“RENK”.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
Advertisements

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Gökkuşağının Altından Geçilir mi?
Beyaz Işık Gerçekten Beyaz mıdır?
Renklerin İş Yaşamında Kullanımı
Araştırma Görevlisi Turgay BAŞ
LÜTFEN SESLİ İZLEYİNİZ...
Web Tasarımı Temelleri ve Teknikleri
Elektromanyetik Dalgalar
FOTOĞRAFİK SİSTEMLER Cisimlerin optik olarak resim düzlemine izdüşürülen görüntüleri fotoğraj filmi üzerine kaydedilir. Görüntünün kaydedildiği fotoğraf.
Açıkhavada Renklerin Gücü
RENKLERİN DİLİ VE İNSANLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
İMGE VE RENK.
renkler Renkler hayatımızın parçası. Peki renklerin hayatımızı nasıl etkilediğini biliyor musunuz? Renk seçiminin kimi zaman karakterimizi yansıttığından.
 KIRMIZI’NIN DİLİ: Canlılığın, mutluluğun rengidir. İştah açıcıdır. Gıda şirketleri kırmızıyı çok kullanılır.
Dostlar, çeşitli renklerde olur
Dostlar, çeşitli renklerde olur
Görsel Sanatlar Dersi 2. Sınıflar
RENK.
VE ALGI.
TÜTF GÖZ HASTALIKLARI AD KASIM 2002 DR.H.SEMİH SAMUT PROF.DR.SAİT ERDA
GÖRSEL ESTETİK IŞIK VE RENK Yusuf Kadri Şirinkan.
RENK.
*Kırmızı rengi öğreniyorum
RENKLER. RENKLER ŞİMDİ TABLOMUZA BİR GÖZ ATALIM.
Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği
Özboyacı İlköğretim Okulu Hazırlayan Faruk YAVUZ.
Beyaz Işık Gerçekten Beyaz mıdır?
FEN ve TEKNOLOJİ / FOTOSENTEZ
HAZIRLAYAN İMDAT KARPUZCU
MOTİVASYON VE TASARIM.
Renk tayfı Beyaz ışık renklerin karışımından oluşur.beyaz ışık ışık prizmasından geçerse yedi renge ayrılır.buna renk tayfı denir.
IŞIK VE RENK Doğada temel olarak yedi renk vardır.Yedi rengin üçü ana, dördü ara renktir. Ana renkler; kırmızı, mavi ve sarıdır. Ara renkler; yeşil, kahverengi,beyaz.
Kazanım : Öğrenci renkleri tanır.
Işık Maddenin fiziksel yapısındaki atomik etkileşim sonucu oluşan elektromanyetik saçılımdır. Herhangi bir dalganın iki temel özelliği dalga boyu ve frekansıdır.
Renklerin İş Yaşamında Kullanımı. Karşınızdakinin kendini resmiyetten uzak daha rahat hissetmesini ve açılmasını sağlar. Karşınızdakinin kendini resmiyetten.
YAŞAMIN SİHİRLİ ÖRTÜSÜ RENKLER
Renk Kavramı.
GÖKKUŞAĞINA BAKIN!.
Şifalı Türk Müziği Makamları
TÜRKÇE PERFORMANS ÖDEVİ
CİSİMLERİ RENKLİ NASIL GÖRÜRÜZ.
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
ÜNİTE -5 IŞIK.
TASARIM ÖĞELERİ.
RENKLERİN ANLAMI VE İNSANLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Slayt Hazırlarken ve Sunarken …
Özboyacı İlköğretim Okulu
Ders 2 Kavram Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler
GÖRSEL SANATLAR RESİM.
görme duyumuzda bıraktığı etkiye renk denir.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
RENKLERİN EFENDİSİ: IŞIK.
RENKLENDİRME.
RENK BİLGİSİ.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Teknoloji ve Tasarım Dersi
RENK KULLANIMI Basitlik ve tutarlılık esastır. Slaytlardaki ifadeler, her mesafeden okunabilmeli. Zemin rengi, ancak anlatılan konuya açıklık getirmek.
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
KANUNİ İLKÖĞRETİM OKULU KAHRAMANMARAŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEMEL TASARIM İLKELERİ
GÖRÜNÜR IŞIK Bu algılama, ışığın maddeler üzerine çarpması ve kısmen soğurulup kısmen yansıması nedeniyle çeşitlilik gösterir ki bunlar renk tonu veya.
Sunum transkripti:

