HOŞ GELDİNİZ 02 ARALIK LİSE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI 2014
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
UNI-SET Toplantı Notları
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
1) GENEL AMAÇLI PROJELER Doğrudan bir akademik dereceye yönelik olmayan; teknolojik, ekonomik, sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal gelişmeye katkıda.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Diyarbakır İli Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü Küme Yol Haritasının Oluşturulması Projesi Diyarbakır.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
NİSAN Eğitim-Öğretim yılında ilk olarak başlanmıştır. Şuan 94 üniversite ile protokol anlaşması mevcut.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
HOŞ GELDİNİZ 2 KASIM – LİSE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
Farabi Değişim Programı Oryantasyon Toplantısı
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Bitlis Eren Üniversitesi
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Proje Oluşturma ve Yönetimi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Final Raporunda olması gerekenler
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Projeye Mali Kaynak Sağlama
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
BİLİM ve SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı Bilgilendirme Toplantısı
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
TÜBİTAK 2209-A ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ YURT İÇİ ARAŞTIRMA PROJELERİ DESTEKLEME PROGRAMI Gizem GENÇYÜREK Ekim 2018, İstanbul.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
Tezin Olası Bölümleri.
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU (TÜBİTAK)
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU (TÜBİTAK)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

HOŞ GELDİNİZ 02 ARALIK2016 48. LİSE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ 02 ARALIK2016

Lise Öğrencileri arasındaki bu yarışma, TÜBİTAK 24 Temmuz 1963 tarihinde kurulduktan 6 yıl sonra, 1969 yılında başlamıştır.

Bu yarışma MEB-TÜBİTAK işbirliği ile TÜBİTAK Bilim İnsanı Destekleme Daire Başkanlığınca organize edilmektedir.

Türkiye Geneli 12 Bölge Merkezi: ANKARA   BURSA ERZURUM KONYA MERSİN SAMSUN KAYSERİ İSTANBUL ASYA   İSTANBUL AVRUPA    İZMİR MALATYA VAN

Bölge İlleri Haritası

Bu proje yarışmasına LİSE öğrenimine devam etmekte olan öğrenciler katılabilmektedir. Süreç: 19 Eylül 2016’da başladı. Yarışma Temel, Sosyal ve Uygulamalı Bilim alanlarında yapılmaktadır.

Başlangıçta , Biyoloji ve Fizik olmak üzere sadece 2 alanda yarışma düzenlenmiştir. Bu gün itibarı ile bu yarışma 12 alanda yapılmaktadır.

Yarışmanın Yapıldığı Alanlar -Kodlama (Bilgisayar’ın yerini aldı) - Biyoloji -Coğrafya -Değerler Eğitimi -Fizik -Kimya -Kodlama (Bilgisayar’ın yerini aldı)

-Türk Dili ve Edebiyatı -Matematik -Psikoloji -Sosyoloji -Tarih -Teknolojik Tasarım -Türk Dili ve Edebiyatı

Öğretmenlerimiz için alan ve proje sayısı sınırlaması yoktur.

Proje için danışman gerekmeyebilir. Danışman başka okul ya da şehirden de olabilir.

Her öğrenci en fazla bir projede yer alabilir. Bir projede ikiden fazla öğrenci yer alamaz.

Proje Yarışması ilanı TÜBİTAK tarafından hazırlanarak, 2016 yılı Ekim ayı içerisinde tüm liselere gönderilmiştir. Bu yarışma ile ilgili detaylı bilgilere TÜBİTAK’ın http://www.tubitak.gov.tr/tr/yarismalar/icerik- arastirma-projeleri-yarismasi internet sayfasında ulaşılabilir.

Okul Müdürlüklerine başvuru süreci 19 Eylül 2016 tarihi itibarı ile başladı. Başvuru yapan Öğretmen tarafından Okul idaresi ve İl veya İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin Onayı alındıktan sonra ilgili Öğretmene süreç boyunca Haftalık 6 saat egzersiz ücreti verilmektedir.

TÜBİTAK BAŞVURU SÜRECİ: 04 Ocak 2017 : Online Proje Başvuru BAŞLANGIÇ Tarihi 18 Ocak 2017 : Online proje SON Başvuru Tarihi

Öğrenciler proje başvurularını internet üzerinden e-bideb.tubitak.gov.tr adresinden online olarak yapacaklardır.

Başvuru formu sistem üzerinde doldurulacak ve çıktısı alınarak onay ve ıslak imzaları tamamlandıktan sonra Bölge Koordinatörlüklerine posta yoluyla veya elden teslim edeceklerdir.

Öğrenciler, www. e-bideb. tubitak. gov Öğrenciler, www. e-bideb.tubitak.gov.tr adresine 1) Proje Özeti, 2)Proje Planı, 3) Proje Raporunu, Proje Rehberindeki önerileri dikkate alarak hazırlamalıdırlar.

