GENEL SAĞLIK SİGORTASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Advertisements

ULUTEK A.Ş TEKNOLOJİ GELİŞTİRME
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
Oğuz KARADENİZ Pamukkale Üniversitesi
SAKARYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ SOSYAL GÜVENLİK SEMİNERİ-ÖZEL KONULAR
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU GÜNCEL MEVZUATA İLİŞKİN DEĞİŞİKLİKLER VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 04.EKİM
5510 SAYILI SOSYAL SİGORTALAR VE GENEL SAĞLIK SİGORTASI YASASI
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI TEDAVİ HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEDAVİ İŞLEMLERİ.
EVDE SAĞLIK HİZMETİNDEN FAYDALANMAK İÇİN KİM NEREYE BAŞVURUR?
ERK İSG&İK –
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
DEVLET MEMURLARININ GENEL SAĞLIK SİGORTASI KAPSAMINA ALINMASI.
FİNANSAL MUHASEBE 4 [BAŞLANGIÇ DÜZEYİ] SOSYAL GÜVENLİK
4734 Sayılı Kanun Madde 10’da Yer Alan “İhale Dışı Bırakılma Durumları”  İle İlgili Sunulacak Belgeler ve Temin Yerleri.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
MUHASEBE EĞİTİMİ.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
TEDAVİ YARDIMINA İLİŞKİN UYGULAMA TEBLİĞİ SUNUMU
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU SAĞLIK UYGULAMA TEBLİĞİ
GENEL SAĞLIK SİGORTASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PERSONELİ İZİN YÖNERGESİ
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI ( Tedavi Yardımları Şefliği) hacettepe.edu.tr 15 Ocak Ocak 2009.
GENEL SAĞLIK SİGORTASI Dr. Serdar BORA SGK Şube Müdürü
Hasta Kabul ve Kayıt Hastanın her ayrı gelişi için ayrı bir Geliş Numarası, Ve yapılan her işlem için bir İşlem Kayıt Numarası oluşturulmaktadır.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
Tevfik BAYHAN Ramazan DOĞAN İş Müfettişi İş Müfettişi
Sosyal Güvenlik Hukuku
GEÇİCİ İŞ GÖRMEZLİK - ULUSAL BAYRAM VE GÜNLERİNDE ÇALIŞMA 1 Yrd. Doç. Dr. ALPTEKİN AKTALAY Y.Emre AKARSU.
AÇIK SÜRELER
ALMANYA‘DA YAŞAMAK SOSYAL SiGORTALAR. Bütün sosyal devlet sistemlerinde olduğu gibi, Almanya da da sosyal yaşam, farklı sosyal sigortalarla güvence altına.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞI ARASINDA İMZALANAN
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
AĞIR VE TEHLİKELİ İŞLER YÖNETMELİĞİ
fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamaları Önder GÜNGÖR
Ayaktan Tedavilerde Ödeme
4924 SAYILI KANUN KAPSAMINDA SÖZLEŞMELİ PERSONELİN MALİ HAKLARI
NÖBET ÜCRETLERİ FAHRİ HOCAOĞLU Mali Hizmetler Uzmanı Tel: e-posta:
KATILIM PAYI ÖDEMELERİ
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
GENEL SAĞLIK SİGORTASI
GENEL SAĞLIK SİGORTASI
ÖDEME EMRİ BELGESİNİN EKLERİ VE TANIMLARI
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
Sunum Planı Kurumsal Yapı Kurumun Organları Kurumun Görevleri Sosyal Güvenlik Reformu Sosyal Güvenlik Sistemi.
SOSYAL GÜVENLİK VE SOSYAL GÜVENLİK MEVZUATI HAZIRLAYICI EĞİTİMİ
28.BÖLGE HATAY ECZACI ODASI İNFERTİLİTE KONULU ECZACI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI HAZIRLAYAN ECZ. İREM ÖZKAYA MERTAYAK.
A - OI ve/veya IUI İşlemi (1)Evli olmakla birlikte eşlerden herhangi birinin evlat edinilmiş çocukları hariç soybağı kurulmuş sağ çocuğunun olmaması.
Sosyal Güvenlik Hukuku Maluliyet Sigortası. UZUN VADELİ SİGORTA KOLLARI.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
SERBEST DOLAŞIMA GİRİŞ REJİMİ
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI sayılı Kanunun 35 inci Maddesi Uyarınca Geçici Kadro Tahsisi ile Mecburi Hizmet Yükümlülü.
DERS : ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ KONU: İŞ KAZALARI HAZIRLAYAN: AYŞE NUR ŞİMŞEK BÖLÜM: BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİNİN DESTEKLENMESİ
SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU IV
TÜRKİYE’DE GENEL SAĞLIK SİGORTASI
R.Gazete No R.G. Tarihi: İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hekimliği.
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mayıs 2013  ÇARŞAMBA RG Sayı :
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Sözleşmeli personel izinleri
Sosyal Güvenlik Kurumu KASIM 2007 M E D U L A G e n e l S a ğ l ı k S i g o r t a s ı.
Görev ve Sorumluluklar
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
2018 Yılında Uygulamaya Konacak Teşvikler ve Yapılacak Diğer Çalışmalar 23 Şubat 2018.
Çok tehlikeli sınıfta yer ve ondan fazla işçi çalıştıran işyerlerinde işverenlerin ödediği işsizlik sigortası primi 3 yıl süreyle %2’den %1’e düşürülmüştür.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞI
YARIM ÇALIŞMA ÖDENEĞİ UYGULAMASI ZAFER ŞENTÜRK İMD
Sunum transkripti:

GENEL SAĞLIK SİGORTASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SAĞLIK POLİTİKALARINI GELİŞTİRME VE MEVZUAT DAİRE BAŞKANLIĞI PROJE GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI İLAÇ VE TIBBİ MALZEME MEVZUATI DAİRE BAŞKANLIĞI İLAÇ VE TIBBİ MALZEME SÖZLEŞME VE ÖDEMELERİ DAİRE BAŞKANLIĞI SAĞLIK HİZMETİ SÖZLEŞME VE ÖDEMELERİ DAİRE BAŞKANLIĞI İZLEME VE DEĞERLENDİRME DAİRE BAŞKANLIĞI MALULİYET VE SAĞLIK KURULLARI DAİRE BAŞKANLIĞI

SOSYAL SİGORTALAR VE GENEL SAĞLIK SİGORTASI KANUNU Kanun Numarası              : 5510 Kabul Tarihi                     : 31/5/2006 Yayımlandığı R.Gazete    : Tarih: 16/6/2006 Sayı : 26200

GENEL SAĞLIK SİGORTASI İLİŞKİN MEVZUAT 5510 Sayılı Kanun Genel Sağlık Sigortası İşlemleri Yönetmeliği Sağlık Uygulama Tebliği (SUT) Sağlık Hizmetleri Fiyatlandırma Komisyonunun Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik

GENEL SAĞLIK SİGORTASI İLE İLİŞKİLİ TANIMLAR Sigorta kolları; Kısa vadeli sigorta; İş kazası ve meslek hastalığı, hastalık ve analık sigortası kollarını, Uzun vadeli sigorta; Malullük, yaşlılık ve ölüm sigortası kollarını Genel sağlık sigortası; Kişilerin öncelikle sağlıklarının korunmasını, sağlık riskleri ile karşılaşmaları halinde ise oluşan harcamaların finansmanını sağlayan sigorta

GENEL SAĞLIK SİGORTALISI SAYILANLAR Kanunun 60 ıncı maddesinde sayılan kişiler; İkametgahı Türkiye'de olan kişilerden; Hizmet akdi ile bir veya birden fazla işveren tarafından çalıştırılanlar, Köy ve mahalle muhtarları ile hizmet akdine bağlı olmaksızın kendi adına ve hesabına bağımsız çalışanlardan ise; Ticarî kazanç veya serbest meslek kazancı nedeniyle gerçek veya basit usûlde gelir vergisi mükellefi olanlar, Gelir vergisinden muaf olup, esnaf ve sanatkâr siciline kayıtlı olanlar, Anonim şirketlerin yönetim kurulu üyesi olan ortakları, sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlerin komandite ortakları, diğer şirket ve donatma iştiraklerinin ise tüm ortakları, Tarımsal faaliyette bulunanlar,

GENEL SAĞLIK SİGORTALISI SAYILANLAR Kamu idarelerinde; Kanunun 60 ıncı maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine tabi olmayanlardan, kadro ve pozisyonlarda sürekli olarak çalışıp ilgili kanunlarında (a) bendi kapsamına girenler gibi sigortalı olması öngörülmemiş olanlar, Kanunun 60 ıncı maddesinin birinci fıkrasının(a) ve (b) bentlerine tabi olmayanlardan, sözleşmeli olarak çalışıp ilgili kanunlarında (a) bendi kapsamına girenler gibi sigortalı olması öngörülmemiş olanlar ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 86 ncı maddesi uyarınca açıktan vekil atananlar, İsteğe bağlı sigortalı olan kişiler,

GENEL SAĞLIK SİGORTALISI SAYILANLAR Yukarıda sayılmayanlardan; Harcamaları, taşınır ve taşınmazları ile bunlardan doğan hakları da dikkate alınarak, Kurumca belirlenecek test yöntemleri ve veriler kullanılarak tespit edilecek aile içindeki geliri kişi başına düşen aylık tutarı asgari ücretin üçte birinden az olan vatandaşlar, Vatansızlar ve sığınmacılar, 2022 sayılı 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanun hükümlerine göre aylık alan kişiler, 1005 sayılı İstiklal Madalyası Verilmiş Bulunanlara Vatani Hizmet Tertibinden Şeref Aylığı Bağlanması Hakkında Kanun hükümlerine göre şeref aylığı alan kişiler, 3292 sayılı Vatani Hizmet Tertibi Aylıklarının Bağlanması Hakkında Kanun hükümlerine göre aylık alan kişiler,

GENEL SAĞLIK SİGORTALISI SAYILANLAR 2330 sayılı Nakdi Tazminat ve Aylık Bağlanması Hakkında Kanun hükümlerine göre aylık alan kişiler, 2828 sayılı Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Kanunu hükümlerine göre korunma, bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinden ücretsiz faydalanan kişiler, Harp malûllüğü aylığı alanlar ile Terörle Mücadele Kanunu kapsamında aylık alanlar, 442 sayılı Köy Kanununun 74 üncü maddesinin ikinci fıkrasına göre görevlendirilen kişiler ile aynı Kanunun ek 16 ncı maddesine göre aylık alan kişiler, 2913 sayılı Dünya Olimpiyat ve Avrupa Şampiyonluğu Kazanmış Sporculara ve Bunların Ailelerine Aylık Bağlanması Hakkında Kanun hükümlerine göre aylık alan kişiler,

