. ..

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Halit Yıldırım
Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
Web 2.0 Araçları Rıdvan Gezici
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
ALKAN AYGÜN EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
 Web 2.0 bilgisayar endüstrisinde internetin bir düzlem olarak ilerlemesiyle bir işletme devrimi ve bu düzlemin kurallarını başarı için anlamaya çalışmaktır.
Sosyal Medya.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
REKLAMCILIK Hafta 5.
Aylık Sosyal Medya Faaliyet Raporu Ekim Genel İstatistikler Notlar: Toplam erişim, beğenenler ve hakkımızda konuşulanları görmekteyiz.. Aylık Sosyal.
Kurum İçi Sosyal Medya & Blogy Uygulaması
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
Sosyal Medya, Müşteri Etkileşimi ve Sosyal CRM
Dijital Pazarlama Merve Öztürkcan.
SOSYAL MEDYA.
HAFTA I.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Rıdvan Gezici  Web 2.0 nedir ?  Web 2.0 araçları  Eğitimde web 2.0 ‘nin kullanımı  Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı.
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
WEB 2.0 ARAÇLARI Semra ACAR
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
Modül 5 FACEBOOK.
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
İMRAN YÜCEL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
CEO Web Sitesi Kurduğu Üyelerine, –Sanal kimlik ( vb.) –CV ve iletişim bilgilerini güncel tutmak –Eğitici ve bilgilendirici.
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yeni Nesil Yetenekleri Çekmek İçin Seçme ve Yerleştirme Süreçleri Nasıl Yeniden Yapılandırılır? Levent Sevinç.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
Sosyal Medya ve Türleri
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
SEO Hizmeti. SEO Strateji Site İçi Optimizasyon Sitenin sayfaları ve içerikleri arama motorlarına göre optimize edilir. Araçları Hazırlama Sitenin SEO.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Şeyda GÜRKAYNAK (Y.L. Öğrencisi) Nilüfer Sezen DOĞAN (Y.L. Öğrencisi)
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA VURGUSU TEKSTİL ENDÜSTRİSİNDE
SOSYAL MEDYA.
Temel Bilgi Teknolojileri
AYDIN ARIDURU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

. .

Sosyal Medya Nedir? Sosyal medya, kullanıcılar tarafından yaratılan online içeriktir. Kısaca sosyal medyayı, kullanıcı yaratımlı içerik olarak ifade etmek mümkündür. Sosyal Medyanın; aile ile bağlantı (%89), eğlence (%67), yaratıcı satış yeri (%64), tüketici geri bildirimlerini okuma (%66), pozitif geri bildirim verme (%54), kupan ve promosyonlar (%58), iş bağlantısı (%48) için kullanıldığını biliyor muydunuz?

Sosyal Medyanın Özellikleri Nelerdir? Anlık güncellemeye imkân verir. Sınırsız gerçek zamanlı yorum olanağı vardır. Anlık popülerlik ölçümü mümkündür. Tüm medyanın karma hale gelmesi söz konusudur (Ses, sesim, video ve metin bir arada kullanılabilir) Paylaşım ve katılımı destekler.  

Viral Pazarlama Nedir? Mesajın tanıtım ve etkisinin gitgide büyümesinde potansiyel yaratarak, bireyleri, bir pazarlama mesajını diğerlerine geçirmek için teşvik eden bir stratejidir.

Sosyal Tüketiciyi Etkileyen Şeyler Nelerdir? Rating ve eleştiri siteleri Haber makaleleri Ağızdan ağıza iletişim Blog gönderileri Marka Web siteleri Twitter paylaşımları Facebook sayfa ve paylaşımları YouTube videoları  

Sosyal Medya Şirketler Açısından Önemli midir? Geleneksel medya, markaların kullanıcılar ile tekli iletişim kurduğu mecra, sosyal medya ise markaların, kullanıcılar ile birebir iletişim kurduğu bir medyadır. Bu yönüyle sosyal medyanın kontrol edilmesi ve yönetilmesi oldukça zordur. Sosyal medyada algıların yönetilmesi ayrı bir uzmanlık alanı olarak ortaya çıkmıştır.

