Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Advertisements

3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
JEROME BRUNER ‘İN ÖĞRENME KURAMI
Yrd.Doç.Dr.Nurten SARGIN Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Beyin Temelli Öğrenme.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
FENBİLGİSİ DERSİNİN ÖNEMİ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Ψ Bölüm 2- Devam.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Bilimsel düşünme becerileri
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi: Erken matematik becerileri
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Duyuşsal Alan.
Ψ Bölüm 2- Devam.
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
 Geometri, çocuklarda ispat ve muhakeme becerilerinin gelişimini sağlayan bir matematik alanıdır.  Geometri, geometrik şekillerin özelliklerini, geometrik.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi Fen Ve Matematik Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

Erken Çocukluk Döneminde Fen Ve Matematiğin Önemi

Kişiliğin ve temel yaşam becerilerinin alt yapısının oluştuğu erken çocukluk dönemi, tesadüflere bırakılmayacak kadar önemli bir evreyi kapsamaktadır. Bilimsel ve sistemli bir şekilde desteklenmesi gereken bu süreçte, çocuk doğuştan getirdiği merak duygusuyla deneyimler kazanarak öğrenmelerinin alt yapısını oluşturacaktır.

Çocuk merak duygusuyla çevresinde var olan nesne, durum ve olaylara karşı ilgi göstermeye başlayacaktır. Bu ilgi sonucunda farklı deneyimler edinerek birçok beceri ve kazanımı elde edecektir. Bu nedenle erken çocukluk dönemi kişiliğin şekillenmesinde gerekli olan bilgi, beceri ve alışkanlıkların kazanılması yönünden kritik bir dönemdir.

Erken çocukluk dönemi; fiziksel, sosyal-duygusal, bilişsel ve dilsel gelişmenin hızlı olduğu yıllardır. Yeni doğan bir çocuğun yaşamın ilk yıllarından itibaren yaşama uyum için baş etmesi gereken en önemli problem, yaşadığı dünyayı anlaması ve öğrenmesidir. Bu öğrenmelerin sağlanabilmesi için gerçekleştirilen eğitim, çocuklara gelişimsel olarak katkı sağlamakta ve çocukların geleceğini şekillendirmektedir. Bu nedenle çocuğun ileriki yaşantısı için gerekli olan çeşitli algıları geliştirmek açısından erken çocukluk ciddi bir dönemdir.

Erken dönemde çocuklar, doğal merak duygularıyla ve çevresel uyaranlarla sürekli etkileşimde bulunarak edindiği bilgileri beyinde kodlamakta ve kodlanan bu bilgiler öğrenme için gerekli olan düşünsel alt yapıyı oluşturmaktadır. Bu alt yapılar bilişsel beceriler olarak adlandırılmaktadır. Dış uyaranlarla beyne gönderilen sinyaller beyindeki bilişsel düzlemi harekete geçirmektedir.

Çocukların bilişsel kavram oluşumları, beyin hücreleri arasında sinaptik bağlantılarla oluşmaktadır. Beynin sürekli gelişmesi ve buna bağlı olarak öğrenmelerin yapılanması yeni sinapsların oluşmasıyla gerçekleşeceğinden sinaptik bağlantıların oluşumu çocuğun yaşadığı deneyimler ve çevresindeki uyarıcılar ile yakından ilgilidir. Dolayısıyla erken yaşlarda çocuğun aldığı eğitim, çocuğa sunulacak deneyimler ve uyarıcılar onun beyin gelişimine destek vermekte önemli bir etkendir.

Özellikle erken eğitim programlarında yer alan fen ve matematik eğitimi çocuğun bilgiyi anlamlandırması için en ideal etkinlikler arasında yer almaktadır. Bu nedenle fen ve matematik eğitimi ile çocukların bilimsel düşünme becerisinin temelini oluşturan problem çözme, analiz etme, hipotez oluşturma gibi becerileri desteklenerek, onların ileriki akademik ve sosyal yaşantılarında gerçekleştireceği performanslarının alt yapıları oluşturulmaktadır.

Erken çocukluk döneminde yer alan fen ve matematik çalışmaları, çocukların çevrelerindeki dünyayla ve kendileriyle ilişkilendirebilecekleri deneyimleri sunması ve buna bağlı olarak zihinsel süreç becerileri ile bilimsel kavramları içselleştirebilecekleri kazanımlar elde etmeleri açısından büyük önem taşımaktadır.

Erken çocukluk dönemi eğitimcilerinin çocuklara yönelik fen ve matematik eğitimini düzenlerken, özellikle mantıksal tutarlılıkla oluşturulacak kavram ve becerileri içeren programlar hazırlayıp, çocukların bilimsel becerilerini merkeze alan planlamaları öne çıkarmaya özen göstermelidir.