Şebnem ÖZDEMİR Emre AKADAL Serra ÇELİK Dr. Zerrin AYVAZ REİS Uygulama Marketlerinin Eğitim Kategorisi Altındaki Uygulamalarının İncelenmesi Şebnem ÖZDEMİR Emre AKADAL Serra ÇELİK Dr. Zerrin AYVAZ REİS Akademik Bilişim 2013 – Akdeniz Üniversitesi / Antalya – 23-25 Ocak 2013
İçerik Amaç ve Kapsam Kavramlar Yöntem Uygulama Süreci Bulgular Mobil Cihazlar Mobil Uygulamalar Uygulama Marketleri Yöntem Uygulama Süreci Bulgular Sonuç ve Öneriler
Amaç ve Kapsam Bu çalışma ile, en ünlü uygulama marketlerindeki eğitim kategorileri altında bulunan uygulamaların yoğunlukları incelenerek hangi tür mobil eğitim uygulamalarının bulunduğu, hangi tür mobil eğitim uygulamalarına ihtiyaç bulunduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma App Store ve Google Play için gerçekleştirilmiştir.
Kavramlar Mobil Cihazlar Mobil Uygulamalar Uygulama Marketleri
Mobil İşletim Sistemleri Üretici Kullanım Oranları (%) iOS Apple Inc. 63.48 Android Google 22.1 Java ME Sun Microsystems 9.34 Symbian Nokia 1.83 Blackberry OS Research in Motion 1.78 Windows Phone Microsoft Corporation .7 Kindle Quanta Computer .44 Bada Samsung Electronics .1 Samsung OS .09 Windows Mobile Microsoft .08 Diğer Mobil İşletim Sis. - .06 Kaynak: Mobile/Tablet Operating System Market Share, 2012)
İnceleme Yöntemi Evren ve örneklem belirlendi. İnceleme süreci gerçekleştirildi. Anahtar kelimelerin ve ana alanların belirlenmesinde deskriptif analiz yöntemi kullanıldı. Ana alanlardaki uygulamaların kategoriye ve alana göre ağırlıkları yüzde ve frekans yöntemi ile hesaplandı. Bulgular yorumlandı.
Uygulama Süreci Araştırma evreni belirleme (240’ar uygulama) Anahtar kelimeleri belirleme Ana alanlara göre sınıflandırma Tekrar gözden geçirme Ana alanlara bağlı uygulamalar sınıflandırma Uygulama sayılarına göre oranların belirlenmesi
Bulgular Google Play App Store Alan Kodu Sayısı Oranı (%) GPÇCK 107 45 ASDİL 70 29 GPDİL 43 18 ASÇCK 62 26 GPÇŞT 38 16 ASÇŞT 27 11 GPAST 15 6 ASOED 7 GPMAT 10 4 ASAST 12 5 GPMUZ 3 ASDİN GPBEC ASMUZ GPEHL 2 ASBEC 9 GPYAZ ASYAZ GPTAR 1 ASTAR GPDİN ASMAT ASDER ASEHL
Google Play Çocuk Ana Alanı Uygulama Dağılımı Bulgular Google Play Çocuk Ana Alanı Uygulama Dağılımı
Google Play Yabancı Dil Ana Alanı Uygulama Dağılımı Bulgular Google Play Yabancı Dil Ana Alanı Uygulama Dağılımı
App Store Yabancı Dil Ana Alanı Uygulama Dağılımı Bulgular App Store Yabancı Dil Ana Alanı Uygulama Dağılımı
App Store Çocuk Ana Alanı Uygulama Dağılımı Bulgular App Store Çocuk Ana Alanı Uygulama Dağılımı
App Store ve Google Play Ana Alan Dağılımları Bulgular Ana Alan Sayısı Oranı (%) ÇCK 169 35 DİL 113 24 ÇŞT 65 14 AST 27 6 MUZ 17 4 OED 16 3 BEC 15 MAT DİN 13 YAZ 11 2 TAR 8 EHL 7 1 DER App Store ve Google Play Ana Alan Dağılımları
Sonuç İki uygulama marketinde de Yabancı Dil ve Çocuk konulu uygulamalar en yüksek orandadır. Çocuk uygulamalarında, sayı ve şekilleri tanıma, farklılıkları bulma uygulamaları ile nadir karşılaşılmaktadır. App Store’da okul öncesi eğitim, Google Play’de ilkokul çağındaki çocuklara yönelik uygulamaların çoğunlukta olduğu görülmüştür. Eğitim kategorisi altında eğitim ile alakasız birçok uygulamaya rastlanmıştır.
Öneriler Matematiksel düşünce, Konuşmayı destekleyici, El-göz koordinasyonu sağlayıcı, Derslerini destekleyici, Genel kültürlerini arttırmaya yönelik, Çevre temizliği, Doğayı koruma, Doğal kaynakların doğru kullanımı, Engelli bireylere yönelik uygulamalar
Teşekkürler