ETKİLİ ÖĞRETMENLİK SEMİNERİNE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
2 öğretim Eğitim- öğretim ÖĞRETMEN ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ ÖĞRENCİ Dış faktörler Dış faktörler Kişilik Kişilik Mizaç Mizaç KarakterKarakter.
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Gülara Tırpançeker Bilişim Etiği Kuramlar.
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Uğur TABUR ENNEGRAM Barışçı Mükemmelliyetçi Yardımsever Başarılı Romantik Gözlemci Güven arayan Kaşif,Serüvenci Güçlü,
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Metinlerin Sınıflandırması
ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN ETMENLER
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
Öğretimin Uyarlanması
REHBERLİK SERVİSİ.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
SINIF YÖNETİMİ EĞİTİM SEMİNERİ
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
Eğitim Bilimleri Fakültesi
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
BİREYSEL FARKLILIKLAR ŞHT. BŞK
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK ÖZEL FEZA LİSESİ 29 Ağustos 2018
Hayvancılık İşletmeleri Açısından Yönetim
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
Bilinçli Tercih Seminerine
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Eğitsel Rehberlik.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
İSTASYON YÖNTEMİ.
TEST DIŞI TEKNİKLER.
R E H B E R L İ K S E R V İ S İ MESLEK SEÇİMİ.
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
İyi Olma Sanatı Dr. Dráuzio Varella Çeviren: Fatih Erten.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
İyi Olma Sanatı Dr. Dráuzio Varella Çeviren: Fatih Erten.
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
Misyon Dünyayı daha iyi bir yer haline getirecek sağlıklı ve sürdürülebilir ilişkiyi birlikte yaratmak.
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

ETKİLİ ÖĞRETMENLİK SEMİNERİNE ÖZEL FEZA LİSESİ 25 Aralık 2018 ETKİLİ ÖĞRETMENLİK SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ ŞÜKRÜ AKKAYA PSİKOLOJİK DANIŞMAN sukruakkaya@rehberlikservisi.org www.rehberlikservisi.org

Kişilik Çevre Mizaç Şartlar Kültür yetenekler Mesleki hedefler İrade ÖZEL FEZA LİSESİ 25 Aralık 2018 Kişilik Mizaç Karakter yetenekler Mesleki hedefler İrade istek duygusallık Çevre Şartlar Kültür www.rehberlikservisi.org www.rehberlikservisi.org

Kişilik Özellikleri Okul/Dershane İlk/Orta/Lise Sosyal Çevre ÖZEL FEZA LİSESİ 25 Aralık 2018 Kişilik Özellikleri Karakter HEDEFLER Okul/Dershane İlk/Orta/Lise Sosyal Çevre Fiziki Şartlar Ekonomik yapı Genel Kültür Alan Bilgisi Pedagojik Formasyon www.rehberlikservisi.org www.rehberlikservisi.org

Ne tür Kişilikler var ? Duygu merkezli Zihin Merkezli Fizik Merkezli www.rehberlikservisi.org

İnsan Baskın Potansiyel Yardımcı Potansiyel Zayıf Potansiyel Baskın olan potansiyel diğer potansiyelleri kendi hesabına kullanıyor. Duygusal Potansiyel baskınsa, zihninizi duygusal potansiyelinizin emrinde kullanıyorsunuz. BASKIN OLAN POTANSİYEL KİŞİNİN FITRATINI BELİRLİYOR www.rehberlikservisi.org

ÖRNEKLER Zihinsel Potansiyel Fiziksel Potansiyel Duygusal Potansiyel www.rehberlikservisi.org

3 Merkezin Farklı Etkileşimleri Sonucu 9 3 4 7 1 8 5 6 2 3 Merkezin Farklı Etkileşimleri Sonucu 9 Farklı Kişilik Hayata 9 Farklı Bakış açısı 9 farklı iş yapma tarzı 9 farklı Anne-Baba tarzı 9 farklı yönetim 9 farklı öğretme ve öğrenme tarzı 9 farklı iletişim tarzı 9 farklı liderlik tarzı 9 farklı ..... www.rehberlikservisi.org