GENEL SAĞLIK SİGORTALISI SAYILANLAR Mütekabiliyet esası da dikkate alınmak şartıyla, oturma izni almış yabancı ülke vatandaşlarından yabancı bir ülke mevzuatı kapsamında sigortalı olmayan kişiler, 4447 sayılı Kanun gereğince işsizlik ödeneği ve ilgili kanunları gereğince kısa çalışma ödeneğinden yararlandırılan kişiler, Bu Kanun veya bu Kanundan önce yürürlükte bulunan sosyal güvenlik kanunlarına göre gelir veya aylık alan kişiler, Yukarıdaki sayılanların dışında kalan ve başka bir ülkede sağlık sigortasından yararlanma hakkı bulunmayan vatandaşlar,

GENEL SAĞLIK SİGORTALISI SAYILANLAR Kanunun Geçici 12 inci Maddesinden dayanakla; aşağıda sayılanlar kayıt ve işlemleri Kurum tarafından devralınacak tarihe kadar GSS kapsamı dışında tutulmuşlardır. Ekim 2008 tarihi öncesinde Devlet Memuru olanlar, 1/7/1976 tarihli ve 2022 sayılı 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanun hükümlerine göre aylık alan kişiler, 18/3/1924 tarihli ve 442 sayılı Köy Kanununun 74 üncü maddesinin ikinci fıkrasına göre görevlendirilen kişiler ile aynı Kanunun ek 16 ncı maddesine göre aylık alan kişiler, 3816 sayılı Kanun kapsamındakiler (Yeşil kartlılar) önemli

GENEL SAĞLIK SİGORTASI İLE İLİŞKİLİ TANIMLAR 3671 Sayılı Kanun kapsamındakiler GSS kapsamı dışındadırlar. önemli

GENEL SAĞLIK SİGORTASI İLE İLİŞKİLİ TANIMLAR Genel sağlık sigortasından genel sağlık sigortalıları ve bakmakla yükümlü olduğu kişiler yararlanır.

GENEL SAĞLIK SİGORTASI İLE İLİŞKİLİ TANIMLAR Bakmakla yükümlü olduğu kişi: Bu Kanunun 60 ıncı maddesinin birinci fıkrasının (c) bendinin (1) ve (2) numaralı alt bentlerinin dışında kalan genel sağlık sigortalısının, sigortalı sayılmayan veya isteğe bağlı sigortalı olmayan, kendi sigortalılığı nedeniyle gelir veya aylık bağlanmamış olan; a) Eşi, b) 18 yaşını, lise ve dengi öğrenim veya 5/6/1986 tarihli ve 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanununda belirtilen aday çıraklık ve çıraklık eğitimi ile işletmelerde meslekî eğitim görmesi halinde 20 yaşını, yüksek öğrenim görmesi halinde 25 yaşını doldurmamış ve evli olmayan çocukları ile yaşına bakılmaksızın bu Kanuna göre malûl olduğu tespit edilen evli olmayan çocukları, c) Geçiminin sigortalı tarafından sağlandığı Kurumca belirlenen kriterlere göre tespit edilen ana ve babası, önemli

GENEL SAĞLIK SİGORTASI İLE İLİŞKİLİ TANIMLAR Bakmakla yükümlü olduğu kişisi bulunmayan genel sağlık sigortalıları: 60/c-1: Harcamaları, taşınır ve taşınmazları ile bunlardan doğan hakları da dikkate alınarak, Kurumca belirlenecek test yöntemleri ve veriler kullanılarak tespit edilecek aile içindeki geliri kişi başına düşen aylık tutarı asgari ücretin üçte birinden az olan vatandaşlar, 60/c-2 Vatansızlar ve sığınmacılar, önemli

GENEL SAĞLIK SİGORTASI İLE İLİŞKİLİ TANIMLAR Finansmanı sağlanmayan sağlık hizmetleri Kurumca; a) Vücut bütünlüğünü sağlamak amacıyla yapılan ve iş kazası ile meslek hastalığına, kazaya, hastalıklara veya konjenital nedenlere bağlı olarak ortaya çıkan durumlarda yapılacak sağlık hizmetleri dışında estetik amaçlı yapılan her türlü sağlık hizmeti ile estetik amaçlı ortodontik diş tedavilerinin, b) Sağlık Bakanlığınca insan sağlığı bakımından kullanılmasına veya uygulanmasına izin veya ruhsat verilmeyen sağlık hizmetlerinin, c) Sağlık Bakanlığınca tıbben sağlık hizmeti olduğu kabul edilmeyen sağlık hizmetlerinin, ç) Kanunun 60 ıncı maddesinin birinci fıkrasının (d) ve (g) bentleri kapsamına giren yabancı ülke vatandaşlarının genel sağlık sigortalısı veya genel sağlık sigortalısının bakmakla yükümlü olduğu kişi sayıldığı tarihten önce var olan kronik hastalığa ilişkin sağlık hizmetlerinin, finansmanı sağlanmaz. önemli

Sağlık hizmetlerinden ve yol gideri, gündelik ve refakatçi haklarından yararlanma şartları a) Sağlık hizmeti sunucusuna başvurduğu tarihten önceki son bir yıl içinde toplam otuz gün genel sağlık sigortası prim gün sayısının olması, b) Köy ve mahalle muhtarları ile hizmet akdine bağlı olmaksızın kendi adına ve hesabına bağımsız çalışanlar ile Kanunun 60/g bendine tabi olan genel sağlık sigortalısı ve bakmakla yükümlü olduğu kişilerin yukarıdaki bentte sayılan şartla birlikte, sağlık hizmeti sunucusuna başvurduğu tarihte atmış günden fazla prim ve prime ilişkin her türlü borcunun bulunmaması, c) İsteğe bağlı sigortalı olan kişiler ve Mütekabiliyet esası da dikkate alınmak şartıyla, oturma izni almış yabancı ülke vatandaşlarından yabancı bir ülke mevzuatı kapsamında sigortalı olmayan kişiler, (a) bendinde sayılan şartla birlikte, sağlık hizmeti sunucusuna başvurduğu tarihte prim ve prime ilişkin her türlü borcunun bulunmaması, şarttır. önemli

Sağlık hizmetlerinden ve yol gideri, gündelik ve refakatçi haklarından yararlanma şartları Genel sağlık sigortalısının tescil tarihinden itibaren otuz gün dolmadan prim tutarını ödemiş olması, otuz günlük sürenin dolduğu şeklinde uygulanamaz.

Sigortalılık niteliğinin yitirilmesi halinde sağlık hizmetleri 4/a, 4/b ve 4/c kapsamındaki sigortalıların; zorunlu sigortalılıklarının sona erdiği tarihten itibaren on gün süreyle genel sağlık sigortasından yararlanırlar. Bu kişilerin sigortalılık niteliğini yitirdikleri tarihten geriye doğru bir yıl içinde doksan günlük zorunlu sigortalılıkları varsa, sigortalılık niteliğini yitirdikleri tarihten itibaren doksan gün süreyle zorunlu sigortalılıklarından sonraki genel sağlık sigortalılıklarından dolayı prim borcu olup olmadığına bakılmaksızın bakmakla yükümlü olduğu kişiler dâhil sağlık hizmetlerinden yararlandırılırlar. önemli

5502 sayılı Kanundan dayanakla; TEBLİĞ YAYIMLANMASI 5502 sayılı Kanundan dayanakla; Kurum, yerine getirmekle yükümlü olduğu hizmetlerin uygulanmasına ilişkin hususları duyurmak amacıyla tebliğ çıkarmaya yetkilidir. Kurum dışındaki gerçek ve tüzel kişileri ilgilendiren tebliğler, Resmî Gazetede yayımlanır.

Sağlık Uygulama Tebliği (SUT) a) Kurumca finansmanı sağlanan sağlık hizmetlerinin neler olduğunu, b) Kurumca finansmanı sağlanan sağlık hizmetlerinin teşhis ve tedavi yöntemleri ile ödeme usul ve esaslarını, c) Protez, ortez, iyileştirme araç ve gereçleri, ilaç, aşı gibi Kurumca finansmanı sağlanan sağlık hizmetlerinin ödenmesine ilişkin usul ve esaslarını, ç) Yol gideri, gündelik ve refakatçi giderlerinin karşılanmasına ilişkin usul ve esaslarını, d) Sağlık Hizmetleri Fiyatlandırma Komisyonu kararlarını, e) Ödeme komisyonu kararlarını, f) Kurumca uygun görülen diğer hususları, kapsar.

SAĞLIK UYGULAMA TEBLİĞİ

SAĞLIK HİZMETLERİNİN ÖDENECEK BEDELLERİNİN BELİRLENMESİ Sağlık hizmetleri ile gündelik, yol, yatak ve yemek giderlerinin Kurumca ödenecek bedellerini belirlemeye Sağlık Hizmetleri Fiyatlandırma Komisyonu yetkilidir. Komisyon; Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığını, Maliye Bakanlığını, Sağlık Bakanlığını, Devlet Planlama Teşkilâtı Müsteşarlığını, Hazine Müsteşarlığını, temsilen birer üye ve Kurumu temsilen iki üye olmak üzere toplam yedi üyeden oluşur. Komisyon kararlarını salt çoğunluk ile alır, kararlar Resmî Gazetede yayımlanır. önemli

Sağlık hizmeti sunucuları Kanun gereği sağlık hizmeti sunucuları; Sağlık Bakanlığı tarafından basamaklandırılmaktadır.

