Düz hatlar, makaslar & kruvazmanlar için ivmelenme izleme sistemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
Advertisements

BULUT BİLİŞİM M. KÜRŞAT YILDIRIM İÇERİK  BULUT BİLİŞİM NEDİR?  BULUT BİLİŞİM ÖZELLİKLERİ  BULUT BİLİŞİM MİMARİ YAPISI  BULUT BİLİŞİM.
BÖLÜM 11 FRENLEME PERFORMANSI VE FRENLER 11.1 FRENLEME PERFORMANSI Taşıtın güvenliğini etkileyen en önemli karakteristiklerden birisi de frenleme performansıdır.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
PAS PAYI ELEMANLARI Son yıllarda, “paspayı” olarak adlandırılan, donatı örtü tabakasının kalınlığının bazı ülkelerde (örneğin Almanya’da) 4-5 cm’ye kadar.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
BÖLÜM 12 SÜSPANSİYON SİSTEMİ. BÖLÜM 12 SÜSPANSİYON SİSTEMİ.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
İSTATİSTİK II BAĞIMSIZLIK TESTLERİ VE İYİ UYUM TESTLERİ “ c2 Kİ- KARE TESTLERİ “
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
TÜRMOB 11.TÜRKİYE MUHASEBE FORUMU1 Bilgi Teknolojilerindeki Gelişmelerin Denetim Anlayışına Etkisi: Özgün Denetim Yaklaşımı Erdem Taş Denetim Ortağı, SMMM.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
ZAMAN Ç İ ZELGELER İ İ LE VER İ ML İ L İ K ANAL İ Z İ BİTİRME ÖDEVİ.
Performans Değerlendirme
Kategorik Veri İki Bağımlı Grup
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
BARALAR.
Hayvan refahına uygun koşulların belirlenmesi
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
STORAGE BÜŞRA KARADENİZ
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
NET 207 SENSÖRLER VE DÖNÜŞTÜRÜCÜLER Öğr. Gör. Taner DİNDAR
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Futbol Yetenek Avcısı AOFScout.
İSTATİSTİK Yrd. Doç. Dr. Cumhur TÜRK
SİSMİK PROSPEKSİYON DERS-3
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
NeTIRail-INFRA Bilgilendirme Toplantısı, Ankara, Türkiye
Demiryolu hattı innovasyonları ve sonuçları (İ.P.2)
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 13. Ders Çıktı Analizi
Anklaşman sistemlerinin iyileştirilmesi
Seyir teli için ivmelenme izleme sistemi
Makaslar & Kruvazmanlar için Yalın optimizasyon teknikleri
Kemal AKYOL, Şafak BAYIR, Baha ŞEN
Katener hat sistemi için akım ve gerilimin izlenmesi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
NeTIRail-INFRA projesine genel bakış
BÖLÜM 10 Dalga Hareketi. BÖLÜM 10 Dalga Hareketi.
Slovenya’da gerçekleştirilen dinamik ölçümler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Gelişim ve Temel Kavramlar
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
DOKU KÜLTÜRÜ VE BİYOTEKNOLOJİ İLE İLGİLİ PROBLEMLER
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
ZTM 316 Mekanizmalar 2.Hafta
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
Bilgehan Arslan, Süreyya Gülnar
SES KOMUT TANIMA İLE GEZGİN ARAÇ KONTROLÜ
YAPI DİNAMİĞİ Prof. Dr. Erkan ÇELEBİ
GÜRÜLTÜ KONTROLÜ ÜRETİM HATLARI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Bellek içi raporlama sistemleri için denormalizasyon uygulaması
Sunum transkripti:

Düz hatlar, makaslar & kruvazmanlar için ivmelenme izleme sistemi NeTIRail-INFRA Bilgilendirme Toplantısı, Ankara, Türkiye

Geliştirilen sistemin tanıtımı Sistem içerisindeki cihazlar Araç, hat ve zemin arasındaki etkileşimin titreşim olarak görülmesidir. Bu aradaki etkileşim titreşim frekanslarını ve genliklerini etkileyebilir.