Fiziksel Potansiyel Duygusal Zihinsel Potansiyel Potansiyel www.rehberlikservisi.org

Duygusal Merkezliler 9 3 4 7 1 8 5 6 2 Duygusal Alan Zihinsel Alan Fiziksel Alan İlgileri insanlar ve ilişkiler üzerinedir. İnsanların dünyasında sosyal yaşamda güç,onay ve ilham ararlar. Duyguları ve hissiyatları önemlidir. Doğal empati yetenekleri vardır. İmaja(karşısındaki insanların kendilerini nasıl gördüklerine) önem verirler Duygusal Zekaları yüksektir www.rehberlikservisi.org

Duygusal Alan 9 3 4 7 1 8 5 6 2 Fiziksel Alan Zihinsel Alan 2- İlgilerinin Odağı: İnsanların ilgisine, Başkalarının ihtiyaçlarına Özel Yeteneği: Gerçek Fedakarlık Kaçındığı Şey: Kendi Duygusal İhtiyaçları 3- İlgilerinin Odağı: İşe, performans neticesi insanların ilgisine Özel Yeteneği: Üretkenlik ve motivasyon edebilme Kaçındığı Şey: Başarısızlık 4- İlgilerinin Odağı: Kayıp ve eksik olana. Şimdiki zamandaki eksiklere ve eksik olan iyilere. Özel Yeteneği: Tasarım ve Orijinallik Kaçındığı Şey: Sıradanlık www.rehberlikservisi.org

Zihinsel Merkezliler 9 3 4 7 1 8 5 6 2 Duygusal Alan Zihinsel Alan Fiziksel Alan Kavramların ve bilginin dünyasında güç, ilham ve onay ararlar. Zihnin ve bilginin dünyası zihinsel merkezlilerin kendilerini en rahat hissettiği dünyadır. Sorgulama, kavramsallaştırma, sentez yetenekleri güçlüdür. Zihinsel zekaları yüksektir. www.rehberlikservisi.org

Zihinsel Alan 9 3 4 7 1 8 5 6 2 Duygusal Alan Zihinsel Alan Fiziksel Alan 5- İlgilerinin Odağı: Bilginin elde edilmesine. Mahremiyetin korunmasına Özel Yetenekleri: Rasyonalite,Objektiflik Kaçındıkları Şeyler: Yakın İlişki,Bağlayıcılık 6- İlgilerinin Odağı: Tehlike ve tehditlere, insanların gizli niyetlerine Özel Yetenekleri: Mantık ve Sorgulama Kaçındıkları Şeyler: Farklı olma, yoldan sapma, sürüden ayrılma 7- İlgilerinin Odağı: Hoş planlar ve gelecekteki fırsatlara Özel Yetenekleri: İyimserlik, Neşe Kaçındıkları Şeyler: Acı,ızdırap www.rehberlikservisi.org

Fiziksel Merkezliler 9 3 4 7 1 8 5 6 2 Duygusal Alan Zihinsel Alan Fiziksel Alan hareket , eylem ve aksiyon insanıdırlar. Kendi dünyalarını oluşturmak isterler Sözsüz iletişim Sezgisel bilgilere güvenirler. Düşünceleri ve teorileri hayata geçirmede yeteneklidirler. www.rehberlikservisi.org

Fiziksel Alan 9 3 4 7 1 8 5 6 2 Fiziksel Alan Zihinsel Alan Duygusal Alan Zihinsel Alan Fiziksel Alan 8- İlgilerinin Odağı: Güç ve Kontrole, zayıflıktan kaçınmaya,bağımsızlık Özel Yetenekleri: başkalarını koruma, işbitiricilik Kaçındıkları şeyler: acziyet, zayıflık 9- İlgilerinin Odağı: Başkalarının Gündemlerine ve başkaları ile sorun yaşamamaya Özel Yetenekleri: Evrensel Sevgi ve Kabul Kaçındıkları şeyler: Çatışma,fikir ayrılığı 1- İlgilerinin Odağı: Hatalara ve yanlışlara Özel Yetenekleri: Ahlaki olgunluk Kaçındıkları şey: Hata www.rehberlikservisi.org