Sosyal Medyayı Ölçümleyebiliyor muyuz? Medyanın ölçülebilirliği oldukça güncel bir konudur. Mecralar içinde en ölçülebilir ve sürtünmesiz olanı internet üzerinden pazarlamadır. Televizyon, radyo ve basılı medyanın etkilerini ölçmek tam anlamıyla mümkün olmamakla beraber, 3.parti uygulamalarla bu konuda ölçümleme yapabiliriz. Sosyal medya çalışmaları ise bu iki dairenin ortasında kalıyor diyebiliriz. Sosyal medyada paylaşılan linkler ve bu linklerin web sitemiz üzerinden oluşturduğu trafik ve satışlar ölçülebilir. Yine paylaşım, beğenme ve etkileşim sayıları da raporlanabilir. Ancak sosyal medyanın algılar üstündeki etkisi ve bu etkiye bağlı olarak gelişen tüketici davranışlarını ölçmek mümkün değildir. Tıpkı televizyon, radyo ve basılı yayınlar gibi. Bu yönüyle, sosyal medyanın ölçülebilen yönleri olduğu gibi, ölçülemeyen yönlerinin de olduğunu söyleyebiliriz

· Tek Başına Sosyal Medya Yeterli midir? İstatistiklere ve deneyimimize göre dijital pazarlama kanallarında yapılan tüm çalışmalar bir biri ile entegre ile yapıldığında daha fazla olumlu geri dönüş sağlamaktadır. Bu anlamda geleneksel mecra çalışmaları ile de dijital mecra çalışmalarının entegrasyonu önemli ölçüde başarılı sonuçlar doğurur. Tek başına sosyal medya çalışması markanın kendi konumlandırması ve ulaşmak istediği hedef kitleye göre şekillenebilir ama diğer mecralar ile entegreli kullanılması tavsiye edilir.

· Sosyal Medyada Başarılı Olduğunuzu Nasıl Anlarsınız? Pazarlama stratejisi ile doğru orantılı olarak öncelikli hedefin daha fazla takipçi sayısından çok daha fazla konuşulur olmaktır. Sevilen ve güvenilen marka konumlandırması sosyal medyada yer alan kullanıcılar için önemli bir etkendir ve başarı bu beklentileri sonucu ile ortaya çıkmaktadır. Örnek: Starbucks Yasakşehir Çin de yasaklanması

Sosyal Medya Bütçelendirmeleri Nasıl Belirlenir? Sosyal medya bütçelendirmeleri, markaların pazarlama stratejilerinde ulaşmak istediği sonuçlar ile doğru orantılıdır. Bu anlamda hedef kitlenin yoğun olarak sosyal medyada bulunduğu düşünürsek, marka düzenli proje ve reklam çalışmaları yapmalıdır. Bu da bütçeyi belirleyen önemli etkendir. Sosyal Medyada ne yapmak istediğiniz bütçenizin oluşmasında önemli bir kriterdir....

Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi (Sosyal CRM) Nedir? Sosyal CRM, mal ve hizmet satın alırken şirketle ve birbirleriyle etkileşim kuran müşteriler tarafından yaratılan bilgiden anlayış elde etmektir. İpucu: Topluluk ve ilişki kurmak sosyal CRM’in odak noktasıdır. Bunun için de sosyal medya ön plana çıkmaktadır.

Sosyal CRM’in Amaçları Nelerdir? •Dinleme •Konuşma•Harekete geçirme•Destekleme •Benimseme İpucu: Sosyal CRM amaçları geniş anlamda pazarlama tanımını ifade eder. Pazarlama, pazarlama araştırması ile başlayan ve satış sonrası desteklere kadar uzanan süreci kapsamaktadır. Facebook, Twitter, Friendfeed, Youtube, Linkedin, Flickr, bloglar, forumlar ve sözlüklerin tümü sosyal medyayı oluşturan mecralardır. Bu mecralar hem sayı olarak hem de kayıtlı kullanıcı olarak hızla artmaktadır. Örneğin, Türkiye’de Facebook kullanıcıları 31 milyondan (Ocak 2012) fazladır ve tüm internet kullanıcıları içinde %80 den fazla bir penetrasyona sahiptir.