Birinci basamak resmi sağlık kuruluşu Kamu idareleri bünyesindeki kurum hekimlikleri, Sağlık ocağı, Verem savaş dispanseri, Ana-çocuk sağlığı ve aile planlaması merkezi, Sağlık merkezi ve toplum sağlığı merkezi, Sağlık Bakanlığı ile aile hekimliği sözleşmesi yapmış aile hekimleri, 112 acil sağlık hizmeti birimi, Üniversitelerin medikososyal birimleri, Türk Silahlı Kuvvetlerinin birinci basamak sağlık üniteleri. İşyeri hekimlikleri önemli

Birinci basamak özel sağlık kuruluşu Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelik kapsamında açılan özel poliklinikler, Ağız ve Diş Sağlığı Hizmeti Sunulan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelik kapsamında açılan ağız ve diş sağlığı hizmeti veren özel sağlık kuruluşları. önemli

İkinci basamak resmi sağlık kurumu Eğitim ve araştırma hastanesi olmayan devlet hastaneleri ve dal hastaneleri ile bu hastanelere bağlı semt poliklinikleri, Entegre ilçe hastaneleri, Sağlık Bakanlığına bağlı ağız ve diş sağlığı merkezleri, Tıp fakültelerinin bulunduğu ilin dışında yer alan uygulama ve araştırma merkezleri (üniversite hastaneleri) Türk Silahlı Kuvvetlerinin eğitim ve araştırma hastanesi olmayan hastaneleri, Belediyelere ait hastaneler Kamu kurumlarına ait tıp merkezi ve dal merkezleri. önemli

İkinci basamak özel sağlık kurumu Özel Hastaneler Yönetmeliğine göre ruhsat almış hastaneler, Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelik kapsamında açılan tıp merkezleri, Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmeliğin geçici ikinci maddesine göre faaliyetlerine devam eden tıp merkezleri ve dal merkezleri. önemli

Üçüncü basamak resmi sağlık kurumu Eğitim ve araştırma hastaneleri, özel dal eğitim ve araştırma hastaneleri ile bu hastanelere bağlı semt poliklinikleri, Üniversite tıp fakültelerinin bulunduğu ilde kurulu sağlık uygulama ve araştırma merkezleri (üniversite hastaneleri) ile bu hastanelere bağlı semt poliklinikleri, Üniversitelerin diş hekimliği fakülteleri, Türk Silahlı Kuvvetlerine bağlı tıp fakültesi hastanesi ile eğitim ve araştırma hastaneleri, Vakıflara ait eğitim ve araştırma hastaneleri. önemli

b) Refik Saydam Hıfzısıhha Laboratuarları, Sağlık hizmet sunumu bakımından basamaklandırılamayan sağlık kurumları/ kuruluşları a)    Diyaliz merkezleri ve Sağlık Bakanlığından ruhsatlı diğer özelleşmiş tedavi merkezleri, b)    Refik Saydam Hıfzısıhha Laboratuarları, Tanı, tetkik ve görüntüleme merkezleri ile laboratuarlar, ç) Muayenehaneler. önemli

Sağlık hizmet sunumu bakımından basamaklandırılamayan diğer sağlık hizmet sunucuları; a) Optisyenlik müesseseleri, b) Tıbbi cihaz ve malzeme tedarikçileri, c) Kaplıcalar

SAĞLIK HİZMETİ SUNUCULARINA MÜRACAAT Sağlık hizmet sunucuları arasında tüm yurtta veya il ya da ilçe bazında Sağlık Bakanlığının görüşü alınarak Kurum tarafından sevk zinciri belirlenebilir.

Sağlık hizmeti sunucularına müracaat Genel sağlık sigortalısı ve bakmakla yükümlü olduğu kişiler, SUT’ta belirtilen özel hükümler saklı kalmak kaydıyla Kurum ile sözleşmesi bulunan ayakta ve yatarak tedavi hizmeti sağlayan sağlık hizmeti sunucularına doğrudan veya sevk edilmek suretiyle müracaat edebilirler.

AİLE HEKİMLİĞİ Aile hekimliği uygulamasına geçilen iller arasından Kurumca belirlenecek illerde, 01 Temmuz 2009 tarihinden itibaren ilk müracaatın aile hekimliğine veya aile hekimliği dışında kalan diğer birinci basamak resmi sağlık kuruluşlarına yapılması zorunludur. önemli

Sağlık hizmeti sunucularına müracaat Kurumla sözleşmesi bulunan sağlık hizmeti sunucuları tarafından, müracaat eden kişinin sağlık yardımlarından yararlanma haklarının olup olmadığının tespiti için Kurum bilgi işlem sistemi (MEDULA, MEDULA-optik, provizyon sistemi vb.) üzerinden, T.C. kimlik numarası ile hasta takip numarası/ provizyon alınması zorunludur.

HASTA TAKİP NUMARASI/ PROVİZYON ALINAMAMASI Aşağıdaki durumlarda hasta takip numarası/ provizyon alınamamasına rağmen sağlık hizmeti sağlanacak ve faturalar manuel olarak düzenlenecektir. Sağlık yardımları, yeterli prim ödeme gün sayısı olmaksızın ve/veya prim borcu olup olmadığına bakılmaksızın Kurumca karşılanacak olan 1)  İş kazasına uğrayan kişiler (hizmet akdiyle bir veya birden fazla işveren tarafından çalıştırılanlar için iş kazası bölümü doldurulmuş vizite kâğıdı faturaya eklenir .Sadece iş kazası nedeniyle sunulan sağlık hizmeti bedelleri ödenir), 2)  Meslek hastalığına uğrayan kişiler (meslek hastalığının Kurumca tespiti şartıyla sadece meslek hastalığı nedeniyle sunulan sağlık hizmetleri bedelleri ödenir), 3)  Tıbben başkasının bakımına muhtaç kişiler (Özürlülük Ölçütü, Sınıflandırılması ve Özürlülere Verilecek Sağlık Kurulu Raporları Hakkında Yönetmelik kapsamında, yetkilendirilmiş özürlü sağlı kurulu raporu vermeye yetkili sağlık kuruluşlarınca ağır özürlü olduğunu gösterir “Özürlü Sağlık Kurulu Raporu” faturaya eklenir), önemli

HASTA TAKİP NUMARASI/ PROVİZYON ALINAMAMASI 4) Sağlık Bakanlığınca duyurulan “Bildirimi Zorunlu Bulaşıcı Hastalıklar Listesi” nde yer alan hastalık tespit edilen kişiler (sadece bu hastalığı nedeniyle sunulan sağlık hizmeti bedelleri ödenir), 5) Acil haller nedeniyle müracaat eden kişiler (sadece acil hal nedeniyle sunulan sağlık hizmeti bedelleri ödenir), 6) Koruyucu sağlık hizmetleri sunulacak kişiler (sadece koruyucu sağlık hizmeti bedelleri ödenir), 7) Gebeliğin başladığı tarihten itibaren doğumdan sonraki ilk sekiz haftalık, çoğul gebelik halinde ise ilk on haftalık süreye kadar olan gebelik ve analık haliyle ilgili rahatsızlık ve özürlülük hallerinde sağlık hizmeti sağlanan kadınlar (sadece analık sebebi ile sunulan sağlık hizmeti bedelleri ödenir), 8) 18 yaşını doldurmamış kişilere sağlanan sağlık hizmetleri bedelleri, önemli

HASTA TAKİP NUMARASI/ PROVİZYON ALINAMAMASI b) Yabancı ülkelerle yapılan sosyal güvenlik sözleşmeleri kapsamında Kurum sağlık yardımlarından yararlandırılan ve Sosyal Güvenlik İl Müdürlüklerince düzenlenmiş ve onaylanmış “Sosyal Güvenlik Sözleşmesine Göre Sağlık Yardım Belgesi” ile müracaat eden kişiler (Kurum bilgi işlem sisteminde müstahaklık sorgulamasının yapılması sağlanıncaya kadar), c) Sığınmacı ve vatansızlar hariç olmak üzere diğer bentlerde sayılan kişiler (sayılan bentlerde belirtilen Kanunlara tabi olduklarını gösterir belge örneği fatura ekinde gönderilir), Ç) Kurum Hizmet Sunumu Genel Müdürlüğü yetkililerince imzalanacak bir tutanak ile tevsik edilmesi kaydıyla MEDULA sisteminden kaynaklanan arıza nedeniyle hasta takip numarasının alınamadığı süre zarfındaKurum sağlık yardımlarından yararlanma hakkının olduğunu yazılı olarak beyan etmek veya belgelemek suretiyle müracaat eden kişiler (daha sonra yapılan sorgulama sonucu bu kişilerin müstahak olmadığının tespit edilmesi halinde, tedaviye ait fatura bedeli ilgili sağlık kurumuna/ kuruluşuna ödenerek gerekli yasal işlemler Kurumca yürütülür).

Refakatçi yemek ve yatak gideri; Genel sağlık sigortalısı ve bakmakla yükümlü olduğu kişilerin yatarak tedavileri sırasında hekimin veya diş hekiminin tıbben göreceği lüzum üzerine; ilgili sağlık hizmeti sunucusunca düzenlenen refakatçi kalındığına dair belgeye istinaden, yanında kalan refakatçinin yatak ve yemek giderleri bir kişi ile sınırlı olmak üzere Kurumca karşılanır. 18 yaşını doldurmamış çocuklar için refakatçi kalınmasının tıbben lüzum görülmesi şartı aranmaz. önemli

Yol gideri ve gündelik Genel sağlık sigortalısı ve bakmakla yükümlü olduğu kişilerin, gerekli ve teşhis veya tedavi cihazlarının veya ilgili branş uzmanının bulunmaması gibi tıbbi ve zorunlu nedenlerle belediye/ büyükşehir belediye mücavir alanı dışındaki sağlık hizmeti sunucusuna sevk edilmeleri halinde kendilerinin ve bir kişi ile sınırlı olmak üzere refakatçisinin yol ve gündelik giderlerinin Kurumca ödenebilmesi için; a) Sevkin, SUT eki EK-4/A formu tanzim edilerek yapılmış olması b) Sevkin yapıldığı tarihten itibaren 3 (üç) işgünü içinde sevkin yapıldığı sağlık hizmeti sunucuna müracaat etmiş olmaları, gerekmektedir. önemli

Yol gideri Sevklerin, teşhis ve tedavinin sağlanabildiği en yakın sağlık hizmet sunucusuna yapılması esastır. (2) Sağlık durumları dolayısıyla kendilerine başka birinin eşlik etmesinin tıbben gerekli bulunduğunun sevk formunda belirtilmesi kaydıyla, bir kişi ile sınırlı olmak üzere refakatçisinin yol gideri de Kurumca karşılanır. (18 yaşını doldurmamış kişiler için sevk formunda refakatçi belirtilmesi şartı aranmaz.) (3) Kişilerin sevkin yapıldığı il/ ilçe dışında başka bir yerdeki sağlık hizmet sunucusunu tercih etmeleri halinde, iki yer arasındaki yol gideri farkı, genel sağlık sigortalısı veya bakmakla yükümlü olduğu kişilerce karşılanır. (4) Sevk formunda, sevk vasıtası belirtilmediği sürece, mutat taşıt ücreti ödenir. Mutat taşıt giderleri fatura/bilet tutarını aşmamak kaydıyla Ulaştırma Bakanlığı tarafından onaylanan fiyat tarifesi esas alınarak karşılanır. Ancak fatura/ bilet ibraz edilememesi halinde anılan fiyat tarifesi üzerinden ödeme yapılır.

