ÜRETİCİ DÜŞÜNME Nilüfer SAYGICI ÜRETİCİ DÜŞÜNME Wertheimer, problemler için iki çözüm biçimi olduğunu belirtti 1. A Türü Çözümler 2. B Türü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DÖRTGENSEL BÖLGELERİN ALANI
Advertisements

Yaratıcı Drama Atölyesi
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
Öğrenci Merkezli Eğitim
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMALARI.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
EĞİTİMDE DEĞİŞİM HAREKETİ 3.YENİ NESİL EĞİTİM KONFERANSI
TURGUT OĞUZ MATEMATİK ÖĞRETMENİ
Problem Çözme Süreci.
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
FEN LABORATUVARINDA ORGANİZASYON
Bilgisayar Destekli Öğretim
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASI
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
PEER SUPPORT TEAM.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
TRAFİK SORUNU Çözüm.
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-4
DİKDÖRTGEN-KARE KONU ANLATIMI VE SORU ÇÖZÜMLERİ
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
Düzlemsel Şekillerin Alanları
ÖZDEŞLİKLER a2-b2=(a-b).(a+b) a2 (a-b)2 = a2-2.a.b+b2 (a+b)2 b2
Zİhİnden İşlemler ve Sonucu Tahmİn Etme
Matematikten Neden Korkarız?
DÖRTGENLER.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Uzayda Kapalı Yüzeyler
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
BİLİŞSEL GELİŞİM.
PROGRAMLAMA TEMELLERİ Burak UZUN Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Burak UZUN.
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Deneme 1. Deneme 2 Deneme 3.
Okul Öncesi Dönemde Problem Çözme
DÖRTGENLER-ÇOKGENLER
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASI
CEIT Hafta.
PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ
6 HAFTA Karmaşık Sistemlerde Denge Problemlerinin Çözümü
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
Yrd.Doç.Dr.Yıldız yaralı özbek
Adınız | Öğretmen adı | Okul
DERS:MATEMATİK HAZIRLAYAN: CUMA ARAYICI
BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ
Problem Çözme Kavramları ve Yaklaşımlar
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
Yakınsak düşünme ve Iraksak düşünme
DÜŞÜNME BECERİLERİ Elif Nur PALUT MARMARA ÜNİVERSİTESİ
ÇEVRE.
ORİGAMİ NE DEMEKTİR? ORIGAMI, JAPONCA ORU (KATLAMA) VE KAMI (KAĞıT) KELIMELERININ BIRLEŞMESIYLE MEYDANA GELMIŞ KATLANMıŞ KAĞıT ANLAMıNA GELEN GENEKSEL.
Yüzde Problemleri Ve Çözümleri
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
Bunu Kİm Yapar.
A.Ü. GAMA MYO. Elektrik ve Enerji Bölümü
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
DENEME.
DENEME
Sunum transkripti:

ÜRETİCİ DÜŞÜNME Nilüfer SAYGICI

ÜRETİCİ DÜŞÜNME Wertheimer, problemler için iki çözüm biçimi olduğunu belirtti 1. A Türü Çözümler 2. B Türü Çözümler

ÜRETİCİ DÜŞÜNME A Türü Çözümler; yaratıcılık ve iç görünün olduğu çözümlerdir. B Türü Çözümler; eski kuralların uygunsuz bir biçimde uygulandığı çözümlerdir. Bu ayrım B çözümlerinin geçmiş yaşantıya bağlı olduğu, fakat A çözümlerinin geçmiş yaşantıya bağlı olmadığı anlamına gelmez. İki çözüm türü de geçmiş yaşantıya bağlıdır, fakat A türü çözümde problem yaratıcı bir biçimde örgütlenir.

ÜRETİCİ DÜŞÜNME Wertheimer’in üretici düşünmeyi kanıtlamak amacıyla yaptığı deneylerden biri paralel kenar deneyidir.

ÜRETİCİ DÜŞÜNME Bu deneyde öğrencilere paralele kenar şeklinde kesilmiş bir kağıt vererek alanı hesaplamalarını istemiş. o Kimisi, bunun yeni bir problem olduğunu ve çözümünü öğretmen göstermeden bulamayacağını söyledi. ( B türü çözüm) o Kimisi, dikdörtgende olduğu gibi, bir kenarı bir kenarla çarpma formülünü yineledi. ( B türü çözüm) o Bir çocuk, makasla yansıyan kenarlardan birini kesip, ötekine ekledi, böylece paralel bir dikdörtgene dönüştü. ( A türü çözüm)

SORU? Wertheimer’in paralel kenar deneyi hangi düşünmeyi kanıtlamak için yapılmış bir deneydir? a. Duygusal düşünme b. Somut düşünme c. Soyut düşünme d. Üretici düşünme