Sosyal medya öncelikle, marka bilinirliğinin arttırması, müşteri ve potansiyel müşteri adayları ile birebir iletişim kurulmasını sağlar. Stratejik olarak belirli dönemlerde yapılan projeler ve kampanyalar online satışı destekleyen önemli araçlardan biridir. Sosyal medya hedef kitlenizin hangi konuları merak ettiğini, hangi konuları konuştuğunu, hangi ürün ve hizmetleri izlediğini öğrenmenize yardımcı olur. Müşterinizi tanımanıza yardım eder.... Klasik mecralarda yürütülen PR (Halkla ilişkiler) hizmetinin ne denli önemli olduğunu hepimiz biliyoruz. Markaların online ortamlarda sesini duyurabilmesi için, klasik PR hizmetinin yanında bunun dijitale uyarlanmış halini de almalarında fayda vardır. Çünkü dijital yayıncılık, klasik yayınların internet uzantılarından başka, sadece dijitalde yayın yapan mecralar, bloglar ve sosyal ortamları da kapsayan çok geniş bir evrendir. Bu evrene mesajınızın iletilmesi ise farklı bir uzmanlık alanı ve farklı bir iştir. Yine dijital ortamda yayılan içeriğin arama motorlarında görünürlüğünün sağlanması da, SEO (Search Engine Optimisation) bilgisini içerir ki, birçok dijital PR ajansı, dijitale servis edilecek bültenleri bu kurallara göre yeniden yazar.•Endüstride fikir liderleri arasına girmeye olanak sağlar.•Etkileyicileri anlamaya yardımcı olur.•Trafik meydana getirir.•Müşterilerle iletişim kurmayı sağlar.•Görünürlüğü artırır. NOT: Twitter, bir mikroblogging uygulamasıdır. En fazla 140 karaktere kadar girdi yazımına izin vermektedir.

Facebook Pazarlama Stratejileri Neleri Kapsamalıdır? Fanlar (Tüketicilerin %56’sı Facebook’ta fanı olduktan sonra bir arkadaşına bir markayı daha fazla önerdiğini söylemektedir) Etkinlikler Yarışmalar (En iyi yorumu yapana hediye vermek gibi) Reklamlar Paylaşım QR kodlar (İki boyutlu bir barkod sistemidir. “Hoş geldin” videosuna link verme ve/veya mağaza yerini haritada gösterme gibi) İşbirliği Devam eden süreçler (Sadece fanlar için kuponlar sunma gibi)ABD’de her 100 markanın 90’ının Facebook’ta sayfası olduğunu biliyor muydunuz? NOT: 2011’de Türkiye’de Facebook reklam harcama beklentileri 5 milyon lira civarındadır. 2014’te ise Türkiye’de şirketlerin sosyal medya harcamalarının, toplam pazarlama bütçesinden yüzde 20 pay alması beklenmektedir.

İşletmeler Facebook’u Hangi Amaçları Gerçekleştirmek İçin Kullanabilir? •Pazar araştırması •Müşteri hizmetleri •Halkla ilişkiler •Yeni ürün geliştirme •Genel pazarlama •Markalaşma Tüketicilerin %77’sinin Facebook’ta öncelikle gönderileri okuyarak ve markalardan güncellemeler alarak markalarla etkileşime geçtiklerini duymuş muydunuz? Ayrıca; Ağustos ayı itibariyle Facebook’un kullanıcı sayısının 1 milyara ulaşmasının beklendiğini biliyor muydunuz?  

