CRM SOFTWARE (Costumer Relationship Management)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
Advertisements

Dört Bölüm 1.Tanıtım ve Mevcut Durum 2.Hedefler 4.Demo 3.Yeni Sürüm Planlaması.
ETG Danışmanlık Yardım Masası
2012
CallMax Telemarketing Yönetim Sistemi
/ Tel: (216) Ayrıntılı bilgi için lütfen bize ulaşınız. / Tel: (216)
DEPOCU Depolarda çalışan arkadaşlara işlerinde yardımcı olalım istedik, DEPOCU yu hazırladık Depoların tüm giriş ve çıkışlarında barkod okuyuculu el terminallerinin.
Google Analytics Nedir?
Strateji Tasarımı İlker acar.
Kazanmak isteyenlere Crm9 0
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
C R M.
Okyanus Zincir Mağazacılık Yönetim Sistemini tercih etmek için
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
Yeni Pazarlama Teknikleri
Tübider Crm Ana Menü Kontak (Çağrı)Yönetimi – Çağrı Listesi.
EDM Araç Kiralama Paketi. EDM Web Paketi EDM Web Paketini satın alan müşterilerimiz kendi web sitelerini hem de en gelişmiş dizayn özellikleri ve en zengin.
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
VERİTABANI ve YÖNETİMİ
Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yeni Pazarlama Teknikleri
Nurşen Varır Workcube - İnsan Kaynakları Yönetimi.
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yeni Pazarlama Teknikleri
Merhaba Değerli Misafirler
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
CRM’in Enerjisi Create. Sell. Monetize. Now!
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİVE İLİŞKİLİ KONULAR
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
20 yılı aşkın süredir yazılım sektöründe teknoloji geliştiriyoruz…
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
CRM SOFTWARE YIĞIT TAKA CRM Tarihçesi 1980’ lerde database marketing. Neydi bu marketlerin amacı? Sayılamayan müşterilerle bire bir etkileşime.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Bölüm 5: KKP Sistemleri, Muhasebe ve Finans Kurumsal Kaynak Planlaması Prof. Mary Sumner Çeviren Sinan Berkdemir Şubat
ERP Kurumsal Kaynak Planlama (Enterprise Resource Planning)
İŞ KURALLARI  Çalışanların sisteme kayıtlı olması gerekmektedir.  Her bir çalışan sisteme kullanıcı adi ve şifresi ile login olarak girmelidir.  Satışı.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
CRM Mehmet Batuhan Ülper
Tablet Menü.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
MEDUSA RANDEVU-REZERVASYON OTOMASYONU
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
PROJE PLAN VE YÖNETİMİ ELİF ŞEKER SEHER EBRU DENİZER
PROEJE CRM Hazırlayan : Murat USLU
Nokta Üniversite Otomasyon Sistemi
Sunum transkripti:

CRM SOFTWARE (Costumer Relationship Management) Suzan DEMİRKAYA 1141602089

İçerik Crm Nedir? Crm Örnekleri Crm Programı Nedir? Crm Programları Neden Gereklidir? Crm Programlarında Aranan Özellikler Crm Modelleri Çeşitli Crm Programları Dünyada Crm Fins- Efficy Crm Örneği Kaynakça

CRM Nedir? Bilgi teknolojilerinde, CRM (ing. Customer Relationship Management) yani Türkçesi Müşteri İlişkileri Yönetimi. CRM kavramı belki de tanımlar, iş planları ve örnekler şeklinde sayfalar dolusu uzun yazılar ile anlatılabilir. Fakat en basit hali ile müşterileri iyi tanımak, beklentilerini iyi anlamak, hangi ürün ve hizmet tipleri ile onlara hitap edebileceğini tespit etmek, yeni müşteriler bulmak ve kurulan sıcak ilişkileri uzun soluklu ve karlı olmasını sağlamak olarak tanımlayabiliriz. Burada önemini belirtmemiz gereken bir konu daha öne çıkmaktadır ki bu da her firmanın kuruluş amacının ürün ve/veya hizmet satmak olmasıdır. Bu açıdan bakıldığında CRM, satış potansiyeli oluşturmak için yapılan çalışmaların tamamını, daha kavramsal bir yaklaşım ile tüm pazarlama işlemlerini kapsar dersek, yukarıda yaptığımız açıklamayı destekleyen bir tespit yapmış oluruz.

