TEKİRDAĞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Advertisements

İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLIĞI 1. İş Güvenliği Uzmanı Nasıl Olunur? İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinde görevli iş güvenliği uzmanlarının nitelikleri, eğitimleri.
KONTENJANLAR Toplam Atama Sayısı Sınırları Merkezi Yönetim Bütçe Kanununda belirlenir.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
6. ADIM İşçinin Ücretini Zamanında ve Eksiksiz Öde.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
KESİN HESAP KANUNU VE ÖZELLİKLERİ
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
AHİLİ K Güçlü bir sivil toplum örgütü. ESKİ BİR SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜMÜZ; AHİLİK Bilindiği gibi Türklerin tarih sahnesine çıkışı neredeyse insanlık tarihi.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
KESİN HESAP KANUN TASARISI
Mali Müşavirlik Mesleği ve Sınavları
TEOG BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ÖĞRENCİLERİN KILIK KIYAFET YÖNETMELİĞİ ELLİBAŞ ORTAOKULU.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
#Geçici Koruma GEÇİCİ KORUMA SAĞLANAN YABANCILARIN ÇALIŞMA İZİNLERİNE DAİR YÖNETMELİK ve UYGULANMASI.
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Eğitim Politikaları Dairesi Ağustos 2016 Kuşadası Fatih BAŞAK Eğitim Politikaları Daire Başkanı.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ
TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 2017
10. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
MALTEPE ANADOLU LİSESİ
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
İLKOKULU 4/D SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ 2 EKİM 2017.
REHBERLİK YÖNET.-6.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
VARDİYALI ÇALIŞMA VE GECE ÇALIŞMASI
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
BİLECİK MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ TANITIM SUNUMU
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
1- İmam Hatip Okulları nedir?
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Görev ve Sorumluluklar
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
VERİ MERKEZLERİ VE BİLGİ GÜVENLİĞİ
TÜRKİYE NOTERLER BİRLİĞİ
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/3)
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
İŞVERENLERE SUNULAN TEŞVİKLER
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Liselere Geçiş Sınavı;
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
Sunum transkripti:

TEKİRDAĞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ …toplumsal yaşamda bizzat faal ve faydalı, verimli elemanlar yetiştirmek lazımdır. Bu da ilk ve orta öğretimin uygulamalı bir şekilde olmasıyla mümkündür. Ancak bu sayede toplumlar iş adamlarına, sanatkarlarına sahip olur.

…toplumsal yaşamda bizzat faal ve faydalı, verimli elemanlar yetiştirmek lazımdır. Bu da ilk ve orta öğretimin uygulamalı bir şekilde olmasıyla mümkündür. Ancak bu sayede toplumlar iş adamlarına, sanatkarlarına sahip olur.

GÜNDEM: 1- AÇILIŞ 2- 29. MESLEKİ EĞİTİM KURULU KARARLARI 3- 6764 SAYILI KANUN GEREGİ YAPILAN ÇALIŞMALAR 4- DİLEK VE TEMENNİLER 5- KAPANIŞ

29. MESLEKİ EĞİTİM KURULU KARARLARI

29. MESLEKİ EĞİTİM KURULU KARARLARI Toplantı No :29 Yer :MEB Merkez Bina Tevfik İleri Salonu Tarih :6 Haziran 2017 Saat :14.00 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanunu’nun 4. maddesi gereğince oluşturulan Meslekî Eğitim Kurulu gündeminde bulunan konuları görüşmek üzere, yukarıda belirtilen yer ve tarihte Millî Eğitim Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Ercan DEMİRCİ’nin başkanlığında toplanmış ve aşağıdaki kararların 1 inci maddesinin (a) bendi oy çokluğu ile diğer maddeler oy birliği ile alınmıştır. 29. MESLEKİ EĞİTİM KURULU KARARLARI

29. MESLEKİ EĞİTİM KURULU KARARLARI

KARAR NO: 29/1 3308 sayılı Kanuna göre, mesleki eğitim merkezi programları kapsamındaki; a) Kuru Temizleme dal adının, “Tekstil Ürünleri ve Halı Temizleme” olarak değiştirilmesi, b) “Değirmen Makineleri İmalatı” dalının kapsama alınması, c) “Metal Yüzey Boyama” dalının kapsama alınması, ç) Ek-2 tabloda yer alan 24 dalın, alanla ilişiği olmayan dallar olarak uygulanması, d) Alan ve dalların güncellenen Ek-1 tabloya göre Kurul kararlarının Resmi Gazete’de yayımlandığı tarihten itibaren uygulanması. Sorumlu kurum: MEB

KARAR NO:29/2 3308 sayılı Kanuna göre, Anadolu Meslek ve Anadolu Teknik programları kapsamına; Makine Teknolojisi alanı “Tıbbi Cihaz Üretimi” dalının alınması, Sorumlu kurum: MEB

KARAR NO:29/3 Mesleki eğitim merkezi programlarının; Sektörün talepleri doğrultusunda, Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin 15 inci maddesinin 3 üncü fıkrasına (Mesleki eğitim merkezi öğrencilerinin teorik eğitimi, haftada en az bir, en fazla iki gün olacak şekilde planlanır. Ders yılı süresi 36 haftadır. Bakanlıkça uygulanan proje ve protokoller kapsamında teorik eğitim süresi, uygulanan programın özelliğine göre değişebilir.) göre uygulanabilmesi için yönerge hazırlanması. Sorumlu kurum: MEB İş birliği yapılacak kurum/kuruluşlar: MYK, TOBB, TİSK, TESK

