BÖLÜM 1: KAYNAŞTIRMA: TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE ve İLKELER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Advertisements

FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EĞİTİM PSİKOLOJİSİ.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
ÖZEL EĞİTİMİN GEREKLİLİĞİ VE ÖNEMİ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE REHBERLİK HİZMETLERİ
ÖZEL EĞİTİMİN DÜNÜ ve BUGÜNÜ
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ NEDİR ?
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
BEP ve YASAL DAYANAĞI Dünyada
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
DİĞER TUTUMLAR.
KAYNAŞTIRMA.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
BÜTÜNLEŞTİRME.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Özel eğitime ilişkin devlet ve akademisyenler tarafından yapılan çeşitli tanımlar mevcuttur. Özel eğitime ilişkin M.E.B. tarafından.
TANILAMA.
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
Tüm Engelli Çocuklar için Eğitim Yasası (Education for All Handicapped Children Act)-1975
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ENGELLİ OLMAYA İLİŞKİN TEMEL KAVRAMLAR
KAYNAŞTIRMA Prof. Dr. Neriman ARAL Sağlık Bilimleri Fakültesi
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Engelli Bireylerin Eğitimi Yasası (Individuals with Disabilities Education Act-IDEA)-(1990)
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
Özel Gereksinimli Çocuklar
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
  Özel eğitim gerektiren bireylerin, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, genel ve meslekî eğitim görme haklarını kullanabilmelerini.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
Özel EĞİTİM Doç. Dr. Necati HIRÇA.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Sunum transkripti:

BÖLÜM 1: KAYNAŞTIRMA: TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE ve İLKELER Kaynaştırma Nedir? Kaynaştırma Düşüncesi Nasıl Ortaya Çıktı? Dünyada Özel Eğitim ve Kaynaştırma Türkiye’de Özel Eğitim ve Kaynaştırma Kaynaştırma Destek Eğitim Hizmetleri Nelerdir? Kaynaştırmanın Engelleri Kaynaştırmanın Olumlu Sonuçları Başarılı Bir Kaynaştırmanın İlkeleri Nelerdir?

1. Kaynaştırma Nedir? Sınıf öğretmeni ve/veya özel gereksinimli öğrenciye destek özel eğitim hizmetleri sağlanması koşuluyla özel gereksinimli öğrencinin genel eğitim sınıfında akranları ile aynı ortamda eğitilmesidir. (1) kardeşleri ve akranlarıyla aynı okula gitmesi (2) aynı yaştaki akranlarıyla aynı sınıfta bulunması (3) öğrenciye ve/veya öğretmene gereksinim duydukları destek özel eğitim hizmetlerinin sağlanması

2. Kaynaştırma Düşüncesi Nasıl Ortaya Çıktı? Genel ve özel eğitim alanlarında gözlenen değişmeler Psikoloji ve sosyoloji gibi bilim alanlarının insana verdiği önem İnsan hakları alanında gözlenen gelişmeler

3. Dünyada Özel Eğitim ve Kaynaştırma a 3. Dünyada Özel Eğitim ve Kaynaştırma a. 1900’lü yıllara kadar özel eğitim İlkçağlarda korkulup uzak durulduğu ve istismar Hıristiyanlığın kabul edilmesiyle, engelli bireylerin kilise tarafından koruma altına alındığı 16. yüzyılın sonlarına kadar yaygın bir çalışmanın olmadığı ilk olarak 1760 yılında işitme engelli öğrenciler için Fransa’da bir okul açıldığı 1700’lü yılların sonları ile 1800’lü yılların başında Itard’ın, ormanda bulunan ve “Victor“ adı verilen bir çocuğa konuşmayı ve okumayı öğretmeye çalıştığı

Devam… işitme engelli bir öğrenci Laurent Clerc ile birlikte Thomas Galladuet’in çabalarıyla 1817 de ABD’de işitme engelliler için ilk okul farklı engel grubundaki çocuklar için de çeşitli okullar açılmaya devam edilmiş 1829 yılında görme engelliler 1846 yılında zihin engelliler eğitimle birlikte bakımın da verildiği enstitüler niteliğinde

Devam.. Avrupa’da 1700’lü yıllarda ortaya çıkan yaygın eğitim çalışmalarının, ABD’de 1800’lü yıllarda başladığı 1900’lü yıllara kadar olan dönemde, Amerika’da yeterli özel eğitim hizmetlerinin olmaması nedeniyle, pek çok özel gereksinimli öğrenci, genel eğitim sınıflarına yerleştirildiğini ve sınıf öğretmenlerinin çabasıyla eğitimlerini sürdürdüğünü görüyoruz.

