Gesture-Based Interfaces

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Bilişsel süreçler Ömer Faruk KOCAMAN
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar.
GESTURE BASED INTERFACE
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Duran Uygur
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
G ESTURE – BASED I NTERFACES H AREKETE DAYALı ARA YÜZLER 8.G RUP Onurcan PALABIYIK Omeed KADHİM Çağrı TUNCAY Erdem ONAN Ceyhun YAKUT Ufuk ÖZKAR Koray AVCI.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
G ESTURE BASED INTERFACES. İnsan yorumlama aracı ile insan hareketlerini algoritmalar ile tanımlar.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
İLKÖĞRETİMDE TEKNOLOJİNİN KULLANILMASI VE UYGULANMASI
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
E-Öğrenme Nedir?
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Derya Duygu KARSLI
Öğretim Tasarımı
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Eğitsel Oyunlar.
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Klavye, Fare ve Monitor.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Mimio İle İnteraktif Eğitim
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Gesture-Based İnterfaces
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
MATEMATİK YAZILIMLARI.
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Dr. İsmail DEMİR Eğitim Politikaları Daire Başkanı.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLGİSAYAR KOMUT: Bilgisayara istediğimiz şeyleri yaptırabilmek için verdiğimiz emirlerdir.
Sembolik Düşünce Nedir
İsmail KILINÇ-Eğitim Görevlisi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Betül GÜLER
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
7th International Congress of Research in Education
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
SOSYAL ETKİNLİKLERE FARKLI BİR BAKIŞ Hazırlayanlar: Nurten SAYDAM
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Problem Çözme Yaklaşımları
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.B.2. Bilgisayar Destekli Tasarım.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
3 .BÖLÜM ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ SİSTEMİ ASSURE MODELİ
Leap Motion Hazırlayanlar:Beyza AKSOY Eyşan EKİCİ Hatice Nur UZUNKOL
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Gesture-Based Interfaces Hazırlayanlar: Beyza AKSOY Eyşan EKİCİ Hatice Nur UZUNKOL Hatice ÜNER Merve SEZER Selda YEŞİL

Gesture Based Interfaces nedir? İnsan-bilgisayar etkileşiminde amaçlanan doğallık ve rahatlığı sağlamak için, el hareketlerini görsel olarak tanıyan sistemler dikkate değer bir alternatiftir. El hareketlerinin uzay-zamansal değişkenlik göstermesi ve ardışık hareketlerin ayrılmasının zorluğu el hareketlerinin tanınmasını karmaşık bir problem haline getirir.

El İzleme ve Hareket Tanıma Sistemimiz bilgisayarla üç boyutlu görü ve hareket tanıma olarak iki ana kısımda incelenebilir. Üç boyutlu görme modülünün önemli aşamaları öncelikle elin görüntülerde ayırt edilmesi, ardından izlenen parmağın üç boyutlu koordinatlarının edinimi ve sistemdeki gürültünün etkilerinin ayıklanmasıdır.

El İzleme ve Hareket Tanıma Hareket tanıma modülü ise yeni hareketlerin tanınması için gerekli eğitimi ve hareketi tanıma aşamalarını kapsar. Tanıma için gerekli girdi görü birimi tarafından oluşturulduğu için görü birimi program akışında hareket tanımadan önce gelir.

1.Üç boyutlu El İzleme Vücudun görüntüye giren diğer kısımlarından dolayı elin ayırt edilmesi karmaşık bir problemdir. Belirteç kullanımı bu problemi büyük oranda kolaylaştırdığı için karmaşık arkaplanlar ve değişken ışık koşullarında elin tanınabilmesi amacıyla belirteçlerden yararlanmaktayız. Belirteç kullanımı el izleme aşamasında elin görüntülerden renk bölütlemesi yoluyla çıkarılmasını sağlar.

2.Hareket Tanıma Sistemde tanımlı her el hareketi için birer HMM bulunmaktadır. Bir dizinin tanınması için dizi, var olan tüm HMM’lere girdi olarak verilir. Dizinin anlamlı el hareketlerinden biri olarak kabul edilebilmesi, bu modellerden birinin verdiği olabilirliğin diğerlerininkileri geçmesi ile mümkündür.

Uygulama Yaygın kişisel bilgisayar uygulamaları fare tıklamaları ve klavye girdileri ile yönetilen basit arayüzlere sahiptir. Oyun ve çizim programları gibi daha gelişmiş uygulamalar farenin hareketini de göz önünde bulundururlar. Burada önerilen sistem bu tür gelişmiş uygulamalara arayüz oluşturabilmek için tasarlanmıştır.

Söz konusu çizim programı, komutları fare ile uygulama düğmeleri seçildiğinde almakta ve bu komutları program tuvali tıklandığında uygulamaktadır. Geliştirdiğimiz arayüzde, hareket tanıma, komutların seçilmesinde, el izleme ise bu komutların uygulanmasında kullanılmaktadır.

Eğitim Alanında Kullanımı Bu teknoloji sayesinde öğrenciler bilgiyi yeni yollarla kazanma ve ifade edebilme becerileri geliştirebilmektedirler. Geliştirilen uygulamalar gerçeklik duygusunu artırarak öğrencilerin eğlenerek öğrenmelerine katkı sağlamaktadır. Ayrıca öğrenme araç-gereçleri her zaman öğrencinin yanında olduğu için bilgiye erişimi ve etkileşimi kolaylaştırarak öğrencileri zaman ve mekan bakımından özgürleştirmektedir.

Eğitim Alanında Sağladığı Avantajlar Kolaylaştırıcı bir arayüz sağlayabilir. Keşfetme ve oyun yoluyla öğrenmeyi sağlayabilir. Esnek bir öğrenme ortamı sağlayabilir. Sınıf dışı öğrenmeyi kolaylaştırabilir. Özel eğitim amacıyla kullanılabilir. Öğrenenlerin aktif olmasını sağlayabilir.İş birliğini artırabilir. Araştırmaya teşvik edebilir.

Videolar http://www.youtube.com/watch?v=fP98lJ3nqsw http://www.youtube.com/watch?v=63UJk3lnXxc http://www.youtube.com/watch?v=Ffm2-txy8Bs http://www.youtube.com/watch?v=mgzjkXJGMNU

Kaynaklar Küçük, S., Aydemir, M. ve Göktaş, Y(2012).Hareketli İşlemler Teknolojisinin Eğitim Ortamına Muhtemel Katkıları Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 146-150 syf. http://cs.nyu.edu/~naz/docs/siu.pdf