ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TATVAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİNİN GİRİLMESİ.
Advertisements

+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
573 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname. Madde 3 “Kaynaştırma”, özel eğitim gerektiren bireylerin diğer bireylerle karşılıklı etkileşim içinde bulunmalarını.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ. ÖZEL EĞİTİMİN TANIMI Özel eğitim nedir? Özel eğitim; özel eğitim gerektiren bireylerin eğitim gereksinimlerini karşılamak için.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
CP HASTALARINDA SOSYAL HİZMETLER. CP hastalıklı bireyin temel özbakım, sosyal ve mesleki becerileri kullanabilecekleri yeterlilik düzeyine ulaşabilmeleri.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ 1. SUNUM AKIŞI TarihçeMisyonVizyonFakülte YönetimiSon Birkaç Yıla Ait Tavan ve Taban Puanları Bölümlerde Mevcut Öğrenci.
ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLER VE ÖZEL EĞİTİM
ENGELLİLERİN İSTİHDAMINA YÖNELİK DENEYİMLER Prof.Dr.Kamil Ufuk BİLGİN
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
Hüseyin Avni Çöllü Ortaokulu Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni
ÖZEL EĞİTİMDE YÖNETSEL DÜZENLEMELER
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
ABD’de engelli bireylere yönelik ilk yasa 1798 yılında çıkarılmış,
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
Tıp Eğitiminde Havamız: Dekanlıktan Görülenler
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLE EĞİTİMİ.
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Buket TAŞKIN & Süleyman Sadi SEFEROĞLU
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
PROGRAM DEĞERLENDİRME
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Kaçuv (kanserli çocuklara umut vakfı)
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Dersi Planlama.
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Ölçme, Değerlendirme ve Durum Belirleme - devam
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ

Uzun yıllar boyunca özel eğitime muhtaç olma durumunun bireyden kaynaklandığına inanılarak,engelli çocuklar hasta gibi görülmüştür.Bu nedenle,özel eğitime muhtaç çocuklar akranlarından ayrılarak kendilerine özgü yatılı eğitim kurumlarında eğitilmişlerdir.

Zihinsel engelli çocuklar için eğitim ortamları arasında normal okul düzenlemeleri içinde özel araç ve gereçlerle özel eğitim hizmeti,özel eğitim danışmanlığı,gezici öğretmenlik,kaynak oda,yarım günlük özel sınıflar,normal okulda özel sınıf,özel ve normal okul düzenlemeleri bulunmaktadır.

Ayrıca yatılı okullar,hastanede eğitim ve eve dayalı eğitim düzenlemeleri,de zihinsel engelli çocukların yararlanabilecekleri eğitim ortamlarıdır. Zihinsel engellilere yönelik eğitim hizmetler,eğitilebilir ve öğretilebilir düzeydeki zihinsel engelli çocukların yeterlilikleri dikkate alınarak planlanmakta ve yürütülmektedir.

Eğitilebilir zihinsel engelli çocuklar, okul öncesi ve ilköğretimde kaynaştırma eğitimine dahil edilmektedir. İlköğretim programını tamamlayan zihinsel eğitilebilir zihinsel engelli çocuklar, meslek okullarına yönlendirilmektedirler.

Meslek okulları, sekiz yıllık zorunlu eğitimlerini tamamlayan eğitilebilir düzeydeki zihinsel engellilere hizmet veren ve beceri kazandırmaya yönelik olan okullardır.

Öğretilebilir zihinsel engelli çocuklar ise özel eğitim sınıflarında veya özel eğitim okullarında özel eğitime tabi tutulmaktadır. Öğretilebilir düzeyde olan altı-on dört yaş grubundaki çocuklara eğitim uygulama okullarında verilemektedir. Bu okullardaki programlar çocuklara bağımsız yaşam becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.

Özel eğitim veren okul ve sınıflarda uygulanan eğitim programları, eğitime yön verecek amaçları,amaçların gerçekleşmesinde uygulanacak içeriği,içeriğin öğretilmesinde uygulanacak eğitim öğretim süreçlerini,öğretim sürecinde kullanılacak araç ve gereçleri içermektedir.

Ayrıca bu eğitim programları amaçları destekleyen ders dışı etkinlikleri, amaçların ne derece gerçekleştirildiğini anlamak için yapılan değerlendirme sürecini içeren bir eğitim aracı olarak tanımlanmaktadır.