Yol gideri (5) Kişilerin özel araçları ile sağlık hizmeti sunucusuna gidiş ve dönüşlerinde mutat taşıt ücreti ödenir. (6) Genel sağlık sigortalısı ve bakmakla yükümlü olduğu kişiler, kendilerine bir vasıta tahsis edilmesi suretiyle başka bir yere gönderilmiş iseler, eşlik eden refakatçiye ayrıca yol gideri ödenmez. (7) Acil haller nedeniyle ambulansla yapılan sevklere ilişkin giderler SUT’un (22) numaralı maddesinde yer alan usul ve esaslar dâhilinde karşılanır. (8) Mutat taşıt aracı dışında başka bir taşıtla yapılan yol giderinin ödenebilmesi için hastalığın ne olduğu, mutat taşıt aracı ile seyahat edememe gerekçeleri ve taşıt tipinin belirtildiği sağlık kurulu raporu düzenlenmesi gerekmektedir. Dönüş için yol gideri ödemesinde, sağlık kurulu raporu tedavinin yapıldığı sağlık kurumunca düzenlenecektir. (9) Sevk formu tanzim edilmeksizin belediye/ büyükşehir belediye mücavir alanı dışındaki sağlık hizmet sunucularına müracaat eden kişilere, gidiş ve/ veya dönüşleri için yol gideri ödenmez. (10) Belediye/ büyükşehir belediye mücavir alanı dışındaki sağlık hizmeti sunucusuna sevk edilen, ancak yapılan tedavilere rağmen vefat eden genel sağlık sigortasından yararlandırılan kişilerin cenazesinin nakline ilişkin giderler Kurumca karşılanır.

Gündelik ücreti Genel sağlık sigortalısı ve bakmakla yükümlü olduğu kişilerin, belediye/ büyükşehir belediye mücavir alanı dışındaki sağlık hizmeti sunucusuna sevklerinde, a)   Sevk edildikleri sağlık hizmeti sunucuna müracaat tarihi itibarıyla ayakta tedavi gördüğü günler için gündelik ödenir. Ancak ayaktan tedavi sonrasında istirahat raporu verilmiş ise müracaat tarihi ile tedavinin sona erdiği tarihler arasında istirahatlı olunan süreler için gündelik ödenmez. b)  Müracaat sonrası sağlık hizmeti sunucusunda yatarak tedavi edilmesi gerekli görülmesine rağmen, yatak bulunmaması nedeniyle sağlık hizmeti sunucusuna yatırılmaksızın geçen günler için bu durumun sağlık hizmeti sunucunca belgelenmesi şartıyla beş günü geçmemek üzere gündelik ödenir. önemli

Gündelik ücreti (2) Genel sağlık sigortalısı ve bakmakla yükümlü olduğu kişilere refakat eden kimselere, gidiş-dönüş günleri ile muayene ve tedavinin ayaktan yapılması ve refakat halinin devamına tıbben lüzum gösterilmesi halinde, refakat süresince geçen her gün için gündelik ödenir. Ayaktan tedavilerde refakatçiye gündelik ödenebilmesi için ilgili sağlık hizmeti sunucusunca düzenlenen refakatçi kalındığına dair belgenin ibrazı şarttır. (3) Yatarak tedavilerde, genel sağlık sigortalısı ve bakmakla yükümlü olduğu kişiler ile refakatçinin yemek ve yatak giderleri Kurumca karşılandığından ayrıca gündelik ödenmez. (4) Gündelikler; il dâhilindeki sevklerde (ilçe-merkez arası) 50, iller arası sevklerde ise 100 gösterge rakamının devlet memurları aylıklarına uygulanan katsayı ile çarpımı sonucu bulunacak tutar üzerinden, 7 yaşını doldurmamış çocuklar için ise söz konusu tutarın yarısı üzerinden ödenir. önemli

Yol gideri ve gündelik Belli bir program çerçevesinde tedavi gören (kemoterapi, radyoterapi, diyaliz vb) genel sağlık sigortalısı ve bakmakla yükümlü olduğu kişilerin ilk sevk belgesine istinaden tedavilerinin devamı niteliğindeki diğer müracaatları nedeniyle oluşan yol gideri, gündelik ve refakatçi giderlerinin ödenmesinde, her gidişleri için sevk belgesi aranmaz. Ödeme işlemleri, ilk sevk belgesine istinaden diğer müracaatlara ilişkin tedavi gördüğü tarihleri belirtir müracaat edilen sağlık hizmeti sunucusunca düzenlenecek belge doğrultusunda yürütülür. (2) Sevk yapılmaksızın belediye/ büyükşehir belediye mücavir alanı dışındaki bir sağlık hizmeti sunucusundan sağlık hizmeti alınması hâlinde yol gideri ve gündelik ödenmez. (3) Yurtdışına yapılacak sevklerde yol, gündelik ve refakatçi giderlerinin ödenmesinde aynı hükümler uygulanır. Bu kişilerin tedavisi sırasında ölümü hâlinde, cenazesinin nakil gideri ile varsa refakatçisinin yurda dönüş için gerekecek yol giderleri de Kurumca karşılanır.

Yol gideri ve gündelik (4) Sözleşmesiz sağlık hizmeti sunucusu tarafından yapılan sevklerdeki yol gideri, gündelik ve refakatçi giderlerinin ödenebilmesi için sevkin, acil hal nedeniyle yapıldığının Kurumca kabul edilmesi gereklidir. (5) Sürekli iş göremezlik, malûllük, çalışma gücü kaybı hâllerinin tespiti veya bu amaçla yapılan kontroller ile sağlık hizmeti sunucusuna yapılan sevkler nedeniyle ödenecek gündelik ve yol giderleri, refakatçı giderleri, kısa ve uzun vadeli sigorta kolları prim gelirlerinden karşılandığından Kurum ödeme birimlerince bu durumun dikkate alınması gerekmektedir.

Tedavi kategorileri ve ilişkili tanımlar Ayaktan tedavi, Yatarak tedavi; a) Günübirlik tedavi b) Günübirlik tedavi dışında yatırılarak yapılan tedaviler

Günübirlik tedavi Sağlık kurumlarında yatış ve taburcu işlemi yapılmadan 24 saatlik zaman dilimi içinde yapılan tedaviler. Günübirlik tedavilerde kullanılan Kuruma faturalandırılabilir ilaçlar için SUT hükümleri geçerlidir. Günübirlik tedavilerde SUT eki “Tanıya Dayalı İşlem Listesi” nde (EK-9) yer alan işlemler için gündüz yatak ücreti faturalandırılamaz. Günübirlik tedavilerde SUT eki “Sağlık Kurumları Fiyat Listesi” nde (EK- 8) yer alan refakatçi ücreti ödenmez.

Günübirlik tedavi Günübirlik tedavi kapsamındaki işlemler; a) Kemoterapi tedavisi, b) Radyoterapi tedavisi (radyoterapi tedavi planlaması hariç), c) Genel anestezi, bölgesel anestezi, intravenöz veya inhalasyon ile sedasyon gerçekleştirilen tanısal veya cerrahi tüm işlemler, ç) Diyaliz tedavileri, d) Kan, kan bileşeni, kan ürünü, SUT eki “Sadece Yatan Hastalarda Kullanımı Halinde Bedelleri Ödenecek İlaçlar Listesi” nde (EK-2/B) yer alan ilaçların intravenöz infüzyonu, Palivizumab uygulaması önemli

DEVAM EDEN TEDAVİLER; Genel sağlık sigortalılığının sona erdiği tarihte devam etmekte olan tedavileri nedeniyle sağlanacak sağlık hizmetleri, kişinin iyileşmesine kadar Kurumca sağlanır. Devam etmekte olan tedavi, kişilerin genel sağlık sigortalısı sayılma şartlarının yitirildiği tarihte sağlık hizmeti sunucusundaki yatarak sağlanmakta olan tedavilerini ifade eder. Kişilerin var olan kronik hastalıkları nedeniyle müteakip müracaatları devam etmekte olan tedavi olarak değerlendirilmez.

Acil hal tanımı; Acil haller; ani gelişen hastalık, kaza, yaralanma ve benzeri durumlarda olayın meydana gelmesini takip eden ilk 24 saat içinde tıbbi müdahale gerektiren durumlar ile ivedilikle tıbbi müdahale yapılmadığı veya başka bir sağlık kuruluşuna nakli halinde hayatın ve/veya sağlık bütünlüğünün kaybedilme riskinin doğacağı kabul edilen durumlardır. Bu nedenle sağlanan sağlık hizmetleri acil sağlık hizmeti olarak kabul edilir.

Sözleşmesi olmayan sağlık kurum veya kuruluşlarında acil tedavi bedellerinin ödenmesi Sözleşmesiz sağlık hizmeti sunucuları acil hallerde kişilerden, Kurumun sağlık hizmetleri ve refakatçi için ödeyeceği tutarlar dışında herhangi bir ücret talep edemez. Sözleşmesiz sağlık kurum ve kuruluşlarınca, acil tedavilere ilişkin bilgilerin tıbbi açıdan kaydedilmesi ve Kurumca gerek görüldüğünde ibraz edilmesi zorunludur. Sözleşmesiz sağlık kurum veya kuruluşları tarafından genel sağlık sigortalısı ve bakmakla yükümlü olduğu kişilere acil hallerde sundukları sağlık hizmetleri ile refakatçi giderleri, SUT eki “Tanıya Dayalı Ödeme Listesi” nde (EK–9) yer alması durumunda bu liste fiyatları, yer almıyorsa hizmet başına ödeme yöntemi esas alınarak kişilere fatura edilir. Kurumca yapılacak inceleme sonrasında belirlenen tutarlar, fatura karşılığı kişilere ödenir. önemli

a) Ayakta tedavide hekim ve diş hekimi muayenesi, Katılım payı   a) Ayakta tedavide hekim ve diş hekimi muayenesi, b) Ortez, protez, iyileştirme araç ve gereçleri,        c) Ayakta tedavide sağlanan ilaçlar, d) Yardımcı üreme yöntemi tedavileri. önemli

Ayakta tedavide hekim ve diş hekimi muayenesi katılım payı İkinci basamak resmi sağlık kurumlarında……… 3 YTL, Eğitim ve araştırma hastanelerinde……………… 4 YTL, Üniversite hastanelerinde …………………………6 YTL, Özel sağlık kurumlarında ………………………… 10 YTL, önemli