“RENK”

RENK NEDİR? Renk, ışığın değişik dalgaboylarının gözün retinasına ulaşması ile ortaya çıkan bir algılamadır. Bu algılama, ışığın maddeler üzerine çarpması ve kısmen soğurulup kısmen yansıması nedeniyle çeşitlilik gösterir ki bunlar renk tonu veya renk olarak adlandırılır.

( görsel algılama )

Tüm dalga boyları birden aynı anda gözümüze ulaşırsa bunu beyaz, hiç ışık ulaşmazsa siyah olarak algılarız.

RENK GURUPLARI

ANA RENKLER ARA RENKLER ZIT ve BENZER RENKLER SICAK RENKLER SOĞUK RENKLER NÖTR RENKLER

ANA RENKLER KIRMIZI MAVİ SARI

ARA RENKLER TURUNCU YEŞİL MOR

ZIT VE BENZER RENKLER Zıt renkler birbirini yok eder. Bu nedenle birbirleri ile karıştırılmamalıdır. Karıştırılırsa siyaha yakın koyu bir renk elde edilir. Birbiri ile uyumlu, birbirini bütünleyen komşu renklere benzer renkler denir.

SICAK RENKLER KIRMIZI TURUNCU SARI

SOĞUK REKLER MOR MAVİ YEŞİL

NÖRT RENKLER SİYAH BEYAZ GRİ

RENK KONTRASTLARI

Yalın Renk Açık-Koyu Sıcak-Soğuk Tamamlayıcı Yanıltıcı Kalite Kontrastı Miktar Kontrastı

Yalın Renk Renkleri birbiriyle karıştırmadan birtakım irili ufaklı geometrik biçimler kullanarak yalın renklerle bir yüzey oluşturma çabasıdır. Kullanılan biçimlerin herhangi bir geometrik forma bağlı olması söz konusu değildir.

Açık Koyu Renk Kontrastı Kullandığımız bütün renkler açık ya da koyu olmak üzere iki değerde bulunur. Açık değerdeki renk ile koyu değerdeki renk yan yana getirildiğinde renklerin değerleri ortaya çıkar. Yani açık daha açık, koyu daha koyu görünür buna açık koyu kontrast denir .

Sıcak - Soğuk Kontrastı Sıcak ve soğuk renkleri kullanarak yapılan uyumdur. Sıcak ve soğuk renklerin verdiği etkiler de göz önünde bulundurulmalıdır

Tamamlayıcı Kontrast Renk çemberi üzerindeki tamamlayıcı renklerle yapılır. Bu renkler çemberde tam karşılıklı düşen renklerdir. Renk çemberindeki karşılıklı renkler birbirlerinin tamamlayıcısıdır. Örn: sarı ile mor, kırmızı ile yeşil, mavi ile turuncu. Bir rengin yaptığı etki tam karşıtı olan renkle dengelenir.

Tamamlayıcı Kontrast Analog Renkler Monokromatik Armoni Üçlü Renk Armonisi Çapraz Tamamlayıcı Renkler

Yanıltıcı Kontrast Herhangi bir rengin siyah, beyaz ve gri üzerindeki etkisiyle ilgilidir. Kullanılan renklerden birinin şiddeti yüksek tutularak yani kırmızı, gri-beyaz ve siyah üzerinde farklı etki yapar. Buna yanıltıcı kontrast denir.

