OKUMA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgisayar ve Internet Bağımlılığı
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Sınav ve Test Tekniği Her işin bir tekniği vardır.
HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV İPUÇLARI.
HOŞGELDİNİZ.
KİTAP VE OKUMA SEVGİSİ ÜZERİNE…
KÜTÜPHANE HAFTASINA HOŞGELDİNİZ
NE KADAR OKUYORUZ?.
Kitap Okumanın Önemi....
Evde Olumlu Öğrenme Ortamı Oluşturmak
OKUMAKLA İLGİLİ BAZI İSTATİSTİKLER
Hazrlayan: Sebiha Şafak
KİTAP VE OKUMA SEVGİSİ ÜZERİNE…
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
Tatilde Yapılacaklar.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
Çocuğunuza kitap okuma alışkanlığı kazandırmada altın öneriler...
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
Soru işareti ?.
BİR TIKLA ELEKTRONİK POSTA
1)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, söylenenin duygusu söz konusudur?
ADIYAMAN REHBERLİK ARAŞTIRMA
SEMİNERİN TEMEL FELSEFESİ
BAŞARI VE MOTİVASYON.
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
3-B Sınıfı Veli Toplantısına Hoşgeldiniz
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
OKUMAKLA İLGİLİ BAZI İSTATİSTİKLER
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
BİR KİTAP BİR DOST.
Ömer KIRMACI & Cihan BAYRAKTAR
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI
KÜTÜPHANECİLİK HAFTASI.
ALIŞKANLIĞI VE sitesinin KULLANIMI
URQUHART YASASI.  Urquhart Yasası bilimsel dergilerin “kütüphane ötesi kullanımı”nın (supralibrary use), bu dergilerin her kütüphanenin “kütüphane içi.
Kütüphane ile ilgili özlü sözler
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HAZIRLAYAN VE SUNAN ŞABAN DOGAN 2015
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
ANA BABA OKULU SEMİNERİNE
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
 her sorunun bir doğru cevabı, bir çeldiricisi iki tanede kendi içinde doğru fakat kesinlikle cevap olamayan şıkkı vardır.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
KİTAP OKUMA ÜZERİNE ….
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU TEOG İLK 3 ÖĞRENCİSİ –Taha Emir Arslan –Bican Çağrı Göksel – Ramazan Duyar.
İLGEÇ (EDAT).
ANA BABA OKULU SEMİNERİ.
Çİzgİ Romanlar.
GRUP OKUTMATİK.
FARKLI YAŞ GRUPLARINDAKİ ÇOCUK KİTaPLARININ İNCELENMESİ
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
Kitap Okuma Projesi “KİTAP OKU[YORUM]”
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
HAZIRLAYAN ERTUĞRUL KAÇMAZ
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ANNEM OKUYOR BİZ DİNLİYORUZ
Neden kitap okuyoruz.
SOSYAL BİLGİLER Örnek Ders Anlatımı Farklı Konulardan
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

OKUMA

Hacettepe Üniversitesinin yapmış olduğu bir araştırmaya göre; Öğrencilerin yüzde 71,7’si ya hiç kitap okumuyor ya da “2 ayda bir veya daha az” kitap okuyor. Okuma alışkanlığına sahip öğrencilerin oranı ise yüzde 6,8. Öğrencilerin yüzde 70,3’ünün evinde ders kitapları dışında bir kitaplık bulunmuyor.

Rakamlara göre, anne-babaların büyük bölümü ne çocuklarına hediye olarak kitap tercih ediyor ne de çocuğunu kitapçıya götürüyor. Annelerin yüzde 78,8’i, babaların ise yüzde 70,9’u şimdiye kadar çocuğunu hiç kitapçıya götürmemiş. Ebeveynin, çocuğunun kitap okumasına tepkisinin ne olduğuna yönelik soruya verilen yanıt ise annelerin yüzde 67,5’i, babaların yüzde 59’unun bu konuya tepkisiz kaldığı yönünde.

Çocukların kitap okumasına ilişkin ebeveynlerinin yüzde 66,6’sının “hiç bir şey demedikleri”, yüzde 4,7’sinin “kitap okumak yerine ders çalış dedikleri”, buna karşın sadece yüzde 28,8’inin “aferin dedikleri” ankette, ebeveynlerin kitap okuma alışkanlıklarına da yer veriliyor. Annelerin yüzde 49,7’sinin, babaların yüzde 39,5’inin kitap okumadığının görüldüğü araştırmada, ebeveynlerin üçte ikisinden fazlasının da çocuğuna okul öncesi dönemde kitap okumadığı ortaya çıktı.

