ALTIN KURALLARLA GÜVENDEYİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

A2 LİLA SINIF ÖĞRETMENLER Gülay TURHAN-Nilgün ÖNCÜ BARAK
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
Değerler Eğitimi Özgüven.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
KABUL EDEMEM.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ.
ANNE BABA TUTUMLARI.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
TÜRKÇE DRAMA ÖRNEĞİ.
HAYIR DİYEBİLMEK LÜLEBURGAZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
YEDİEYLÜL İLKOKULU Kişisel Sınırlarımız
Kendimizi Koruma Yolları ve Güvenli Yaşam
ZİYARET İLKOKULU ANASINIFI
ÇOCUK İSTİSMARINI ÖNLEME
BÜŞRA KOÇAK PEDAGOJİK FORMASYON 1. GRUP
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
ÇOCUK İZLEM MERKEZİ DİYARBAKIR ERDAL KARALAR SOSYAL HİZMET UZMANI.
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
ÇOCUK İSTİSMARI HAKKINDA BİLGİLENDİRME.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Oyunun Özellikleri ve Önemi
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
İnternet Okur Yazarlığı
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
ÇOCUK İZLEM MERKEZİ DİYARBAKIR ERDAL KARALAR SOSYAL HİZMET UZMANI.
Rasathane Ortaokulu Rehberlik Servisi
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
Kötü dokunmalara örnekler Kötü dokunmalara örnekler.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
İNTERNET ORTAMINDA ÇOCUĞUN CİNSEL İSTİSMARA UĞRAMASININ ÖNLENMESİ
Zekâ Oyunları.
UZMANLAR YUVA AİLE EĞİTİMİ 2 ÇOCUKLA İLETİŞİM 1.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
1.1. GENEL DÜZEYDE HEDEF NEDİR?
Mahremiyet.
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
Vücudumuzu nasıl koruyabiliriz ?
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

ALTIN KURALLARLA GÜVENDEYİM

Çocuklar her türlü ihmal ve istismardan korunmalı, Onlar her koşulda yetişkinlerden daha özel ele alınmalıdır. Çocuk sevgisi insan sevgisi için bir ihtiyaçtır. M.Kemal ATATÜRK

PROJENİN AMAÇLARI Son yıllarda giderek artan çocuk istismarı ve çocuk kaybolmaları hakkında üzücü haberler almaktayız.Bu durumdan yola çıkarak bu üzücü ve travmatik olayları toplum olarak bilinçlendirmemiz gerektiğini düşündük. Mahremiyet eğitimi ile kolay olmayan bir eğitimdir.Çünkü duygusal yapılanma sağlayan bir eğitim olduğundan kişilik gelişiminin temelini oluşturur.Duyguları anlamlandırır ve onları yönetmeyi öğrenir.

Uygulamamız ile çocuklara kendisinin ve başkalarının özelinin veya özel alanının farkına varmasına,sosyal hayatın içinde kendi özel alanını korurken,diğer insanların özeline saygı duymasını,kendisi ile çevresi arasında sağlıklı sınırlar koyabilme ve uygulayabilme gibi beceriler kazandırdık.

PROJENİN AŞAMALARI Uygulamamızın gerçekleşmesi için bize ışık tutan ;Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının «10 Altın Kuralı» oldu. 10 ALTIN KURALLARIMIZ Yalnız yerler güvenli değil,ben hep arkadaşlarımla oynarım. Su birikintisi,kuyu,nehir veya denize yanımda bir yetişkin olmadan yaklaşmam ve girmem. Tanımadığım kişilerden şeker,çikolata almam. Kendi adımı,annemin ve babamın adını bilirim.Telefon numaramızla adresimizide bilirim. Yadım istersem üniformalı birinden yardım isterim.Büyük biri benden yardım isterse öce ailemden izin alırım. Biri bana dokunduğunda kötü hissedersem « hayır bana dokunma» derim.Bu benim en doğal hakkım Bir yere gitmeden önce aileme sorarım. 8sesim alarmımdır.Tedirginsem,korkamsam hemen bağırırım!Hiç çekinmem. Korkamsam,kendimi kötü hissedersem hemen birine söylerim.Başkaları ile konuştuğum şeyleri aileme söylerim. Ailemden izinsiz arabalara binmem.

Hedeflediğimiz amaçlar doğrultusunda uygulamaya katılan öğrencilerimizin velilerini bilgilendirmek amacı ve süreç içerisinde hem onları dahil edebilmek,hem de birlikte destekleyici çalışmaları sürdürebilmek amacıyla önce projemizi anlatan yazımızı gönderdik.

