Canadian Tenth Edition

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Organizasyon İlkeleri ve Uygulaması Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
MESLEKİ EĞİTİM.
İŞ ANALİZİ RAQİF QASIMOV.
Raporlama. ● HAZIRLIK ● ARAŞTIRMA ● RAPOR- genel görünüm - pratik tavsiyeler ● GENEL YORUMLAR ARAŞTIRMA / RAPORLAMA.
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
İŞ ANALİZİ VE İŞ TASARIMI
İGEP İş Tasarımı ve Hedef Belirleme
İŞ ANALİZİ – İŞ TANIMLARI İŞ GEREKLERİ
PROGRAM TASARIMI
Proje Yönetimi Proje Yönetimine Giriş
1 Yönetimin temelleri
İGEP Performans Yönetimi
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Süreç Yönetimi.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İş Analizi ve İş Dizaynı
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
Kariyer Yönetimi Araçları
BÖLÜM 3 İş Analizi. BÖLÜM 3 İş Analizi E/Ö psikolojisinin bir örgütün insan kaynaklarına Personel Psikolojisi E/Ö psikolojisinin bir örgütün insan.
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Kariyer Yönetimi ile ilişkili Kavramsal Çerçeve
BÖLÜM 12 Etkileme Güç ve Politika. BÖLÜM 12 Etkileme Güç ve Politika.
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
FABRİKA VE PROSES TASARIMI
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT II. Algı açısından baktığımızda, insanın bilişsel sistemi, etrafımızdaki dünyayı gelen bilgileri  Bağlam.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
KARİYER GELİŞTİRME.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN516T İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 2017 Bahar Dönemi Hafta – III İnsan Kaynakları Yönetiminde İş Analizi İş.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İş Etüdü konularını tartışacağız. iş etüdünün yararları,
SAĞLIK SİSTEMLERİNİN VE HİZMETLERİNİN YENİDEN ÖRGÜTLENMESİ VE PLANLANMASI Prof. Dr. Haydar Sur Biruni Üniversitesi Öğretim Üyesi.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT II
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ KLASİK EKOL: Max Weber
TKY UYGULAMASI.
MODERN PERFORMANS DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
Havacılıkta İnsan Kaynakları Eğitimde 4. hafta, fiilen 3
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Bölüm 2 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
Endüstri mühendisliği.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Canadian Tenth Edition Dessler & Cole Human Resources Management in Canada Canadian Tenth Edition 4 İş Tasarımı ve Analizi

İşin Örgütlenmesi: Örgüt Şemaları Copyright © 2008 Pearson Education Canada

İşin Örgütlenmesi: Bürokratik Yapı Copyright © 2008 Pearson Education Canada

İşin Örgütlenmesi: Düz Yapı Copyright © 2008 Pearson Education Canada

İşin Örgütlenmesi: Sınırsız Yapı A Şirketi B Şirketi C Şirketi Copyright © 2008 Pearson Education Canada

İş Tasarımı İş Tasarımı İş Pozisyon İşin iş için gerekli görevler biçiminde düzenlenmesi İş Bir ya da daha fazla çalışan için birbiriyle ilişkili faaliyetler/görevler kümesi Pozisyon Bir kişi tarafından yerine getirilen işler/sorumluluklar toplamı Copyright © 2008 Pearson Education Canada

İş Tasarımı Konuları Uzmanlaşma ve Endüstri Mühendisliği Konuları İşin basitleştirilmesi Endüstriyel Mühendislik Davranışsal Konular işin genişletilmesi işte rotasyon iş zenginleştirme takıma dayalı İş tasarımları İnsan Mühendisliği Konuları ergonomi Copyright © 2008 Pearson Education Canada

İş Karakteristikleri Modeli Temel İş Özellikleri Kritik Psikolojik Durumlar Kişisel ve İş Sonuçları Beceri Çeşidi Görevin Özelliği Görevin Önemi İş İlişkin Olarak Yaşanan Anlamsızlık İş Sonuçlarının Sorumluluk Hissi İş Faaliyetlerinden Sonuçlara İlişkin Bilgi İşten Sağlana Yüksek İç Moral Yüksek Kalitede İş Performansı Düşük Devir Hızı ve İşe Gelmeme Otonomi Geribildirim İlişkilerin Güçlü Olmasını Çalışanın Gelişme İhtiyacı Belirler Copyright © 2008 Pearson Education Canada

İş Analizinin Niteliği Şunların belirlenmesi yöntemidir: İsteki görevler, işler ve sorumlulukları İşi yapmak için gerekli olan kişisel özellikleri (bilgi, beceriler, yetenekler) Copyright © 2008 Pearson Education Canada

İş Analizi Bilgisinin Kullanılması Copyright © 2008 Pearson Education Canada

İş Analizinin Aşamaları Adım 6: İş tanımları/İş Spesifikasyonlarının Hazırlanması Adım 5: Analizin Görevli/Süpervizörle Gözden Geçirilmesi Adım 4: İşlerin Analiz Edilmesi Adım 3: Analiz Edilecek Temsili Pozisyonların/İşlerin Seçimi Adım 2: İlgili Bilgilerin Gözden Geçirilmesi Adım 1: Bilginin Kullanım Alanlarının Belirlenmesi Copyright © 2008 Pearson Education Canada

