Arts And Crafts ve ART NOUVEAU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Arts And Crafts ve ART NOUVEAU
Advertisements

Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Page  1 Hoşgeldiniz. TARİHODASAAT 14:00 SUNUM HAZIRLAYAN İzmir 60. Yıl Anadolu Lisesi İEÜ -EEM Konferans Salonu.
Mastarlar.
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
İMAL USULLERİ KAYNAK TEKNOLOJİSİ BÖLÜM 5 KESME. Esası? Oksijen saflığının etkileri? Kesme üfleci ve çalışma şekli? Yüzey kalitesi değerlendirmesi?
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
Siyaset Sosyolojisi.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
SMMM ve YMM’LER İLE DENETİM HİZMETLERİNİN EKONOMİK GELİŞMELERE VE SERMAYE PİYASASINA ETKİSİ Nazım Hikmet YMM, Grant Thornton Türkiye İcra Kurulu Başkanı.
Paragraf Nedir? & Herhangi bir yazının bir satırbaşından öteki satırbaşına kadar olan bölümüdür. & Duygu, düşünce, istekleri anlatım tekniklerinden yararlanarak.
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
SAĞLIK TURİZMİ VE HEMŞİRELİK
Çağdaş Türk sanatını konu alan birçok kaynakta, ulusal ve yöresel Türk resminin kurucusu ve öncüsü olarak nitelendirilen Turgut Zaim, 1906 yılında İstanbul`da.
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTFORDİZM. Fordizmin Krizi Birikim rejiminin krizi Kapitalizmin belirleyici özelli ğ i kendisini yeniden üretebilmesi.
Hazırlayan: Hakan ULUTAŞ
SANAYİ DEVRİMİ (Endüstri İnkılabı- Bilimsel Rönesans) İNGİLTERE’deBAŞLAMIŞTIR BUHARLI MAKİNE’nin YAPILMASI (James Watt)
AĞAÇLANDIRMA VE GENÇLEÇTİRME ÇALIŞMALARININ BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİĞE ETKİSİ İsmail KÜÇÜKKAYA Orm. Yük. Müh.
Mustafa Süreyya SEZGİN Mustafa Süreyya SEZGİN HAT SANATI Arap harfleri çevresinde oluşmuş güzel yazı yazma sanatıdır. Bu sanat Arap harflerinin 6. yüzyıl.
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
Mekanda Strüktür Çalışmaları
Başarılı bir üretim amaçlandığında yüksek verim, kalite ve en başta genetik özellikleri bilinen, canlılığı, çimlenme ve çıkış gücü yüksek tohum kullanımı.
ABD'de pop sanatı Türkiye'de pop sanatı Başlıca Pop-Art sanatçıları
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
MUSTAFA DOĞRU MALCILAR ANADOLU LİSESİ
ÖĞR.GÖR.İDİL YILDIRIM ARI
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Aile Atölyeleri Projesi
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
SANAYİ DEVRİMİ.
İŞ KURMA, BAŞKA İŞLETMEYİ SATIN ALMA,FRANCHİSE, EV EKSENLİ ÇALIŞMA
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
BİLGİ TOPLUMU.
Fluvyal Jeomorfoloji Yrd. Doç. Dr. Levent Uncu.
C) BÜROKRATİK YÖNETİM YAKLAŞIMI
PAZARLAMADA FİYATLAMA
11. Hafta İngiltere Küresel Sisteminin Temel Yapıtaşları
ROYAL ONTARIO YAPININ TARİHÇESİ: MİMARİ YAKLAŞIMI: DANIEL LIBESKIND
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bu Sunu En İyi Ofis 2010 Yüklü Bilgisayarlarda Görüntülenir
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞ ve Meslek Sosyolojisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
İş ve Meslek Sosyolojisi
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Arts And Crafts ve ART NOUVEAU 18.yy sonunda Avrupa'da endüstri devrimi gerçekleşmiştir. Endüstri devriminin ardından İngiltere'de 1785-90'da makine kullanımı, buharlı makinelerle yaygınlaşmıştır. İnsan ve hayvan gücünün yerine makine gücü geçmiştir. Kırsal kesimlerden kentlere göçler başlamıştır. 18.yy sonunda İngiltere'de nüfusun çok az bir kesimi kentte yaşarken 30 yıl içinde yarısı kentli olmuştur.

19. yy sanatında çeşitlilik, ilerlemeler ve geriye dönüşler vardır 19.yy sanatında çeşitlilik, ilerlemeler ve geriye dönüşler vardır. Arka arkaya kısa sürelerle sanatta yenilikler görülür. Koleksiyoncular, sanatçılar ve yazarlar 15.yy İtalyan sanatına ilgi duyarlar. İngiltere'de Bir gurup doğanın yalın ve dürüst bir şekilde verilmesinden yanadır. Resimlerde parlaklığa ve ayrıntılarda yalınlığa dikkat ederler. Bu grubun sanatı Arts and Crafts hareketini de yakından etkilemiştir.

