Araç Takip ve Güzergah Planlama Sistemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAYISAL MODÜLASYON Bir haberleşme sisteminde iki veya daha fazla nokta arasında dijital olarak modüle edilen analog sinyallerin iletimidir. Analog sisteme.
Advertisements

NAVİGASYON GPS SİSTEMLER
İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ
PUSULA Doğa yürüyüşünde yolları ve patikaları izlemek istemiyorsan bir pusulaya ihtiyacın olacak. Pusula enerji hatlarından 55 metre, telefon hatlarından.
Araç Takip ve Filo Yönetim Sistemleri
Yolbil Navigasyon ve İzlemeYazılımı
KURANPORTÖR SİSTEMİ MEHMET ŞENLENMİŞ ELEKTRONİK BAŞ MÜHENDİSİ.
İZMAX ARAÇ TAKİP VE MOBİL İZLEME PLAFORMU (ÖZELLİKLER VE BAZI EKRAN GÖRÜNTÜLERİ)
HERKESE KAZANDIRAN ACENTE SİSTEMİ
İŞİTMEYE YARDIMCI SİSTEMLER
AUTOGUARD ARAÇ TAKİP KONTROL VE YÖNETİM SİSTEMİ
İleri Sayısal Haberleşme
MultiCELL SMS Client 3.2.
Dijital Dünyada Yaşamak
Akademik Bilişim Ocak 2013 – Akdeniz Üniversitesi - Antalya Dijital Ayrılık Probleminin Çözümünde Uydu Tabanlı Birleşik Ağ Uygulamaları.
Ünite 11 bilgisayar ağları
BİLGİSAYAR AĞLARI.
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
ONLINE ELEKTRİK SAYAÇ OKUMA UYGULAMASI
Risk Yönetimi Toplantımıza
ALT YAPI ATIK SU AKTARIMI
Telefon giderlerini düşürmenin akıllı yolu Tarife Denetçisi ile paket (kota) aşımı sona erer. GSM-1 GSM-2 ASIL SİMYEDEK SİMASIL SİMYEDEK SİM Kota Dolunca.
PUSULA Doğa yürüyüşünde yolları ve patikaları izlemek istemiyorsan bir pusulaya ihtiyacın olacak. Pusula enerji hatlarından 55 metre, telefon hatlarından.
SAYAÇ İZLEME VE DENETLEME SİSTEMLERİ.
Elektronik Değişim BAŞLADI !!! E-Çözümler
HAVZA PLANLAMA VE ARAZİ ISLAHI DAİRE BAŞKANLIĞI
Mayıs 2012.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Gelişmeler
( HATA VE AKIŞ KONTROLU – PROTOKOLLER – AĞ YAPILARI )
Coğrafi Bilgi Sistemlerinde
Bizpro Sistem Business Aligned IT İstanbul, 05 Ağustos 2005.
Araç Takip ve Filo Yönetim Sistemleri
Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.
NAVİGASYON NAV-750 TV Harita ve Yazılım Özellikleri • Türkiye adres yapısına özel MIREO Don’t Panic navigasyon yazılımı ve TELEATLAS haritası • 81 il.
Araç Takip Sistemleri Ramazan ULUÇAY
İŞLETME BÜTÇESİNİN HAZIRLANIŞI
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
Küresel Konum Belirleme Sistemi (Global Positioning System: GPS)
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
1 İki Kutuplu Doğrudan Dizili Ultra Geniş Bant İşaretlerin CM1-CM4 Kanal Modelleri Üzerindeki Başarımları Ergin YILMAZ, Ertan ÖZTÜRK Elektrik Elektronik.
ÖLÇME BİLGİSİ GPS KULLANIMI Prof. Dr. Belgin ÇAKMAK 6.Hafta.
GPS KULLANIMI Prof. Dr. Ahmet ÖZTÜRK.
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
Şahin BAYZAN Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi
Ağlar ve Veri İletişimi
Araç Takip, Servis Takip ve Filo Yönetim Sistemleri
NetKafem Kullanımı Basit, Maliyeti Düşük, İşlevleri Güçlü
ISL429-Yönetim Bilişim Sistemleri İletişim ve Ağ Sistemleri.
KİNEMATİK GPS DESTEKLİ UÇUŞ PLANLAMASI VE UÇUŞ PARAMETRELERİ
DİSASTER CENTER FELAKET MERKEZİ. Felaket Kurtarma (Disaster Recovery) Her kurum için, vermekte olduğu hizmeti herhangi bir nedenden dolayı veremez duruma.
Analitik olmayan ortalamalar Bu gruptaki ortalamalar serinin bütün değerlerini dikkate almayıp, sadece belli birkaç değerini, özellikle ortadaki değerleri.
Özgür / Açık Kaynak Kodlu Sistem İzleme Araçları Feyza Eryol – Altay Ş. Özaygen ODTÜ Bilgi İşlem D. Bşk. V. Linux ve Özgür Yazılım Şenliği Mayıs.
shoe quality and testing standard AYAKKABI KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON Yazar : MUAZ MESUD ERTÜRK Tarih :
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
HER ZAMAN ÇEVRİM İÇİ OLUN
BİLGİ İŞLEM ORGANİZASYONU -Voice/VoIP
One Touch Video Kurumlar, İşletmeler ve Çağrı Merkezleri için internet tabanlı ve mobil etkileşimli video çözümü 2010 Avaya Inc. All rights reserved.
DİSASTER CENTER FELAKET MERKEZİ Fatma tekin no:
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
PROXY SERVER YASİN ÇAKIR
YEDEKLEME NEDİR? YEDEKLEME YAZILIMLARI NELERDİR?
Felaket Merkezi Berk Aydoğdu
Global Positioning System
EN KOLAY ONLINE ÖN MUHASEBE PROGRAMI YONCAERP
Yeniliklerin ekonomik etkileri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