KARAR NO: 29/4 Mesleki eğitim merkezi programları kapsamına yeni alınan; Değirmen Makineleri İmalatı ile Metal Yüzey Boyama meslek dallarında çalışanlar için 3308 sayılı kanunun geçici 1 inci maddesine göre Kurul kararlarının Resmi Gazete’de yayımlandığı tarihten itibaren 3 aylık müracaat hakkı verilmesi. Sorumlu kurum: MEB

KARAR NO:29/5 2016-2017 eğitim ve öğretim yılı sonuna kadar uygulanmak üzere; işletmelerde eğitim gören öğrenciler için işverenlere ödenen devlet katkısının süresiz olarak uzatılması yönünde tavsiye kararı alınması. Sorumlu kurum: TESK İş birliği yapılacak kurum/kuruluşlar: ÇSGB, MEB, TOBB, TİSK

KARAR NO:29/6 İŞKUR tarafından düzenlenen kurslar için e-yaygın sisteminin kullanılmasında yaşanılan sorunların çözümlenmesi için çalışmaların yapılması. Sorumlu kurum: MEB İş birliği yapılacak kurum/kuruluşlar: İŞKUR

29. MESLEKİ EĞİTİM KURULU KARARLARI Kurul kararları 20 HAZİRAN 2017 tarih ve 30102 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. 29. mesleki eğitim kurulu karaları ile kapsamdaki mesleklerde bazı değişiklikler olmuştur. Alan sayısı 27 iken 28; Dal sayısı 140 iken 142 olmuştur. Dal isimleri aynı kalmakla beraber ALANLA İLİŞİĞİ OLMAYAN DALLAR kavramı getirilmiş, daha önce bazı alan altında bulunan 24 dal burada toplanmıştır. İki yeni dal kapsama alınmış, alınan (Değirmen Makineleri İmalatı ve Metal Yüzey Boyama) Bir dalın adı da değişmiştir. (Kuru Temizlemecilik alanın adı Tekstil Ürünleri ve Halı Temizleme olarak değiştirilmiştir. )

29. MESLEKİ EĞİTİM KURULU KARARLARI Kapsama yeni alınan Değirmen Makineleri İmalatı ve Metal Yüzey Boyama dallar, ALANLA İLİŞİĞİ OLMAYAN DALLAR ile ilişkilendirilmiştir. Kuru Temizlemecilik alanın adı Tekstil Ürünleri ve Halı Temizleme olarak değiştirilmiştir. Böylece halı temizleme işi yapan işletmeler de kapsama alınmıştır. Son haliyle kapsamdaki Alan ve Dallar şu şekilde oluşmuştur. ..\..\KAPSAMDAKİ MESLEKLER\KAPSAMDAKİ MESLEKLER 29.MESLEKİ EGT KURULU.pdf

MEB MESLEKİ EĞİTİMİ YENİDEN YAPILANDIRIYOR

6764 SAYILI KANUNDA MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ YENİ DÜZENLEMELER

MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ

3308 Mesleki ve Teknik Eğitim Kanunu 6764 Sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat Ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’la değişen bazı maddeleri

3308 SAYILI MESLEKİ EĞİTİM KANUNU Madde 10 – En az ortaokul veya imam- hatip ortaokulu mezunu olmak. Sağlık durumu gireceği mesleğin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmak. Sağlık raporunda yapılacak meslek açıkça yazılacak, Rapor hastaneden veya iş hekiminden alınacak Ortaokulu bitirmek zorunlu, Lise terklerde kayıt yaptırabilir 3308 SAYILI MESLEKİ EĞİTİM KANUNU

On dokuz yaşından gün almış olanlardan daha önce çıraklık eğitiminden geçmemiş olanlar, yaşlarına ve eğitim seviyelerine uygun olarak düzenlenecek mesleki eğitim programlarına göre çıraklık eğitimine alınabilir. 3308 SAYILI MESLEKİ EĞİTİM KANUNU

3308 SAYILI MESLEKİ EĞİTİM KANUNU Madde 11 – Aday çırak ve çırak; öğrenci statüsünde olup, tüm öğrencilik haklarından yararlanır. Bunlar işyerinde çalışan işçi sayısına dâhil edilmezler. Madde 15 – Aday çırak ve çırak almak için işyerinde usta öğretici bulunması şarttır. 3308 SAYILI MESLEKİ EĞİTİM KANUNU

Madde 17 – Bu Kanuna göre kalfalık hakkını elde edenlere kalfalık belgesi verilir. Kalfalık belgesi bulunmayanlar kalfa unvanı ile çalışamaz ve çalıştırılamazlar. Bu belgeye sahip olanlar, kalfalık unvanı kullanılmayan işyerlerinde dengi işlerde çalıştırılırlar. 3308 SAYILI MESLEKİ EĞİTİM KANUNU