9 3 4 7 1 8 5 6 2 Fiziksel Potansiyel Duygusal Potansiyel Zihinsel Potansiyel Fiziksel Potansiyel www.rehberlikservisi.org

HER KİŞİLİĞİN AYRI ZENGİNLİĞİ, AYRI GÜZELLİĞİ AYRI İMTİHANI GÜÇLÜ YANLARI ZAYIF YANLARI VAR www.rehberlikservisi.org

GENEL BAKIŞ-I 1-Mükemmeliyeçi: Aklıbaşında, objektif, mantıklı, ahlakçı, rasyonel, ihtiyatlı, mükemmeliyetçi, detaylara dikkat eden 2-Yardımsever: Sıcak, sevgi dolu, düşünceli, ilgili, yardımcı, fedakar, sıcakkanlı, bakıcı, yönlendirici, 3-Başarı Merkezli: Göze çarpan, etkileyici, kendini adapte edebilen, hayranlık uyandıran, başarı merkezli, motivator, 4-Özgün ve Ferdi: Hassass, farklı, özel, kendinin farkında,sezgileri güçlü, derin ve sakin, kendisine karşı dürüst www.rehberlikservisi.org

Genel Bakış-II 5-Araştırmacı-Gözlemci: Kavrayışlı, meraklı, özü kavrayabilen, derununa vakıf olabilen, objektif, zihni/şuuru sürekli alarmda, kendi dünyasına çekilmiş, gözlemci 6-Sadık Sorgulayıcı: Güvenilir, bel bağlanılabilir, sadakat, komplo teorileri, tedbirli, dikkatli, sorgulayıcı, 7-Coşkun-Maceraperest: Aşklı şevkli, özgür ruhlu, spontane, şen şakrak, enerjik, iyimser, sabırsız 8-Meydan Okuyan-Adil: Güçlü, adaletli, iddialı, hakkı/nı savunan, hareket insanı, bağımsız, dirençli,sıhhatli 9-Barışcıl: Durağan, nazik/ince/nazenin, arkadaş canlısı, geçimi kolay, doğal, rahat, akıllı uslu www.rehberlikservisi.org

Öğretmen Tipleri 1 Mükemmeliyetçi, ahlakçı, titiz, idealist Mükemmellik kimin için gerekli tartışılabilir, Öğrenciden ziyade, kendi motifleri öne çıkar. Hal dili;Diyaloglar “bana bak da öğren!” tipidir. Öğretme yetisi yerine, öğrenme gayreti öne çıkar Sınıftaki her ayrıntıdan sorumludur. Düzeltilecek mutlaka bir şeyler vardır. Siyah ve beyaz vardır; gri tonlar israftır. Mevzuata uyma ve işi kitabına göre yapma öne çıkar Doğal disiplin kurulu üyesidir. Notu baştan verir; Kılık-kıyafet, zamanlama, ödev, sınav

Öğretmen Tipleri 2 Dost, Gönüllü, Gerçek FEDAKAR Diyaloglar empati taşır. “Ben” ve “yapamam” demeyi beceremezler Duygu ve Öğrenci merkezli motifler öne çıkar. Aşırı korumacı anne-baba rolü oynayabilirler. Sevilme, övülme, populer olma beklentisi vardır; Duygusal şantajı kullanabilir... Duygusal ihtiyaçlarını başkaları için yaşayarak giderirler Doğal rehberdirler. www.rehberlikservisi.org

Öğretmen Tipleri 3 İmaj ve Başarı her şeydir Değerli olmak başarılı olmaya bağlıdır ; Yapılacak iş ve elde edilecek kar önemlidir Duygular ertelenebilir “ödev, proje, derece, başarı ...” Yönlendirici ve harekete geçirici etkileri vardır tiplerdir. Fikirden aksiyona geçerler, analiz pek yoktur. Bilgi sırdır paylaşılmaz www.rehberlikservisi.org