Proje Özeti,Proje Planı ve Proje Raporuna Kesinlikle Öğretmen, Öğrenci, Okul ve destek alınan kişi, kurum vb. ifadeler yazılmamalıdır. Aksi halde değerlendirme aşamasında proje dikkate alınmaz. PROJE RED EDİLİR.

Proje Değerlendirmeleri iki aşamadan oluşur: 1) Online değerlendirmeler. Jüri tarafından puanlar verilerek projeler değerlendirilir.

2) Sergi sırasında sözlü sunum değerlendirmeleri. Jüri tarafından projeler puanlar verilerek değerlendirilir.

Ön değerlendirmelere 2 Şubat 2017 tarihinde TÜBİTAK tarafından onaylanan Jüriler tarafından başlayacaktır.

Değerlendirmeler Proje Raporu dikkate alınarak, TÜBİTAK puanlama tablosuna göre yapılmaktadır. Değerlendirme sonucunu gösterir tablo, başvuru yapan öğrenci ve danışman öğretmenlere e-posta olarak TÜBİTAK tarafından iletilecektir.

02 Mart 2017        : Sergiye davet edilecek öğrencilere e-posta ile davet gönderilmesi (TÜBİTAK tarafından gönderilecektir). 100 Proje Eskişehir Bölge Sergisine çağrılacak.

27 Mart 2017           :Eskişehir Bölge Sergisi için projelerin hazırlanması ve sergi açılışı 28-30 Mart 2017  : EskişehirBölge sergisi-ödül töreni. 08-12 Mayıs 2017 : ANKARA Final Yarışması.

Bu Tür Proje Çalışmalarında Temel Amaç: 1) Okullarımızdaki öğrencilerin bizzat proje çalışmalarında yer almalarını sağlamak, 2) Düşünen, kurgulayan ve üreten nesillerin nitelik kazanmalarını sağlamak,

3) Yarışmanın ödülleri, bu sürecin “amacı” değil, gençlerimizi teşvik eden birer “araç”tır. Sürecin bu özelliği gerek öğrenciler gerekse danışmanlar tarafından gözden kaçırılmamalı,

Proje çalışması yapan öğrencilerimiz tarafından araçların asıl amacın önüne geçmemesi gerektiği unutulmamalıdır.

Bu Yarışma, genç beyinleri düşünmeye, gözlem yapmaya, soru sormaya, merak etmeye, merak ettiklerini araştırma ve araştırmalarını ürüne dönüştürmeye yönlendirmekte ve teşvik etmektedir.

Bu bağlamda, projelerin değerlendirilmesinde göz önüne alınacak en önemli husus, projeye kaynak olan fikrin proje sahibi öğrenci /öğrencilerin eseri olmasıdır.

Bu fikir basit; fakat çok ilginç ve pratik bir çözüme yönelik olabilir Bu fikir basit; fakat çok ilginç ve pratik bir çözüme yönelik olabilir. Çünkü büyük başarıların her birinin temelini küçük fikir ve araştırmalar oluşturmuştur.

Öğrencilerin kendi ürettikleri fikirlerine geliştirme aşamasında üniversitelerden ya da araştırma kurumlarından destek almaları doğaldır. Ancak, bu destek, bilgi alma ya da laboratuar imkanlarının kullanımıyla sınırlı olmalıdır.

Projeyi Çalışmasına Başlarken: ♦ Konuyu seçin; ♦ Konuyu inceleyin, araştırın; ♦ Kendi araştıracağınız konuya karar verin; ♦ Bir zaman çizelgesi hazırlayın; ♦ Deneyleri planlayın;

♦ Danışmanınızla konuşun, tartışın ve fikrini alın; ♦ Deneyleri yapın ve projeyi tamamlayın; ♦ Sonuçları inceleyin ve tartışın.

Proje raporunun yazımında dikkate alınması gerekenler: ♦ Proje başlığı ♦ İçindekiler ♦ Giriş ♦ Yöntem

♦ Bulgular ♦ Sonuç ve tartışma ♦ Öneriler ♦ Kaynaklar

Proje Değerlendirme Kriterleri ÖZGÜNLÜK VE YENİLİK: a) Proje, çözüme kavuşturulmak istenilen konuda yenilik ve özgünlük taşıyor mu? b) Yaklaşım, çözüme yönelik mi? c) Verinin analizi ve yorumu özgün mü? d) Malzeme nasıl kullanılmış?

