Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
 Türkiye’de Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) projesi ile okul ortamlarının teknoloji ile bütünleşmesini sağlayacak olan.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Program Tasarım Modelleri
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Etkili Öğretmen Kimdir?
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geçerlik ve Kullanışlılık
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Ölçme, Değerlendirme ve Durum Belirleme - devam
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu

Geniş Ölçekli Testlerin Doğuşunda Etkili Olan Faktörler Geniş ölçekli testler, 1980’lerdeki “No Child Left Behind” görüşünün yaygınlaşması ile daha güvenilir ve geçerli ölçümler yapabilme ihtiyacı sonucu olarak giderek yaygınlaşmıştır. Teknolojideki gelişmeler de daha kısa uygulama süresinde, daha az maliyetle makinelerle puanlanabilen ve tek tiplikten uzak sınavların uygulanmasına olanak vermiştir. DePascale(2011)

Geniş Ölçekli Testlerin Doğuşunda Etkili Olan Faktörler Küreselleşmeyle birlikte ülkeler arasındaki uzaklıkların azalışı, insanlar arası etkileşimi; bu da ülkeler arası işbirliğini ve bilgi paylaşımını artırmıştır. Bu yakınlaşmalar, ticaret, teknoloji, turizmin yanı sıra sosyal bilimlerin psikoloji ve eğitim gibi alanlarında da görülebilmektedir. Bu etkileşimlerin sonucu olarak da çeşitli işbirlikleri doğmaktadır. Söz konusu işbirliklerinden doğan birliklerin aracılığıyla, farklı ülkelerdeki belli yaş grubundaki öğrencilerin öğrenme becerileri rutin olarak izlenmektedir.

Geniş ölçekli testler, büyük öğrenci gruplarına uygulanan ve okul öğrenmelerinin izlenmesi amacıyla yapılan çalışmalarda birden çok derse yönelik öğrenci kazanımları ölçülmesinde kullanılan araçlardır. Bu yollarla farklı ülkelerin eğitim sistemlerine yönelik önemli bilgiler toplanabilmektedir.

Geniş ölçekli başarı testleri, başta ABD olmak üzere gelişmiş pek çok ülkede eğitime yönelik karar verme ve planlama aşamalarında sıklıkla başvurulan uygulamalardır. Geniş ölçekli testlerin sonuçlarından eğitimin çeşitli paydaşlarına (öğrenci, öğretmen, yönetici ve veliler) farklı şekillerde faydalar sağlamaktadır. (MEB, 2010)

Geniş Ölçekli Testlerin Sonuçlarında Yararlanma Geniş ölçekli testlerin sonuçlarından eğitimin çeşitli paydaşları farklı yönlerde yararlanmaktadır: Öğrenci: Testteki maddeler öğrencilerin sahip olmaları gereken bilgileri ve becerileri ölçmeye yönelik olacağından, öğrenci, düzeyine uygun hazırlanmış bir raporla kendisiyle ilgili sonuçlardan haberdar edilebilir. Öğretmen: Öğretmenler test sonuçlarına dayalı olarak bilgilendirilebilir. Öğretmen test sonuçlarına dayalı olarak izlediği öğretme stratejilerinde ve kullandığı ölçme-değerlendirme yaklaşımlarında gerekli değişikliklere gidebilir. (Çakan, 2003)

Geniş Ölçekli Testlerin Sonuçlarında Yararlanma Öğretim Programı: Testler, uygulanan öğretim programındaki gelişmeleri yorumlamak, programı geliştirmek, iyileştirmek ve değerlendirmek için kullanılabilir. Veliler: Test sonuçları, velileri, çocuklarının akademik başarılarından, gelişimlerinden haberdar etmek için kullanılabilir. Öğretim stratejileri ve materyalleri: Test sonuçlarından, hangi hedeflerin kazanılmadığını ve bunları kazandırmak için öğretim stratejilerinin ve materyallerinin etkililiğine ilişkin ne tür önlemler alınacağı kararlaştırılabilir. (Çakan, 2003)

Geniş Ölçekli Testlerin Sonuçlarında Yararlanma Pek çok ülkede uygulanan geniş ölçekli sınavların sonuçlarından hareketle; Eğitime yönelik kararlar alınmakta Öğrenci gelişimi izlenmekte Okulların başarılarının ve performanslarının yıllara göre incelenmekte Öğretim programları araştırılmakta, değerlendirilmekte ve yenilenmektedir (Eurydice, 2009).

Türkiye’de Geniş Ölçekli Testler Bu konuda çalışmalar 1990’lı yıllarda başlamış ve 1990’lı yılların sonlarına doğru ortaya somut örnekler çıkarmıştır (Çakan, 2003). İlk önemli çalışmalar, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir birim olan ve 1992’de kurulan Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (EARGED) tarafından Türkiye genelinde Türkçe, Sosyal Bilgiler, Fen Bilgisi ve Matematik alanlarında 5., 6., 8., 9. ve 11. sınıf düzeylerinde durum tespit sınavları yapılmıştır (MEB, 1999). Bu testlerin kullanım amacı, “Türkiye genelinde farklı sınıf düzeylerinde ve farklı konu alanlarında öğrencilerin neler bildiğini, hangi zihinsel becerilere sahip olduğunu, eksikliklerinin neler olduğunu tespit etmek ve bu bilgileri bakanlığın ilgili birimlerine iletmek” tir (MEB, 1997: 1).

KAYNAKLAR Çakan, M. (2003). Geniş ölçekli başarı testlerinin eğitimindeki yeri ve önemi. Eğitim ve Bilim, 28(128), 19-26. Euryice (2009). Avrupa’da Öğrencilerin Ulusal Ölçümü: Hedefler, Organizasyonu ve Sonuçların Kullanımı. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_repor ts/109EN.pdf adresinden 14 kasım 2014 tarihinde alınmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı, Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı. (1997). Durum Tespit Raporu: Fen Bilgisi Ve Matematik. MEB Basım Evi: Ankara. Milli Eğitim Bakanlığı, Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı. (1999). Nihai test uygulamaları dökümü. MEB Basım Evi: Ankara Milli Eğitim Bakanlığı, Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (2010). Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı Durum Belirleme Raporu: Türk Edebiyatı, Dil ve Anlatım, Matematik, Geometri, Fizik, Kimya, Biyoloji, Tarih, Coğrafya, İngilizce. Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Yayınları.