507 sayılı Esnaf ve Küçük Sanatkârlar Kanunu kapsamındaki işyerlerinde çalışarak kalfa olanlar en az bir yıl o işyerinde çalışırlar. Bu sürenin sonunda işyerini değiştirmek isteyen kalfaya üç ay önce başvurmak kaydıyla, o işyeri çıkma izni verir. Çıkma izni olmadan başka işyerleri kalfayı işe alamazlar. Kalfa olanlar 1 yıl süresince aynı işletmede çalışır. 3 ay önceden haber vermek şartıyla işyeri değiştirebilir. Süre dolmadan / izin verilmeden başka iş yerinde çalıştırılmaz. 3308 SAYILI MESLEKİ EĞİTİM KANUNU

3308 SAYILI MESLEKİ EĞİTİM KANUNU Ücret ve Sosyal Güvenlik Madde 25 – Aday çırak ve çıraklara asgari ücretin yüzde otuzundan aşağı ücret ödenemez. Bu amaçla kamu kurum ve kuruluşları gerekli tedbirleri alır. Aday çırak, çırak ve öğrencinin eğitimi sırasında işyerinin kusuru halinde meydana gelecek iş kazaları ve meslek hastalıklarından işveren sorumludur. Aday çırak, çırak ve öğrencilere ödenecek ücretler her türlü vergiden müstesnadır. Öğrencilerin sigorta primleri asgari ücretin yüzde ellisi üzerinden, Bakanlık bütçesine konulan ödenekten karşılanır. 3308 SAYILI MESLEKİ EĞİTİM KANUNU

İzin Madde 26 – Aday çırak, çırak ve işletmelerde mesleki eğitim gören öğrencilere işletmelerce her yıl tatil aylarında bir ay ücretli izin verilir. Ayrıca mazeretleri kabul edilenlere okul müdürlüğünün görüşü alınarak bir aya kadar ücretsiz izin de verilebilir. Çırak öğrencilere yılda 20 gün ücretli izin verilir. Devamsızlıklar senelik izinden düşülür. 3308 SAYILI MESLEKİ EĞİTİM KANUNU

Eğitim giderleri Madde 36 – Aday çırak, çırak, kalfa ve işletmelerde mesleki eğitimde kamu ve özel kuruluşlarca yapılan teorik ve pratik eğitim giderleri işyerlerince karşılanır. İşyerleri pratik eğitim için eğitim mahalli, sınavlar için sınav ortamı, araç ve gereç hazırlarlar. Derslerde, sınavlarda kullanılacak malzeme, ve diğer giderler işletmelerce karşılanır. 3308 SAYILI MESLEKİ EĞİTİM KANUNU

Tanımlar MADDE 4- Öğrenci: Ortaöğretim kurumlarında eğitim görenler ile Mesleki Eğitim Merkezlerinde kalfalık ve ustalık eğitimi görenleri, Mesleki Eğitim Merkezi: Kalfalık ve ustalık eğitimi ve mesleki, teknik kurs programlarının uygulandığı eğitim kurumunu, Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumu: Mesleki ve Teknik Anadolu lisesi, Mesleki Ve Teknik Eğitim Merkezi, Çok Programlı Anadolu Lisesi ile Mesleki Eğitim Merkezini, ifade eder. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Mesleki Eğitim Merkezleri Ortaöğretim kurumudur. Ortaöğretim kurumlarının kuruluşu MADDE 6- Ortaöğretim kurumları, Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri, Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezleri, Çok Programlı Anadolu Liseleri İle Mesleki Eğitim Merkezlerinden oluşur. Mesleki Eğitim Merkezleri Ortaöğretim kurumudur. Mesleki Eğitim Merkezini bitirenler, zorunlu eğitimlerini de tamamlamıştır. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Ortaöğretim kurumlarının amaçları MADDE 7- (1) Ortaöğretim kurumları; Öğrencileri bedenî, zihnî, ahlâkî, manevî, sosyal ve kültürel nitelikler yönünden geliştirmeyi, demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı, çağımızın gerektirdiği bilgi ve becerilerle donatarak geleceğe hazırlamayı, ortak bir genel kültür vererek yükseköğretime, mesleğe, hayata ve iş alanlarına hazırlamayı, öğrencilerin öz güven, öz denetim ve sorumluluk duygularının geliştirilmesini, Öğrencilere çalışma ve dayanışma alışkanlığı kazandırmayı, Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği Ortaöğretim kurumlarının amaçları MADDE 7- (1) Ortaöğretim kurumları; Öğrencileri bedenî, zihnî, ahlâkî, manevî, sosyal ve kültürel nitelikler yönünden geliştirmeyi, demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı, çağımızın gerektirdiği bilgi ve becerilerle donatarak geleceğe hazırlamayı, Öğrencileri ortaöğretim düzeyinde ortak bir genel kültür vererek yükseköğretime, mesleğe, hayata ve iş alanlarına hazırlamayı, Eğitim ve istihdam ilişkilerinin Bakanlık ilke ve politikalarına uygun olarak sağlıklı, dengeli ve dinamik bir yapıya kavuşturulmasını, Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği Öğrencilerin öz güven, öz denetim ve sorumluluk duygularının geliştirilmesini, Öğrencilere çalışma ve dayanışma alışkanlığı kazandırmayı, Öğrencilere yaratıcı ve eleştirel düşünme becerisi kazandırmayı, Öğrencilerin dünyadaki gelişme ve değişmeleri izleyebilecek düzeyde yabancı dil öğrenebilmelerini, Öğrencilerin bilgi ve becerilerini kullanarak proje geliştirerek bilgi üretebilmelerini, Teknolojiden yararlanarak nitelikli eğitim verilmesini, Hayat boyu öğrenmenin bireylere benimsetilmesini, Eğitim, üretim ve hizmette uluslararası standartlara uyulmasını ve belgelendirmenin özendirilmesini amaçlar. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Ayrıca, Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında; İş, hizmet ve sağlık alanlarında ihtiyaç duyulan ulusal ve uluslararası meslek standartlarına uygun nitelikte insan gücünün yetiştirilmesi, mesleki bilgi ve becerilerinin güncelleştirilmesi ve uygulanan programlarla girişimcilik bilinci, meslek etiği, iş sağlığı ve güvenliği kültürü ile iş alışkanlığının kazandırılmasını, Mesleki eğitim görenlerin istihdama hazırlanmasını amaçlar. Mesleki Eğitim Merkezleri, çırak öğrencileri meslek etiği, iş ahlakı, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal ve çevresel sorumluluk bilinci ile iş alışkanlığı kazandırılarak iş hayatına usta öğretilerle işbirliği içersinde hazırlar. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Ders süresi ve günlük çalışma saatleri MADDE 9- Ortaöğretim kurumlarında bir ders saati süresi 40 dakikadır. (2) Dersler, blok olarak da yapılabilir. Ancak her blok ders, iki ders saati süresiyle sınırlıdır. (3) Mesleki ve teknik ortaöğretim programlarında bir ders saati, derslerin okul/kurumunda yapılması hâlinde 40 dakika, işletmelerde yapılması durumunda ise 60 dakikadır. Okulda veya işletmede yapılan staj süresi 60 dakika üzerinden değerlendirilir. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