BİLİMSEL YÖNTEM: Veri toplamada kullanılan örneklem (gözlem- ölçme-deneme) a) Problem açık ve kesin olarak belirtilmiş mi? b) Problem, bilimsel kurallar çerçevesinde sistematik bir anlam içermekte midir?

c) Çözüme ulaşmak için yöntemsel plan var mı c) Çözüme ulaşmak için yöntemsel plan var mı? d) Değişiklikler açıkça belirlenmiş ve tanımlanmış mı?

e) Eğer proje takip gerektiriyorsa, öğrenci/öğrenciler bu gerekliliğin farkında mı ve bu takibi doğru bir şekilde yapmışlar mı? f) Sonucu destekleyecek yeterli veri var mı?

TUTARLILIK VE KATKI Proje sahibi, projenin geliştirilmesi sürecinde neden- sonuç ilişkisi kurarak projeye katkıda bulunmuşlar mı ve amaç-sonuç arasında tutarlılık var mı? a)Yapılan araştırmaya bağlı bir proje gerçekleştirilebilmiş mi?

b) Projenin tamamlanması sürecinde gerçekleşen amaç ile ilk niyet arasında uyum var mı? c) Sonuçlar, deneysel olarak ispatlanmış mı?

ÖZÜMSEME VE HÂKİMİYET Sunum ile ilgili değerlendirme ölçütleri: a) Proje, açıkça tartışılmış, amaç-prosedür ve sonuçları yeterli düzeyde açıklanmış mı? Bu noktada projenin temel amacından sapan ezberlenmiş sözler olup olmadığına dikkat edilmelidir.

b) Projenin önemli noktaları sistematik bir şekilde sunuldu mu b) Projenin önemli noktaları sistematik bir şekilde sunuldu mu? c) Veri ne anlaşılırlıkta sunuldu? d) Sonuçlar ne anlaşılırlıkta sunuldu?

e) Sunum ne açıklıkta yapıldı e) Sunum ne açıklıkta yapıldı? Sunum sırasında herhangi bir hileye başvuruldu mu? f) Projenin hazırlanışında diğer kişi ve kurumlardan (rehber öğretmen, laboratuvar, üniversite.. vb. ) ne ölçüde yardım alınmış?

UYGULANABİLİRLİK: Literatüre yeni bir yöntem, metot kazandırıyor mu UYGULANABİLİRLİK: Literatüre yeni bir yöntem, metot kazandırıyor mu? / Gerçek hayatta kullanılabilir bir sonuç ortaya koyuyor mu?

KAYNAK TARAMASI: a) Proje sahibi öğrenci/öğrenciler, yaptıkları araştırma ile ilgili bilimsel literatüre hâkim mi? b) Öğrenci/öğrenciler, kaynakları Proje Raporu içinde kullanmışlar mı? c) Öğrenci/öğrenciler, kaynakları proje ile ilişkilendirmişler mi?

Sonuç olarak, bu yarışmanın amacı öğrencilerimizi, araştıran, yorum ve ekip çalışması yapabilen, bilgiyle donanmış kişiler olarak değişik alanlarda rekabet ortamına hazırlamak,

Onları Ülkemizin kalkınma ve gelişmesinde rol alan özgüvenli lider şahsiyetler olarak yetiştirmektir.

2006-2016 YILLARINDA BÖLGELERE GÖRE YAPILAN TOPLAM PROJE BAŞVURU SAYILARI

2016 YILINDA TÜRKİYE GENELİNDE BÖLGELERE GÖRE BAŞVURU SAYILARI

2016 YILINDA TÜRKİYE GENELİNDE BÖLGELERE GÖRE BAŞVURU YÜZDELERİ

2016 YILI VAN BÖLGESİNDEKİ İLLERİN PROJE BAŞVURU SAYILARI

İllerin Başvuru Saylarına Göre Yüzdelik Katkıları

Eskişehir Bölge Yarışmasında Ödüller: Birincilere (kişi başı) 600 TL İkincilere (kişi başı) 450 TL Üçüncülere (kişi başı) 350 TL verilmektedir. Danışman Öğretmenler de dereceye giren öğrencilerinin aldıkları miktar kadar ödül verilmektedir.

08-12 Mayıs 2017 Final Yarışmasına 12 Bölgeden 220 proje davet edilmektedir. Bu projeler arasından Türkiye’den 10 proje Uluslararası Intel ISEF proje yarışmasına katılmaktadır.

-Dünya genelinde 1000 proje bu yarışmaya katılıyor -Avrupa Birliği Genç Araştırmacılar Proje Yarışması -Bu yarışmalarda Ürüne dönüşecek projelere ödül veriliyor.

2016 ANKARA Final Ödülleri: Yılın Genç Araştırmacısı: 3500TL Birincilik: 3000 TL İkincilik: 2500 TL Üçüncülük: 2000 TL Teşvik: 1500 TL

Teşekkürler!