SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLANLAMA.
Advertisements

TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON - 1 ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Dr
“FUTBOLDA PERFORMANS TESTLERİ”
FUTSALIN PRENSİPLERİ.
DAYANIKLILIK ANTRENMANLARI
KUVVET MAKSİMAL %100-1TEKRAR %90 - 2TEKRAR %80- 3TEKRAR %70- 4TEKRAR
SPORDA (BASKETBOLDA) TEKNİK & TAKTİK ÖĞRETİM METODLARI
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
Kondisyon; sporcunun performans durumunun göstergelerinden birisidir
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
Sportif performansın önemli unsurları.
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
HENTBOLDA ALTYAPI KONDİSYON ÇALIŞMALARI Prof.Dr. Yaşar SEVİM.
Temel Hentbol Öğretim Modeli
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
FUTBOLDA KOORDİNASYON ÇALIŞMALARI
HENTBOLDE TEMPOLU OYUN VE SÜRAT ÇALIŞMALARI
OLİMPİYAT SPORCU EĞİTİM MERKEZİ
ANTRENMAN BİLİMİ Hazırlayan Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
1.
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ Seminer-3 “Türkiye’de Gençlik Geliştirme Programlarında Yapılan Hatalar ve Dünyadan Örnekler” ÖNERİLER Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM.
BİREYSEL VE GRUP TAKTİĞİNE YÖNELİK HIZLI HÜCUM ANTRENMANI
YILLIK ANTRENMAN PLANLAMASI
ÜST DÜZEY HENTBOLCULARDA BACAK, SIÇRAMA VE KOORDİNASYON ÇALIŞMALARI
KULÜPLERDE MAÇ ANALİZİ
DERS NO: 5 ANTRENMAN DEĞİŞKENLERİ (ÖĞELERİ)
ANTRENMAN BİLGİSİ DERS NO 4 ANTRENMANA HAZIRLIK.
Çocukta sporsal başarı yeteneğini etkileyen ögeler
TÜRK HALK OYUNLARINDA ANTRENMAN
Futbol da Sistemlerin Tarihçe Özeti
ANTRENMAN Bedensel ve psikolojik gücün, teknik ve taktik becerilerin, fizyolojik ve psikolojik yüklenmelerle düzeltilmesi ve en üst düzeye getirilmesi.
SPORDA İ LET İ Ş İ M İ N ÖNEM İ Seda Saniye Kulak, Murat Yavuz.
FUTBOLDA BECERİ (KOORDİNASYON)
Futbol Eğitimi Serdar Samur,MBA,PhD. “ Başarının iki kuralı; oyunun kurallarını öğrenmek ve oyunu herkesten iyi oynamayı istemektir.” EINSTEIN EINSTEIN.
MOTORSAL ÖĞRENME REKREASYON YÖNETİMİ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü BSÖ 103 BASKETBOL (2 2) Prof. Dr. Fehmi TUNCEL.
ANTRENMAN BİLGİSİ “Bilim Konusu Olarak Antrenman”
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
Sporcuların performanslarını artırma düşüncesi geçmişten günümüze uzanan süreçte bilim adamları ve antrenörlerin en önemli çalışma konularından birini.
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ SPOR TOPLULUĞU
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
Sporda Performans Prof Dr Süheyla Ünal.
Kondisyon; Kondisyon; sporcunun performans durumunun göstergelerinden birisidir. Diğer bir deyişle; organizmanın ve kasların enerji oluşum sürecinin etkileşimi.
İRFANLI ANADOLU LİSESİ ADI : Bartu Eren SOYADI : ÖZGAYA SINIFI : 9-D NO : F U T B O L DERS : TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMEN: Zafer Ender ETLİ.
VOLEYBOLDA SMAÇIN BİYOMEKANİKSEL İNCELENMESİ
SPORDA MÜSABAKA ANALİZİ ve DEĞERLENDİRİLMESİ
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ SPOR TOPLULUĞU
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SPORDA MÜSABAKA ANALİZİ ve DEĞERLENDİRİLMESİ
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TAKIM SARGINLIĞI.
KOORDİNASYON (BECERİ)
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ATLETİZM.
Sunum transkripti:

SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ SPORTİF TEKNİK 1. hafta Antrenörlük Eğitimi Bölümü Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

TEKNİK ve TAKTİK Teknik: Genel anlamda herhangi bir sportif hareketin istenilen amaca uygun ve ekonomik şekilde uygulanabilmesidir., Sporda öngörülen hareket görevlerini yerine getirmek için oluşturulan hareket ve hareket parçalarının bütünüdür. En zor şartlar altında bir hareketin amacına ve spor dalının özelliğine uygun biçimde en ekonomik şekilde uygulanıp istenilen amaca ulaşılabilmesini amaçlar. BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

TEKNİK ve TAKTİK Basketboldaki teknik hareketlerin uygulanışı ile uzun mesafe koşularındaki teknik hareketin uygulanışı farklıdır. TEKNİK HAREKETLER HER SPOR DALI İÇİN …………………………………………………… FARKLILIK GÖSTERİR. BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

HER SPOR DALINA GÖRE FARKLI ÖNEM DERECESİNE SAHİPTİR. TEKNİK ve TAKTİK Bu farklılık tekniğin etkinliği açısından önemlidir. Bu nedenle; Kondisyon Teknik Taktik anlayışlar HER SPOR DALINA GÖRE FARKLI ÖNEM DERECESİNE SAHİPTİR. BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