CRM Örnekleri ..

..

CRM PROGRAMI NEDİR? Müşteri ile yapılan bütün görüşmeleri kapsayan aktivite kayıtları, randevu takipleri, verilen teklifler ve alınan siparişler, ilk bakışta bir CRM programının temel içerikleri olarak düşünülebilir. Fakat CRM kavramı, firmanın tüm birimlerini kapsayan bir iş stratejisi olarak ele alınırsa, satış ve pazarlamanın yanında, stok yönetimi, finans sistemi, satış sonrası teknik hizmetler gibi bölümlerin de CRM Programı kapsamında bulunması, firma iş süreçlerinin daha efektif yönetilmesini ve izlenmesini sağlayabilir. Bu sebeple firma çalışma yapısına göre değişiklik göstermekle birlikte CRM programı, müşteri kayıtları, aktiviteler, teklif ve sipariş takibi, stok yönetimi, finans sistemi, teknik servis takibi ve hatta firma kalite sistemini yöneten içeriklere sahip olmalıdır.

CRM programLARI NEDEN GEREKLİDİR? Alternatif (Yaratıcı) satış yöntemlerini artırmak Rekabet ve farklılaşma stratejilerini belirlemek Mevcut müşterilerle iletişimi artırıp yeni müşteri pazarları yakalamak Satış, pazarlama ve müşteri hizmetlerinin gücünü artırıp müşteri odaklı bir yapı sağlamak Takım çalışmasında etkinlik sağlamak Satış kadrosunda verim artışı sağlamak Bunların sonucunda da satış ve gelir artışı sağlamak

CRM PROGRAMLARINDA ARanan özellikler CRM yazılımının diğer uygulamalara (Örneğin: Outlook, Gmail vb.) entegrasyon ve erişilebilirlik ölçüt olarak düşünülebilir. Bir CRM’in özelliklerinin kıyaslamasında diğer uygulamalarla entegrasyon dışında yazılımın mobile erişime açık olup olmadığı , uzaktan senkronizasyon yeteneği, çalışma hızı ve özelleştirilebilme esnekliğine sahip olması gibi pek çok özelliği kapsar. İletişim Bilgileri Hızlı iş dünyasında, hızlı bir şekilde müşteri bilgilerine erişimin mümkün olması gerekir. Adresler ve telefon numaralarına ek olarak, bazı CRM yazılımları kişilere haritalar, şirket web siteleri, sosyal medya sayfaları ile de ulaşabilmenizi sağlarlar. Satış ve Pazarlama CRM yazılımı sağladığı satış ve pazarlama araçlarıyla mevcut müşterileri korumak ve yenilerini kazanmaya yardımcı olmak için tasarlanmış olması gerekir. Uygulama araçlarında otomatik e-posta kampanyaları, gerçek zamanlı uyarılar, kampanya izleme, raporlar ve Excel-Word ile ofis entegrasyon bulunmalıdır.

.. Kullanım Kolaylığı CRM yazılımlarında farklı tasarımlar farklı kullanıcılara hitap etmektedir . Sadelik, hız ve kolay bulunan simgeler CRM yazılımında kullanılabilirlik belirleyici faktörlerin başında yer almaktadır. Kullanımı kolay olan CRM yazılımlarında yazılımın kullanıcıyı kendiliğinden yönlendiriyor olması yada kullanıcıya ardı sıra yapacağı işlemlerde ne yapması gerektiğini anımsatıyor olması gerekmektedir. Yardım ve Destek Şüphesiz bir CRM yazılımından beklenen özellikler arasında kullanım kolaylığı, satış pazarlama uygulamaları , hızı ve şirketle uyumu çok önemli olmakla birlikte satın aldığınız yada kiralama müşterisi olduğunuz yazılımla ilgili istediğiniz an alabileceğiniz güvenilir bir yardım-destek hizmetine sahip olması en önemli faktördür . Yazılımla ilgili karşınıza çıkabilecek sorunlara hızlı bir şekilde geri dönüş yaparak sizi çözüme ulaştıracak yardım ve teknik destek ekibine sahip olması CRM yazılımları gibi yaşayan ve genellikle çok kullanıcılı yazılımlarda aranması gereken en önemli şartlardan olmalıdır.

