T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAZANIMLAR 25. Onuncu Yıl Nutku'ndan hareketle yapılan inkılapları, Atatürk'ün geleceğe yönelik hedeflerini ve Türk milletinin özelliklerini değerlendirir.
Advertisements

Atatürk’ün Eğitim İle İlgili Sözleri
Baş Öğretmen Atatürk.
KAZANIMLAR 14.Atatürkçü düşünce sisteminden yola çıkarak Atatürk ilke ve inkılaplarını oluşturan temel esasları belirler. 15.Atatürk ilkelerinin modern.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Güney Cephesi
Beni görmek demek yüzümü görmek değildir. Benim fikirlerimi anlıyor ve hissediyorsanız bu yeterlidir.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük MİLLİYETÇİLİK
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İNKILAPLARIN TEMEL KAYNAĞI
ATATÜRK’ÜN KİŞİLİĞİ.
Atatürk’ün Ankara’ya Gelişi (27 Aralık 1919) Birinci Dünya savaşının bitmesiyle birlikte yurdumuz savaşta yenik sayıldı. Sevr Antlaşmasıyla ülkemizi.
MİLLİ MÜCADELE (KURTULUŞ SAVAŞI).
CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM ANLAYIŞI
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-I
DEMOKRATİK YÖNETİM Demokrasi halk idaresi anlamına gelmektedir. Demokrasinin olmadığı toplumlarda insan hakları, eşitlik, özgürlük gibi değerler korunamaz.demokratik.
EGEMENLİK ANLAYIŞI. EGEMENLİK ANLAYIŞI Millî Egemenliğin en kısa tanımı şudur; “Egemenliğin tek meşru kaynağı ve sahibi Millettir.” Millet iradesi,
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 19 Mayıs 1919 Samsun’a Çıkış
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
MUSTAFA KEMAL’ E SUİKAST GİRİŞİMİ BİR DEVRİN ANALİZİ: NUTUK
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK ÇAĞDAŞLAŞMASI
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİNİ HAZIRLAYAN ETKENLER
HARF İNKILABINDAN MİLLET MEKTEPLERİNE MİLLİ KÜLTÜRÜMÜZ AYDINLANIYOR
‘’……eski dönemin hurafelerinden ve doğuştan var olan özelliklerimizle hiç de ilişkisi olmayan yabancı fikirlerden, doğudan ve batıdan gelebilen etkilerden.
Bağımsızlık Savaşı
 Taha DİNDAR 9/G  Berkay ACER 9/G  M.Berk BERKTAŞ 9/G
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük MAZLUM MİLLETLER
Öğretmenler Günü.
TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU’NUN HAZIRLIKLARI
GENELGE VE KONGRELERİN ÖNEMLERİ
10 Kasım Atatürk’ü Anma Programı
ATATÜRKÇÜLÜK.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İNKILAPÇILIK
TÜRKİYE CUMHURİYETİ EĞİTİM FAALİYETLERİ-1.
GENÇLİK VE SPOR BAYRAMI
MİLLİ (ULUSAL ) BAYRAMLARIMIZ
  Egemenlik yönetme yetkisidir. Ulusal egemenlik; yönetme yetkisinin ulusta olmasıdır. Osmanlı imparatorluğu döneminde egemenlik padişahta idi. Padişah.
BAYRAMLARIMIZ Biz Türk’üz.Geleneklerimize bağlı bir milletiz.
Özgür GÜVERCİN. KISA KISA BAŞARI ANAHTARLARI - Konu eksiğiniz olmasın. - Mutlaka düzenli tekrar yapın. - Günlük 100 soru ile başlayıp toplamda 200 soruya.
AİT Ders çalışma notları. Amasya Görüşmeleri sonunda İstanbul hükümeti aşağıdakilerden hangisinin varlığını tanımıştır? A. TBMM hükümetinin varlığını.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
AİT Ders çalışma soruları.
CUMHURİYET HALK YÖNETİMİ HÜRRİYET ÇAĞDAŞLIK UYGARLIK DEMOKRASİ EŞİTLİK
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük Arif ÖZBEYLİ.
ATATÜRKÜN KİŞİSEL ÖZELLİKLERİ
OKUL AİLE BİRLİĞİ Eğitim- Öğretim; öğrenci – öğretmen ve velilerin birlikte hareket etmesi suretiyle gerçekleştirilmesi gereken bir faaliyettir.
MİLLİ MÜCADELE.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR.
BİR DEVRİN ANALİZİ: NUTUK
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
EĞİTİM ALANINDAKİ İNKILAPLAR
TOPRAKLARIMIZIN PAYLAŞILMASI
Öğretmenlik Mesleğine Giriş
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Büyük Nutuk
ATATÜRK’ÜN İLETİŞİME VERDİĞİ ÖNEM
EGEMENLİK KAYITSIZ ŞARTSIZ MİLLETİNDİR.
20-22 Ekim 1919 Engin DEMİRCİ MALATYA 2016.
ATATÜRK’ÜN YAPTIĞI HİZMETLER
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Harf İnkılabı
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
Amasya Görüşmeleri 20 – 22 Ekim 1919.
T.C İNKILAP TARİHİ ve ATATÜRKÇÜLÜK
Engin DEMİRCİ Malatya 2016.
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ Mehmet DİNÇ Mehmet DİNÇ.
ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Cumhuriyetimizin Kurucusu… Mustafa Kemal ATATÜRK.
Türkiye Cumhuriyeti’nin bağımsızlığını sembolize eden ve milli marş olarak kabul edilen İstiklal Marşı Mehmet Akif Ersoy tarafından yazılmış,
1914 yılında Dünya üzerinde bir çok devletin katıldığı 1. Dünya Savaşı başladı.Osmanlı Devleti istemese de Almanya ile birlikte katılmak zorunda.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI – ATATÜRK ve İLETİŞİM 1.
Sunum transkripti:

T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük Arif ÖZBEYLİ www.tariheglencesi.com

Üçüncü Ünite: Ya İstiklal Ya Ölüm www.tariheglencesi.com

Üçüncü Konu: Maarif Kongresi (15-21 Temmuz 1921) www.tariheglencesi.com

“En önemli ve verimli vazifelerimiz eğitim ve öğretim işleridir “En önemli ve verimli vazifelerimiz eğitim ve öğretim işleridir.” diyen Mustafa Kemal, bu düşüncesinden hareketle Millî Mücadele’nin en kritik günlerinde bile eğitimle ilgilenmiştir. O, eğitimi, millet olmanı ve ülkemizi her alanda kalkındırmanın temel şartı olarak görmüştür. Bu nedenle de Büyük Millet Meclisinde kurulan ilk hükûmetlerde Maarif Vekâleti adıyla Millî Eğitim Bakanlığına yer vermiştir. www.tariheglencesi.com

Diğer yandan cehalete karşı savaşın da en az bağımsızlık savaşı kadar önemli olduğunu düşünmüş, gönüllü olarak cepheye gitmek için Ankara’ya gelen öğretmenleri tekrar okullara göndermiştir. Kütahya-Eskişehir savaşlarının tüm şiddetiyle devam ettiği günlerde de Ankara’da bir maarif (eğitim) kongresinin toplanmasını sağlamıştır. Dönemin Maarif Vekili Hamdullah Suphi Bey’in savaş nedeniyle kongrenin ertelenmesi önerisini kabul etmeyen Mustafa Kemal açış konuşmasını da bizzat kendisi yapmıştır. www.tariheglencesi.com

Atatürk, “Eğitimdir ki bir milleti hür, bağımsız, şanlı, yüksek bir toplum hâlinde yaşatır veya bir milleti kölelik ve yoksulluğa terk eder.” sözleriyle eğitimin varlığı kadar niteliğine de önem verdiğini göstermiştir. Çünkü o, ülkemizin gelecekteki hedeflerine ancak millî ve çağdaş bir eğitimle ulaşabileceğini düşünmüş ve bu konuda şunları söylemiştir: www.tariheglencesi.com

“Şimdiye kadar takip edilen tahsil ve terbiye usullerinin milletimizin gerilemesinde en önemli etken olduğu kanaatindeyim. Onun için bir millî terbiye programından bahsederken eski devrin hurafelerinden, doğuştan sahip olduğumuz özelliklerimizle hiç ilgisi olmayan fikirlerden, Doğu ve Batı’dan gelen bütün tesirlerden uzak millî ahlak ve tarihimize uygun bir kültür kastediyorum. Çünkü millî dehamızın tam gelişmesi böyle bir kültür ile temin olunabilir. Herhangi bir yabancı kültür, şimdiye kadar takip edilen yabancı kültürlerin sebep olduğu yıkımı tekrar ettirebilir. Kültür temel ile uyumludur, o temel de milletin ahlakıdır. Çocuklarımız ve gençlerimiz yetiştirilirken onlara özellikle varlıklarıyla, haklarıyla çatışan yabancı unsurlarla mücadele etme lüzumu ve millî fikirleri müdafaa etme mecburiyeti öğretilmelidir.” www.tariheglencesi.com

Maarif Kongresi’nde yapılan çalışmalar sonucunda, yurt genelindeki okul, öğrenci ve öğretmen sayıları belirlendi. Diğer yandan öğretim programlarının toplumsal ihtiyaçlar gözetilerek çağın gereklerine ve bilimsel esaslara göre yeniden hazırlanması kararlaştırıldı. Böylece Ankara’da toplanan Birinci Maarif Kongresi’yle Türk eğitim sisteminin temelleri atıldı. www.tariheglencesi.com

Eğitim öğretime çok önem veren Mustafa Kemal bu konudaki çabalarını Kurtuluş Savaşı’ndan sonra da devam ettirmiştir. O, okuma yazmayı kolaylaştırmak amacıyla Harf İnkılabı’nı gerçekleştirmiş ve kara tahta başına geçerek Türk milletine başöğretmenlik yapmıştır. www.tariheglencesi.com

25.04.2014 www.tariheglencesi.com

CEVAP: D www.tariheglencesi.com

30 NİSAN 2015 www.tariheglencesi.com

CEVAP: A www.tariheglencesi.com

30 NİSAN 2015 www.tariheglencesi.com

CEVAP: C www.tariheglencesi.com

28 KASIM 2016 www.tariheglencesi.com

CEVAP: A www.tariheglencesi.com