4) İşletmelerdeki mesleki eğitimin gündüz yapılması esastır 4) İşletmelerdeki mesleki eğitimin gündüz yapılması esastır. 4857 sayılı İş Kanununun 73 maddesine göre iklim şartları ve yılın belli zamanlarında çalışan işletmeler dikkate alınarak il istihdam ve mesleki eğitim kurulunun kararıyla günde 8 saati ve saat 22:00’yi geçmemek üzere gece de yapılabilir. (5) Anadolu imam hatip liselerinde eğitim ve öğretim yılı süresince mesleki uygulamaya yönelik eğitimler ilgili kurumlarla iş birliği içerisinde yürütülür. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Ders süresi ve günlük çalışma saatleri MADDE 9- BİR DERS SAATİ OKULDAKİ EĞİTİMLERDE 40 DAKİKA, İŞLETMELERDE YAPILAN EĞİTİMLERDE İSE 60 DAKİKADIR. OKULDA VEYA İŞLETMEDE YAPILAN STAJ SÜRESİ 60 DAKİKADIR İŞLETMEDEKİ ÇALIŞMA GÜNDE 8 SAATİ VE SAAT 22:00’Yİ GEÇMEZ. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

ÇIRAK ÖĞRENCİLERİN HAFTALIK DERS PROGRAMI Öğretim programları MADDE 10- ÖRNEKTİR ÇIRAK ÖĞRENCİLERİN HAFTALIK DERS PROGRAMI DERSLER SINIF 9. SINIF 10. SINIF 11. SINIF 12. SINIF GENEL BİLGİ DERSLERİ 6 3 2 MESLEK DERSLERİ 4 7 8 SEÇMELİ DERSLER   OKULDA TOPLAM. 10 İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM 32 GENEL TOPLAM. 42

Öğretim programları MADDE 10- ÖRNEKTİR MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ KURU TEMİZLEME HAFTALIK DERS ÇİZELGESİ Not: Alan ortak ve alan/dal dersleri ile ders saati süreleri örnek olarak verilmiştir DERS DERSLER 9. 10. 11. 12. KATEGORİLERİ SINIF ORTAK DERSLER TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 2 -   - DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ MATEMATİK 1 TOPLAM 6 3 ALAN / DAL DERSLERİ ALAN ORTAK DERSLERİ MESLEKİ GELİŞİM - KAT HİZMETLERİ DAL DERSLERİ ÇAMAŞIRHANE İŞLEMLERİ 5 KİMYASAL TEMİZLEYİCİLER KOLALAMA TEKNİKLERİ KURU TEMİZLEME DONANIMLARI 4 MALZEME VE İHALE ALAN/DAL DERS SAATLERİ TOPLAMI 7 8 SEÇMELİ DERS SAATİ TOPLAMI İŞLETMELERDE MESLEKİ EĞİTİM (*) 32 TOPLAM DERS SAATİ 42

Zararlı alışkanlıklardan korunma MADDE 17- zararlı alışkanlıkların önlenmesi ve öğrencilerin şiddetten korunması amacıyla okul merkezli, temel önleme çalışmaları yürütülür. Okul yönetimi öğretmen, veli, çevre ile işbirliği yaparak gerekli önlemleri alır. Gençleri, zararlı alışkanlılardan korumak sadece belirli çevrelerin görevi değildir. TOPLUMDAKİ HERKEZİN GÖREVİDİR. Ustalarımız, Usta öğreticilerimiz ve diğer iş görenlerimiz gençleri zararlı alışkanlıklardan korumak için iyi niyetli olarak gayret etmektedir. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Sosyal etkinlikler MADDE 18- Mesleki Eğitim Merkezi öğrencilerinin, işletmede mesleki eğitim gördükleri günlerde yapılan sosyal etkinliklere katılabilmeleri için işletmelerle işbirliği yapılır. İşletmeler çırak öğrencileri okul etkinlikleri için gönderir. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