Ayakta tedavide sağlanan ilaçlar için katılım payı Kurumdan gelir ve aylık alanlar ile bakmakla yükümlü olduğu kişiler için %10, Diğer kişiler için %20 önemli

Tıbbi malzeme katılım payı Kurumdan gelir ve aylık alanlar ile bakmakla yükümlü olduğu kişiler için %10, Diğer kişiler için %20 önemli

Katılım payı üst sınırı Tıbbi malzeme için ödenecek katılım payının tutarı, tıbbi malzemenin alındığı tarihteki brüt asgarî ücretin yüzde yetmişbeşini geçemez. Yüzde yetmişbeşlik üst sınırın hesaplanmasında her bir tıbbi malzeme bağımsız olarak değerlendirilir. önemli

Katılım payı alınacak tıbbi malzemeler Gözlük cam ve çerçeveleri, Ağız protezleri Vücut dışı kullanılan protezler ve ortezler. Vücut dışı kullanılan protezler ve ortezlerin dışında kalan ve sağlık raporunda (yatarak tedavilerde sağlık raporu veya epikrizde) hayati öneme haiz olduğu belirtilmeyen; iyileştirme araç ve gereçleri ile protez ve ortezler. önemli

Yardımcı üreme yöntemi katılım payları Birinci denemede %30, İkinci denemede % 25, Embriyo freezing işlemi için %30, Yardımcı üreme yöntemi katılım payları işlemi gerçekleştiren sağlık hizmeti sunucusunca Kurum adına tahsil edilir. Katılım payı üst sınır uygulaması yoktur önemli

Askerî tatbikat ve manevralarda sağlanan sağlık hizmetleri için MUAYENE, AYAKTA TEDAVİDE KULLANILAN İLAÇ VE TIBBİ MALZEME KATILIM PAYI ALINMAYACAK DURUMLAR; İş kazasına uğrayan veya meslek hastalığına tutulan sigortalıdan, bu durumları nedeniyle sağlanan sağlık hizmetleri için Askerî tatbikat ve manevralarda sağlanan sağlık hizmetleri için Afet ve savaş hali nedeniyle sağlanan sağlık hizmetleri için Kişiye yönelik koruyucu sağlık hizmetleri için Sağlık raporu ile belgelendirilmek şartıyla; organ, doku ve kök hücre nakline ilişkin sağlık hizmetleri için 3292 sayılı Vatani Hizmet Tertibi Aylıklarının Bağlanması Hakkında Kanun hükümlerine göre aylık alan kişilerden, 2828 sayılı Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Kanunu hükümlerine göre korunma, bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinden ücretsiz faydalanan kişilerden, önemli

MUAYENE, AYAKTA TEDAVİDE KULLANILAN İLAÇ, TIBBİ MALZEME VE YARDIMCI ÜREME YÖNTEMİ TEDAVİSİ İÇİN KATILIM PAYI ALINMAYACAK DURUMLAR; 1005 sayılı İstiklal Madalyası Verilmiş Bulunanlara Vatani Hizmet Tertibinden Şeref Aylığı Bağlanması Hakkında Kanun hükümlerine göre şeref aylığı alan kişiler ile bunların eşleri , 2330 sayılı Nakdi Tazminat ve Aylık Bağlanması Hakkında Kanun hükümlerine göre aylık alan kişiler, Harp malûllüğü aylığı alanlar ile Terörle Mücadele Kanunu kapsamında aylık alanlar, Vazife malûlleri önemli

Birinci basamak sağlık hizmeti sunucularında yapılan muayenelerde, AYAKTA TEDAVİDE HEKİM VE DİŞ HEKİMİ MUAYENESİ KATILIM PAYI ALINMAYACAK DURUMLAR; Birinci basamak sağlık hizmeti sunucularında yapılan muayenelerde, Sağlık Bakanlığınca aile hekimliği sözleşmesi yapmış aile hekimi muayenelerinde, Diyaliz merkezleri ve Sağlık Bakanlığından ruhsatlı diğer özelleşmiş tedavi merkezleri, Refik Saydam Hıfzısıhha Laboratuarları, Tanı, tetkik ve görüntüleme merkezleri ile laboratuarlar, Kurumca yetkilendirilen işyeri hekimleri önemli

AYAKTA TEDAVİDE KATILIM PAYI ALINMAYACAK İLAÇLAR Tetkik ve tahliller ile diğer tanı yöntemlerinde kullanılan ilaçlardan, yatarak tedavilerde kullanılan ilaçlardan, sağlık raporu ile belgelendirilmek şartıyla SUT eki “Hasta Katılım Payından Muaf İlaçlar Listesi” nde (EK-2) yer alan ilaçlardan katılım payları alınmaz.”

Katılım payı alınmayacak haller, sağlık hizmetleri ve kişiler; 3713 sayılı Kanuna göre aylık bağlanmış malûller ile aynı Kanun kapsamına giren olaylar sebebiyle vazife malûllüğü aylığı alan er ve erbaşların sağlık kurulu raporuyla ihtiyaç duydukları her türlü ortez/ protez ve diğer iyileştirici araç/gereçlerden katılım payı alınmaz.

Ayakta tedavide hekim ve diş hekimi muayenesi katılım payı tahsili; Kurumdan gelir ve aylık alanlar ile bakmakla yükümlü olduğu kişiler için gelir ve aylıklarından mahsup edilmek suretiyle, Diğer kişiler için ise; resmi sağlık kurum ve kuruluşlarında yapılan muayenelerde reçete ile ilaç temini için başvurulan Kurumla sözleşmeli eczaneler tarafından, özel sağlık kurumlarında yapılan muayenelerde bu kurumlar tarafından kişilerden,” tahsil edilir. önemli

Ayakta tedavide sağlanan ilaçlar için katılım payı tahsili Kurumdan gelir ve aylık alanlar ile bakmakla yükümlü olduğu kişiler için gelir ve aylıklarından mahsup edilmek suretiyle, Diğer kişiler için ise Kurumla sözleşmeli eczaneler tarafından kişilerden, tahsil edilir.

Gözlük cam ve çerçeveleri katılım payı tahsili Kurumdan gelir ve aylık alanlar ile bakmakla yükümlü olduğu kişiler için gelir ve aylıklarından mahsup edilmek suretiyle, Diğer kişiler için ise Kurumla sözleşmeli optisyenlik müessesesi tarafından kişilerden, tahsil edilir.

Ağız protezleri katılım payı tahsili Kurumla sözleşmeli sağlık kurum veya kuruluşlarınca yapılan ağız protezi katılım payları, sağlık kurum veya kuruluşlarınca kişilerden, tahsil edilir. önemli

Kişilerce temin edilen vücut dışı protez ve ortez katılım payı tahsili Sosyal güvenlik il müdürlüklerince/ sosyal güvenlik merkezlerince ödeme aşamasında kişilerden tahsil edilir. önemli

Yurt içinde tedavinin yapılamaması, Yurt içinde tetkikin yapılamaması, YURT DIŞINDA TEDAVİ Geçici görevle yurt dışına gönderilenler (sadece acil sağlık hizmetleri ödenir) Sürekli görevle yurt dışına gönderilenler ile bakmakla yükümlü olduğu kişiler (acil olup olmadığına bakılmaksızın) Yurt içinde tedavinin yapılamaması, Yurt içinde tetkikin yapılamaması, önemli

KORUYUCU SAĞLIK HİZMETLERİ Bağışıklamaya yönelik sağlık hizmetleri Erken tanı ve tedaviye yönelik sağlık hizmetleri önemli

KORUYUCU SAĞLIK HİZMETLERİ Erken tanı ve tedaviye yönelik sağlık hizmetleri Genetik hastalıkların prenatal ve/veya postnatal tanısı için yapılan tetkikler, Kanser Erken Teşhis Tarama ve Eğitim Merkezleri (KETEM) tarafından, kanser erken tanı kapsamında yapılan işlemler; önemli

ERKEN TANI VE TEDAVİYE YÖNELİK SAĞLIK HİZMETLERİ KETEM tarafından sürdürülen “Kadınlarda meme kanseri tarama programı” kapsamında 50-69 yaş arası kadınlara; Her yıl yapılacak muayene, 2 yıl aralıklarla yapılacak mammografi çekimi, Gerek görülen vakalarda meme ultrasonografisi, b) KETEM tarafından sürdürülen “Kadınlarda serviks kanseri tarama programı” kapsamında 20 yaş üstü kadınlara; Her yıl yapılacak muayene + pap smear tetkiki, Gerekli görülen vakalarda kolposkopi tetkiki, önemli

ERKEN TANI VE TEDAVİYE YÖNELİK SAĞLIK HİZMETLERİ c) Kolorektal kanserler için 50-74 yaş arası erkek ve kadınlarda her yıl yapılacak olan “gaitada gizli kan tetkikleri”, d) Prostat kanserleri için 50 yaş üstü erkeklere her yıl yapılacak olan “PSA tetkikleri”

YARDIMCI ÜREME YÖNTEMİ TEDAVİLERİ 1. Tüp bebek tedavisi öncesi işlemler; a) Klasik ovülasyon indüksiyonu b) İntrauterin inseminasyon 2. Tüp bebek tedavisi

YARDIMCI ÜREME YÖNTEMİ TEDAVİLERİ Evli olmakla birlikte eşlerden herhangi birinin evlat edinilmiş çocukları hariç soybağı kurulmuş sağ çocuğunun olmaması koşuluyla genel sağlık sigortalısı kadın ise kendisinin, erkek ise bakmakla yükümlü olduğu karısının; a) Yapılan tıbbî tedavileri sonrasında normal tıbbî yöntemlerle çocuk sahibi olamadığının ve ancak yardımcı üreme yöntemi ile çocuk sahibi olabileceğine dair sağlık kurulu raporu düzenlenmiş olması, b) 23 yaşını doldurmuş, 40 yaşından gün almamış olması, önemli

YARDIMCI ÜREME YÖNTEMİ TEDAVİLERİ c) Son üç yıl içinde diğer tedavi yöntemlerinden sonuç alınamamış olduğunun Kurumla sözleşmeli sağlık hizmeti sunucusu sağlık kurulları tarafından belgelenmesi, ç) Uygulamanın yapıldığı merkezin Kurum ile sözleşmeli olması, d) En az beş yıldır genel sağlık sigortalısı veya bakmakla yükümlü olunan kişi olup, 900 gün genel sağlık sigortası prim gün sayısının olması, şartlarının birlikte gerçekleşmesi halinde en fazla iki deneme ile sınırlı olmak üzere yardımcı üreme yöntemi tedavilerine ilişkin giderler Kurumca karşılanır. önemli

YARDIMCI ÜREME YÖNTEMİ TEDAVİLERİ Hasta çocuk sahibi olup, tedavisinin başka tıbbî bir yöntemle mümkün olmaması ve tıbben zorunlu görülmesi halinde bu çocuğun tedavisi amaçlı preimplantasyon genetik tarama yapılarak uygun kök hücre vericisi kardeş doğmasına yönelik olarak yapılan tüp bebek tedavilerine ilişkin giderler Kurumca karşılanır. Bu durumda tüp bebek tedavisi için gerekli olan şartlar aranmaz.

