Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
DİYARBAKIR 2008.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Program Tasarım Modelleri
Sözsüz İletişimin Özellikleri
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
OKUL ÖNCESİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
TAM ÖĞRENME MODELİ.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Görev 1 31 Ekim e kadar Görev 1’i tamamlayıp ye göndermeniz gerekiyor.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Bilginin Organizasyonu
Program Tasarım Modelleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Etkili Öğretmen Kimdir?
Eğitsel Rehberlik.
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRETİM İLKELERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Tezin Olası Bölümleri.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Nimet IŞIK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlköğretim Bölümü
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Sunum transkripti:

Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUL KORİDORLARINDA SERGİLENEN KAVRAM KARİKATÜRLERİNE YÖNELİK ALGILARI Doç. Dr. Şengül ATASOY Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, İlköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi ABD, Çayeli/Rize

Araştırmanın Gerekçesi ve Önemi Mevcut araştırmalar kavram karikatürlerinin; farklı yaş ve yeteneğe sahip öğrenciler için uygulanabilir olduklarını, öğrencilerin problem çözme, eleştirel düşünme gibi yüksek düzeyde düşünme becerilerine katkı yaptıklarını, onları araştırmalarla aktif bir şekilde meşgul ettiklerini, kavram yanılgılarını gidermede yapılandırmacı bir role sahip olduklarını ve argüman oluşturma sürecini daha etkili hale getirdiklerini göstermiştir.

Sınıf içi öğrenme etkinliklerinin parçası olarak kavram karikatürleri Stuart Naylor ve Brenda Keogh tarafından 1998 yılında yürütülen “Science on the Underground” projesinde poster formatındaki kavram karikatürlerinin Londra Metrosunda sergilenmesi ve halkın fene ilgisinin ve farkındalığının araştırılması

Araştırmanın Amacı Öğretmen adaylarının okul koridorlarında sergilenen kavram karikatürlerine yönelik algılarını belirlemek amaçlanmıştır.

Araştırmanın Problemi Okul koridorlarında poster olarak sergilenen kavram karikatürleri farklı programlardaki öğretmen adaylarının fizik ilgisini ve farkındalığını nasıl etkilemektedir?

Araştırmanın Yöntemi Fenomonografik (olgubilimsel) araştırma deseni Çalışma 2013-1014 akademik yılında Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde 673 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. 14 hafta boyunca posterler sergilenmiştir. Kuvvet, hareket, ışık, ses, manyetizma ve astronomi gibi farklı fizik konularında toplam 28 adet kavram karikatürü geliştirilmiştir.

Araştırmanın Örneklemi Kademe Ana Bilim Dalı Sınıf Üniversite (N=542) Fen bilgisi Öğretmenliği (N=128) Fen bilgisi öğretmenliği 1. Sınıf (30) Fen bilgisi öğretmenliği 2. Sınıf (25) Fen bilgisi öğretmenliği 3. Sınıf (47) Fen bilgisi öğretmenliği 4. Sınıf (26) Sınıf öğretmenliği (N=184) Sınıf öğretmenliği 1. Sınıf (14) Sınıf öğretmenliği 2. Sınıf (26) Sınıf öğretmenliği 3. Sınıf (108) Sınıf öğretmenliği 4. Sınıf (36) Matematik öğretmenliği (N=230) Matematik öğretmenliği 1. Sınıf (35) Matematik öğretmenliği 2. Sınıf (72) Matematik öğretmenliği 3. Sınıf (71) Matematik öğretmenliği 4. Sınıf (52)

Örnek Poster

Veri Toplama Aracı Anketin ilk beş sorusu 1. Posterlere ilk tepkiniz nasıl oldu? Niçin? 2. Posterlerdeki olaylar hakkında düşünürken ne tür zorluklar yaşadınız? Neden? 3. Posterlerdeki cevabı bulabilmek için neler yaptınız? (poster hakkında biriyle konuşma gibi) Başka bir çaba sarf ettiniz mi? (eve gittiğinde bir bilim araştırması yapmak veya farklı bilgi kaynaklarını kullanmak gibi) Neden? 4. Posterlerin fizik öğrenmenizde nasıl yardımı oldu? Açıklayınız. 5. Posterlerin fizikle günlük hayat arasında bağlantı kurmanızda ne gibi yararları olduğunu düşünüyorsunuz? Nasıl olduğunu açıklayınız.

Soru bazında ortaya çıkan kategoriler Bulgular Soru bazında ortaya çıkan kategoriler Temalar Posterlere ilk tepkiler Posterleri yorumlamadaki güçlük durumları Posterdeki cevabı araştırma yolları Posterlerin fizik öğrenmelerine katkısı Farkındalık Basitlik Farklılık Öğretici bulma İçeriği anlama Zihinsel çelişki Ön bilgilerini hatırlama Birine danışma Araştırma yapma Zihinsel faaliyet Eksik bilgilerini fark etme Bildiklerinin farkında olma Yeni bilgiler edinme Günlük hayatla ilişkilendirme Öğrenmeye katkı sağlama Düşük Farkındalık Beğenmeme İlgisizlik İlgisizlik Faydası olmadığını düşünme Farkında olmama İlgisiz cevap ve cevap yok Cevap yok İlgi İlgi ve merak

Bulgular

Bulgular

Bulgular

Bulgular

Bulgular

Sonuçlar Araştırmaya katılan öğrencilerin %81’inin doldurduğu anketlerin analizinden elde edilen kodlar gruplandırıldığında kavram karikatürlerinin okul koridorlarında sergilenmesiyle düşük ve yüksek olmak üzere farkındalık oluşturduğu ve fiziğe ilgiyi artırdığı sonucuna varılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin %19’unun posterleri hiç fark etmediklerini veya ilgilenmediklerini ifade ederek anketleri doldurmamaları bu öğrencilerde kavram karikatürlerinin hiç farkındalık oluşturmadığını göstermektedir.

Sonuçlar Öğrencilerin çoğunun posterleri ilk gördüğünde mevcut öğretim araçlarından farklı oldukları için şaşırmaları, yazıdan farklı bir sunum olduğu için beğenmeleri, ilgi duymaları ve incelemeleri; kavram karikatürlerinin geleneksel öğretim araçlarından farklı olmasının ve öğrencilerin dikkatini çektiğinin bir göstergesidir.

Sonuçlar Öğrencilerin doğru cevabı bulma ve ön bilgileri hatırlama konularında güçlük çekmeleri ve bu süreçte çoğunlukla arkadaşlarıyla fikir alış-verişinde bulunmayı tercih edip daha bilimsel bilgilere ulaşabilecekleri yazılı veya çevrimiçi kaynakları daha az kullanmaları onların doğru cevap için oldukça sabırsızlanmalarının ve araştırma yapma alışkanlıklarının olmamasının bir sonucu olabilir.

Öneriler Fizik konularında hazırlanan kavram karikatürlerinin farkındalık oluşturduğu sonucundan hareketle kimya, biyoloji, matematik gibi diğer disiplinlerde ve son zamanlarda daha çok önem kazanan sosyobilimsel konularda da geliştirilmesi önerilmiştir.