MEM’LERE 18 YAŞINI BİTİRMİŞ OLANLARI DA KAYITLARI YAPILABİLİR. KAYIT ŞARTLARI: MADDE 21 ORTAOKULU VEYA İMAM-HATİP ORTAOKULUNU BİTİRMİŞ VE ÖĞRETİM YILININ BAŞLAYACAĞI TARİHTE MEM’LERE 18 YAŞINI BİTİRMİŞ OLANLARI DA KAYITLARI YAPILABİLİR. Evli olanların kayıtları yapılmaz, evlenenlerin ilişiği kesilerek Açık Öğretim Lisesine, Mesleki Açık Öğretim Lisesine veya Açık Öğretim İmam Hatip Lisesine gönderilir. Ancak Mesleki Eğitim Merkezi öğrencileri için bu fıkra hükmü uygulanmaz. 6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNUNUN 15 İNCİ MADDESİNE GÖRE SAĞLIK DURUMUNUN GİRMEK İSTEDİKLERİ MESLEK ALANINA UYGUN OLDUĞUNU GÖSTERİR İŞE GİRİŞ SAĞLIK RAPORU İSTENİR. Bu Kanun kapsamında alınması gereken sağlık raporları işyeri hekiminden alınır…

Alanında / dalında 1 öğrenci dahi olsa eğitim alacak Kayıt şartları MADDE 21- Sınıf/Alanda 10 öğrenciden az ise bu öğrenciler işletmelerdeki mesleki eğitimlerine devam ettirilir, teorik eğitimleri için İl/İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerince eğitim ve ulaşım imkânı bulunan en yakın Mesleki Eğitim Merkezine kayıtları nakledilir. Ancak nakil işleminin mümkün olmaması durumunda öğrenciler, grup oluşmasına esas sayıya bakılmaksızın İl/İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerinin onayı ile kayıtlı oldukları Mesleki Eğitim Merkezlerinde eğitimlerine devam ettirilir. Alanında / dalında 1 öğrenci dahi olsa eğitim alacak Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

GEÇ GELME, DEVAMSIZLIK VE İLİŞİK KESME MADDE 36 MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN TEORİK DERSLERE ÖZÜRLÜ VE ÖZÜRSÜZ DEVAMSIZLIK SÜRESİ DERS YILI İÇERİSİNDE DEVAM ETMESİ GEREKEN SÜRENİN ALTIDA BİRİNDEN, İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİMDE İSE 3308 SAYILI KANUN HÜKÜMLERİNE GÖRE KULLANABİLECEĞİ ÜCRETLİ VE ÜCRETSİZ İZİN TOPLAMINDAN FAZLA OLAMAZ. BU FIKRA KAPSAMINDA TOPLAM DEVAMSIZLIK SÜRESİNİN 60 GÜNE ÇIKABİLDİĞİ DURUMLARDA TEORİK DERSLERE DEVAMSIZLIK SÜRESİ TEORİK DERS SÜRESİNİN ÜÇTE BİRİNİ GEÇEMEZ.   Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

GEÇ GELME, DEVAMSIZLIK VE İLİŞİK KESME MADDE 36 GÜNLÜK TOPLAM DERS SAATİNİN 2/3 Ü VE DAHA FAZLASINA GELMEYENLERİN DEVAMSIZLIĞI BİR GÜN, DİĞER DEVAMSIZLIKLAR İSE YARIM GÜN SAYILIR. ÖĞRENCİNİN DEVAMSIZLIK YAPTIĞI SÜREYE İLİŞKİN ÖZÜR BELGESİ VEYA YAZILI VELİ BEYANI, ÖZÜR GÜNÜNÜ TAKİP EDEN EN GEÇ 5 İŞ GÜNÜ İÇİNDE OKUL YÖNETİMİNE VERİLİR. TEORİK DERS DEVAMSIZLIKLARININ 2’ NCİ, 4’ ÜNCÜ VE 5’ İNCİ GÜNLERİNDE BİLDİRİM YASAL TEMSİLCİSİ VE İŞLETMEYE, 18 YAŞINDAN BÜYÜKLER İÇİN KENDİSİNE DE YAPILIR.   Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Beceri sınavı MADDE 46- Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği İşletmelerde mesleki eğitim gören öğrenciler, beceri eğitiminin değerlendirilmesi amacıyla ders yılının son haftasında beceri sınavına alınırlar. Beceri sınav puanı, iş dosyası ve sınav değerlendirilmesi sonucu takdir edilen puanların toplamıdır. Beceri sınavı 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bunun yüzde 80’i sınav, yüzde 20’si de iş dosyasına takdir edilir. Sınavlar, işletmenin usta öğreticileri ile ilgili alan şefi , alan öğretmenlerinin ve o meslek alanındaki işveren kuruluşunu temsil eden üyelerden oluşturulan komisyon tarafından yapılır. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Doğrudan sınıf geçme MADDE 57- a) Tüm derslerden başarılı olan, DOĞRUDAN G E Ç R b) Başarısız dersi/dersleri olanlardan, yılsonu başarı puanı en az 50 olan öğrenciler doğrudan sınıf geçer. Birinci fıkradaki şartları taşımakla birlikte yılsonu başarı puanıyla başarılı sayılamayacak derslerden başarısız olan öğrenciler, o dersten/derslerden sorumlu geçer. SORUMLU OLARAK Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Sınıf tekrarı, orta öğrenim süresince en fazla bir defa yapılır. Sınıf tekrarı ve öğrenim hakkı MADDE 59- Mesleki Eğitim Merkezi öğrencilerinden ikinci defa sınıf tekrar etme durumuna düşenlerin kayıtları Açık Öğretim Lisesine, Mesleki Açık Öğretim Lisesine veya Açık Öğretim İmam Hatip Lisesine yapılır. Doğrudan, yılsonu başarı puanıyla veya sorumlu olarak sınıf geçemeyenlerle devamsızlık nedeniyle başarısız sayılanlar sınıf tekrar eder. Sınıf tekrarı, orta öğrenim süresince en fazla bir defa yapılır. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

