AHMET KELEŞOĞLU İLKOKULU BİREYSEL EĞİTİM PLANI AHMET KELEŞOĞLU İLKOKULU
KONULAR RAM’A ÖĞRENCİ GÖNDERME BEP NASIL HAZIRLANIR?
RAM’A ÖĞRENCİ GÖNDERME *Farkına varma; Öğretmen yaptığı gözlemler sonucunda öğrenci ile ilgili durumu gözlemleyip okul rehber öğretmeniyle bu gözlemlerini paylaşır *Okul rehber öğretmeni de çocukla ilgili gözlem yapar *Gözlem sonuçları ortak ise çocukla ilgili durum aile ile görüşülür.Bu görüşme sınıf öğretmeni,okul rehber öğretmeni gerekirse okul idaresinin katılımı ile gerçekleştirilir.
* Alınan ortak karar,öğrencinin gelişiminde bir sıkıntı olabileceği yönündeyse veli hastaneye (Çocuk Psikiyatrisine) yönlendirilir.Çocuk hastane de eğer doktor gerek görürse heyete girer.Okul rehber öğretmeni aileden, heyetten çıkan sonucu birime getirmesini ister. *Eğer çıkan raporda çocuğun gelişimi ile ilgili bir sıkıntı varsa,tıbbi tanı konulduysa okul rehber öğretmeni, aile de isterse eğitim tedbiri alınması için öğrenciyi Ram sevk eder.
*Ram’a sevk etme de doldurulması gereken formlar okul rehber öğretmeni tarafından sınıf rehber öğretmenine verilir.Öğretmen formu doldurduktan ve imzaladıktan sonra rehberlik servisine teslim eder.Rehber öğretmen gerekli yerleri doldurur,imzalar.Velinin de imzalaması gerekmektedir.Bu işlemler tamamlandıktan sonra üst yazı yazılarak okul müdürünün imzasıyla birlikte form kapalı zarfta ve mühürlenerek veliye teslim edilir.Veli bu zarfı açmadan Ram’a götürür ve oradan randevu alır. *Ram’da ki uzmanlar bu formu inceler ve uygulanması gerekli olan testleri uyguladıktan sonra Rapor yazarlar.Bu rapor İlçe Milli Eğitimde oluşturulan kurula gönderilir.Kurul bu raporu onaylarsa öğrenci için eğitim tedbiri alınabilir.
MEVCUT ÖZEL EĞİTİM &KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİ İÇİN FORMLAR MEVCUT ÖZEL EĞİTİM &KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİ İÇİN İLK DEFA EĞİTSEL TANILAMASI YAPILACAK ÖĞRENCİLER İÇİN (KADEME GEÇİŞLERİNDE)
NOT: Veli tıbbi tanı konulduğu halde eğitim tedbiri istemeyebilir NOT: Veli tıbbi tanı konulduğu halde eğitim tedbiri istemeyebilir.Hastanenin verdiği rapor okulları bağlamaz.Mutlaka Ram’dan rapor alınması gerekir.Veli bu konuda asla zorlanamaz.
YÖNLENDİRME ÖNCESİ BİLGİ FORMLARININ DOLDURULMASI
Okul tarafından doldurulması gereken 3 tür form vardır. 1.İlk kez Ram’a sevk edilen öğrenciler için doldurulan 2.Eğitim tedbiri alınmış öğrenciler için doldurulan 3.Psikolojik destek için doldurulan
MEVCUT ÖZEL EĞİTİM &KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİ İÇİN FORMLAR MEVCUT ÖZEL EĞİTİM &KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİ İÇİN İLK DEFA EĞİTSEL TANILAMASI YAPILACAK ÖĞRENCİLER İÇİN (KADEME GEÇİŞLERİNDE)
Bu form hastane raporu ile birlikte Ram’a gönderilir. İLK KEZ RAM’A GÖNDERME FORMU (EĞİTSEL DEĞERLENDİRME İSTEĞİ FORMU ) Bu form eğitim seviyesine göre farklılık gösterir.(okul öncesi,ilkokul,ortaokul,lise) Formda öğrenci hakkında genel bilgiler yanında beceri düzeyini belirleyecek türden sorular vardır(Fiziksel,Özbakım,Bilişsel,Sosyal…) Gözlem kısmı da doldurulduktan sonra destek eğitimle ilgili öneri kısmı doldurulur. Bu form hastane raporu ile birlikte Ram’a gönderilir.