KAPLICA TEDAVİLERİ Kaplıca tedavileri için, resmi sağlık kurullarınca fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekiminin de yer aldığı sağlık kurulu raporu düzenlenecektir. Kaplıca tedavisine gerek görülenler, Sağlık Bakanlığınca İşletme İzni Verilen Kaplıca Tesislerine müracaat edebilirler. Kaplıca tedavilerine ilişkin yol giderleri ve gündelikler sağlık kurulu raporuna dayanılarak karşılanacak olup ayrıca sevk formu aranmayacaktır. Ödeme işlemleri, tedavinin sağlanabildiği en yakın kaplıca tesisinin bulunduğu yerleşim yeri esas alınarak yürütülecektir. Raporda refakatin tıbben gerekli olduğunun belirtilmesi ve tedavinin yapıldığı tesis tarafından refakatçi kalındığının belgelenmesi halinde refakatçinin yol giderleri ve gündelikleri Kurumca karşılanır. Yol giderleri mutat taşıt bedeli üzerinden ödenir

ESWL TEDAVİSİ Böbrek ve üreter taşlarından kaynaklanan rahatsızlıklarının ESWL yöntemi ile yapılacak taş kırdırma tedavileri için gerekli olan tek hekim raporu, üroloji veya çocuk cerrahisi uzman hekimlerince düzenlenecektir. Radyolojik veya sonografik bulgular dikkate alınarak düzenlenecek raporlarda kırılacak taşın sayısı ve “mm” cinsinden boyu mutlaka gösterilecektir. Altı aylık zaman dilimi içerisinde aynı taraf böbrek ve/ veya üreterdeki taş için toplam üç seanstan fazlasına ödeme yapılmayacaktır.

İNVAZİV KARDİYOLOJİK TETKİK VE GİRİŞİMLER Anjiografi ve perkütan koroner girişim için, işlemi yapan sağlık kurumunda görevli ilgili hekim sayısı alınarak her bir hekim için günlük en fazla 15 işlem bedeli ödenir. önemli

FİZİK TEDAVİ İŞLEMLERİ Bir hasta için bir yıl içinde farklı vücut bölgelerinden olmak şartıyla iki kez, aynı bölgeden bir kez olmak üzere uygulanan fizik tedavi işlemlerine ait bedeller Kurumca karşılanır. Bir hasta için günde en fazla bir seans fizik tedavi ücreti ödenir.

FİZİK TEDAVİ İŞLEMLERİ Kurumla sözleşmeli özel sağlık hizmeti sunucularında fizik tedavi uygulamaları bedellerinin ödenmesi için; Uygulamaların fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi veya fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekiminin gözetiminde hekim dışı sağlık personeli tarafından uygulanmış olmadır. Hastaların, en az 5 m2 lik hasta kabininde tedaviye alınmış olmalıdır. Uygulayıcı personelin her bir üyesi en fazla 2 kabinden sorumlu olmalıdır. Bir fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi gözetiminde aynı anda en fazla 10 hastaya fizik tedavi işlemi uygulanabilir. önemli

FİZİK TEDAVİ İŞLEMLERİ Kurumca bedeli ödenecek günlük fizik tedavi seans sayısının hesabında, merkezde tam zamanlı görevli fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekim sayısı ve çalışma saatleri, merkezin çalışma saatleri, iş kanununa göre çalıştıracağı hekim dışı sağlık personeli sayısı, kabin sayısı ve seans süresi dikkate alınır. Fizik tedavi seansları en az 60 dakika olarak kabul edilir.

REHABİLİTASYON İŞLEMLERİ Kurumla sözleşmeli özel sağlık hizmeti sunucuları tarafından ayaktan hastalar için sadece ortopedik, nörolojik, pediatrik ve el rehabilitasyon işlemleri, yatan hastalar için bunlara ilave olarak kardiak ve pulmoner rehabilitasyon işlemleri fatura edilebilir. Rehabilitasyon uygulamaları fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi veya fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekiminin gözetiminde fizyoterapistler tarafından uygulanmış olmalıdır. Bir fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi gözetiminde aynı anda en fazla 2 hastaya rehabilitasyon işlemi uygulanabilir.  önemli

REHABİLİTASYON İŞLEMLERİ Bir hasta için en fazla 30 seanslık bir rehabilitasyon uygulaması yapılabilir. 30 seanstan sonra uygulamaya devam edilmesi gerektiğinde, Kurumla sözleşmeli üçüncü basamak sağlık kurumları tarafından, en az bir fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekiminin yer aldığı sağlık kurulu raporu düzenlenecektir. Kurumca bedeli ödenecek günlük rehabilitasyon seans sayısının hesabında, merkezde tam zamanlı görevli fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekim sayısı ve çalışma saatleri, merkezin çalışma saatleri, iş kanununa göre çalıştıracağı fizyoterapist sayısı ve seans süresi dikkate alınır. Rehabilitasyon seansları en az 60 dakika olarak kabul edilir.

TIBBİ MALZEME TEMİN ESASLARI Ayakta tedavilerde kullanılan protez ve ortezler ile Kurumca iade alınan cihazlar hariç Kurumla sözleşmeli sağlık kurumlarında yatarak tedavilerde kullanılan tıbbi malzemeler sağlık kurumu tarafından temin edilmek zorundadır. Hasta alt bezi, ısmarlama cihazlar ve kemik allogreftleri hariç tıbbi malzeme bedellerinin ödenebilmesi için UBB kayıt/ bildirim işlemi tamamlanmış, UBB ile Sağlık Bakanlığınca onaylanmış olması zorunludur. Onaylanmamış tıbbi malzemelerin bedelleri onaylanıncaya kadar ödenmez.

RESMİ SAĞLIK KURUMLARINA TIBBİ MALZEME ÖDENMESİ Sözleşmeli resmi sağlık kurum ve kuruluşlarınca temin edilen tıbbi malzeme bedelleri tıbbi malzemenin KDV dâhil alış fiyatı üzerine; % 15 işletme gideri ilave edildikten sonra bulunan tutar üzerinden hazine kesintisi, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu kesintisi ilave edilerek fatura edilir ve bedelleri Kurumca ödenir. Yatarak tedavilerde temini zorunlu tıbbi malzemelerin, reçete düzenlenerek hastaya aldırılması durumunda; fatura tutarı hastaya ödenerek ilgili sağlık kurumunun alacağından mahsup edilir. önemli

ÖZEL SAĞLIK KURUMLARINA TIBBİ MALZEME ÖDENMESİ Kurumla sözleşmeli özel sağlık kurumlarınca temin edilen tebliğ eki listelerde yer alan malzemeler, bu listelerde belirlenen birim fiyatlar üzerinden, Tebliğ eki listelerde yer almayan tıbbi malzemelerden; a) Kurum (devredilen T.C.Emekli Sandığı) ile protokollü firmaların protokol dâhili malzemeleri protokol fiyatları üzerinden, b) Kurum (devredilen T.C. Emekli Sandığı) tıbbi malzeme listelerinde fiyatı tespit edilemeyen tıbbi malzemeler, KDV dâhil alış fiyatı üzerinden, Kuruma fatura edilen tutarı aşmamak şartıyla ödenir.

ÖZEL SAĞLIK KURUMLARINA TIBBİ MALZEME ÖDENMESİ Özel sağlık kurumunca yatarak tedavilerde temini zorunlu tıbbi malzemelerin reçete karşılığı hastaya aldırılması durumunda; fatura tutarı hastaya ödenerek ilgili sağlık kurumunun alacağından mahsup edilir. önemli

Listelerde yer almayan tıbbi malzemeler; AYAKTAN TEDAVİLERDE REÇETE KARŞILIĞI HASTA TARAFINDAN TEMİN EDİLEN TIBBİ MALZEME ÖDEMESİ Tebliğ ve eki listelerde yer alan malzemeler burada belirlenen fiyatları üzerinden Listelerde yer almayan tıbbi malzemeler; a) Öncelikle Kurum (devredilen T.C.Emekli Sandığı) protokol fiyatları üzerinden, b) Protokolü iptal edilmiş tıbbi malzemelerin protokol fiyatlarından da yararlanılmak suretiyle Kurum (devredilen T.C. Emekli Sandığı) tıbbi malzeme listelerinde tespit edilen en ucuz muadili üzerinden, c) (a) ve (b) bentlerine göre Kurum (devredilen T.C. Emekli Sandığı) tıbbi malzeme listelerinde fiyatı tespit edilemeyen tıbbi malzemeler, piyasa araştırması yapılarak bulunan en düşük fiyatlar, esas alınarak fatura tutarını aşmamak şartıyla ödenir. önemli

Kurumca iade alınan tıbbi malzemeler Non-İnvaziv Mekanik Ventilasyon Cihazları (CPAP, Auto CPAP, BPAP, BPAP-S, BPAP S/T, BPAP S/T AVAPS, ASV) Uzun süreli oksijen tedavisinde kullanılan cihazlar (Oksijen Konsantratörü, Oksijen tüpü ve başlığı) Nebulizatör Aspiratör Ev Tipi Ventilatör Mikro İnfüzyon Pompası (İnsülin Pompası) Desferal Pompası Tekerlekli Sandalye Akülü Tekerlekli Sandalye Ayakta dik pozisyonlama ve yürütme cihazları önemli

GENEL SAĞLIK SİGORTASI Kurumca iade alınan tıbbi malzemelerin temini için öncelikle sağlık kurulu raporu ile Sosyal Güvenlik İl Müdürlüklerine müracaat edilerek, söz konusu tıbbi cihazların Kurum stoklarından temin edilmesi yoluna gidilecek olup, stoklarda yok ise Kurum stoklarında cihazın olmadığına dair onay alınmak suretiyle hasta tarafından temin edilen cihaz bedelleri mevzuat çerçevesinde ilgililere ödenir. Onay alınmadan hasta tarafından temin edilen cihazların bedelleri ödenmeyecektir.