Kalite Kontrastı : Bir rengin en ışıklı tonundan başlayarak koyulaşmaya doğru götürülürken veya en koyu tonundan en açığa doğru getirilirken elde edilecek ara tonlar o rengin kalitesini oluşturur. Işık şiddeti yüksek renkle ışık şiddeti olmayan gri nüanslı renklerin bir arada kullanılmasına kalite kontrastı denir.

Miktar Kontrastı İki ya da daha çok renk lekeleri arasındaki orantı ile yapılır. Kullanılan renkler birbirinin değeri üzerine çıkmamalıdır. Orantı kaybolunca renklerden biri dikkati çeker ve armoniyi bozar. Renk, parlaklık kuvvetine ve renk lekelerinin büyüklüğüne bağlı olarak etkisini artırır. Buna miktar kontrastı denir.

RENKLERİN PSİKOLOJİK ETKİLERİ

Kırmızı, titreşimi en kuvvetli olan renktir Kırmızı, titreşimi en kuvvetli olan renktir. Hareket, canlılık ve ihtiras telkin eder. Pek çok ulusun bayrağının kırmızı olması bu nedenledir. Uzun zaman seyredildiğinde kişide sinir gerginliği meydana getirir, tansiyonu çoğalttığı gibi, nabzın atışını da artırır.

Turuncu, titreşimi kırmızıda daha azdır Turuncu, titreşimi kırmızıda daha azdır. Güneşin parlaklık ve sıcaklık hissini verir. Yaşama sevincinin ve eğlenceye düşkünlüğün rengidir.

Sarı, sıcak ve ışıklı bir renk olması nedeniyle neşe, hareket veren, uyarıcı bir renktir. Uzun süre bakıldığında sinir sistemini uyarır ve kan dolaşımını rahatlatır.

Yeşil, dinlendirici ve huzur verici bir renktir Yeşil, dinlendirici ve huzur verici bir renktir. Açık tonda olanlar doğuş ve hayatiyet hissini uyandırır. Sürekli bakıldığı zaman gözü yormaz ve çalışma kolaylığı sağlar. Yazı tahtalarının koyu yeşil renkte boyanması, hastaneler de ameliyat giysilerinin yeşil olması bundandır.

Mavi, sessizlik ve rahatlık telkin etmesi nedeniyle dinlendirici bir renktir. Hastanelerin, koridor ve odalarının açık maviye boyanması bundandır. Düşünmeye, karar vermeye ve yaratıcı fikirlerin doğmasına yardımcı olur. Açık tonları sınırsızlık ve sonsuzluk duygusu uyandırır.

Mor, hüzün ve içe dönüklük duygusu veren düşündürücü bir renktir Mor, hüzün ve içe dönüklük duygusu veren düşündürücü bir renktir. Açık tonu olan eflatun hassaslığın, inceliğin; koyu mor ise, yalnızlıktan hoşlanan, topluma küskün insanların rengidir.

Siyah, giyimde ciddiyet ve ağırbaşlılık telkin eder Siyah, giyimde ciddiyet ve ağırbaşlılık telkin eder. Keder, ölüm, matem ve karanlığın ifadesidir.

Beyaz, saflık, temizlik, doğruluk ve güven veren bir anlamı vardır Beyaz, saflık, temizlik, doğruluk ve güven veren bir anlamı vardır. Gelin elbiselerinin geleneksel beyazlığı da bundandır.

Gri, olgun, temkinli ve rahatlık telkin eden bir anlam taşır Gri, olgun, temkinli ve rahatlık telkin eden bir anlam taşır. Renkler kültürel açıdan da ele alındıklarında da değişik kavramları çağrıştırırlar. Sarı ve özellikle altın sarısı Doğu’ da kutsal renk kabul edilirken, Batı’da ise korkaklığın ve ihanetin simgesi olarak kabul edilir.

TASARIMDA RENK

TASARIMCI RENK SEÇİMİNDE DÖRT UNSURA DİKKAT ETMELİDİR!!! Rengin kültürel çağrışımı Hedef kitlenin renk tercihi Firma ya da ürünün karakter ve kişiliği Tasarımda yaklaşım biçimi