Bloglar Blog kelimesi, kişisel olarak ya da bir grup tarafından güncellenen ve yazarın veya yazarların ilgi alanlarını ve kişiliklerini yansıtan, fikirler, bilgiler ve internet bağlantıları içeren günlük benzeri web sitelerini ifade eder. Firmalar, kurumsal olarak blog oluşturabildikleri gibi (Örneğin Turkcell blog) çalışanların herkese açık (Microsoft) ya da sadece kurum içi (HSBC) blog yazmalarını da teşvik etmektedirler. Firmaların kendilerine ait blogları olmasa bile blog dünyasını yakından takip etmeleri gerekmektedir çünkü internet Web 2.0’ın gelişimi ile birlikte “konuşmalar” üzerine gelişmeye devam etmekte ve firmaların potansiyel müşterileri olan kişilerde gittikçe artan bir şekilde günlük yaşantılarıyla ilgili olumlu olumsuz deneyimlerini web üzerinde paylaşmaktadırlar.

Twitter Twitter, dünyanın her yerinden kullanıcıların oluşturduğu, şu anda ne yaptığınızı paylaştığınız ve başkalarının ne yaptıklarını keşfettiğiniz gerçek zamanlı bir bilgi ağıdır. Twitter'a üye olan kullanıcılar 140 karakter kullanarak o anda ne yaptıklarını paylaşabildikleri gibi faydalı ya da ilginç buldukları içeriklere yönlendiren bağlantılar paylaşabilir ve diğer kullanıcıların paylaşımlarını paylaşabilir veya bunların hakkında yorumlar yapabilirler. Twitter kullanıcıları, “tweet” adı verilen yazılarını herkese açık olarak yayınlayabilecekleri gibi bu yazıları yalnızca izin verdiği kişilerin görebilmesini de seçebilirler. Dell ya da Best Buy gibi tedarikçiler Twitter uyarılarını promosyon, indirim ve yeni ürün takipçileirni bilgilendirmek için kullanmaktadırlar ve gelirde kayda değer artış elde etmektedirler. Twitter'da gerçek kişilerin yanı sıra firmalar da etkin bir şekilde yer alabilir, mevcut ve potansiyel müşterileriyle sohbete katılabilir, ürünlerin tanıtımını yapabilir, mevcut ve potansiyel müşterilerin sorularını yanıtlayabilir, şikayetlerin çözülmesini sağlayabilirler. http://twitter.com/about

Friendfeed Friendfeed, kullanıcıların tüm sosyal medya sitelerinde yarattıkları içerikleri tek bir sistem üzerinden paylaşmalarına imkan sağlayan bir başka sosyal medya sitesidir. Kullanıcılar sosyal medya sitelerinde oluşturdukları içeriklerin yanı sıra beğenilerini bu site üzerinden paylaşabilmekte ve yorumlar yoluyla etkileşime geçebilmektedirler. Diğer sosyal medya sitelerinin yanı sıra kullanıcılar friendfeed.com sitesi üzerinden ayrıca düşüncelerini paylaşabilmektedirler.

Facebook, Facebook, 2004 yılında Mark Zuckerberg tarafından Harvard Üniversitesi öğrencilerinin birbirlerine bağlanmalarını sağlamak amacıyla kurulan facebook kısa bir süre sonra önce diğer üniversitelere daha sonra da tüm A.B.D’ye Kanada’ya ve tüm dünyaya açık hale geldi. Facebook, insanların diğer insanları arkadaş olarak ekledimelerine, fotoğraf, müzik, yazı, bağlantı paylaşımı yapabildiklerine, facebook’a özel olarak oluşturulan uygulamalarla vakit geçirebilmelerine olanak sağlamaktadır. Türkiye’de nüfusun %28’i düzenli olarak facebook kullanmakta, bu kişilerin de %53.8’i her gün siteyi ziyaret etmektedir. Facebook alexa.com verilerine göre Türkiye’de en fazla ziyaret edilen 2. Web sitesi konumundadır

LinkedIn LinkedIn, dünyanın her yerinden deneyimli profesyonellerin birbirleriyle bağlanarak oluşturduğu 150 sektörü ve 200 ülkeyi temsil eden bir iletişim ağıdır. İnsanlar, LinkedIn'de  hedeflerine ulaşmak için birlikte çalışmaları gereken profesyonelleri bulabilir, onlarla diğer bağlantıları yoluyla tanıştırılabilir ve işbirliği yapabilirler .(http://press.linkedin.com/about).