ŞEKİLLER
Geometrik Düşüncenin Gelişimi Pierre Van Hiele Yaklaşımı: Düzey 0: Göz önünde canlandırma-görselleştirme Çocuklar çevrelerindeki şekilleri fark ederler. Ayrıca bu şekillerin isimlerini de öğrenmeye başlarlar. Algılarına bağlı olarak hareket ettiklerinden karşılaştırma yapamazlar. Aynı zamanda şekillerin parçalarıyla değil sadece bütünüyle ilgilidirler.
Van Hiele Yaklaşımı Düzey 1: Analiz Çocuklar tanımladıkları şekillerin ayırt edici özelliklerini de fark ederek sınıflama ve gruplama yapabilirler. Ancak şekiller arasındaki ilişkileri anlamaları henüz beklenmez.
Van Hiele Yaklaşımı Düzey 2: Bilgi çıkarımı Şekillerin özellikleri daha iyi anlaşılmıştır. Bu bilgiler diğer şekillerle karşılaştırma yapmak için kullanılır.
Van Hiele Yaklaşımı Düzey 3: Sonuç Çıkarma Şekillerin özellikleriyle ilgili kuralları ve bu kuralların kanıtlanması işlemlerini anlayabilirler.
Van Hiele Yaklaşımı Düzey 4: Kesinlik Geometriyi soyut düzeyde inceleme ve bir disiplin olarak algılama söz konusudur. Okul öncesi dönemde özellikle 0 ve 1 düzeylerinin gerçekleştiği görülür. Van Hiele “GEOMETRİ OYUNLA BAŞLAR!”
Dikkat edilmesi gereken özellikler: Konum Bir geometrik şeklin durumunu ya da duruş biçimini gösterir.
Dikkat edilmesi gereken özellikler: Basıklık Üçgen ve dikdörtgenlerde taban ve yükseklik arasındaki ilişki basıklığı belirler.
Dikkat edilmesi gereken özellikler: Çarpıklık Üçgen şeklinde taban kenar karşısındaki köşenin merkezden uzaklaşmasıdır. Üçgende simetrinin bozulması çocukların algılarını etkiler.
Amaç 12. Geometrik şekilleri tanır Göstergeler Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler. Geometrik şekillerin özelliklerini söyler. Geometrik şekillere benzeyen nesneleri gösterir.
Yapılabilecek etkinliklere örnek… Bloklar yapım çalışmaları
Yapılabilecek etkinliklere örnek… Tangramlar
Çeşitli malzemeler kullanarak geometrik şekilleri oluşturmak
Yiyecekleri geometrik şekillerde kesmek ya da yapmak
Sınıf düzenlemesi yaparken şekilleri kullanmak
Origami çalışmaları
Simetri: Şeklin bir miktar sağa döndürülmesi veya şeklin açılması, aynadaki görüntüde sola doğru bir dönme hareketi ve şeklin sola doğru açılması şeklinde görülür. Bu durum, simetri olarak açıklanmaktadır.