EĞİTİM TEDBİRİ ALINMIŞ ÖĞRENCİLER İÇİN DOLDURULAN FORM (BİREYSEL GELİŞİM RAPORU) Bu form eğitim tedbiri alınmış öğrenciler için her sene tekrar değerlendirme döneminde doldurulup Ram’a gönderilir. Bu formda Bep toplantı tarihleri,sınıf bilgileri,alınan tedbirler ile ilgili bölümler vardır. Ayrıca sınıf rehber öğretmeni ve ders öğretmenleri,uyguladıkları Beple ilgili çalışmalarını ve bu çalışmalarda belirlenen hedeflere ne kadar ulaşıldığı gibi bilgileri bu forma yazarlar.
PSİKOLOJİK DESTEK İÇİN DOLDURULAN FORM Bu form psikolojik desteğe ihtiyaç duyduğunuz öğrenciler için gönderilir. Travma,risk grubunda bulunma,davranış bozuklukları Form gözleme dayalı sorulardan oluşmaktadır.
ÖNEMLİ Eğer Ram’dan eğitim tedbiri ile ilgili rapor çıkarsa Okul idaresi,Ders öğretmenleri ve okul rehber öğretmeni bu konuyla ilgili gerekli tedbirleri almak ve çalışma yapmak zorundadır. Uygulama Modeli Ram tarafından belirlenir.(Özel Eğitim Kurumları için) Kazandırılacak Amaç ve Davranışlar,BEP,ders öğretmenleri tarafından hazırlanır.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNİN 3 FARKLI UYGULAMA MODELİ VARDIR 1.Tam Zamanlı Kaynaştırma: Özel eğitime ihtiyacı olan çocuğun kaydı normal sınıftadır.Öğrenci tam gün boyunca normal sınıfta eğitimini almaktadır.Bu öğrencilerin,akranları ile birlikte eğitim kurumlarında aynı sınıfta eğitim görmesi ve sosyal açıdan bütünleştirilmesi için;destek eğitim odası,özel araç-gereçler ve eğitim materyalleri sağlanır.
2.Yarı Zamanlı Kaynaştırma: Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencinin kaydı özel eğitim sınıfındadır.Bu öğrenci başarılı olabileceği derslerde ve sosyal etkinliklerde yetersizliği olmayan akranları ile birlikte normal sınıfta eğitim alabilir. Bu durum Özel Eğitim Okullarına devam eden öğrenciler içinde geçerlidir.
3.Tersine Kaynaştırma: Yetersizlikleri olmayan öğrenciler istekleri doğrultusunda,özellikle okul öncesi eğitimde,çevrelerinde kaynaştırma uygulaması yapan özel eğitim okullarında açılacak sınıflara kayıt yaptırabilirler. Bu modeldeki amaç, normal bireylerin özel eğitim okullarında özel eğitim gerektiren bireylerle kaynaştırılmasını sağlamaktır. Bu model, özel eğitim gerektiren bireylerin normal gelişim gösteren bireyler ve aileleri tarafından kabullenmeleri sağlamaktadır. Bununla beraber özel bireylerin bağımsız yaşama becerilerini daha kalıcı bir şekilde öğrenmelerine ve topluma entegre olmalarına katkı sağlıyor.
BEP NASIL HAZIRLANIR?