. Ustalık sınavında başarısız olan öğrenciler beceri sınavı esaslarına göre sorumluluk sınavlarına alınır. Bu sınavlar sonunda da başarısız olan öğrencilerin öğretim yılı sonunda okulla ilişiği kesilerek Açık Öğretim Lisesine, Mesleki Açık Öğretim Lisesine veya Açık Öğretim İmam Hatip Lisesine kayıtları yapılır. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Telafi programı MADDE 61- Ders yılı içinde bir ya da iki dönem puanı oluşmayan dersler için, ders yılının ikinci döneminden, yeni öğretim yılının başlamasına kadar olan sürede, T E L A F İ P R O G M I İşletmelerde mesleki eğitim gören öğrencilerinden programlarda öngörülen bazı uygulamaların yapılamaması durumunda eksik konuların telafisi için okulda veya başka bir işletmede telafi programı uygulanır. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında yoğunlaştırılmış eğitim MADDE 63- Haftada 1 gün teorik eğitime gelen çırak toplamda 36 gün okula gelecektir. 36 iş günü yaklaşık 2 ay eder. Protokol yapılan kurumun/sektörün çırak öğrencileri yoğunlaştırılmış eğitim sonrası haftanın 5 günü eğitim alarak işletmede kesintisiz çalışabilir.

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği Telafi eğitimi veya tamamlayıcı eğitim sonrası diploma düzenlenmesi MADDE 70 Ortaöğrenimini tamamlayamayan kalfa ve ustalara ise Mesleki Eğitimi Tamamlama Belgesi düzenlenir. Mesleki eğitimi tamamlama belgesi verilen kalfa ve ustalar, Mesleki Açık Öğretim Lisesi yoluyla ortak dersleri tamamladıkları takdirde, alanlarında diploma almaya hak kazanırlar. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Kalfalık, ustalık ve usta öğreticilik eğitimi bitirme belgesi düzenlenmesi MADDE 70/A Mesleki Eğitim Merkezi öğrencilerinden 11 inci sınıfın sonunda yapılan sınavlarda başarılı olan ve başarısız dersi bulunmayanlara KALFALIK BELGESİ; D Ü Z E N L İ R Kalfalardan programlarında öngörülen eğitim süresi sonunda yapılan sınavlarda başarılı olanlara USTALIK BELGESİ; Açılan iş pedagojisi kurslarını başarı ile bitirenlere USTA ÖĞRETİCİLİK BELGESİ; Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Öğrenim durum belgesi düzenlenmesi MADDE 73- Diploma, usta öğreticilik, ustalık, işyeri açma, kalfalık veya öğrenim durum belgesini kaybedenlere Bir defa öğrenim durum belgesi verilir. İkinci defa talep edenlere belge verilmez. Durumları yazıyla ilgili kurum veya kuruluşa bildirilir. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Mesleki ve teknik okul ve kurumlarından Mezun olanlara Avrupa Yeterlilik Çerçevesi kapsamında, EUROPASS BELGESİ düzenlenir.

Öğrencilerin mesleki eğitimlerini aynı işyerinde sürdürmeleri esastır. İşletmelerde Mesleki Eğitim MADDE 121- Mesleki Eğitim Merkezlerinde kayıtlı öğrencilerin işletmelerde mesleki eğitimi, 9 uncu sınıfta işletme ile sözleşmenin imzalanmasıyla başlar. Öğrencilerin mesleki eğitimlerini aynı işyerinde sürdürmeleri esastır.

