E - MIY
Ülkemizden Veriler… 35.000.000….. internete erişimi olan insan 31.000.000…..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen ortalama süre
ELEKTRONİK PAZARLAMA
Müşteri ilişkileri yönetimi ve analizi Pazarlama Tanıtım//adwords Toplu mail gönderimi Banner reklamlar Sosyal medya kullanımı Müşteri ilişkileri yönetimi ve analizi Ziyaretçi, rakip,ürün analizi
İnternet’te Tanıtım ve Pazarlama ‘BANNER’ NEDİR? İnternet ortamında tanıtım ve satış amaçlı kullanılan statik, hareketli veya animasyonlu resimlere ‘banner’ denilmektedir. ‘web banner reklamlar’ ile sitenize ve böylece firmanıza yeni müşteriler çekebilirsiniz. Web sitelerinde kullanılan standart banner ölçüleri vardır. (468x60 pixel)
İnternet’te Tanıtım ve Pazarlama e-reklam... Banner nerelerde kullanılabilir? Var olan ve potansiyel müşterilerinizin sıkça ziyaret ettiği web sitelerinde ya da web sitelerinin üyelerine gönderdiği resimli e- postalarda ‘banner reklam’ verebilirsiniz. Yeni sunduğunuz ürün veya hizmetin duyurusunu ve reklamını firmanızın web sitesinde ‘banner’ ile yapabilirsiniz. İş alış-verişi yaptığınız işletmeler ile anlaşarak ‘banner exchange’ (banner değişimi) yapabilirsiniz. Onların bannerı sizin sitenizde sizin bannerınız onların web sitesinde yayınlanır.
İnternet’te Tanıtım ve Pazarlama Banner reklam bedeli nasıl hesaplanıyor? CPM (Cost Per Milli-Thousand) bazlı görüntüleme Örnek; $ 9/cpm: Banner’ınızın her 1000 defa gösterimi için 9 $ ödersiniz. 2) Sabit Görüntüleme Web sitesinin en çok ziyaret edilen sayfalarında veya ürün ve hizmetlerinize uygun olduğunu düşündüğünüz sayfalarda sabit görüntülenen banner yayınlanır. Genellikle satış fiyatı aylık olarak hesaplanır. Sayfanın ziyaretçi sayısına göre fiyatlama yapılır.
İnternet’te Tanıtım ve Pazarlama e-posta ile pazarlama nedir? e-posta ile pazarlama, elektronik ortamda online yapılan ‘direkt postalama’ aktivitesidir. Mevcut ve potansiyel müşteri veri bankası oluşturup, edindiğimiz adreslere e-posta göndererek pazarlama yapabiliriz. ‘veritabanı pazarlama / database marketing’ uygulamasında ‘izinli pazarlama /permission marketing’ ilkesi önemlidir.
İnternet’te Tanıtım ve Pazarlama Veribankasını nasıl geliştirebilirsiniz? Piyasada satılan rehber ve kataloglardan (sektörel bazlı e-posta adresleri). İnternet üzerinden veri bankası hizmeti sunan firmalardan.(izinli pazarlama ilkesine dikkat edilmeli.) Var olan veya potansiyel müşterilerimizin sıkça ziyaret ettiği web sitelerini belirleyip, bu sitelerin üye datalarını kiralayarak.
İnternet’te Tanıtım ve Pazarlama e-posta ile pazarlama uygulamaları: 1)PROMOTİONAL E-MAİL / Tanıtım amaçlı e-posta - Tanıtım ve reklama yönelik içerik ve görsel malzemenin yer aldığı ‘işletmenize özel’ e-postalar. Text veya HTML (resimli) formatta olabilir. Amaç; kısaca tanıtım yapıp, merak uyandırıp e-posta alan kişiyi sitenize çekmek, ürün hakkında daha fazla bilgi almaya, sipariş vermeye ve satın almaya yönlendirmektir!
Promotional e-mail örneği - Müşteri beklentilerini Ve tercihlerini ölçün! - Yeni müşteri datası oluşturun! Vakıfbank e-posta pazarlama uygulaması Konu/subject: kredi kartı alana bilet hediye!
İnternet’te Tanıtım ve Pazarlama 2) E-NEWSLETTER / e-bülten Firmanın ürün veya hizmetleri dikkate alınarak, belirli sürelerde periyodik olarak müşteri, iş ortakları ve bayilere gönderilen elektronik bültendir. İnteraktiftir. – Hatırlanma sağlar Maliyeti düşük bir pazarlama iletişim aracıdır. Rezervasyon, satış ve siparişe yönlendirme olanağı ile sıcak satış yaratabilir!
İnternet’te Tanıtım ve Pazarlama Promotional e-mail & e-newsletter arasındaki fark: Promotional e-mail; tanıtım e-postasının temel amacı, satış ve pazarlamadır. E-newsletter; müşteri ile aramızdaki sürekli iletişimi sağlayan bir e-dergi, e-gazete gibidir. E-bülten’in içeriği tanıtım ve pazarlama stratejisine göre oluşturulur ancak temel ve görünen hedefi ‘satış ‘ değildir!