3. Dünyada Özel Eğitim ve Kaynaştırma b. 1900-1960 Yıllar özel eğitim okullarının sayılarının hızla arttığı yıllar özel gereksinimli öğrencilerin genel eğitim sınıflarında eğitim göremeyeceği düşüncesi yaygın fiziksel, zihinsel ya da duygusal-sosyal yönden akranlarından farklı olan öğrencilerin, diğer çocukları olumsuz olarak etkileyeceği düşünülür ve ayrı okula yerleştirilmelerine karar verilirdi 1913’te ABD’de normal zekaya sahip 13 yaşında fiziksel engelli bir öğrencinin fiziksel durumunun ve hastalığının, öğretmeni ve diğer öğrencileri üzdüğü ve tiksindirdiği; öğretmenin dikkatini ve zamanını fazlasıyla aldığı, diğer öğrencilerin dikkatini dağıttığı, okuldaki disiplini ve ilerlemeyi olumsuz etkilediği gösterilmiştir.

Devam… sınırlı da olsa kaynaştırmaya yönelik çeşitli görüşler ve çabalar oluşmaya başladı 1913 yılında görme engelli öğrenciler için kaynaştırma programı başlatıldı 1928 yılında İngiltere’de alınan bir kararla özel eğitim ve genel eğitim okullarının birlikte çalışmalarını benimsendi ardından 1944 yılında kabul edilen yasa ile uygun olan öğrencilerin genel eğitim sınıflarında eğitimlerini sürdürmeleri kabul edildi.

c. 1960’lar ve Günümüz Dönemi Bu yıllar kaynaştırma açısından en hızlı ve en çarpıcı gelişmelerin ortaya çıktığı yıllar. Bu dönemde kaynaştırmanın daha fazla kabul görmesinde etkili olan nedenler: özel eğitim sınıflarında eğitimin uygulamada yarattığı sorunlar özel eğitim sınıflarında eğitime karşı artan yasal başvurular ve baskı grupları yasal düzenlemeler tutumlardaki değişmeler normalleştirme kavramı teknolojik gelişmeler erken eğitimin daha fazla kabul görmesi araştırmaların sayısındaki artış

ÖZEL EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ Hıristiyanlığın Kabulü Yatılı bakım yerleri/enstitüler kuruldu  1700-1800 Avrupa’da özel okullar açıldı.  1850-1900 Eğitim ve öğretim amacıyla yatılı özel okullar açıldı. 1900-1950 Yatılı özel okullar sayıca artmaya ve yaygınlaşmaya devam ederken, özel okullar ve özel sınıflar daha çok yaygınlaştı. 1950-1970 Zihin engelliler, duygusal bozukluğu ve öğrenme yetersizliği olanlar için özel sınıflar daha çok tercih edildi. Yatılı özel okullar görme, işitme ve fiziksel engelliler için tercih edildi. 1970-1977 Öğretimsel ve sosyal olarak kaynaştırmaya uygun öğrencilerin genel eğitim sınıflarında eğitimi uygun görüldü. Genel eğitim okullarındaki özel sınıflar yatılı kurumlara ve özel okullara yerleştirilen orta ve ağır derecede engelli öğrenciler için düşünüldü.  1977-günümüz Engelli öğrencilerin en kısıtlayıcı çevrede olabildiğince kendi akranlarıyla birlikte, devlet okullarında ücretsiz eğitimden yararlanmaları yasal olarak kabul edildi. Son 15 yıllık dönemde bütünleştirme (inclusion) kavramı kabul gördü.

Yasal Düzenlemeler İtalya’da 1971, İngiltere’de 1974, ABD ve Fransa’da 1975 Norveç’te 1976 yıllarında yürürlüğe giren yasalarla, özel gereksinimli öğrencilerin genel eğitim sınıflarında akranlarıyla birlikte eğitim görmeleri yasal olarak kabul edilmiştir.

Tüm Engelli Çocukların Eğitimi Yasası (1975) Engellilerin eğitimine ilişkin çeşitli önemli kararlar alınmıştır: Devlet okullarının programlarından ve hizmetlerinden dışlanmaya son Fark gözetmeksizin değerlendirme Bireyselleştirilmiş eğitim programı En az kısıtlayıcı ortamda eğitim Karma eğitim gereksinimi Yasal uygulama hakkı