Araç Takip ve Güzergah Planlama Sistemi

Araç Takip Sistemi Nedir ? Hareketli bir cisim üzerinden bulunan GPS alıcısının, belirli zaman aralıkları ile uydudan aldığı koordinat bilgisini sayısal harita üzerine aktaran sistemdir. Koordinat tespiti için minimum 4 uydu ile bağlantı kurulmalıdır. Uydu sayısı arttıkça nokta tayinindeki hata en aza iner. GPS (Global Positioning System) hizmeti Motorola Inc. patentinde ve işletmesinde olup savaş vb. gibi durumlar haricinde ücretsiz olarak sivil kullanıma açıktır. Konum bilgisi GPS uydusundan alınarak GSM şebekesi üzerinden haritayı barındıran sunucuya taşınır. Bu sebeple sistem GPS uydularına olduğu kadar GSM data şebekesine de ihtiyaç duyar.

Araç Takip Sistemi Nedir ? Standart El tipi GPS terminallerinde farklı olarak filo izleme ve bilgisayar altyapısının sunduğu esneklikler sistemin en önemli avantajlarıdır. GPS sinyalleri düşük güçlü sinyaller olduğundan doğrudan görüş gerekmektedir (Örnek olarak : FM Frekansı 100.000 Watt gücünde sinyal dağıtırken GPS 20-50 Watt arasında sinyal üretir).Doğrudan görüşün sağlanamadığı tünel, yüksek binaların arasındaki sokaklar, bina içleri gibi mekanlarda pozisyon bilgisi alınamaz. Sistemin temel amacı, aracı sürekli izlemek değil, günlük araç hareketlerinde tespit edilen ihlallerin (hız aşımı, uzun kontak durumu, çekilme) kolayca listelenerek raporlanmasıdır. Canlı araç izleme fonksiyonu tamamen GSM şebekesi ve internet hızına bağımlıdır.

Araç Takip Sisteminin Çalışma Prensibi 4 – GPRS / Internet Temsili gösterimde GPS alıcısı ile uydu haberleşme süresi ortalama 0,06 Sn olarak verilmiş ve oldukça kısa bir zaman dilimi olduğu görülmektedir. 3 – Data Paketinin GSM Operatörüne İletimi 1 - Konum Bilgisi Talebi Buna karşılık GPS alıcısı tarafında oluşturulan data paketinin sunucuya ulaşması için gerekli zaman bundan çok daha fazladır. Öncelikle GSM şebeksi, daha sonra da Internet ağının altyapısının sebep olacağı gecikmeler gerçek zamanlı izlemenin önündeki en büyük engellerdir. 5 – Sunucu / Sayısal Harita 0,06 Sn Kaba bir kıyaslama yapılacak olursa; konum bilgisinin alınma süresi 0,06 Sn, data paketinin sunucuya ulaşması ise yaklaşık olarak 6 Sn dir. 2 - Konum Bilgisi İletimi Uydu ile yapılan haberleşmenin ücretsiz, GSM şebekesi üzerinden gönderilen her data paketinin ücrete tabi olduğu göz önünde bulundurulursa, data paketlerinin sıklığının takip sisteminin maliyetini önemli ölçüde etkilediği anlaşılabilir.

Sistem Özellikleri / Parametreleri Bir önceki slaytta verilen bilgilerden hareketle aşağıdaki sonuçlara ulaşılır. Araç takip sistemi GPS el terminallerinden farklı olarak gerçek zamanlı izleme yerine filo üzerinde geniş gözlem amacını taşır. Konum bilgisi araç tarafından değil, sisteme bağlı bulunan kullanıcılar tarafından gözlemlenir ve raporlanır. Araç sayısı birden fazla olduğundan tek tek araç takibi yerine araç / araçlarla ilgili rapor dökümü alınır. Raporlar sistem tarafından önceden belirlenen parametrelere göre filtrelenerek ihlaller belirlenir ve gereksiz durumları ortadan kaldırarak izleme zamanı yüksek oranda kısalır.

Sistem Özellikleri / Parametreleri Bilgisayar ortamının sağladığı imkanlar kullanılarak ek kontroller belirlenebilir. Bunların arasında ; Aracın rölantide gereksiz çalıştırılması Hız limiti aşımı Araca tanımlanan güzergahının ihlalini Araca tanımlanan bölgenin ihlalini Aracın çekilmesi durumunda bilgilendirme ve benzeri kullanıcı tanımlı kontrollerdir.

TEŞEKKÜR EDERİZ . . .