1.Bep Ekibi oluşturulur.(Okul Müdürü,Sınıf Öğretmeni,Branş Öğretmenleri,Rehber Öğretmen,Öğrenci,Veli) 2.Çocuğun eğitsel performans düzeyi belirlenir.(Kaba Değerlendirmenin alınması-Ders Öğretmenleri) 3.Uzun ve Kısa Dönemli Amaçlar belirlenir 4.Bireyselleştirilmiş Öğretim Proğramını hazırlama 5.Uygun eğitim ortamının ve destek eğitiminin belirlenmesi 6.Uygun öğretim materyallerinin ve yöntemlerinin belirlenmesi 7.BEP’in uygulanması,izlenmesi ve değerlendirilmesi için sorumluların belirlenerek zaman çizelgesinin hazırlanması ve değerlendirme biçimine karar verilmesi ve ailenin bilgilendirilmesi
BEP Ekibi Gerekli gördüğü her alan ve dersten BEP hazırlanmasına karar verebilir (Sosyal Beceriler,Özbakım Becerileri)
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Birimi Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları yapılan okul ve kurumlarda, özel eğitim gerektiren bireyler için, bireyselleştirilmiş eğitim programının geliştirilmesi, uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesi amacıyla bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme birimi oluşturulur. Bu birim; kurum müdürü veya görevlendireceği müdür yardımcısının başkanlığında, gezerek özel eğitim görevi verilen öğretmen, aile, özel eğitim gerektiren öğrenci, rehber öğretmen-psikolojik danışman, eğitim programları hazırlamakla görevlendirilen öğretmen, özel eğitim gerektiren öğrencinin sınıf öğretmeni veya hazırlanan programın içeriğine uygun branş öğretmeni, gerektiğinde izleme tanılama ve değerlendirme ekibinden görevli bir kişiden oluşur.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Birimi Öğretmen: 1.Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının hazırlanmasında, uygulanmasında ve değerlendirilmesinde etkin görev alır. 2.Planlanan eğitim programlarını uygulamaya dönüştürür. 3.Bireyin gelişimine göre yeni bireysel eğitim programı önerileri hazırlar. Aile: 1.Bireyselleştirilmiş eğitim programının geliştirilmesi sürecinde gereksinimleri iletir. 2.Çocuğu ile ilgili hedeflerini ve planlarını belirtir. 3.Eğitim programının uygulanması sırasında çalışmalara etkin bir şekilde katılır, gerektiğinde eğitim araç gereç desteği sağlar. Başkan 1.Birimi oluşturur, üyeleri belirler, toplantıları planlar. 2.Bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirilmesi, uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesi sürecinde, bireyin gereksinimleri doğrultusunda kurum içi düzenlemeleri yapar. 3.Bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirilmesi sürecinde yapılan çalışmaları, değerlendirmeleri izler, gereksinim duyulan araç-gerecin geliştirilmesi veya sağlanması için özel eğitim hizmetleri kurulu ile eşgüdümlü çalışır. Rehber Öğretmen Psikolojik Danışman: 1.Bireyin özel eğitim gereksinimleri doğrultusunda görüşünü belirtir ve bireye rehberlik yapar. 2.Bireyin gelişimini izler.
Tutulması Gereken BEP Dosyası
MEVCUT DURUMU YAZILACAK
Etkili BEP İçin Öneriler Çocuğa odaklanın! Karar verme sürecini paylaşın! Sorunlara çözüm üretmeyi hedefleyin! Tüm üyeler için rahat, çekici ve kendilerini ifade edebilecekleri bir ortam hazırlayın! Herkesin bakış açısına ve görüşüne değer verin! Çocuğun geleceği ile ilgili iyimser ve olumlu yaklaşımlarda bulunun! Bireyi ve aileyi sürece katın! Kullanımı kolay bir format geliştirin! BEP yazarken, BEP’in uygulanmasında görev alacakların mutlaka sürece katılmış olmalarına özen gösterin! BEP yazımında açık ve anlaşılır bir dil, kısa ve öz ifadeler kullanın! Yapılabilecekler konusunda gerçekçi olun! Tüm toplantılarda kayıt (yazılı kayıt, teyp kaydı vb.) tutun! BEP’in bir ekip işi olduğunu unutmayın! Tüm formları saklayabileceğiniz ve bilgileri kaydedebileceğiniz bir BEP dosyası oluşturun!
DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER SİBEL ÇAVUŞOĞLU REYHAN BAYSAL HATİCE DEMİRCİ SİNEM KARADAYIOĞLU