GENEL SAĞLIK SİGORTASI Ortez, Protez ve iade Kurumca alınan cihazların bakım ve onarımı: Hasta kullanımı sırasında ortaya çıkabilecek ortez, protez ve Kurumca iade alınan cihazlara ilişkin bakım ve onarım masraflarından, garanti kapsamı süresi içinde hastanın kusuru olmaksızın oluşan masraflar firma tarafından, garanti kapsamı süresi dışında hastanın kusuru olmaksızın oluşan masraflar, hasta kusurunun olmadığının ve bakım ve onarımın gerektiğinin Kurumca tespit edilmesi halinde Kurum tarafından karşılanır. Kurum ihtiyaç duyduğunda bu tespiti teknik servis raporu veya hekim raporu ile de yapabilir. Hastanın kusuru hallerinde ise söz konusu masraflar hasta tarafından karşılanacaktır. Bu madde kapsamındaki tıbbi malzemelerin,garanti süresi bitiminden kullanım miadlarının sonuna kadar servis hizmeti verebileceğinin yüklenici firmalarca taahhüt edilmelidir.

MİADLI TIBBİ MALZEMELERİN YENİLENME SÜRELERİ Myoelektrik kontrollü kol protezleri, Akülü tekerlekli sandalye, Non-invaziv mekanik ventilasyon cihazlarının her biri için 10 yıl, İşitme cihazı, Tekerlekli sandalye, Konuşma cihazı, diğer vücut organ protezleri (vücut dışında kullanılanlar) için beş yıl, Gözlük camı ve çerçeve için 3 yıl, Meme protezi için 2 yıl’ dır. önemli

GENEL SAĞLIK SİGORTASI Bu sürelerden önce söz konusu tıbbi malzemeler yenilenmez. Ancak, büyüme ve gelişme çağındaki çocuklara kullanılması gerekli görülen miadlı tıbbi malzemeler, malzemenin çocuğun büyüme ve gelişmesi nedeni ile kullanılamadığı ve yenilenmesi gerektiğinin sağlık kurulu raporu ile belgelenmesi koşuluyla süresinden önce mevzuat hükümleri doğrultusunda yenilenir. Gözlük camı görmede 0.5 diyoptrilik değişiklik olması halinde süresinden önce yenilenebilir.

AKÜLÜ TEKERLEKLİ SANDALYE “Ayakta durmak ve/veya yürümek için alt ekstremitelerini kullanamayacak hastalığı veya sakatlığının yanında • El, ön kol ve kolun tek taraflı fonksiyonuna mani olan haller veya, • Kalp yetmezliği veya koroner arter hastalıkları veya, • Kronik obstrüktif akciğer hastalıkları gibi tekerlekli sandalyeyi hareket ettirememesi yada hareket ettirmesi halinde kişinin sağlığının tehlikeye gireceği durumlarda, bu durumlarının ortopedi ve travmatoloji, beyin cerrahisi, fiziksel tıp ve rehabilitasyon, erişkin veya çocuk nöroloji uzman hekimlerinden birinin ve Kalp yetmezliği veya koroner arter hastalıkları varsa ayrıca kardiyoloji uzmanı, adı geçen branşta hekim yoksa dahiliye uzmanı; Kronik obstrüktif akciğer hastalıkları varsa ayrıca göğüs hastalıkları uzmanı, adı geçen branşta hekim yoksa dahiliye uzmanının yer aldığı; • mental fonksiyonlar yönünden akülü tekerlekli sandalye kullanıp kullanamayacağı hususunun ayrıca belirtildiği; sağlık kurullarınca düzenlenen sağlık kurulu raporuyla tevsik edilmesi koşuluyla, akülü tekerlekli sandalye bedelleri Kurumca ödenir. 12 yaş altıhastalarda yukarıdaki şartlar sağlansa bile akülü tekerlekli sandalye bedelleri Kurumca ödenmez.”

SAĞLIK RAPORU: Kurum sigortalı ve bakmakla yükümlülerinin ilaç, tıbbi malzeme temininde ve sağlık hizmet sunucularında tedavileri için ; Uzman hekim raporu, ilgili tek uzman hekim tarafından düzenlenecek olup başhekimlik mührü (özel sağlık kurum ve kuruluşlarında mesul müdür kaşesi) ve ıslak imza onayının bulunması zorunludur. Sağlık Kurulu Raporu, ilgili daldan üç uzman hekimin katılımıyla, aynı daldan üç uzman hekim bulunmaması halinde ise ilgili dal uzmanı ile birlikte öncelikle bu uzmanlık dalına en yakın uzmanlık dalından olmak üzere başhekimin seçeceği diğer dallardan uzman hekimlerin katılımı ile en az üç uzman hekimden oluşan sağlık kurullarınca düzenlenir. Sağlık kurulu raporlarında başhekimlik mührü (özel sağlık kurum ve kuruluşlarında mesul müdür kaşesi) ve ıslak imza onayının bulunması zorunludur.

İSTİRAHAT RAPORLARININ DÜZENLENMESİ İstirahat raporlarının Kurumla sözleşmeli sağlık hizmeti sunucuları tarafından düzenlenmesi şarttır. Kurumla sözleşmesiz sağlık hizmeti sunucuları tarafından verilen ve istirahat süresi 10 günü geçmeyen raporlar, Kurumla sözleşmeli resmi sağlık hizmeti sunucusu hekimi tarafından, 10 günü aşan raporlar ise Kurumla sözleşmeli resmi sağlık hizmeti sunucusu sağlık kurulunca onandığı takdirde geçerli olur. önemli

İSTİRAHAT RAPORLARININ DÜZENLENMESİ Ayaktan tedavilerde hizmet akdiyle bir veya daha fazla işveren tarafından çalıştırılan sigortalıya tek hekim raporu ile bir defada en çok 10 gün istirahat verilebilir. İstirahat sonrasında kontrol muayenesi raporda belirtilmiş ise toplam süre yirmi günü geçmemek kaydı ile istirahat uzatılabilir. Yirmi günü aşan istirahat raporları sağlık kurulunca verilir. Sağlık kurulunun ilk vereceği istirahat süresi sigortalının tedavi altına alındığı tarihten başlamak üzere altı ayı geçemez. Tedaviye devam edilmesi hâlinde malullük hâlinin önlenebileceği veya önemli oranda azaltılabileceği sağlık kurulu raporu ile tespit edilirse bu süre uzatılır. önemli

İSTİRAHAT RAPORLARININ DÜZENLENMESİ Hizmet akdiyle bir veya daha fazla işveren tarafından çalıştırılan sigortalılara bir takvim yılı içinde tek hekim tarafından ayaktan tedavilerde verilecek istirahat sürelerinin toplamı kırk günü geçemez. Bu süreyi geçen istirahat raporları sağlık kurulunca verilir. Kurumca yetki tanınan işyeri hekimi bir kerede en fazla 2 gün istirahat verebilir. Sözleşmeli sağlık kurum ve kuruluşları hekimlerince yapılan muayeneleri sonucu istirahatlı bırakılmalarına gerek görülmeyen veya ayakta 20 günü aşmayan müddetle tedavileri sağlanıp da iş görebilecek duruma gelen hizmet akdiyle bir veya daha fazla işveren tarafından çalıştırılan sigortalılar için müdavi hekimlerce, işyerlerine ibraz etmeleri ve iş göremezlik ödeneğinin ödenebilmesi bakımından SUT eki “Çalışabilir Kâğıdı” (EK- 11/A) düzenlenecektir. önemli

AMBULANS BEDELLERİ Acil hal nedeniyle sağlık kurulu raporu düzenlenmeksizin sevk edilen kişinin kara ambulansı ve hasta nakil aracı da dahil olmak üzere mutat taşıt dışı araç ile nakline ilişkin yol gideri, acil hal nedeniyle naklin gerektiğinin tıbbi gerekçeleriyle birlikte ilgili hekim tarafından imzalanmış belge ile belgelenmesi ve Kurumca kabul edilmesi halinde karşılanır. Hava ambulans ücretleri sadece “Organ ve doku nakli tedavileri” kapsamında sağlanan sağlık hizmetleri için ödenir.

SAĞLIK HİZMETLERİNİN SAĞLANMA YÖNTEMİ VE SAĞLIK GİDERLERİNİN ÖDENMESİ sağlık hizmetleri, Kurum ile yurt içindeki veya yurt dışındaki sağlık hizmeti sunucuları arasında yapılan sözleşmeler yoluyla ve/veya Kanun hükümlerine uygun olarak genel sağlık sigortalısı ve bakmakla yükümlü olduğu kişilerin sözleşmesiz sağlık hizmeti sunucularından satın aldıkları sağlık hizmeti giderlerinin ödenmesi suretiyle sağlanır.

SAĞLIK HİZMETLERİNİN SAĞLANMA YÖNTEMİ VE SAĞLIK GİDERLERİNİN ÖDENMESİ Kurum, kamu idarelerince verilecek sağlık hizmetlerini götürü bedel üzerinden hizmet alım sözleşmesiyle de sağlamaya yetkilidir. Götürü bedel üzerinden hizmet alım sözleşmesiyle temin edilen hizmetler için Kuruma ayrıca fatura ve dayanağı belge gönderilmez. Uygulamaya ilişkin usul ve esaslar Sağlık Bakanlığı ile müştereken belirlenir. 104

Finansmanı sağlanan sağlık hizmetleri ve sağlanma yöntemleri SUT ve eki listelerde yer almayan teşhis ve tedavi yöntemlerinin bedellerinin Kurumca karşılanabilmesi için Kurum tarafından uygun olduğunun kabul edilmesi ve Sağlık Hizmetleri Fiyatlandırma Komisyonunca Kurumca ödenecek bedellerinin belirlenmesi gerekmektedir. Sözleşmeli sağlık kurum ve kuruluşları, ayaktan ve yatarak tedaviler ile ilgili olarak yapılması gerekli görülen tetkik ve/veya tahlilleri bünyelerinde veya başka bir sağlık hizmeti sunucusundan hizmet alımı ile sağlamak zorundadırlar. Hizmet alımı yoluyla sağlanan ve Kuruma fatura edilebilir tetkik ve/ veya tahlil bedelleri, sözleşmeli sağlık kurum ve kuruluşları bünyesinde üretilen hizmetlerden ayrımı yapılmaksızın, SUT hükümleri doğrultusunda ödenir. Sağlık kurum ve kuruluşlarınca, hizmet alımına ilişkin bilgi ve belgeler istenildiğinde Kuruma ibraz edilecektir.