Öğretmen Tipleri 4 Özgün, zevk sahibi, duygusal, “çıtkırıldım” Duyguları aşırı uçlarda yaşarlar Bardağın hep boş kısmını görürler Sahip olamadıkları şeyler için birilerini suçlarlar Mesai arkadaşlarıyla rekabetçidirler Alanlarına ve öğrencilerine bağlıdırlar Kendi başlarına üretmeyi severler Otoriteyle araları pek hoş değildir, takmazlar.. Başarılarından bahsedilmeli www.rehberlikservisi.org

Öğretmen Tipleri 5 Gözlemci , ölçülü, araştırmacı, filozof Mahremiyet ve öznellik önemlidir Bilgi güçtür ; Duygular yerine, zeka ön plandadır Bilmediklerinden dolayı öğrencileri aşağılayabilir Yargısız infaz kişiliklerinin bir parçası olabilir Planları ve kendi akılları üstündür; Kervan tamam olmadan yola çıkmaz Öngörülüdürler, Sürprizlerden hoşlanmazlar Sosyalleşme zaman kaybı ve lükstür. Öğrencilerle yakınlaşmaya teşvik etmeli.. www.rehberlikservisi.org

Öğretmen Tipleri 6 Şüpheci, düşünceli, vefalı, tehlike avcısı Akılcı , sorumluluk sahibi, sırlara önem veren “Bekçi Murteza” tipler; komplo teorisyenleri Septik yapıdadır; sistem koruyucusudur Detayları bilmek ve kendisi çözmek ister, Kararsızlıktan dolayı yarım kalmış işler kaçınılmazdır, “Düşünmek”, “yapmaktan” daha önceliklidir. Kurum aidiyet hissi yüksektir, temkinlidirler, En kötü ihtimale göre hareket ettikleri için Sınıf etkileşimleri zayıftır, insanları çok kolay çizebilir. www.rehberlikservisi.org

Öğretmen Tipleri 7 İyimser, eğlenceli, hevesli, hareketli ÖZEL FEZA LİSESİ 25 Aralık 2018 Öğretmen Tipleri 7 İyimser, eğlenceli, hevesli, hareketli Hayatla barışık, bir çok seçenek sahibi, Zuhurata tabii, spontane, anlık yaşar “hayal gücü” geniş Kafasında sürekli fikirler uçuşur, ama bir türlü uygulamaya fırsat bulamaz, Bir konuyu ikinci kez aynı cümlelerle anlatamaz Sıradanlıktan, rutinden, hoşlanmaz Bağımlılık, sorumluluktan kaçar; sınav gözetmeni olmaz www.rehberlikservisi.org www.rehberlikservisi.org

Öğretmen Tipleri 8 Patron, baba, kendinden emin, güç ve kontrol odaklı Karşı karşıya gelmekten çekinmezler Çok kolay tartışabilirler, Kendinizden eminseniz, ikna edebilirsiniz Sınıfta daha çok enerji, fikir hareketliliği isterler Sevdiği öğrenciye “baba”, sevmediğine “huysuz patron” dur Her zaman kendi doğruları vardır. www.rehberlikservisi.org

Öğretmen Tipleri 9 Mekanın bilgesi, Barışçı, Müşfik, sevecen Çatışmadan kaçarlar , iyi arabulucudurlar Karar vermede ve önceliklerini belirlemede zorlanırlar, son ana bırakır. “benim için fark etmez” Heyecan yoktur, Sakin anlatım vardır. Sınıf yönetimi zafiyeti olabilir. İdarecilerin suyuna gitme öne çıkar Kendisine uymuyorsa sistemin dışına çıkar... www.rehberlikservisi.org

Kişilik Tiplerinin Sınıflaması Duygu merkezli Zihin merkezli Fizik merkezli 2 Fedakar 3 İmaj 4 Sanatçı 5 Zeka 6 Sorgulayıcı 7 Seçenekçi 8 Patron 9 Barışçı 1 Mükemmelci His İnsanları Vizyon İnsanları Aksiyon İnsanları www.rehberlikservisi.org