Elde edilen verilere göre, öğrencilerin yüzde 69,2’si kütüphaneye ödev için gidiyor. Öğrencilerin sadece yaklaşık dörtte biri ödünç kitap alma, boş vakitlerini değerlendirmek gibi daha anlamlı amaçlarla kütüphane kullanıyor. Araştırmadan çıkan bir diğer sonuç da ebeveynlerin çocuğunu kütüphaneye götürmediklerini gösteriyor. Annelerin yüzde 84’ü, babaların da yüzde 90,1’i çocuklarını hiç kütüphaneye götürmüyor.

Türkiye ile bazı ülkelerin kitap okuma alışkanlıkları karşılaştırıldığında; Japonya’da toplumun %14’ü Amerika’da %12’si İngiltere ve Fransa’da %21’i düzenli kitap okurken Türkiye’de bu oran sadece %0,01

Başka bir karşılaştırmada; Bir Japon bir yılda ortalama 25 Bir İsviçreli bir yılda ortalama 10 Bir Fransız bir yılda ortalama 7 kitap okurken Türkiye’de 6 kişiye yılda 1 kitap düşüyor.

Kitap okumak için Türkiye’de bir kişinin ayırdığı zamanın; 300 katını Norveçli 210 katını Amerikalı 87 katını İngiliz ayırıyor.

Düzenli olarak kitap okumanın faydaları Kişinin kelime dağarcığı gelişir. Empati yetisi gelişir ve açık fikirli birey olma imkanı sunar. Düzenli kitap okuyanların daha zeki olduğu kanıtlanmıştır.

Düzenli olarak kitap okumanın faydaları Bilgi birikimi gelişir ve derinleşir. İnsanların yaratıcılığını artırır. İnsanları daha duyarlı birey haline getirir.

Düzenli olarak kitap okumanın faydaları İnsanların odaklanmasını güçlendirir. Hafızayı güçlendirir. İnsanların kendilerini daha kolay ifade edebilmelerine yardımcı olur.

Kitap Okuma Alışkanlığı Kazanmak İçin

Ne demişler: “Ağaç yaşken eğilir” Ne demişler: “Ağaç yaşken eğilir”. Daha küçük yaşlarda kitap okumaya başlayan, okumaktan keyif alan ve bunu alışkanlık haline getiren çocuklar büyük ihtimalle ilerleyen yaşlarda da kitap okumaya devam edeceklerdir. İlk olarak okunacak materyal olmalı. Dergi, gazete, kitap vb. Önemli olan bize bir başlangıç sağlaması. Okunacak materyal yoksa nasıl okuma alışkanlığı kazanabiliriz ki? Ve ilk etapla çok kalın bir kitap seçmemeliyiz. Günde 15 dk. okuma alışkanlığı kazanmamız gerek. Ve bu sürede sadece kitaba odaklanmalı, başka hiçbir şeyle ilgilenilmemeli. Zamanla bu süre 20, 30 ve daha fazla dakikaya çıkacaktır.

Başladığımız bir kitaptan sıkılırsak, odaklanamazsak ya da bitiremeyeceğimizi düşünüyorsak hemen bırakmalıyız. Demek ki o kitap bize göre değilmiş. Ve hemen başka bir kitaba başlamalıyız. Okuduğumuz kitabı sosyal medyada paylaşmak bizi motive edebilir. İlgimizi çekebilecek konuları işleyen romanları bir yerlere not edebilir ve ilk fırsatta bunları alabiliriz.

İlk etapta eski ve yabancı kelimeleri içeren, anlaşılması zor kitapları seçmeyin. Öğrencilerin örnek aldıkları kişilerin de kitap okuyor olması avantajdır. Örneğin çok sevdiği babası, abisi ya da öğretmeni kitap okuyorsa öğrencide kitap okuma isteği artacaktır. Anne-babalar kitap okuyan çocuklarına teşvik edici sözler söyleyebilirler (aferin kızıma/oğluma) ya da okuduğu kitapla ilgili soru sorabilirler. (kitapta ne anlatıyor?, beğendin mi kitabı?)