Sistemin avantajları (1) Geliştirilen sistemin düz hat, makas & kruvazmanlar için kullanılabilmesi Uzun süre oluşan titreşimin izlenerek, sistemden alınan güncel veriler ile geçmişte alınan veriler karşılaştırarak mevcut aşınma derecesi ve trendi hakkında bilgi vermesi Dizayn aşamasında sistemin düşük maliyetli tasarlanabilmesi Bakımın iyileştirilmesi, « talep» stratejisinin uygulanmasını desteklemesi Kritik kusurların hızlı bir şekilde tespitinin sağlanması Yeni hat dizaynlarının iyileştirilmesinde geçmiş ve karşılaştırmalı verilerin kullanılması Hatta ait hassas bileşenler (travers, klips, conta vb.) için aşınma derecesini kısmen tespit etmesi

Sistemin avantajları (2) Teknik özellikleri : Kablosuz erişim- veri transferi; herhangi bir kablo kullanımına ihtiyaç duymaması 3 eksen içinde sadece tek ivmeölçerin kullanılması Bağımsız ve otomatik olması Batarya ve fotovoltaik hücreler kullanarak ada modunda çalışması Sert çevre koşullarında çalışması Sistem Ayarları : Tüm eksenler için ivmelenme değer örnek oranları 400 SPS’dir. İlk testler sonrasında ivmelenme ölçeği tahta traversler için +/- 8g, ve beton traversler için +/- 4g olarak kararlaştırılmıştır. Sensörler, kendi hafızalarında verileri tutmakta ve titreşim verisinin belirlenen eşik değerinin altında kalması durumunda iletilmektedir. Verilerin alınması için tetikleyici eşik +/- 2.5g olarak kararlaştırılmıştır.

Süreç sonrası fonksiyonlar (1) İvme genlikleri, 3 eksen üzerinde; zaman bazlı İvme genliklerinin detaylandırılması; daha kısıtlı zaman süreci İvmelenme değerleri için 3 eksen üzerinde dağılım

Süreç sonrası fonksiyonlar(2) Yer değiştirme spektrumu, lineer ve logaritmik ölçekte Tüm eksenlerde enerji spektrumu; lineer ve logaritmik ölçekte

RCCF – Brasov Testi (1) RCCF Brasov test sahasında; makas & kruvazmanlarda iki adet ivmeölçer kullanılmıştır. Sensör cihazları için hızlı çözümler: ikinci çözüm olarak mekanik klipsler

RCCF – Brasov Testi (2) İvmelenme kayıtlarının sırası Zaman bazlı ivmelenme 3 eksenli yer değiştirme spektrumu

TCDD – Türkiye Testi (1) Çift taraflı yapıştırıcı kullanarak sensörlerin raya yapıştırılması sağlanmıştır. Ağır ray tipi: 60Kg/ml Test alanında beton traversler yer almaktadır ve sensörler rayın ayak kısmına yerleştirilmiştir. Yük trenleri gözlemlenmiştir. Hız: 59 km/sa altında olup, RCFF gerçekleştirilen test ile benzer özellikler taşımaktadır.

TCDD – Türkiye Testi (2) İvmelenme genliğinin ve yer değiştirme spektrumunun 3 eksende analizi Beton traversler; RCCF hattında olduğu gibi daha az titreşim yaratmaktadır. Tahta traverslere için bileşenlerin frekansları biraz daha yüksektir.

AFER – Faurei Testi (1) Farklı lokasyon tiplerinde ve farklı hızlarda ( 30 km/s, 60 km/s, 90 km/s ve 120 km/s) ölçümler gerçekleştirilmiştir. Ölçümlerin gerçekleştirildiği lokasyonlarda: Test sahasının giriş kısmındaki makas & kruvazman Hat çevrimi için kesişme kısımlarının izole edilmesi Hattın sürekliliğinin sağlanması Test sahasında sadece beton traversler mevcuttur. Sunum içerisinde gösterilen grafikler 90 km/s gerçekleştirilen ölçümlere aittir.

AFER – Faurei Testi (2) İvmeölçerin yerleştirilmesi Test için lokomotif kullanılmıştır İvmeölçerin yerleştirilmesi İki ray farklı düzeydedir. 90 km/sa hızda testler gerçekleştirilmiştir. Sensörler mekanik klipsler ile monte edilmiştir. Kod 1 – rayın iç kısmına Kod 2 – rayın dış kısmına

AFER – Faurei Testi (3) Kod 1 Rayın üzerindeki eşit olmayan kuvvetler ve enerjinin eşit dağılmaması, farklı aşınmalara neden olmaktadır. Frekanslar beklenen aralıktadır. Kod 2

AFER – Faurei Testi (4) Sonuçlar: Kod 1 Kod 2 Virajların (curves) dizayn sürecinde kullanılabilir, bu bölgelerde davranışsal özellikler incelenebilir. Zamanla, orantısız aşınma sonucunda yer değiştirme için optimal hız değişmektedir. Bu sistem ile yeni optimal hız bulunabilmektedir. Sonuç olarak, sistem, düz hatta, makaslar & kruvazmanlarda ve virajlarda izlemeye olanak sağlamaktadır. Bu sistem temas (seyir) teli ivmelenme izleme sistemi ile entegre edilebilmektedir. Kod 2