Bu durumdaki öğretmenlerin ek ders ücreti işletme tarafından ödenir Teorik eğitim MADDE 122- Meslek derslerinin teorik eğitimi, okulda veya işletmelerin eğitim birimlerinde yapılabilir. Ancak, teorik meslek derslerinin eğitiminin işletmede yapılabilmesi için en az 8 kişilik öğrenci grubunun bulunması gerekir. Bu durumdaki öğretmenlerin ek ders ücreti işletme tarafından ödenir Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Çırak öğrenciler okula geldikleri günlerde ÜCRETLİ İZİNLİDİR. Teorik eğitim için izin MADDE 123- İşletmeler; öğrencilere teorik eğitim için okul müdürlüğünce düzenlenecek programa göre ücretli izin vermekle yükümlüdürler. Çırak öğrenciler okula geldikleri günlerde ÜCRETLİ İZİNLİDİR. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

İş dosyası tutma MADDE 124- Mesleki Eğitim Merkezi öğrencileri 10 uncu sınıftan itibaren iş dosyası tutar. İş dosyası, öğrencinin ikinci dönem mesleki eğitim puanlarıyla birlikte Okul Müdürlüğüne gönderilir. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Mesleki ve Teknik Eğitimde Süreklilik MADDE 134- Mesleki Eğitim Merkezi öğrencilerinin teorik eğitimleri ders yılı başında başlar ve ders yılı sonunda biter. İşletmede mesleki eğitimleri ise ücretli ve ücretsiz izin süreleri dışında öğretim yılı boyunca devam eder, 12 nci sınıfın ders yılı bitiminde sona erer. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

İşletmede Mesleki Eğitimde Sözleşme MADDE 143- Mesleki Eğitim Merkezi öğrencilerinin işyeri değişikliği talebi hâlinde, iki hafta içerisinde yeni bir iş yeri ile sözleşme imzalaması gerekir. Zorunlu hâllerde bu süre ücretsiz izin süresini geçemez. Bu süre içerisinde de bir işyeri ile sözleşme imzalayamayanlar devamsızlıktan sınıf tekrarına kalmış sayılır. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği İşletmelerin mesleki eğitimle ilgili görev ve sorumlulukları MADDE 144- (1) Mesleki eğitim, staj ve tamamlayıcı eğitim yaptıracak işletmeler: a) Öğrencilerin işletmede yapacakları mesleki eğitim, staj ve tamamlayıcı eğitim, bu eğitime katılacak öğrenci sayısı ve eğitimin uygulanışıyla ilgili esasları düzenleyen tutanağı işletme belirleme komisyonuyla birlikte imzalar ve eğitimi, çalışma takvimine uygun olarak yaptırır. b) Mesleki eğitimin, ilgili meslek alan/dalları öğretim programlarına uygun olarak işletme belirleme komisyonu tarafından belirlenecek yerde yapılmasını sağlar. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği İşletmelerin mesleki eğitimle ilgili görev ve sorumlulukları c) İşletmede mesleki eğitim, staj ve tamamlayıcı eğitim yapılacak alan/dalların her biri için öğrencilerin beceri eğitiminden sorumlu olmak üzere ustalık veya mesleki yeterliğe sahip ve iş pedagojisi eğitimi görmüş yeterli sayıda ve nitelikte usta öğretici veya eğitici personel görevlendirir. Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için okulla işbirliği yaparak gerekli tedbirleri alır. ç) Yeterli sayıda ve nitelikte usta öğretici veya eğitici personel bulunmaması durumunda, okul müdürlükleriyle koordineli olarak açılacak iş pedagojisi kurslarına ilgili personelin katılımını sağlar. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği İşletmelerin mesleki eğitimle ilgili görev ve sorumlulukları d) Mesleki eğitim için gerekli olan temrin malzemesiyle araç-gereci temin eder. e) İşletmede mesleki eğitim, staj ve tamamlayıcı eğitim gören öğrenciye, 3308 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen miktardan az olmamak üzere ödenecek ücret tutarı, ücret artışı ve diğer olanakları kapsayan eğitim sözleşmesini, öğrenci veya velisi okul müdürüyle birlikte imzalar. f) Öğrencilerin devam durumlarını izleyerek devamsızlıklarını ve hastalık izinlerini iki iş günü içinde elektronik ortamda veya yazılı olarak ilgili okul müdürlüğüne bildirir. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği İşletmelerin mesleki eğitimle ilgili görev ve sorumlulukları g) Öğrencilerin ilgili döneme ait puan çizelgelerini, dönem sonundan beş gün önce kapalı zarf içinde ilgili okul müdürlüğüne teslim eder. ğ) Öğrenciler tarafından tutulan iş dosyasını, istenmesi durumunda veya beceri sınavından önce puan çizelgesiyle birlikte ilgili okul müdürlüğüne teslim eder. h) Öğrencilerin iş kazaları ve meslek hastalıklarından korunması, teşhis ve tedavileri için 6331 sayılı Kanun ve ilgili diğer mevzuat kapsamında gerekli önlemleri alır. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

İşletmelerin mesleki eğitimle ilgili görev ve sorumlulukları ı) Öğrencilere telafi eğitimi süresince ve okulda yapılacak sınavlar için belirtilen günlerde ücretli izin verir. i) Öğrencilere yarıyıl ve yaz tatili süresince toplam bir ay ücretli izin verir. j) Öğrencilere bir ders yılı içinde devamsızlıktan sayılmak ve en çok devamsızlık süresini geçmemek üzere, ilgili okul müdürlüğünün de görüşünü alarak ücretsiz mazeret izni verir. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