TEKNİK ve TAKTİK Ancak; temel tekniğini iyi oluşturamayan bir sporcunun uzun süre üst düzeyde spor yapabilmesi ise kısıtlanabilir. Üst düzeyde başarılı bir performans ortaya koymanın temel ilkesi Erken yaşta ve doğru öğretim yöntemleriyle öğrenilmiş TEKNİK EĞİTİM BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

TAKTİK Yunan dilinde yönlendirme ve düzenleme sanatı olarak bilinir. Diğer bir kavram ise stratejidir. Strateji ise taktiği de içeren ve onun üzerinde bir kavramdır. Bir stratejinin geliştirilmesi; ortaya çıkan tüm değişkenlerin analizini ve gerçekçi bir hedefe yönelik olarak bunların birbiri ile olan bağlantılarına bağlıdır. TAKTİK BİREYSEL TAKIM Şut atan bir basketbolcuyu savunan oyuncunun, şut atan oyuncunun aldatmalarına karşı gösterdiği reaksiyonlar ve uygulamalar ………………………………………. anlayıştır. Press yapan bir futbol takımına karşı hücum eden takımın alacağı tedbirler ise ………………………………………. uygulamasıdır. BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

TEKNİĞİN EĞİTİLEBİLME ÖZELLİĞİ Neden teknik antrenman yapıyoruz? Mükemmel spor tekniği var mıdır? Optimal teknik nedir? Elit sporcu ile elit olmayan sporcu neye göre belirlenir? Teknik? BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

TEKNİĞİN EĞİTİLEBİLME ÖZELLİĞİ Mükemmel spor tekniğine ulaşabilmenin temel ilkesi; Tekniğin başlangıç yapısına Hareket zenginliğine Koordinasyon eğitimine bağlıdır (Sevim, 2000). BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

TEKNİĞİN EĞİTİLEBİLME ÖZELLİĞİ Koordinatif olarak daha iyi eğitilmiş sporcular diğer sporculara göre doğru teknik uygulamayı daha hızlı ve amaca uygun öğrenebilmektedir. Bu nedenle erken yaşta ve çok zengin hareket dağarcığı ile donatılmış sporcuların teknik uygulamada başarı yüzdesi çok fazladır. İyi tekniğe sahip sporcular zaman içerisinde kondisyonel özelliklerini kaybetseler de daha uzun süre ilgili spor yapma şansına sahip olurlar. BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

TEKNİK EĞİTİM SAFHALARI 1. Çok Yönlü Eğitim: Bu safhada koordinatif yeteneklerin eğitimi geliştirilir, hareket zenginliği sağlanır ve temel teknik hazırlıklar oluşturulur. Temel koordinasyon ön plandadır. 2. Genel Teknik Eğitim: Sportif teknik, kondisyonel özelliklerle bir bütün içerisinde daha ayrıntılı bir eğitime tabii tutulur. 3. Özel Teknik Eğitimi: Sportif teknik sporcunun bireysel özelliklerini uygun biçimde, kondisyonel özelliklerle bir bütün içinde spor dalına özgü bir biçimde eğitilir ve otomatik hale getirilir. BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

Olması gereken değerler TEKNİĞİN ÖZELLİKLERİ Sportif teknikte; olan ve olması gereken değerler olmak üzere iki kavram vardır. Olan değerler Oluşmuş teknik yapıyı Olması gereken değerler Motorik ideal tipi ifade eder BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

STİL TEKNİĞİN ÖZELLİKLERİ Üst düzeydeki sporcular tekniği kendilerine özgü ve verimliliklerini arttıracak şekilde uygulayabilirler. ???? Örnek? STİL BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

TEKNİĞİN ÖZELLİKLERİ 1. Kinematik özellikler 2. Dinamik özellikler Hareket akışının alansal ve zamansal ayrımını ifade eder. Örneğin; adım uzunluğu, eklem açısı, sıçrama açısı vb. Kuvvet uygulama adı altında hareket akışının dinamik zaman ilişkisini ifade eder. BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

TEKNİĞİN ÖZELLİKLERİ Kinematik Özellikler Dinamik Özellikler Hareketin uygulanışını safhalara ayırmak (Hızlanma koşusu-sıçrama-uçuş safhası-düşüş gibi) Hareket safhalarının zamanlandırma kuramı ile desteklenmesi (Uçuş safhasında havada kalınan süre gibi) Uzunluk ve mesafe kavramının tanımlanması (Adım uzunluğu gibi) Hız ve ivme kazanma özellikleri (Hızlanma koşusu ve sıçrama ritmi gibi) Dinamik Özellikler Kuvvetin etkisinin zamana bağlı olarak nasıl geliştiğinin belirlenmesi. Örneğin uzun atlamadan önce patlayıcı bir baskı oluşur, bu kuvvet absorbe edilir, dizde bükülme olur ve sonunda sıçrama gerçekleşir. İmpuls parçalarının büyüklüğü (Kuvvet büyüklüğü) Kuvvet ve döndürme momentinin harekete nasıl etkili olduğu BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ

SONUÇ En iyi oyuncu/sporcu = En teknik oyuncu/sporcu ? En teknik takım = En başarılı takım ? En skorer oyuncu/takım = En teknik oyuncu takım ? NEDEN??? TEKNİK??? BSA 410 Sporda Teknik ve Taktik Öğretim Yöntemleri Öğr. Gör. Dr. Elif ÖZ