10 Altın Kuralı her gün çocuklarımızla günlük akış sırasında işledik 10 Altın Kuralı her gün çocuklarımızla günlük akış sırasında işledik.Bu kuralları çocukların seviyelerine uygun Türkçe Dil,Müzik,Oyun ve Hareket,Sanat,Drama gibi etkinliklerle pekiştirdik.Gün sonunda her kuralı daire şeklinde evlere gönderdik.Çocuklar ebeveynleri ile daireleri renkli kartonlara yapıştirdılar.Evde o günkü kurala uygun sohbet ettiler.

Evde aileleri ile oluşturdukları tırtılları birbirlerine nasıl yaptıklarını,kimden yardım aldıklarını,kullandıkları malzemeleri göster anlat dersinde anlattılar.Daha sonra okul panomuzda,kelebeğe dönüştürerek sergiledik.

1. YALNIZ YERLER GÜVENLİ DEĞİL,BEN HEP ARKADAŞLARIMLA OYNARIM Evimize-köyümüze oyunu oynadık.Kukla yardımı ile karşılıklı konuşmalar yapıldı.

2.SU BİRİKİNTİSİNE,KUYU,NEHİR VEYA DENİZE YANIMDA BİR YETİŞKİN OLMADAN YAKLAŞMAM VE GİRMEM. Engellerin üzerinden atlama oyunları oynandı.

3.TANIMADIĞIM KİŞİLERDEN ŞEKER, ÇİKOLATA ALMAM. Drama etkinliği yapıldı.Hikayeler anlatıldı.

4. KENDİ ADIMI,ANNEMİN VE BABAMIN ADINI BİLİRİM 4.KENDİ ADIMI,ANNEMİN VE BABAMIN ADINI BİLİRİM.TELEFON NUMARAMIZLA ADRESİMİZİ DE BİLİRİM. Keçeden isim-adres bilekliği yaptık.

Yaptığımız bileklik çalışmasından sonra drama yaptık.

5. YARDIM İSTERSEM ÜNİFORMALI BİRİNDEN İSTERİM 5.YARDIM İSTERSEM ÜNİFORMALI BİRİNDEN İSTERİM.BÜYÜK BİRİ BENDEN YARDIM İSTERSE ÖNCE AİLEMDEN İZİN ALIRIM. 155,112,110 numaralarını öğrendik.Güvenlik görevlisini davet ettik.

6. BİRİ BANA DOKUNDUĞUNDA KÖTÜ HİSSEDERSEM «HAYIR BANA DOKUNMA» DERİM 6.BİRİ BANA DOKUNDUĞUNDA KÖTÜ HİSSEDERSEM «HAYIR BANA DOKUNMA» DERİM. BU BENİM EN DOĞAL HAKKIM. Alan ve beden farkındalığı üzerine orff çalışması yaptık.

7.BİR YERE GİTMEDEN ÖNCE AİLEME SORARIM! Aile katılım gününde birlikte drama ve oyun etkinliği yaptık.Hikayeler dinledik.

8.SESİM ALARMIMDIR.TEDİRGİNSEM,KORKARSAM HEMEN BAĞIRIRIM. Çığlık bağırma çalışması yaptık.

9. KORKAMSAM,KENDİMİ KÖTÜ HİSSERDEM HEMEN BİRİNE SÖYLERİM 9.KORKAMSAM,KENDİMİ KÖTÜ HİSSERDEM HEMEN BİRİNE SÖYLERİM.BAŞKALARI İLE KONUŞTUĞUM ŞEYLERİ AİLEME SÖYLERİM. Kulaktan kulağa oyunu oynadık.

10.AİLEMDEN İZİNSİZ ARABALARA BİNMEM. Drama ve aile katılımlarında çeşitli etkinlikler yaparak pekiştirdik.

Projemizin sonunda velilerden görüşlerini almak amacıyla değerlendirmelerini istedik.

Hikayeler dinledik,görseller hakkında beyin fırtınası yaptık.

Yaparak yaşayarak öğrenmeyi ve çocukların aktif olduğu,disiplinler arası çalışmalar yapmaya dikkat ettik.Dramalar ve oyunlar oynadık. Proje sonunda kendini ifade etme,iletişim kurma,eleştirel gözle bakma,plan yapma,öğrendiklerini yaşamda kullanma,yorum yapmaları sağlandı.Çevre ile etkileşim kurması yapılandırıldı. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının belirlediği 10 altın kuralı çocuklara severek ve kaygı yaratmadan verebilmek için hedeflediklerimizi yapmış olduğumuzu düşünüyoruz.

ÇOCUKLAR KAYBOLMASIN AİLELER ÜZÜLMESİN.