AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Işık Dalgalarının Girişimi - Kırınım
Advertisements

PERSPEKTİF Yukarıya doğru uzanan kenarlar YÜKSEKLİK kenarlarıdır.
Ders Kitaplarında Tasarım
KONU :GÖRÜNTÜNÜN GEOMETRİK MODELLERİNİN KURULMASI
PERSPEKTİF PERSPEKTİF (İZDÜŞÜM) :Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek şekilde.
“Resimde İç Mekan” nedir?
Kalın ve İnce Kenarlı Mercekler ve Kullanım Alanları
KOMPOZİSYON İyi bir fotoğraf çekebilmek için önce iyi kompozisyonun temel öğeleri öğrenilmelidir. Bu öğeler, doğal düşünce sisteminin parçası haline geldiği.
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Görme keskinliği Hacimli görme Renkli görme İllüzyonlar
Elektromanyetik Dalgalar
IŞIK Karanlıkta cisimleri göremeyiz.Uzayda ve
IŞIK VE SES FEN VE TEKNOLOJİ. IŞIK VE SES FEN VE TEKNOLOJİ.
IŞIK.
IŞIK VE SES.
5. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ 7. ÜNİTE IŞIK VE SES
IŞIK Yunus Emre Yüksel.
Işık Işık kaynakları Işık ve madde Işığın yayılması Işığın yansıması.
KONU : IŞIK 6.SINIF FEN BİLGİSİ.
CSS Birimleri.
Görsel Sanatlar Dersi 2. Sınıflar
BAHÇELERİÇİ İLKÖĞRETİM OKULU 4/ C SINIFI
Portre Fotğrafları.
GÖRSEL ESTETİK IŞIK VE RENK Yusuf Kadri Şirinkan.
RENK.
Özboyacı İlköğretim Okulu Hazırlayan Faruk YAVUZ.
SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.
Çeşitli Yüzeylerde Yansıma
IŞIK VE SESİN YAYILIMI 5.sinif 4.ünite
Fotoğraf Stüdyosu Temel Ekipmanları
IŞIK VE SES.
GÜNEŞLİ BİR GÜN (İZLENİMCİLİK)
Işık Işık kaynakları Işık ve madde Işığın yayılması Işığın yansıması
Işık ışınları doğrular halinde (doğrusal yolla) yayılır.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
MIKNATIS ve ÖZELLİKLERİ
IŞIK GÖLGE Mehmet KURTBOĞAN 2014.
5. SINIF 4. ÜNİTE IŞIK VE IŞIĞIN YAYILMASI
IŞIK VE SES.
IŞIK bir ışımanın ışık kaynağından çıktıktan sonra cisimlere çarparak veya direkt olarak yansıması sonucu canlıların görmesini sağlayan olgudur. C ile.
PERSPEKTİF ÖMER ASKERDEN PİRİ MEHMET PAŞA ORTAOKULU
GEOMETRİK OPTİK.
GÖRSEL SANATLAR UYGULAMA ÖDEVİ PORTRE NEDİR? HAZIRLAYANLAR ERHAN ÖZTEP
Suya atılan küçük bir taşın su yüzeyinde oluşturduğu hareketler dalga hareketine örnek olarak verilebilir. Su yüzeyinde oluşan dalgalar suyun alt tabakalarını.
PERSPEKTİF.
Çevremizdeki ışık kaynakları
Dünya ve Ay Mahmut YORDAM3 Dünya ve Uzay 1.Gökyüzünde gördüklerimiz 2.Gök cisimleri a. Güneş b. Ay c. Dünya.
TASARIM ÖĞELERİ.
TASARIM NEDİR? Tasarım, anlamlı sıralama için bilinçli şekilde harcanan çabadır. Herhangi bir öğretim materyalinde kullanılan her türlü yazı, resim, grafik,
Danışman Neşet DEMİRCİ IŞIK VE MADDE IŞIK KAYNAKLARI
Özboyacı İlköğretim Okulu
Optik Yansıma.
görme duyumuzda bıraktığı etkiye renk denir.
RENKLERİN EFENDİSİ: IŞIK.
GÖRSEL SANATLAR UYGULAMA ÖDEVİ PORTRE NEDİR? HAZIRLAYANLAR ERHAN ÖZTEP
Dünya ve Ay.
PERSPEKTİF NEDİR ? Perspektif, doğadaki iki boyutlu ya da üç boyutlu cisimlerin bizden uzaklaştıkça küçülmüş ve renklerinin solmuş gibi görünmesine denir.
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
5. Sınıf 4. Ünite IŞIĞIN VE SESİN YAYILMASI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
ŞİMDİ SİZDEN SUNUMU DİKKATLİCE İZLEMENİZİ İSTİYORUM…
PERSPEKTİFPERSPEKTİF. PERPEKTİF (İZDÜŞÜM) 1)Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek.
PERSPEKTİFPERSPEKTİF. PERPEKTİF (İZDÜŞÜM) 1)Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek.
DOKU.
Objektif Çekilecek nesneden gelen ışıkları toplayarak film ya da sensör üzerine net düşmelerini sağlayan mercekler topluluğudur. Objektif seçerken şunlara.
ALGILAMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEMEL TASARIMIN 10 İLKESİ. 1.Denge / Balance 2.Hiyerarşi / Hierarchy 3.Örüntü / Pattern 4.Ritim / Rhythm 5.Boşluk-Espas / Space 6.Orantı / Proportion.
 Çevremizdeki cisimleri sahip oldu ğ umuz be ş duyu organımızla tanıyıp algılamaya çalı ş ırız. Görme olayı ise tamamen ı ş ıkla gerçekle ş ir. 2.
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
Sunum transkripti:

AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE

Işık-Gölge Işığın nesneler, objeler ve cisimler üzerinde yayılırken oluşturduğu açık orta-koyu ton (degrade) değerlerine ışık-gölge diyoruz.