k) Mesleki eğitim başladıktan sonra personel sayısının azalması durumunda da eğitime alınmış olan öğrencileri, mezun oluncaya kadar işletmede eğitime devam ettirir. l) Eğitimi yapılan meslek alan/dallarının öğretim programlarında bulunduğu hâlde işletmedeki olanaksızlıklar nedeniyle işlenemeyen konuların öğretimi için okul müdürlüğüyle işbirliği yapar. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği m) İşletmelerde yapılan mesleki eğitim, staj ve tamamlayıcı eğitimin planlı bir şekilde yürütülmesi, programa uygunluğunun izlenmesi, ortaya çıkabilecek aksaklıkların ve eksikliklerin giderilmesi, öğrencilerin başarı, devamsızlık ve disiplin durumlarının izlenmesi ve rehberlikte bulunulması amacıyla görevlendirilen koordinatör öğretmene ve işletmelerde ders görevi verilen öğretmene gerekli kolaylığı sağlar. n) Koordinatör olarak görevlendirilen öğretmenlerin görevlerini yerine getirmesinde gerekli kolaylığı sağlar, belirlenen tarihte görevine gelmeyen veya görevini usulüne göre yürütmeyen öğretmenleri okul müdürlüğüne bildirir. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği (2) Öğrenciler, günde sekiz saatten fazla, meslekleri dışındaki işlerle bağımsız olarak 6/4/2004 tarihli ve 25425 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Çocuk ve Genç İşçilerin Çalıştırılma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik hükümlerine aykırı işlerde çalıştırılamaz. Bunlar, personele sunulan ulaşım, yemek, il dışında mesleki eğitim, staj ve tamamlayıcı eğitim görenler için barınma gibi sosyal hizmetlerden yararlandırılırlar. Öğrenci ve öğretmenler personele sunulan ulaşım, yemek, il dışında mesleki eğitim, staj ve tamamlayıcı eğitim görenler için barınma gibi sosyal hizmetlerden yararlandırılırlar. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

İşletme şartlarına uyma MADDE 147- Öğrenciler, İşletmelerin çalışma düzenine ve şartlarına uymak, işe uygun kıyafet giymek zorunludur. Öğrenciler, gizlilik gerektiren konular ile kişilere ait özel bilgileri paylaşamaz. Kendilerine verilen işleri yapar, makine, araç-gereci korur, eğitimine düzenli olarak devam eder ve sınavlarına girer, sözleşme şartlarına uyar. Uyarılara rağmen kurallara uymayan öğrencilerin işletme ile ilişkileri kesilir. Öğrenciler sendikal etkinliklere katılamaz. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği Öğrencilerin uyacakları kurallar ve öğrencilerden beklenen davranışlar MADDE 157- Öğrencilerin; Atatürk inkılâp ve ilkeleriyle, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Türk milletinin millî, ahlâkî, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve yücelten, insan haklarına saygılı, Cumhuriyetin demokratik, laik, sosyal ve hukuk devleti olması ilkelerine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış hâline getiren; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımından dengeli ve sağlıklı, gelişmiş bir kişiliğe, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip topluma karşı sorumluluk duyan, yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetişmeleri için okul yönetimi, öğretmenler, rehberlik servisi, veli, okul aile birliği ve ilgili diğer paydaşlarla işbirliği yapması istenir. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği İşbirliği ve protokoller MADDE 212- (1) Okullarda; öğretim programlarının geliştirilmesi, öğretmenlerin hizmetiçi eğitimleri, eğitim ortamlarının iyileştirilmesi, üretimin artırılması, seminer ve projelerin nitelik yönünden geliştirilmesi ve benzeri çalışmalara katkıda bulunmak amacıyla yükseköğretim kurumları, il müdürlükleri, belediyeler, işletmeler, sivil toplum kuruluşları, spor kulüpleri ile diğer resmî ve özel kurum veya kuruluşlarla işbirliği yapılarak her türlü araç-gereç, öğretim elemanı ve diğer imkânlardan yararlanılması için gerekli tedbirler alınır. Bununla ilgili çalışmalar için ilgili kurum, kuruluş ve diğer paydaşlarla protokol düzenlenebilir. Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Hâlen çıraklık eğitimine devam edenler GEÇİCİ MADDE 7 – (1) 3308 sayılı Kanunun geçici 11 inci maddesine göre 9/12/2016 tarihi itibarıyla mesleki eğitim merkezlerine kayıtlı çırak ve kalfalar, eğitime başladıkları tarihte yürürlükte olan haftalık ders çizelgeleri, çerçeve öğretim programları ve mevzuata göre öğrenimlerini sürdürür.” Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

Ahi Evran derki.. İşine, eşine, aşına özen göster. Eline, diline, beline sahip ol. Kalbini, kapını, alnını açık tut. Ahi’nin eli, kapısı, sofrası açık olmalı; gözü beli ve dili kapalı olmalı. Harama bakma, haram yeme, haram içme. Doğru, sabırlı, dayanıklı ol. Yalan söyleme. Büyüklerinden önce söze başlama. Kimseyi kandırma. Kanaatkar ol. Dünya malına tamah etme. Yanlış ölçme. Eksik tartma. Kuvvetli ve üstün durumda iken affetmesini, hiddetli iken yumuşak davranmasını bil ve kendin muhtaç iken bile başkalarına verecek kadar cömert ol. Gelen gelsin saadetle, giden gitsin selametle. Hak ile sabır dileyip, Bize gelen bizdendir. Akıl ve ahlak ile çalışıp, Bizi geçen bizdendir.

SUNUM BİTİMİŞTİR TEŞEKKÜR EDERİZ