Bu akımın özü; mimaride, iklim koşullarına, yörede var olan malzeme ve becerilere dayanan geleneksel yerel tasarımların değerinin anlaşılması anlamına geliyordu. Akım, yöresel işçiliğin, yapım tekniklerinin, bezeme ögelerinin kullanımını özendiriyor; gotik ile Yunan-Roma klasikciliği gibi “uluslararası” üslupların izlenmesinin gerekmediğini ileri sürüyor ve makine üretiminin sunduğu çeşitliliğin zaaflarından yararlanan seri üretim “sahtekar” tasarımların makineye bağımlılığına karşı çıkıyorlardı.

19.yy'ın ikinci yarısından sonra eklektisizme ve makineleşmeye karşı çıkan Arts and Crafts hareketinin ardından 1895 - 1905 yılları arasında Avrupa'da ve Amerika'da Art Nouveau yaygınlaşmıştır. Arts and Crafts'ın mobilyası, yalınlığı ve işlevselliği , ileride geliştirilecek akımlara ipucu vermiştir.

Özellikle A. B. D. 'de mobilya tasarımı ve iç mimarlık 19 Özellikle A.B.D.'de mobilya tasarımı ve iç mimarlık 19.yy sonlarıyla 20.yy'ın başlarında büyük oranda bu akımdan etkilenir. Arts and Crafts'ın geliştirdiği el işçiliği ideali kendisinden sonra doğan ve bir oranda muhalif bir akım olan Art Nouveau tarafından da uygulanır ve geliştirilir."

Endüstri devrimi sonucu tekstilde ve makine kullanımındaki gelişmelerle geleneksel yöntemlerle atölyelerdeki zanaatkar çalışmaların yerini daha geniş atölyeler alır. Sanat ve zanaatı birleştirme çabaları zanaatçılara da iş imkanı sağlamıştır. İngiliz zanaatçıları tek parça üretimden kopmamış, üretimi arttırmak için dışarıdan sanatçı getirmişlerdir. Arts and Crafts hareketi İngiltere'de Ortaçağ zanaat geleneğini canlandırmaya çalışımıştır. Hareketin önderi William Moris’tir

Art Nouveau; Genç Üslup (jungendstil) Modern Üslup Glasgow Üslubu Yeni Sanat Özgür Üslup (stil liberty) Bütün bu ifadeler Art Nouveau’un farklı Avrupa ülkelerinde aldığı isimlerdir.

Art Nouveau’nun savunucuları, endüstriyel teknolojilerin ve yeni malzemelerin sunduğu olanaklardan yararlanarak ve bunları özenli bir işçilik ile birleştirerek güzelliği yakalamayı amaçlamışlardır. Sonuç olarak ; Mimari+Mobilya+Bezemenin şaşılacak uyumunu elde etmişlerdir.

Art Nouveau’nun özü; -Duyumsal çizgiler, -Belli belirsiz hafif, uçuşan, yumuşak kıvırcık saçlı kadınsı figürler, -Bedenden aşağı adeta akan giysiler, -Akıcı hareketler, -Bitkisel eğriler ve söğüt yaprakları, -Kıvrılan dalgalar ve uçuşan duman gibi ögelerin yanında, -Denetimli çizgiler,geometrik ayrıntılar, renkli yeni biçimlerle tanımlanabilir.

Art nouveau en parlak dönemini 1890-1914 yılları arasında yaşamıştır. 18. Yüzyılın sonlarındaki Sanayi Devrim’inin yarattığı kökten değişim, mimarlık, iç mekan tasarımı, mobilya ve dokuma, cam, elektrikli aydınlatma ve demir, çelik seramik gibi yeni malzemeleriyle modern çağı başlattı. Ama maliyeti yüksek ve yoğun el emeğiyle yaratılan bir mimari ortaya çıktı. Bu akım yaklaşık 25 yıl sürmüş ancak Avrupa’da derin izler bırakmıştır.

Bu akım öncelikle sanayileşmiş, bu yeni üretim biçimini geliştirip sahiplenmiş ülkelerde görülmüştür.Bu akımın sanatcıları, sanayileşmeyi eleştirirken öte yandan da bu sektörün sunduğu olanaklardan da faydalanıyorlardı.

1860'da William Morris’in Kırmızı Ev‘i , Tasarımcı Philip Webb (arts & craft) Art Nouveau cephe detayları

Sagrada Familia 1884 mimar Antonio Gaudi

Tassel Evi (1893) mimar Victor Horta

Casa Mila (1905-1919) mimar Antonio Gaudi

Casa Mila (1905-1919) mimar Antonio Gaudi

Mackintosh Glassgow Art School

Mackintosh Glassgow Art School

Robie Evi (1908-1909) mimar Frank Llyod Wright

Guaranty Binası (1895) mimar Louis Sullivan

Osmanlı’da Art Nouveau Meşrutiyet caddesi no: 23 Beyoğlu K. Kyriakidis, Frej apartmanı İskender caddesi, Karaköy.

Osmanlı’da Art Nouveau Markiz pastanesi Raimondo D’Aranco (Botter apartmanı) 1900-1901 Raimondo D’Aranco’nun tasarladığı çeşme Raimondo D’Aranco Yeni İtalyan Elçiliği Binası