Açık-Koyu: Işık, objeyi her noktadan aynı şiddetle aydınlatmadığı için; ışığın geliş yönüne yakın yüzeyler daha fazla ışık aldığından açık; ışığa uzak ve arkada kalan yüzeyler daha az ışık alacağından koyu görünürler resim dilinde buna açık-koyu denir. Aşağıdaki birinci şekilde direkt ışığın oluşturduğu ton kontrastları ikinci şekilde ise yaygın ışığın oluşturduğu ton kontrastları arasındaki yumuşak ve giderek artan valör geçişleri gözlemleyiniz.

TON Objelerin ışıklı (aydınlık) kısımları ile gölgeli (karanlık) kısımları arasında kalan kısımları hassas bir geçişle birbirine bağlayan orta ton değerlerinin hepsine birden ton denir. Aynı rengin en açık ton değerinden, en koyu ton değerine hassas geçiş sağlayarak götürme işine renk valörü denir.

Renk tonu yandaki objelerde görüldüğü gibi ışığın obje üzerindeki dağılımıyla oluşan bir dizi açık tonların gittikçe koyulaşan koyu bölgeler sayesinde oluşturulur.

Valör: Herhangi bir rengin en açık tonuyla en koyu tonu arasındaki bütün ton değerlerini kapsayan ton çubuğuna valör denir. tonun göreceli şiddeti Bir tondaki ışık-gölgelerin derecesinin getirdiği fark, renklerin içlerindeki siyah ve beyaz ile ilgilerinden doğan açıkkoyu farklarına, değerlerine renklerin valörleri denir.

Form: Biçim, çizgi, renk ve açık-koyudan oluşmuş yüzeydir Form: Biçim, çizgi, renk ve açık-koyudan oluşmuş yüzeydir. Bunların hepsi bir biçim üzerinde bulunabilir veya bazıları bulunmayabilir. Form çeşitleri sınırsızdır. Simetrik, asimetrik, organik inorganik, kübik, doğal, yapay, durgun veya dinamik görünümler gösterir.

Kompozisyon: Kompozisyon farklılıklar gösteren kavramsal ve görsel elemanların (nokta, çizgi, renk, doku, boyut, biçim, yüzey) bir bütün içerisinde estetik bir ilişkiyle denge oluşturmaya yönelik davranışlar ve faaliyetlerdir. Kompozisyon Kompozisyon farklılıklar gösteren kavramsal ve görsel elemanların (nokta, çizgi, renk, doku, boyut, biçim, yüzey) bir bütün içerisinde estetik bir ilişkiyle denge oluşturmaya yönelik davranışlar ve faaliyetlerdir.

Obje: Eni, boyu, yüksekliği olan, uzay boşluğunda bir yer işgal eden ve hacmi bulunan her nesneye obje adı verilir. Görsel sanatlar alanında ise obje; seçilen nesnenin ortaya çıkan görüntüsüne verilen isimdir.

Etüt: İnceleme, araştırma anlamına gelir Etüt: İnceleme, araştırma anlamına gelir. Örneğin, bir objenin etüdü demek o objenin görünen tüm özelliklerinin (biçim, yüzey, doku, renk, hacim vb.) ayrıntılı olarak birebir orijinale uygun olarak kâğıt, tuval, kil vb. üzerine aktarılmasıdır.

Işık-Gölge Bir modelin tasarımında ve uygulamasında ana faktörlerden biri ışıktır. Modelin aldığı ışık bize onun düz, kıvrımlı, küresel, içbükey ya da başka bir formda olup olmadığını gösterir. Form ve rengi ışık-gölgenin var ettiği etkiler sayesinde görüp algılarız. Çizim ya da resim sanatında kullanabileceğimiz 2 çeşit ışık kaynağı vardır.

Doğal Işık Kaynakları (Güneş veya Ay): Doğal ışık paralel çizgiler halinde yayılır; yapay ışık merkezden çevreye doğru radyal olarak yayılır. Bu nedenle düşen gölgenin biçimi ışık kaynağının doğal ya da yapay oluşuna göre değişir.

Yapay Işık Kaynakları (Elektrik ışığı, gaz lambası, mum ışığı ve diğerleri) Bu ışık kaynakları tek başına ya da birlikte kullanılabilir. Birlikte kullanımda model hem temel ışık kaynağı hem de başka bir tamamlayıcı (komplemanter) ışık kaynağı tarafından aydınlatılır. Örneğin; modellerimizi pencere kenarına yerleştirirsek burada güneş ışığını (temel ışık) direkt olarak alacaktır. Daha sonra yansıtıcı levha ya da elektrik ışığı (tamamlayıcı ışık) kullanarak gölgeli kısımları yumuşatabiliriz.

Açık-Koyu Işık, varlıkların her tarafını aynı ölçüde aydınlatmadığı için açık-koyu farkları meydana gelir.

Işık-gölge, açık–koyu kontrastları (Zıtlıklar) ve ara değerleri resimde iki boyutlu yüzey üzerinde üç boyutluluğu (Hacimsellik) ve derinliği göstermeğe yarar. Bunlardan yararlanılarak yapılan çalışma objenin hacmini, objeler arasındaki uzaklığı ve diğer özellikleri mükemmel bir şekilde algılamamızı sağlar. 

Heykelde ise heykeltıraş doğal ve yapay ışığı heykel üzerindeki etkisini düşünerek, heykeldeki girinti ve çıkıntıları planlar. Heykel üzerine yansıyan ışığın şiddeti izleyenler üzerinde farklı etkiler yaratır.