Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
EĞİTİMDE DRAMA.
KONULAR BÖLÜM: Kesirler, Ondalık Kesirler, Yüzde
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
ENGELLİ ÇOCUKLAR İÇİN DRAMA ETKİNLİĞİ PLANLAMA TEKNİKLERİ
TESLİM ALMA (TESELLÜM)
Öğretimin Uyarlanması
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Drama etkinlikleri planlanırken;
Bitkiler * Mevsim boyunca gözlenen hava olayları, tahıllar ve diğer ürünlerin kurutulması, harman çalışmaları, meyve ve sebzelerin depolanması üzerine.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE BİR GÜN...
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Program Tasarım Modelleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Eğitsel Rehberlik.
Eczanede kullanılacak cihaz ve aletler
DÜŞÜNME.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
MADDEYİ TANIYALIM.
İSTASYON YÖNTEMİ.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÖĞRETİM İLKELERİ.
Bitkiler * Mevsim boyunca gözlenen hava olayları, tahıllar ve diğer ürünlerin kurutulması, harman çalışmaları, meyve ve sebzelerin depolanması üzerine.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Gelişim ve Temel Kavramlar
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi Fen Ve Matematik Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

Erken Çocukluk Döneminde Fen Etkinlikleri

Eğitim etkinliklerinin sistemli ve düzenli bir şekilde gerçekleşmesi ve belirlenen amaçlara ulaşabilmesi her şeyden önce günlük planın iyi bir şekilde hazırlanmasına bağlıdır.

Günlük planda fen etkinliğinin planlaması ve uygulaması Öğretmen, fen eğitimini planlarken, çocukların yaşı ve gelişim düzeyini, konuyu kimin öğreteceği, ne öğreteceğini, nasıl öğreteceğini ve nerede öğreteceğini iyi planlamalıdır. Bu amaçla öğretmen öncelikle çocukları iyi tanımalıdır. Ayrıca kendisini de iyi tanımalı ve eksik olduğu konularda kendisini yetiştirmelidir.

Türkçe Dil Etkinliği Sanat etkinliği Müzik etkinliği Drama etkinliği Erken Çocukluk Döneminde Fen Etkinliklerinin Kullanıldığı Etkinlikler Türkçe Dil Etkinliği Sanat etkinliği Müzik etkinliği Drama etkinliği Oyun etkinliği

Fen Etkinlikleri İçin Gerekli Materyaller Fen ve matematik etkinliklerinde kullanılacak araç gereçler her yerde bulunabilecek tarzda ve günlük yaşantıda çocukların karşılarına çıkabilecek niteliktedir. Çocukların tanıdıkları malzeme ve araç gereç seçilmesi çocukların bu malzemeleri daha kolaylıkla kullanabilmelerine olanak sağlamakta ve o malzemeleri başka şekillerde nasıl kullanabileceklerine ilişkin çocuklara yol gösterici olabilmektedir. Bu şekilde hem çocukların zihinsel ve fiziksel gelişimleri ve becerileri artacak hem de yaratıcı düşünme ve alternatif yaklaşımlarla sorun çözme becerileri gelişecektir.

Fen, doğa ve matematik etkinlikleri için bir okul öncesi kurumunda bulunabilecek malzemeler:  Mıknatıs  Cetvel  Büyüteç  Mikroskop  Termometre  Saat  Pusula  El feneri  Ayna  Tartı  Ölçü aletleri  Yerküre  Prizma  Mercekler  Fotoğraflar  Değişik özelliklere sahip taşlar  Toprak, kum  Eğitici oyuncaklar

Fen ve doğa merkezinde bulunabilecek albümler:  Bitki albümü  Çiçekler albümü  Evcil hayvanlar albümü  Vahşi hayvanlar albümü  Deniz ürünleri albümü  Taşıtlar albümü  Tohumlar albümü  Tahıllar albümü  Meyve ve sebzeler albümü  Meslekler albümü  Giysiler albümü  Aile albümü

Koleksiyonlar:  Para koleksiyonu  Kelebek koleksiyonu  Yaprak koleksiyonu  Taş koleksiyonu  Pul koleksiyonu

Fen ve doğa merkezinde bulunabilecek albümler:  Bitki albümü  Çiçekler albümü  Evcil hayvanlar albümü  Vahşi hayvanlar albümü  Deniz ürünleri albümü  Taşıtlar albümü  Tohumlar albümü  Tahıllar albümü  Meyve ve sebzeler albümü  Meslekler albümü  Giysiler albümü  Aile albümü

Grafikler:  Hava grafiği  Mevsimler grafiği  Boy grafiği  Yaş grafiği  Meslekler grafiği  Tablolar:  Sayı tablosu  Renk tablosu  Şekil tablosu  Mevsimler tablosu  Ailemiz tablosu

Türkçe Etkinlikleri Türkçe etkinliklerinde fen kavramları ile ilgili bilmece, tekerleme ve hikayelere yer verilebilir. Çocuklarla ile birlikte bilim ile ilgili kitaplar, ansiklopedi ve dergiler incelenebilir. çocuklara bilimsel kavramları içeren bir hikaye anlatılabilir. Bilim kitaplarından ve bilim sözlüğünden bilimsel bir kelime seçerek, kelimenin anlamı üzerinde sohbet edilebilir ve çocuklardan kelimenin ifade ettiği şeyleri resimlemeleri istenebilir.

Sanat Etkinlikleri Bir sanat projesinde bir gezi sonrasında çevreden toplanılan tohumlarda, yapraklar, çiçekler kullanılabilir. Tohum ve bitkiler boyanarak sanat çalışmasında kullanılabilir. Sanat etkinliklerinde oyun hamuru, sünger, artık kumaşlar yardımı ile insan maketi hazırlanabilir. Sanat etkinliğinde çocuklarla gökyüzü ve güneş sistemine ait mobiller yapılabilir.

Oyun Etkinlikleri Bahçede serbest oyun sırasında kum ve su havuzlarında çocukların öğrendikleri fen ile ilgili kavramları denemelerine olanak sağlanabilir. Hayvanlar, bitkiler, gökyüzü ile ilgili hazırlanacak yap-bozlar, dominolar gibi çeşitli kart oyunları çocukların bu kavramları öğrenmelerinde kullanılabilir. Fen kavramları ile ilgili parmak oyunları üretilebilir.

Müzik Etkinliği Doğal nesnelerle müzik aletleri yapılabilir. Örneğin bal kabağından, baklagillerden marakas, kamıştan düdük gibi aletler yapılabilir. Müzik etkinliklerinde çeşitli fen kavramları ile ilgili şarkılar öğretilebilir. Doğa seslerine ilişkin müzikler dinletilebilir.

Drama etkinliği Drama etkinliklerinde doğamız, hayvanlar, sağlığımız, gökyüzü ve dünyamız, duyu organlarımız gibi fen ile ilgili pek çok konu ve kavrama yer verilebilir.