İşin Akışının Analizi İçin Süreç Şeması Tesis Yöneticilerinden Girdiler Tedarikçilerden Girdiler İncelenen İş-Stok Kontrol Memuru Tesis Yöneticilerine Bilgi Çıktıları Tesis Yöneticilerine Stok Çıktıları Copyright © 2008 Pearson Education Canada

İş Analizi Bilgi Toplama Yöntemleri - Niteliksel Mülakatlar (bireysel, grup, nezaretçilik) Anketler Gözlem Katılımcı notları Copyright © 2008 Pearson Education Canada

İş Analizi Bilgi Toplama Yöntemleri-Niceliksel Pozisyon Analizi Soru Kağıdı Çok planlı iş analizi soru kağıdı İş gereklerinin altı boyutuna ilişkin niceliksel iş puanı sağlar: Bilgi girdisi Zihinsel süreçler İş çıktısı (fiziksel faaliyetler ve araçlar) Diğerleriyle ilişkileri İşin içeriği (fiziksel ve sosyal çevre) Diğer iş özellikleri (hız ve yapı) Copyright © 2008 Pearson Education Canada

İş Analizi Bilgi Toplama Yöntemleri-Niceliksel Fonksiyonel İş Analizi kişiler, veri ve şeylere karşı sorumluluk bir işin performans standartlarını ve eğitim ihtiyaçlarını belirler Copyright © 2008 Pearson Education Canada

İş Analizi Bilgi Toplama Yöntemleri-Niceliksel National Occupational Classification (NOC) reference tool for writing job descriptions/specifications compiled by the federal government for 30,000 occupations, provides: standardized job descriptions job requirements Career Handbook counselling component Copyright © 2008 Pearson Education Canada

Yazılı İş Tanımları İş Tanımları: İşin sahibinin aslında ne yaptığı İşin nasıl yapıldığı İşin hangi koşullar altında yapıldığı Copyright © 2008 Pearson Education Canada

İş tanımı Bilgileri İşin kimliği İşin özeti Sorumluluklar, görevler, ve ilişkiler Otorite (yetki) Performans standartları Çalışma koşulları (fiziksel çevre) Copyright © 2008 Pearson Education Canada

Yazılı İş tanımları: İnsan Hakları Konuları İş tanımları yasal olarak gerekli değildir (fakat tavsiye edilir) Açıkça belirlenmiş temel iş görevleri (yetkisiz olunanları da içermeli) Şunlara ilişkin kararlarda bilgi, beceri ve yetenekler tek ölçü olmalıdır : İşçi seçimi Terfi ve transferler Eğitim Copyright © 2008 Pearson Education Canada

İş Spesifikasyonlarının Yazılması Şunlara ilişkin iş gerekleri: İnsani özellikler Deneyim Beceri Çaba Çalışma koşulları Copyright © 2008 Pearson Education Canada

İş Spesifikasyonlarının Yazılması: İnsan Hakları konusu Nitelikler gerekçelendirilebilmeli (yalnızca işi yapanın nitelikleri olmamalı Haklı gösterilemeyecek kadar yüksek eğitim/deneyim sistemik ayrımcılık yaratır Gerçek fiziksel/zihinsel özellikler giriş düzeyindeki işlerde kritik öneme sahiptir Sezgisel yaklaşım yerine istatistiksel analiz daha savunulabilir bir yaklaşımdır Copyright © 2008 Pearson Education Canada

21. Yüzyılda İş Analizi: Daha Esnek İşleri Gerektiren Nedenler Daha basık örgütler İş takımları Sınırsız yapılar Reengineering ya da işin tümüyle yeniden oluşturulması E-iş Copyright © 2008 Pearson Education Canada

21nci Yüzyılda İş tanımlarının geleceği Birçok firma şunları yapmayı sündürmektedir: İş tanımlarını kullanmaktadır Geleneksel olarak tanımlanmış işlere güvenmektedir Kapsamlı biçimde tanımlanmış işlerin etrafında yeni yalıyarın oluşturulması . Copyright © 2008 Pearson Education Canada

Copyright © 2008 Pearson Education Canada

Copyright © 2008 Pearson Education Canada

Copyright © 2008 Pearson Education Canada

Copyright © 2008 Pearson Education Canada

Copyright © 2008 Pearson Education Canada

Copyright © 2008 Pearson Education Canada

Copyright © 2008 Pearson Education Canada

Copyright © 2008 Pearson Education Canada

Copyright © 2008 Pearson Education Canada

Copyright © 2008 Pearson Education Canada

Copyright © 2008 Pearson Education Canada

Copyright © 2008 Pearson Education Canada

Copyright © 2008 Pearson Education Canada

Copyright © 2008 Pearson Education Canada

Copyright © 2008 Pearson Education Canada

Copyright © 2008 Pearson Education Canada