CRM MODELLERİ Temel olarak Müşteri servislerini iyileştirmek ve müşterileri elde tutmak gibi iki ana hedefe ulaşmak için kullanılan CRM çözümlerini uzmanlar üç ayrı gruba ayırıyorlar. Operasyonel CRM: İlk akla gelen CRM kategorisi. Müşteriyle temas halindeki bütün noktaların, kanalların ve iş süreçlerinin entegre edildiği, özellikle satış, pazarlama ve servis bölümlerinde çalışan personelin müşteriyi tek bir resim halinde görmesini sağlayan otomasyon sistemi olarak tanımlayabiliriz. Analitik CRM: Operasyonel sistem üzerinde kurulacak bir analiz sistemi ile potansiyel müşterilerin ortaya çıkartılması, birebir pazarlama gibi hizmet sunabilmeyi içeriyor. Paylaşımcı CRM: Müşteriler hakkındaki bilgilerin iş ortakları, kanal ve tedarikçilerle paylaşılarak müşteriye özel servislerin daha da detaylandırılması mantığı üzerine kurulu fonksiyonlardır.

Crm faydaları CRM yaklaşımında müşteri bilgileri veri tabanında saklanmaktadır. Bu nedenle gereksiz yere yapılan telefon görüşmeleri gibi maliyetler büyük oranda azalmaktadır. CRM yöntemi sayesinde firmalar kısa süre içerisinde teklif oluşturabilmekte ve müşterilere mail veya SMS yardımıyla kısa bir süre içerisinde tekliflerini ulaştırabilmektedir. CRM yöntemi ile işverenler personellerini kolaylıkla takip edebilecek ve personel verimliliğini rahatlıkla yükseltebilecektir. Müşteri ilişkileri yönetimi olarak bilinen CRM programı Outlook ile uyumlu çalıştığından dolayı kendi takviminizi oluşturarak iş akışının hızlanmasını sağlamaktadır. CRM yöntemi sayesinde çeşitli muhasebe programları ile entegre çalışarak stok takibini doğru bir şekilde takip edebilmeniz sağlanmaktadır. CRM yaklaşımı sayesinde hem müşterilerin hem de çalışanların memnuniyeti artarak firma karında büyük artışlar gözlemlenmektedir.

ÇEŞİTLİ CRM PROGRAMLARI

DÜNYADA CRM Raporda, Salesforce CRM, Zoho CRM, Nimble, HubSpot CRM, Pipedrive, PipelineDeals ve Salesnet yazılımları lider olarak tanımlandı. Bunun yanında 19 CRM yazılımı Yüksek Performanslı oyuncular olarak etiketlendi. En yüksek memnuniyet scorunu Nimble alırken, Salesforce CRM ise en yüksek toplam skoru aldı. 200 adet ürünün listelendiği G2 Crowd CRM Yazılımı kategorisinde, araştırmaya dahil olan her ürünün tabloda yer alabilmesi için en az 10 kişi tarafından değerlendirildi. Değerlendirme tablosuna ilk defa girebilen ürünler arasında Hubspot CRM, BigContacts, AddressTwo, Bullhorn CRM, bpm’online CRM, You Don’t Need a CRM! ve Lynkos da bulunuyor.

Fins – Efficy crm

Kişi detay

şirketler

belgeler

pazarlama

Satış

KAYNAKÇA https://www.slideshare.net/ardaeralp/crm-hakknda-genel-sunum https://www.slideshare.net/FerhatKocaba/crm-sunumu-56825392 http://asen.com.tr/makaleler/crm-musteri-iliskileri-yonetimi-nedir/ http://slideplayer.biz.tr/slide/10236379/ https://prezi.com/fswosei4npkw/musteri-iliskileri-yonetimi-crm/ http://www.fins.com.tr/Crm-Programi-Ekran-Goruntuleri.asp