muhammed pulat

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hz. Muhammed'in Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları
Advertisements

Hüsn-ü Zan Su-i Zan.
AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
HASED. Bir nimeti hakkıyla elde etmiş bir insandan O nimetin kopup gitmesini istemektir. Kıskanmak, çekememek. HADİS "Mü'min gıbta; münâfık haset eder."
Hz. Muhammed'in Aile Büyüklerini Tanıyalım
Sevdiklerinizle ve sevenlerinizle Sıhhat ve afiyet içinde elemsiz-kedersiz, huzurlu bir bayram idrak etmenizi ve nice bayramlara kavuşmanızı, Ve idrak.
SAYIN SABRİ TANDOĞAN’IN GÖNÜL SOHBETLERİNDEN…
ALLAH İLE İLETİŞİM YOLLARI
Ders: Temel Dini Bilgiler Konu: Peygamberlik
Dİnİ tasavvuFİ Türk şİİRİ İslamiyet‘in temel ilkelerine dayanarak nefsi arıtıp, ahlâkı güzelleştirerek dini yaşama ve bu yolla allah'a ulaşma düşüncesine.
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
AHMET YESEVİ ve DİVAN-I HİKMET
DUA: Allahım benim, ailemin, yakınlarımın ve sana inanan bütün müslüman kardeşlerimin ve ahiri aleme göçmüş bütün akrabalarımın ve onlar gibi bütün.
İLAHİ GÖREVLER.
ANADOLU BİLGELERİNİN AHLAK ANLAYIŞI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
4/ KELİMEİTEVHİT VE KELİMEİŞEHADETİ ÖĞRENİYORUM
DEĞERLER EĞİTİMİ MART HAKSIZ KAZANÇTAN UZAK DURMAK.
Sevgili Peygamberimiz
İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Sorumluluk Bilinci.
4. İbadetlere Devamlılığı
Yesevîlik.
Nakşibendîlik.
1. Anne Babanın Çocuklara Davranışı
TASAVVUFÎ YORUMLAR Tasavvuf: İslam dininde yer alan ahlakî esasları hayata geçirmeyi amaçlayan, Peygamber Efendimizin sünnetine dayalı bir hayat tarzını.
2. Nezaket.
3. İYİLİKTE YARIŞMALI VE YARDIMLAŞMALIYIZ
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Hazırlayan: İsmail TÜRKMENOĞLU
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
HZ PEYGAMBER (S.A.V.) EFEND İ M İ Z’ İ N DO Ğ DU Ğ U ÇEVRE.
İnsanın Çabası: EMEK ve RIZIK
1. Hz. Muhammed’in İbadet Anlayışı
NİSAN AYI DEĞERLERİMİZ. MİSAFİRPERVERLİK. ŞEFKAT VE MERHAMET
Alevilik.
6. Akrabalarımıza Karşı Sorumluluklarımız
KURBAN NEDİR & NİÇİN KESİLİR. KURBAN NEDİR & NİÇİN KESİLİR.
İslam Düşüncesinde Yorumlar
T.C. KÖYCEĞİZ MÜFTÜLÜĞÜ. KADİR GECESİ, İNSANLARA HİDAYET REHBERİ OLAN YÜCE KİTABIMIZ KUR’AN-I KERİM’İN, ALEMLERE RAHMET OLAN PEYGAMBER EFENDİMİZE İNDİRİLMEYE.
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi
Hz. Muhammed.
L İ DER E Ğİ T İ M KÜLTÜR VE SANAT GENÇLİK KULÜBÜ DERNEĞİ TARAFINDAN DÜZENLENEN B İ LG İ YARIŞMASINA HOŞ GELD İ N İ Z.
ALİ EL RIZA AHMET YESEVİ
NAKŞİBENDİLİK Nakşibendilik (NaNakşibendilik (Nakşbendiyye, Osmanlıca: ﻧﻘﺸﺒﻨﺪﻴﻪ), Abdulhalik-ıl Güjdevani tarafından sistemleştirilen, Muhammed Bahauddin.
Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi
İBADET VE NAMAZIN MANASI
Neymar Gururla Sunar……..
YUNUS EMRE MATÜRİDİ.
MANEVİ TEMİZLİK KALP TEMİZLİĞİ
Bugün neler öğreneceğiz?
YUNUS EMRE HAYATI.
İSLAM ESASLARI (İSLAMIN ŞARTLARI) SEYMEN OKUR 10/A 307.
Hz. Peygamber (s.a.v) şöyle buyurmuştur:
Kur’an-ı Kerim’in Belli Başlı Konuları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi.
Hukukta bir hüküm vermek için delil gereklidir. Yani hâkimin hükme nasıl ulaştığını gösteren meşru bir dayanağın olması gerekir. Bu delilin de bir kaynağı.
 Ahmed Yesevi, İslamiyet’in Türkler arasında yayılmasında önemli bir rol oynamış olan, büyük alim ve sufilerden; Türk illerinin manevi hayatında, asırlar.
İ slamda ibadetin amacı ve önemi. İ badetin insanlar için önemi nedir?  Kur’an-ı Kerim’in temel konularından biri de ibadettir. İbadet; Allah’a sevgi,
1. ÜNİTE: PEYGAMBERİMİZİN GENÇLİK YILLARI
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı
AİLE NEDİR ? Aile, evlilik ve kan bağına dayanan; anne, baba, çocuklardan oluşan en küçük sosyal gruptur. Toplum, ailelerden oluşur. Bu nedenle, aile.
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
HAZIRLAYAN:Ö.ENSAR DURMUS İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUM.
RIYAZU’S SALIHIN BUNYAMIN YILDIZ
Dini Yorum Farklılıklarının Sebepleri. Hz. Muhammed’in (s.a.v) vefatıyla tamamlandı. Artık ondan sonra vahiy gelmeyecektir. Bu durum Kur’an’da,’’…Bugün.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ (4-8) MÜFREDAT DEĞERLENDİRME
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı 6. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
Sunum transkripti:

Hazırlayan: Muhammed PULAT

Nakşibendilik, Muhammed Bahauddin Nakşibendi'ni (öl.1389) görüş ve düşüncelerine day- anan tasavvufi yorum biçimlerinden biridir. Muhammed Bahauddin Nakşibend, Buhara yakın- larındaki Kasr-ı Ârifan köyünde do ğ muş ve yine aynı köyde vefat etmiştir. Muhammed Bahauddin Nakşibend Buhara’nın tanınmış âlim ve mutasavvıflarından dersler almış, ilim ö ğ renmiştir. O, alçak gönüllü bir insandı. Haramlardan titizlikle sakınır, hediyeleşm- meye önem verirdi. Kendisine getirilen hediyeyi karşılıksız bırakmazdı. Misafirler saygı göste- rirdi. Muhammed Bahauddin Nakşibend, içinde yaşadı ğ ı çevrede âlim ve takva sahibi bir ki- şi olarak tanımlanmıştır. Güzel ahlaklı, sade yaşamı benimseyen ve dünya malına fazla de ğ er vermeyen bir kişi olarak toplumda sevilip saygı görmüştür. Allah’ı çok zikretmek, dinin emri ve yasaklarına titizlikle uymak, dünya malına karşı hırslı olmamak, bütün canlılara iyilik etmek, hayır işlerine yönelmek nakşibendilikte en çok tavsiye edilen davranışlarındandır. Nakşibendili ğ e göre insan, günlük işlerini yapmalı, sorumluluklarını tam olarak yerine getirilmeli, dünya nimetlerinden de faydalanmalıdır. Ancak bunları yaparak yüce Allah’a karşı görevlerini de asla ihmal etmemelidir. Allah’ı çokça zikretmeli, onu hiçbir zaman hatrın- dan çıkarmamalılar. İ badetler devam etmek, her işte Allah'ın rızasını gaye edinmek, kin, nef- ret ve düşmanlıktan uzak durmak Nakşibendili ğ in en çok önem verilen hususudur…

NAKŞ İ BEND İ L İ K TAR İ KATININ TAR İ HÇES İ Nakşibendilik tarikatı, yılları arasında Türkistan'da yaşayan Muhammed Bahaddin tarafından kuruldu. Nakşibendi, Farsça 'nakış yapan' anlamına geliyor. Bu mezhebin birde terbiye okulu vardır. Bu okul Nakşibendî terbiye okulu, hicri: 791, miladi: 1389 tarihinde vefat eden Hâce Muhammed Bahuddin Nakşibend Hz.lerinin temel usullerini belirledi ğ i bir manevi terbiye sistemidir. Onun adına nispet edilerek “Nakşibendilik” diye anılmaktadır. Bu terbiye yolu ve usulü, Şah-ı Nakşibendi Hz.leri ile başlamış de ğ ildir. Kendisi bu yolun usul, adap ve feyzini önceki büyüklerden almıştır. Bu terbiye yolunun usul ve adabı, silsile yolu ile Hz. Ebu Bekir Sıddık’a (r.a) ve ondan Hz. Resûlullah (s.a.v) Efendimize ulaşmaktadır. Terbiyenin başında ve merkezinde alemlere rahmet olan Hz. Resûlullah (s.a.v) Efendimiz bulunmaktadır. Bu terbiye yolunun temel özelli ğ i gizli zikir ve ilahi muhabbettir. Bu zikir ve terbiye yolu, tarih içinde gelen mürşitlerin ismiyle farklı adlarla anılmıştır.

Nakşibendi terbiye okulu Bu okul, hicri,791, miladi,1389 tarihinde vefat eden HACCE MUHAMMED BAHUDD İ N HZ.LER İ NE A İ TT İ R.OKULUN ADI ŞAH-I NAKŞ İ BEND İ

Tarikatın bu adı, ‘Kalbi işlediği, kalbin üzerine süsler yaptığı için’ aldığı ve böylelikle kurucusunun isminin sonuna da Nakşibend kelimesinin eklendiği biliniyor. Muhammed Bahaddin'in kendisinden çok önce vefat eden Abdülhalik Güç divani tarafından yetiştirildiği kabul ediliyor. Şeyh Nakşibend, Buhara yakınlarında Kasr-ı Arifan adı verilen köyde doğdu ve aynı köyde vefat etti. mehsep ve Merv şehirlerinde de yaşayan ve iki kez hacca giden Nakşibendi’in çok mütevazi bir hayat sürdürdüğü biliniyor. Haramdan sakınan, kendisine hediye getirenlere hediyelerle karşılık veren, ancak bu konularda peygamber gibi davranmanın küstahlık olduğunu söyleyen Bahaüdididdin Nakşibendi, misafire çok saygı göstermesiyle de tanınıyor. Hatta misafire uymak gerekirse orucu bozmanın bile caiz olduğu şeklindeki açıklamaları, bazı kaynaklarda yer alıyor.

ŞAH-I NAKŞ İ BEND İ TERB İ YE OKULU

HACE MUHAMMED BAHUDEDD İ N HZ.LER İ N İ N TÜRBES İ

HACE MUHAMMMED BAHUDD İ N HZ.LER İ

HAZIRLAYAN MUHAMMED PULAT