ŞEKİLLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DİK PRİZMALAR Tabanları birbirine eş herhangi bir çokgen ve yan yüzeyleri taban düzlemlerine dik birer dikdörtgen olan cisimlere dik prizmalar dik prizmalar.
Advertisements

Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
İNŞAAT TEKNOLOJİSİ UYGULAMALARI I
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Strogami (Storytelling+Origami)
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
DİYARBAKIR 2008.
ANTROPOMETRİK AÇIDAN ÇALIŞMA YERİ DÜZENLENMESİ VE UYGULANMA ÖRNEĞİ.
BSE 207 Mantık Devreleri Sayı sistemleri Sakarya Üniversitesi.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
GEOMETRİK CİSİMLER VE HACİM ÖLÇÜLERİ
Tırmanma Oğlaklar için Davranışsal bir Gereksinim mi ? Türker Savaş, Cemil Tölü, Hande Işıl Akbağ, Baver Coşkun, İ. Yaman Yurtman Çanakkale Onsekiz Mart.
Program Tasarım Modelleri
YÜZEY :Cisimlerin hava ile temas eden bölümlerine yüzey denir.
SAYILAR ve RAKAMLAR.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
İÇİNDEKİLER NEGATİF ÜS ÜSSÜ SAYILARIN ÖZELLİKLERİ
SEVİYE: 11. SINIF 1. ÜNİTE KAZANIMLAR: Mantık ve Doğru Düşünme arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Akıl ilkelerinin önemini değerlendirir. ÖĞRENME – ÖĞRETME.
ŞEKİLLER.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
OYUN ve OYUNCAK.
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Öğretimin Uyarlanması
Çokgenler.
ATALET MOMENTİ 4.1. Tanımı ve Çeşitleri
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
Program Tasarım Modelleri
Fluvyal Jeomorfoloji Yrd. Doç. Dr. Levent Uncu.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
AKIŞKAN STATİĞİ ŞEKİLLER
İlköğretim 3. Sınıf MATEMATİK GEOMETRİ.
Okul Öncesi Eğitim; GEOMETRİK ŞEKİLLER.
ÇOKGENLER.
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
TIMSS Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
SAHA JEOLOJİSİ DERS 2 DOĞRULTU, EĞİM.
Eğitsel Rehberlik.
GELİŞİM VE ÖĞRENME Algı - II Prof.Dr. Mustafa Ergün.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KAVRAM HARİTALARI.
Erken Öğrenme Devinsel Beceriler ve Algısal Yetenekler
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Oyun İçine Gömülü Öğretim
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ŞEKİLLER

Geometrik Düşüncenin Gelişimi Pierre Van Hiele Yaklaşımı: Düzey 0: Göz önünde canlandırma-görselleştirme Çocuklar çevrelerindeki şekilleri fark ederler. Ayrıca bu şekillerin isimlerini de öğrenmeye başlarlar. Algılarına bağlı olarak hareket ettiklerinden karşılaştırma yapamazlar. Aynı zamanda şekillerin parçalarıyla değil sadece bütünüyle ilgilidirler.

Van Hiele Yaklaşımı Düzey 1: Analiz Çocuklar tanımladıkları şekillerin ayırt edici özelliklerini de fark ederek sınıflama ve gruplama yapabilirler. Ancak şekiller arasındaki ilişkileri anlamaları henüz beklenmez.

Van Hiele Yaklaşımı Düzey 2: Bilgi çıkarımı Şekillerin özellikleri daha iyi anlaşılmıştır. Bu bilgiler diğer şekillerle karşılaştırma yapmak için kullanılır.

Van Hiele Yaklaşımı Düzey 3: Sonuç Çıkarma Şekillerin özellikleriyle ilgili kuralları ve bu kuralların kanıtlanması işlemlerini anlayabilirler.

Van Hiele Yaklaşımı Düzey 4: Kesinlik Geometriyi soyut düzeyde inceleme ve bir disiplin olarak algılama söz konusudur. Okul öncesi dönemde özellikle 0 ve 1 düzeylerinin gerçekleştiği görülür. Van Hiele “GEOMETRİ OYUNLA BAŞLAR!”

Dikkat edilmesi gereken özellikler: Konum Bir geometrik şeklin durumunu ya da duruş biçimini gösterir.

Dikkat edilmesi gereken özellikler: Basıklık Üçgen ve dikdörtgenlerde taban ve yükseklik arasındaki ilişki basıklığı belirler.

Dikkat edilmesi gereken özellikler: Çarpıklık Üçgen şeklinde taban kenar karşısındaki köşenin merkezden uzaklaşmasıdır. Üçgende simetrinin bozulması çocukların algılarını etkiler.

Amaç 12. Geometrik şekilleri tanır Göstergeler Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler. Geometrik şekillerin özelliklerini söyler. Geometrik şekillere benzeyen nesneleri gösterir.

Yapılabilecek etkinliklere örnek… Bloklar yapım çalışmaları

Yapılabilecek etkinliklere örnek… Tangramlar

Çeşitli malzemeler kullanarak geometrik şekilleri oluşturmak

Yiyecekleri geometrik şekillerde kesmek ya da yapmak

Sınıf düzenlemesi yaparken şekilleri kullanmak

Origami çalışmaları

Simetri: Şeklin bir miktar sağa döndürülmesi veya şeklin açılması, aynadaki görüntüde sola doğru bir dönme hareketi ve şeklin sola doğru açılması şeklinde görülür. Bu durum, simetri olarak açıklanmaktadır.