* ZEDELENME : Bireylerin psikoloji fizyolojik ya da anatomik özelliklerinde geçici yada kalıcı işleyiş bozukluğudur. Vücudun bir parçasının olmayışı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Hatice DEMİRBAŞ G.Ü.Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü
Advertisements

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EĞİTİM PSİKOLOJİSİ.
HEMİPLEJİ VE TEDAVİ PROGRAMI
Prof. Dr. A. Ayşe Karaduman 08. Nisan Kazan - Ankara
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim
YENİDOĞAN İŞİTME TARAMASI RİSKLİ BEBEKLERİN TARANMASI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ÖZEL EĞİTİMDE SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
ANOLOJİ BENZETİŞİM.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
DOĞUM ÖNCESİ GELİŞİMİ OLUMSUZ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
DİL VE KONUŞMA ENGELLİLER
PSİKOMOTOR GELİŞİM Yrd.Doç.Dr. Serkan HAZAR.
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
EĞİTİM, GİRİŞİMCİLİK Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi.
GENETİK MÜHENDİSLİĞİ ve BİYOTEKNOLOJİ
GENETİK HASTALIKLAR - AKRABA EVLİLİĞİ
İnsan Sağlığına Etki Eden Etmenler Nelerdir?
Gelişime Giriş.
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
GÖRME ENGELLİLER 1 GÖRME ENGELLİLER.
Engelli Bireylerin Öğrenim Hayatında Çektikleri Zorluklar.
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
Özel Eğitime Giriş Şeyda Demir.
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
ZİHİNSEL ENGELLİĞİN NEDENLERİ
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
ÖZEL EGİTİMİN TANIMI: Özel eğitimin tanımına geçmeden bazı kavramların anlamını vermek, yapacağımız tanımların anlaşılmasını kolaylaştıracaktır.
Lipoproteinler, Metabolizmaları ve İlgili Bozukluklar
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
OTİZM. OTİZM OTİZM NE DEĞİLDİR Otizm, ona sahip insanların insan gibi yaşama hakkını ellerinden alabilecek bir hastalık değildir. Otizm, bir ruh hastalığı.
Erken Çocukluk Döneminde
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
Zekâ zihinsel bir gücü, bir genel yeteneği ifade etmektedir.
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
İNSAN İÇİN KULAĞIN ÖNEMİ
DİĞER TUTUMLAR.
BEYKOZ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU. EVLİLİK OKULU ( ) 2 Mart 2016 Çarşamba Günü Başlıyor 10 Hafta boyunca, haftada 1 gün, 3 saat.
GENETİK ve ÇEVRESEL TEMELLER
İşitme engelliler.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
Tek-gen Hastalıkları.
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
GÜRÜLTÜNÜN İNSAN SAĞLIĞINA ETKİLERİ
ENGELLİ OLMAYA İLİŞKİN TEMEL KAVRAMLAR
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
Kekemelik.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
Beslenme Durumunun Saptanması GİRİŞ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
Özel Gereksinimli Çocuklar
İŞİTME YETERSİZLİĞİNE SAHİP ÇOCUKLAR
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK
Genetik Ve Davranışın Biyolojik Temelleri, Kalıtım Ve Çevre Dr
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
NORMAL DIŞI DAVRANIŞLAR
LÖSEMI BELIRTILERI CİLT ALTINDA KANAMALAR ATEŞ BURUN KANAMALARI BACAKLARDA KEMİK AĞRILARI İŞTAHSIZLIK ZAYIFLAMA KANSIZLIK.
ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
Beslenme İlkeleri - 4.
Sunum transkripti:

* ZEDELENME : Bireylerin psikoloji fizyolojik ya da anatomik özelliklerinde geçici yada kalıcı işleyiş bozukluğudur. Vücudun bir parçasının olmayışı eksik oluşu yada iyi işlememesi gibi durumlar zedelenmedir. * ÖRNEK: * Bacakların olmayışı,kolların felçli oluşu vb.

* YETERSİZLİK: Bireyin zedelenme sonucu normal durumlarda yapası gereken bir etkinliği yerine getirememesi,yeterli olmama, belirli bir şekilde davranmada sınırlı kapasite, zedelenmeye bağlı olarak bir organın işlevini yitirmesi.Bedensel yada zihinsel davranışların kısıtlanması durumuna yetersizlik denir. * ÖRNEK: * Zihinsel engelden dolayı algılayamama.

* ÖZGÜR/ENGEL: Birey yetersizlik nedeni ile yaş,cinsiyet,sosyal ve kültürel faktürle bağlı olarak oynaması gereken rolleri gerektiği gibi yerine getiremez. Oynaması gereken roller ona verilmez,yetersizliği karşısına engel olarak çıkar. * ÖRNEK:İşiteme yetersizliği olan bir bireye işitme cihazı takılarak duyması sağlandığı taktirde yetersizlik giderilir ve engele dönüşmez.

* RİSK TAŞIMA :Yetersizliği belirlenemeyen ama ileride yetersizlik göstereme olasılığı yüksek olan çocuklar RİSK grubundadır.

* RİSK TAŞIYANLAR: * Genetik faktörler, * Aileden gelen kalıtsal hastalıklar, * RİSİK TAŞIYAN ÇOCUKLARA * Erken eğitim programı * Okul öncesi hizmetleri