MEDYA, PARA VE PİYASA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MİLLİ GELİR VE İSTİHDAM TEORİSİ
Advertisements

POST KEYNESYEN İKTİSAT
ARZ VE TALEP I: PİYASALAR NASIL İŞLER?
I. Ders notları: EKONOMİK SİSTEMLER ÜZERİNE GENEL BİR BAKIŞ
Refah İktisadı Tanım: Kamu Ekonomisi
MAKROEKONOMİ”YE GİRİŞ
MERKANTİLİZM TANIM Orta çağın sonları ile sanayi devrimi arasında kalan dönem. Ticaret Ev-sanayi şeklinde başlayan sanayi Kapitalist sınıf: sanayiciler,
ARZ YÖNLÜ İKTİSAT.
İKTİSADA GİRİŞ.
Uluslararası Ticaret Teorisi(kuramı)
İktisadi Dalgalanmalar
A. Dış Ticaret İşlemleri
Ekonomik Sistemler Pazar EkonomisiPazar Ekonomisi: Kaynaklar fiyat mekanizmasına göre tahsis edilir. Pazar fiyatı talep ve arzın güçlerine göre belirlenir.
1 Ekonominin Kapsamı ve Metodu KISIM I EKONOMİYE GİRİŞ BÖLÜM İÇERİĞİ
MONETARİZM 1955 ile 1965 yılları arasında Milton Friedman ve arkadaşları tarafından kurulmuş ve geliştirilmiştir. Amaç ; gözden düşen miktar teorisini.
KPSS SORULARI KLASİK MAKRO İKTİSAT TEORİSİ
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
Klasik ve Keynesçi İktisat
MAKRO EKONOMİ POLİTİKALARI VE TARIM SEKTÖRÜ İLİŞKİLERİ
Klasik iktisadi yaklaşım
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Keynezyen Analiz ve IS-LM Modeli
AKÖREN ALİ RIZA ERCAN MYO
İŞLETMELERİN KURULUŞU
MİKROİKTİSAT: Teori ve Uygulama Bölüm 1: Mikroiktisada Giriş By Edgar K. Browning & Mark A. Zupan John Wiley & Sons, Inc. 9 th Edition, copyright 2006.
TÜKETİMİ DİĞER ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Copyright ©2004, South-Western College Publishing Uluslararası İktisat By Robert J. Carbaugh 9th Edition 2. Bölüm: Modern Ticaret Teorisinin Temelleri.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Copyright ©2004, South-Western College Publishing Uluslar arası İktisat By Robert J. Carbaugh 9th Edition Bölüm 5: Tarifeler.
İSTİHDAM VE İSTİHDAMLA İLGİLİ KAVRAMLAR
KAPİTALİST SİSTEM.
ANIL DALKIRA ALİCAN YILMAZ SERAL ŞAHİN.
SOSYALİZM NEDİR? Kara dayalı sistemindeki özel mülkiyet yerine ortak mülkiyetin, sermayeyi elinde tutan azınlık kitlenin kendi istekleri doğrultusunda.
1929 BUHRANI VE türkİye ekonomisi üzerİne etkİleri
Reklamlar Bir malı tanıtıp beğendirmek için yapılan çalışmalara reklam diyoruz. Reklamlar televizyon, radyo, gazete, dergi ve duvar panoları aracılığıyla.
İktisadın Konusu 1 İktisadın konusu insan davranışlarıdır. Almak, satmak, tüketmek, üretmek vb.
UluslararasI tİcaret teorİsİ Analİzlerİ
 Bölüm 8: Piyasa Koşulları ve Kârı Ençoklama Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
 Bölüm 2: Piyasa Ekonomisi ve Fiyatların Oluşması Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
EKONOMİK SİSTEMLER ÜZERİNE GENEL BİR BAKIŞ
ULUSLARARASI TİCARET TOERİSİ ANALİZLERİ:
Makro İktisat.
1 Ekonominin Kapsamı ve Metodu KISIM I EKONOMİYE GİRİŞ BÖLÜM İÇERİĞİ
FİYAT MEKANİZMASI.
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
Oyun Kuramı Temel Kavramlar ve Bazı Örnekler
MAKRO EKONOMİYE GİRİŞ VE TEMEL KAVRAMLAR
MAKROEKONOMİYE GİRİŞ Oya Cesur Demir.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
TEMEL MİKROEKONOMİ 1.GİRİŞ.
MAKRO İKTİSAT I BÖLÜM 9 UZUN DÖNEMDE HASILA VE FİYAT DÜZEYİ: KLASİK MAKRO MODEL YRD. DOÇ. DR. OKTAY KIZILKAYA.
Toplam Arz, Toplam Talep ve Ekonomik Denge*
İçerik PARA (PARANIN ÖZELLİKLERİ, FONKSİYONLARI, ÇEŞİTLERİ, PARANIN KIYMETİNİN ÖLÇÜLMESİ, ENFLASYON, DEFLASYON, DEVELÜASYON, REVALÜASYON, PARA POLİTİKASI)
Faizlerin Belirlenmesi
Alternatif Makro Modeller: Klasik İktisat
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Alternatif Makro Modeller: Monetarist İktisat
KLASİK MAKRO İKTİSAT TEORİSİ
S.1.Aşağıdakilerden hangisi tüketim fonksiyonunu etkileyen değişkenlerden biri değildir? A) Harcanabilir gelir düzeyi B) Enflasyonla ilgili tahminler.
Makro iktisat nedir? Makro iktisat, ekonominin bütününün işleyişi, yapısı, davranışları ve mekanizmalarını inceleyen bir iktisat dalı olarak ortaya çıkmaktadır.
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 3 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
TEMEL MİKROEKONOMİ 1.GİRİŞ.
MAKRO İKTİSAT GİRİŞ Prof. Dr. Metin BERBER.
BİLGİ EKONOMİSİNİN MALİYETLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN TEORİK ANALİZİ
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
İÇİNDEKİLER Firmalarda Uzun Vadeli Yatırım Kararları (Sermaye Bütçelemesi) Sermaye Bütçelemesi ve Nakit Akımı Analizleri Projenin Nakit Akımlarının Tahmini.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Alternatif Makro Modeller: Keynesyen İktisat
Sunum transkripti:

MEDYA, PARA VE PİYASA

Medya endüstrisinin işleyişini, para, ekonomik düzen ve kâr kavramları olmadan düşünmek olanaksızdır. Medyanın önemli bir kesimini, alana büyük yatırımlar yapan ve kapitalist ekonominin gerekleri doğrultusunda karlarını maksimizi etmek birer piyasa aktörü olarak hareket eden şirketler oluşturur.

Klasik iktisat teorisinin kurucuları sayılan Adam Smith ve David Ricardo’dan, bu teorinin eleştirmenleri arasında yer alan Karl Marx ve John Maynard Keynes’e kadar pek çok iktisat kuramcısı, ekonominin kurucu prensibinin iki değer türü arasında yapılan ayrıma dayandığını savunurlar. Bu kuramcılara göre, her malın bir kullanım değeri (use value) ve piyasa koşullarında edindiği bir değişim değeri (exchange value) vardır.

Adam Smith David Ricardo Karl Marx John M. Keynes

Kârı arttırmanın en yaygın yollarından biri iktisatçıların “kapsam ekonomisi” (economy of scale) dedikleri alan içerisinde yer almaktır. Bir kapsam ekonomisinde, yüksek bir başlangıç maliyetinden sonra, her bir malın birim maliyeti, üretim kapasitesi yükseldiği ölçüde düşmeye başlar. Bunun anlamı, ne kadar fazla üretim yapılırsa, ürün başına maliyetin o kadar düşeceği ve kâr oranının o ölçüde yükseleceğidir.

Kitlesel düzeyde üretilebilen medya ürünleri (gazete, dergi, kitap, müzik CDsi, DVD film vb.) kapsam ekonomisi oluşturmaya uygun niteliktedir. Bunun yolu ürüne yönelik tüketici talebi artırmaktır. Bir gazetenin tirajını artırması iki tür iktisadi fayda sağlar: (1) Her bir nüshanın birim maliyetini düşürerek, birim başı elde edilen kârı artırır, (2) yüksek tiraj gazeteyi reklamverenler için daha cazip getirdiği için reklam gelirlerindeki artışı destekler. Şüphesiz medya endüstrisinin karlılığını etkileyen en önemli gelir kalemi reklamlardır. Medya endüstrisini diğer endüstriyel yapılardan ayıran niteliklerinden biri, reklamlar yoluyla medya dışı ürünlere yönelik talebi şekillendirmek ve böylelikle kapitalist iktisadi düzenin devamlılığında pay sahibi olmak bakımından sahip olduğu güçtür.