çok maliyetli olabilir Büyük yatırımlar için daha geniş bir ekonomik perspektifin yanı sıra mali altyapının sağlanması gereklidir İ.P. Ana amacı: NeTIRail innovasyonlarının fayda-maliyet analizi

Hedefler ve Zorluklar Fayda-maliyet analizi ulaşım projelerinin ve politikalarının değerlendirilmesinde kullanılan en yaygın yöntemlerden biridir. Temel zorluk: alternatiflerin seçilmesi ve yapılandırma süreci daha maliyetli Uygun bilgi olmadan, teknolojilerin gelişimi için kullanılan kaynaklar hesaplandığından daha maliyetli çıkabilir Güvenilir veri/ bilgileri elde etmedeki güçlükler.

Metodoloji Fayda-Maliyet Analizi Test hattındaki innovasyonların eşleştirilmesi Senaryoların tanımlanması En Azını Yap = «mevcut durum; innovasyon yok" Bir şeyler Yap = «innovasyon uygulaması" İnnovasyonların fayda ve maliyetlerinin belirlenmesi Örn. Yatırım maliyeti Bakım maliyetleri Yenileme maliyetleri Gecikme maliyetleri Fizıbıl olabilen yerlerde, bütün fayda ve maliyet analizinin değerlendirilmesinin yapılması Bütün fayda ve maliyetlerin dikkate alınması Fayda-Maliyet analiz sonucu

Metodoloji Fayda-Maliyet Analizi

Fayda-Maliyet Analizi Sonuçları(I) 2. İş paketi innovasyonları   İnnovasyon Test hattı Yatırım maliyeti Fayda-maliyet analiz özeti Parasal değeri ölçülemeyen faydalar 1a 2.3a: Lean optimize tekniğinin M&K kullanılması Türkiye Sıfır maliyet: yönetimsel değişiklikler Yılda 375 makas’a uygulanırsa; 30 yıl için NPV = €2.4M ( Her yılda toplam 750 makas için uygulanırsa €4.8M *). Yılda 187 değişim ile hattın etkin kullanılabilirliğinin arttırılması 1b 2.3b: Lean optimize tekniğinin M&K kullanılması Yılda 375 makas’a uygulanırsa; 30 yılda NPV = €2.9M ( 750 makas için €5.8M). NPV işçi ücretleri ile doğru orantılıdır. Yılda 375 değişim ile hattın etkin kullanılabilirliğinin arttırılması 2 2.4: Bağlantı sistemlerindeki alternatiflerin değerlendirilmesi İsveç Bilinmiyor. Maksimum Net bugünkü yararı (NPB) = 25 yıl için €10.7 million over 25 years (70,200 meters). NPV > 0 ise klips bağlantısı her metre başına €153 daha az olacaktır Hattın kullanılabilirliğini arttırma Gecikmelerin azaltılması Gürültünün azaltılması

Fayda-Maliyet Analizi Sonuçları(II) 2. İş paketi innovasyonları   İnnovasyon Test hattı Yatırım maliyeti Fayda-maliyet analiz özeti Parasal değeri ölçülemeyen faydalar 3 2.5:Araca entegrasyonu sağlanabilen yağlama teknikleri Slovenya Yılda lokomotif başına €2,443 1 güzergah ve 1 takılı cihazın 30 yıldaki getirisi NPV = €208k (yağ maliyeti hariç)  Gecikmelerin azaltılması Güvenliğin iyileştirilmesi Kirliliğin azaltılması 4 2.6: Geçiş bölgelerinde kütlece daha ağır traverslerin kullanılması İsveç Bilinmiyor 25 yılda bir geçiş bölgesi için Maksimum Net bugünkü yararı (NPB) = €59,553 (köprü veya tünel başına €119,106). NPV > 0’dan büyükse geçiş bölgeleri €59,553 daha aza yenilenebilir

Fayda-Maliyet Analizi Sonuçları(III) 3. İş paketi innovasyonları   İnnovasyon Test hattı Yatırım maliyeti Fayda-maliyet analiz özeti Parasal değeri ölçülemeyen faydalar 5 3.4a: Temas telinin modellenmesi Romanya Geleneksel uygulamalarda € 26.1 M harcama yerine €12.2M harcanması NPV > 0’dan büyükse bakım maliyetinin bu kısmı için yılda €702,000 daha aza harcanması Daha uzun seyahat süresi. 6 3.4b: Araca entegre edilebilen katener izleme sistemi Herhangi bir hatta uyarlanabilir Her 5 yıl için €1,500 NPV > 0’dan büyükse yılda en az €279 getiri Gecikmelerin azaltılması Güvenliğin iyileştirilmesi Hattın kullanılabilirliğinin artması

Fayda-Maliyet Analizi Sonuçları(IV) 4. İş paketi innovasyonları   İnnovasyon Test hattı Yatırım maliyeti Fayda-maliyet analiz özeti Parasal değeri ölçülemeyen faydalar 7 4.1: Makas & Kruvazman dönüş kısımlarının izlenmesi Romanya Her 3 yılda yaklaşık €15,000 + €4,500 işletme maliyeti. Hattın karakteristik özelliklerine bağlıdır. NPV > 0’dan büyükse getirisi yılda en az €7550’dur. Gecikmelerin azaltılması Güvenliğin iyileştirilmesi 8 4.2: ABA sisteminin- izleme sisteminin kurulması Herhangi bir hatta uyarlanabilir Her 10 yılda bir €100,000 + her yıl yaklaşık €5,000 bakım ve işletme gideri NPV > 0’dan büyükse getirisi yılda en az €16600’dur. 9 4.3: Akıllı telefon uygulamaları ile izleme sistemleri Yaklaşık yılda €3000 NPV > 0’dan büyükse getirisi yılda en az €3000’dur. Konforun arttrılması

Sonuç ve Öneriler Teknolojilerin uygulanması ile maliyet azaltılabilir ve hizmet kalitesi arttırılabilir Durumun belirlemesi sadece teknik açıdan değil, sistemin işletiminin ekonomik değerlendirmesi açısından da önem taşımaktadır. Düşük veya ön yatırım gerektirmeyen teknolojilerin kullanılması, işletmecinin finansal gücü açısından kolaylık sağlamaktadır. Teknolojinin sağlayacağı avantajlar net bir şekilde değerlendirilmelidir. Örn, izleme teknolojilerinin sağlayacağı verinin değeri Hasarı azaltan ve/veya önleyici uygulamalara geçilmeye yardımcı olmaktadır. Bazı faydalar tüm paydaşları ve kullanıcıları etkileyebilmektedir.

Raporlar NeTIRaiL-INFRA Raporlar R1.1, R1.2., R1.3, R1.4. , R1.5, R1.6, R1.7, R1.8, R5.2., R5.3 Raporlara ve görsellere NeTIRail websitesinden ücretsiz ulaşabilirsiniz. http://netirail.eu/Documents- and-Downloads