OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
Günlük Akış ve Günlük Akışın Önemi
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Öğrenci Merkezli Eğitim
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ROL OYNAMA.
PARMAK OYUNLARI.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Philips 66 Tartışma Tekniği (1/6)
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
ÜSTÜN YETENEKLİLER EĞİTİM MERKEZİ. Misyonumuz Hedef kitlesindeki öğrencilerden zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasiteleri veya özel akademik alanlarda.
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BİLGİSAYAR OYUNLARININ ETKİLERİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
OYUN OYUNLAŞTIRMA YÖNTEMİ
OYUN ve OYUNCAK SEÇİMİ.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Çağdaş Mesleki Rehberlik ve
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
BİLİŞSEL (KOGNİTİF) GELİŞİM
Oyunun Özellikleri ve Önemi
ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ Oyunun Tarihçesi ve Oyun Kuramları
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
2015/2016 ANTALYA 3 . GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI PROJESİ
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
OYUNUN GELİŞİM ALANLARINA ETKİSİ VE ÇEŞİTLİ ÖRNEKLER
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OYUN VE OYUNUN ÖNEMİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
Sembolik Düşünce Nedir
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Zekâ Oyunları.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi

Oyun Nedir ? Oyun, “belli bir amaca yönelik olan ya da olmayan, kurallı ya da kuralsız gerçekleştirilen fakat her durumda çocuğun isteyerek ve hoşlanarak yer aldığı,fiziksel,bilişsel,dil,duygusal, ve sosyal gelişminin gelişiminin temeli olangerçek yaşamın bir parçası ve etkin bir öğrenme sürecidir.” (Axline )

Oyun , çocuğun zihinsel gelişiminin bir aynasıdır . Ancak oyun yalnızca br ayna olarak kalmamamakta ,çocuğun hayatının önemli bir kısmınI oluşturur; kişilik ve yeteneklerini geliþtirmesine fırsat yaratarak onu eriþkin dünyasına hazırlar. Gelişim basamaklarındaki ilerleyiş ile birlikte oyun ve oyuncak kavramında ve seçiminde de değişiklikler ortaya çıkmaktadır. Çocukların sağlığından sorumlu anne babalar ve doktorlar için bu değişimin sağlıklı bir şekilde gerçekleştiğini izlemek zorunludur. Bu nedenle oyun ve oyuncak kullanımını ayrıntılı olarak değerlendirebilmek önem kazanmaktadır.

Yaş dönemlerine göre Oyun Piaget’e göre çocuk önceleri daha çok sensorimotor oyunla başlar, zamanla sembolik oyun kapasitesi gelişir ve daha sonra yapılandırılmış ve kurallı oyunlara geçer .

0-1 yaş İlk bir yaştaki oyunun iki ana amacı vardır : keşif ve öğrenme motor ve sosyal becerilerin geliştirilmesi İlk oyunları ebeveynle oynayan çocuk altıncı aydan itibaren oyunlarına oyuncakları ve ev eşyalarını da dahil eder ve karşılaştığı nesnelerin ayrıntıları ile bilgi toplamaya çalışır. Bu dönemde taklit önemlidir , yeni hareketler öğrenir.

1-2 yaş İkinci yaşla beraber sembolik oyunlar başlar . Tanıdığı neslerin ne işe yaradığını gösteren hareketler yapar. İnce motor becerileri tam gelişmediği halde blokları üst üste koyma gibi oyunlar oynamaya başlarlar. Dikkat süresi kısa ve planlama olmadığı için oyunun tam bir amacı yoktur. Ortak dikkat gelişimi vardır ,annenin gösterdiği bir şeye odaklanma ve taklit etme ihtimali artar.

2- 3 yaş Bu yaşta oyuncaklara dikkati odaklama artar. ve artık bloklardan daha detaylı birşeyler yapmayı düşünüp planlayabilir. dikkat süresinin artması sonucu çocuk tv programlarını daha uzun süre izleyebilir 2 yaşına kadar yalnız oynayan çocuk bu dönemde grup içindeyken oyuncak alışverişinin olabildiği paralel oyun evresindedir.

3-6 yaş Oyun dönemi olarak adlandırılan bu dönemde çocuk, paralel oyunu bırakıp yaşıtlarıyla oyun kurmaya başlamıştır. 4 yaşından itibaren amaca yönelik ve senaryosu olan oyunlar izlenir ve bilişsel olarak kuralları anlamaya ve kabullenmeye daha hazır hale gelir. Bu dönemde aileyle kitap okuma; soyut düşünme kapasitesini geliştirir.

Oyunun faydaları Çocuğun yaratıcılığını kullanmasını sağlar Hayal gücünün , yetkinliğini ,fiziksel , bilişsel ve duygusal gücünü geliştirir. Çevrelerindeki dünya ile etkileşmeye ve kaynaşma başlamalarını sağlar Kendilerinin yönetebileceği, korkulatının yenip, erişkin roller deneyebilecekleri bir dünya yaratmalarını sağlar Yeni yetenekler geliştirerek özgüvenlerini ve esneklilklerini arttırır.

Yaratıcı oyun Faydaları: 2 - 6 arasında görülen sembolik , senaryolu oyunlara denir. Faydaları: pozitif duygulanım artar dil becerileri artar bir konu üzerinde dikkatin devam ettirilmesi gelişir hayal ile gerçek ayrımı yapılır empati artar yaşıtları ve yetişkinlerle iş birliği içinde olmasını sağlar liderlik özelliği kazanır farklı görüş açılarını kabullenir olay örgüsü kurabilme(giriş gelişme sonuç) yeteneği kazanır olayların sonucunu tahmin edebilme yeteneği kazanır

Oyuncak Seçimi En iyi oyuncak, çocuğun tekrar tekrar oynamak isteyeceği ve her defasında ona daha çok oyun ve daha fazla haz veren oyuncaktır. Oyuncak çocukta merak uyandırmalı, kasları çalıþtırmalı, girişimciliği ve düş gücünü arttırmalı, çocuğu problem çözmeye yönlendirmelidir.4, 5 Oyuncak seçiminde öncelikle göz önüne alınan etken, çocuğun yaşıdır.

Christian Gotthilf Salzmann Oyunlar gülden zincirlerdir. Eğitici onlarla gençliği kendine bağlar. Fakat oyunlar aynı zamanda karakter parlatan ve cilalayan çakmak taşlarının bulunduğu akar bir sudur da! Christian Gotthilf Salzmann