Finansmanı sağlanan sağlık hizmetleri ve sağlanma yöntemleri Sözleşmeli sağlık kurum ve kuruluşlarındaki tedavileri ile ilgili olarak kişilerce Kuruma ibraz edilen tetkik ve/ veya tahlile ilişkin fatura bedelleri sevk belgesine/ istem belgesine dayanılarak kişilere ödenir ve sevki belgesini/ istem belgesini düzenleyen sözleşmeli sağlık kurum ve kuruluşunun alacağından mahsup edilir. Kurumla sözleşmeli özel sağlık kurum ve kuruluşları, bir başka sağlık kurum ve kuruluşundan hizmet alımı yoluyla sağladıkları tektik ve/ veya tahlil dışındaki tedavilere ait giderleri Kuruma fatura edemezler.

Finansmanı sağlanan sağlık hizmetleri ve sağlanma yöntemleri Kurum ile sözleşmeli sağlık kurum ve kuruluşları, başka bir sağlık kurum veya kuruluşundan laboratuar hizmeti almaları durumunda, hastayı hastane dışına numune almak için gönderemez veya alınan numunenin transferini veya sonucunu hasta veya yakını aracılığı ile isteyemez. Radyolojik görüntüleme hizmetlerinin hizmet alımı yoluyla sağlanması halinde hasta transferi sağlık kurumu tarafından yapılmak zorundadır. Kurum ile sözleşmeli sağlık kurum ve kuruluşları, tetkik, tahlil ve tedaviye ait her türlü bilgi, belge ve raporu, istenildiğinde Kuruma ibraz edeceklerdir. İbraz edilememesi durumunda Kuruma fatura edilen ilgili tetkik, tahlil ve/veya tedavi bedelleri Kurumca ödenmez.

BİRİNCİ BASAMAK SAĞLIK KURULUŞLARINA ÖDEME Birinci basamak sağlık kuruluşlarındaki ayaktan tedavilerde, her başvuru için 11 YTL ödeme yapılır. Hastanın diğer bir sağlık kurumuna sevk edilmesi halinde ise sadece 5 YTL ödeme yapılır. önemli

AYAKTAN TEDAVİLERDE ÖDEME Sağlık kurumlarında ayaktan tedavilerde her bir başvuru için, hastaların hizmet aldıkları uzmanlık dallarına ve hizmeti sunan sağlık kurumunun bulunduğu sınıflamaya göre; Ayaktan Tedavilerde Ödeme Listesi” nde (EK–10/B) tutarlar, Yapılması halinde SUT eki “Ayaktan Tedavilerde İlave Olarak Faturalandırılabilecek İşlemler Listesi” nde (EK–10/C) yer alan işlemler, Genetik tetkiklerinin, bedelleri Kurumca ödenir. önemli

İKİNCİ VE ÜÇÜNCÜ BASAMAK SAĞLIK KURUMLARINA AYAKTAN TEDAVİLERDE ÖDEME EK 10/B + EK 10/C Genetik tetkikler

İKİNCİ VE ÜÇÜNCÜ BASAMAK SAĞLIK KURUMLARINA AYAKTAN TEDAVİLERDE ÖDEME Hastanın 10 gün içinde ayaktan ilk başvurusundan sonraki aynı dala ayaktan başvurularının; Aynı sağlık kurumuna olması halinde sadece SUT eki EK–10/C Listesinde yer alan işlem bedelleri faturalandırılabilir. b) Farklı sağlık kurumuna olması halinde ise sağlık hizmeti giderleri faturalandırılamaz. (Bu bent hükmü 01 Nisan 2009 tarihinde uygulamaya konulacaktır.) önemli

112 acil sağlık hizmeti birimince verilen hizmetler, BİRİNCİ BASAMAKTA AYAKTAN TEDAVİDE ÖDEME UYGULAMASINA DÂHİL OLMAYAN İŞLEMLER 112 acil sağlık hizmeti birimince verilen hizmetler, Diş tedavisine yönelik işlemler, Enjeksiyon işlemi (Başka bir sağlık kurum ya da kuruluşunda hizmet almış hastaların yapılan enjeksiyonları için sadece enjeksiyonun bedeli ödenir.) Kalıtsal hemoglobinopati tanı ve tedavi merkezlerinde yapılan, Hemoglobin elektroforezi HPLC ile Hemoglobin elektroforezi Aqar jel ile işlemleri,

İKİNCİ VE ÜÇÜNCÜ BASAMAKTA AYAKTAN TEDAVİDE ÖDEME UYGULAMASINA DÂHİL OLMAYAN İŞLEMLER a) Özel tıp merkezleri ile özel dal merkezleri dışındaki sağlık kurumlarınca verilen acil sağlık hizmetleri, b) İş kazasına yönelik sağlanan sağlık hizmetleri, c) Adli vakalara sağlanan sağlık hizmetleri, d) Trafik kazazedelerine sağlanan sağlık hizmetleri, e) Meslek hastalıkları hastanelerince sağlanan meslek hastalığına yönelik sağlık hizmetleri, f) Onkolojik vakalar (bütün dallarda), g) Organ ve doku nakline ilişkin donöre yapılan hazırlık tetkik ve tahlilleri, h) Radyasyon onkolojisi branşınca sunulan sağlık hizmetleri, ı) Diş tedavilerine yönelik işlemler, Hizmet başına ödeme yöntemiyle faturalandırılır. önemli

YATARAK TEDAVİDE ÖDEME Hizmet başına ödeme yöntemi Tanıya dayalı ödeme yöntemi

İLAVE ÜCRET Kamu idaresi sağlık hizmeti sunucuları dışındaki vakıf üniversiteleri dahil sözleşmeli sağlık hizmeti sunucularınca, Sağlık Hizmetleri Fiyatlandırma Komisyonunca belirlenen sağlık hizmetleri bedeline ek olarak, genel sağlık sigortalısı ve bakmakla yükümlü oldukları kişilerden sağlık hizmeti sunucularının giderleri ve ürettikleri sağlık hizmetlerinin maliyetleri, yapılan sübvansiyonlar gibi kriterler dikkate alınarak bu bedellerin bir katına kadar alınabilecek ilave ücretin tavanını belirlemeye Bakanlar Kurulu yetkilidir. Bu tavan dahilinde alınabilecek ilave ücret oranları Kurumca belirlenir. önemli 115

İlave ücret Bakanlar Kurulunca ilave ücret tavanı %30 olarak belirlenmiştir. SGK tarafından üst sınır %30 olarak kabul edilmiştir. önemli

İLAVE ÜCRET Kamu idaresi sağlık hizmeti sunucuları otelcilik hizmeti ile istisnai sağlık hizmetleri dışında, sağladıkları sağlık hizmetleri için genel sağlık sigortalısı ve bakmakla yükümlü olduğu kişilerden ilave ücret talep edemez. Aksine bir hüküm bulunmadığı sürece, kamu idaresi ve vakıf üniversitesi sağlık hizmeti sunucuları, 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanununda tanımlanan öğretim üyeleri tarafından sunulan sağlık hizmetleri için ilave ücret talep edebilirler. Kurum öğretim üyeleri için alınacak ilave ücret için bir tavan belirleyebilir. önemli 117

İLAVE ÜCRET ALINMAYACAK KİŞİLER; Resmi sağlık kurum ve kuruluşları tarafından sevk edilmeleri koşuluyla 1005 sayılı İstiklal Madalyası Verilmiş Bulunanlara Vatani Hizmet Tertibinden Şeref Aylığı Bağlanması Hakkında Kanun hükümlerine göre şeref aylığı alan kişilerden, 2330 sayılı Nakdi Tazminat ve Aylık Bağlanması Hakkında Kanun hükümlerine göre aylık alan kişilerden, Harp malûllüğü aylığı alanlar ile Terörle Mücadele Kanunu kapsamında aylık alanlardan, ve bunların bakmakla yükümlü olduğu kişilerden, ( Otelcilik hizmetleri, optik, eşdeğer ilaç ile istisnai sağlık hizmetleri hariç ) İlave ücret alınmaz . önemli

İLAVE ÜCRET ALINMAYACAK SAĞLIK HİZMETLERİ; Acil servislerde sunulan sağlık hizmetleri ile acil haller nedeniyle sunulan sağlık hizmetleri, Yoğun bakım hizmetleri, Yanık tedavisi hizmetleri, Kanser tedavisi (radyoterapi, kemoterapi, radyo izotop tedavileri), Yenidoğana verilen sağlık hizmetleri, Organ, doku ve hücre nakilleri, Doğumsal anomaliler için yapılan cerrahi işlemlere yönelik sağlık hizmetleri, Diyaliz tedavileri, Kardiyovasküler cerrahi işlemleri önemli

İSTİSNAİ SAĞLIK HİZMETİ İstisnai sağlık hizmeti Sağlık Hizmetleri Fiyatlandırma Komisyonu tarafından belirlenir. İstisnai sağlık hizmetinin belirlenmesinde; hayati öneme sahip olmaması Alternatif tedavilerin bulunması, gibi hususlar dikkate alınır. Sağlık hizmeti sunucuları genel sağlık sigortalısı ve bakmakla yükümlü olduğu kişilerden belirlenen hizmet fiyatlarının üç katını geçmemek üzere ilâve ücret alabilir. önemli 120

İSTİSNAİ SAĞLIK HİZMETİ Prostata lazer veya plazmakinetik tedavisi (Neodymium, Potasyum Titanil Fosfat Laser (Greenlight), Holmiyum, Diod Laser,vb.) İlaçlı stent uygulaması önemli

Otelcilik hizmetleri Kuruma fatura edilemez. OTELCİLİK HİZMETİ Otelcilik hizmeti: Yatarak tedavilerde hasta ve refakatçisine Kurumca belirlenen standartların üzerinde sunulan yatak, yemek, temizlik vb. hizmetleri kapsar. Sağlık hizmeti sunucuları tarafından otelcilik hizmeti için belirlenen ücretlerin 3 (üç) katını geçmemek üzere kişilerden ilave ücret alabilir, Otelcilik hizmetleri Kuruma fatura edilemez. önemli

Tek yataklı banyolu, tv, telefonu bulunan odalar 25,00 OTELCİLİK HİZMETİ Otelcilik Hizmeti FİYAT Tek yataklı banyolu, tv, telefonu bulunan odalar 25,00 Suitli, banyolu, telefonlu, çoklu yemek seçeneği 40,00 önemli

adresinde yayımlanıyor. DUYURULAR Duyurular; www.sgk.gov.tr adresinde yayımlanıyor.